Некои случаини снимки(Поглед към миналото на БГ моторспорта)

За хората дет искат да си чешат пръстите на каквато и да е тема

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Потребителски аватар
LordDigital
СупраДжия
Мнения: 3190
Регистриран: 18 окт 2004 17:04
Репутация: 24
Местоположение: Chicag0-Land

Некои случаини снимки(Поглед към миналото на БГ моторспорта)

Мнениеот LordDigital » 18 сеп 2009 05:06

Неща които ми навяват спомени за деството по ралитата:

шкода 130 RS на Бонев (във момента състоянието и е отчаиващо):

Изображение

легендарната шкода на Дунев (все още я пази във мн добро състояние във сервиза):

Изображение


Невероятна снимка ,може би най-добрата снимка на БГ сътезалтелна кола ,и навтомобила навява страшни спомени - Петица със VFTS Body:

Изображение


На легендарния Chubrikov (според мен най-добрия БГ пилот за всички времена) ,RENO 5:

Изображение


На Пламен реното:

Изображение


Това според мен е наи-бързия автомобил които e каран от нашенец пилот за повече от един сезон - Група Б 205 Т16 на чубрицата:

Изображение


Ето една още по-внушителна снимка!:

Изображение
Изображение

Потребителски аватар
MX5
Мнения: 2560
Регистриран: 20 ное 2008 09:47
Репутация: 0
Местоположение: Los Angeles

Мнениеот MX5 » 18 сеп 2009 05:58

worthy.gif

b_d

Мнениеот b_d » 18 сеп 2009 07:28

worthy.gif

Потребителски аватар
LordDigital
СупраДжия
Мнения: 3190
Регистриран: 18 окт 2004 17:04
Репутация: 24
Местоположение: Chicag0-Land

Мнениеот LordDigital » 18 сеп 2009 07:51

Малко история на "Илия Чубриков"

http://www.rally-club.bg/articles/chubrikov.htm


Идва и 1986г., когато Илия Чубриков стартира с кола от група "Б" - Пежо 205Т16, предоставено от Жан Тод и Жан-Пиер Никола. На "Златни Пясъци", на първия етап (затворен маршрут с общ старт) Чубриков застига победителя Фернандес (Опел Манта) и го изпреварва, но получава повреда в турбокомпресора и остава последен. Повредата е отстранена и той бързо се изкачва до трето място след Ферианц (Ауди Куатро) и Фернандес. При едно спиране обаче, незнайно как в резервоара попада хартия, заплита се в бензиновата помпа и участието му приключва.


Интересното е легендата покраи смяната на тоз турбоКомпресор ,всъщност проблема е бил БайПаса които е монитран точно под самото турбо - зацепил е отворен и колата остава почти без надув. Според очевидец на събитията ,Чубрицата идва във пита и казва "Требе да го оправим на всяка цена" ,първия механик които отваря капака му остава кожата още по Рол-Барите (всичко е нагрято до нечовешки температури) ,тогаз тоз откачалко Чубриков взима 2 кофи със вода и я излива върху двигателя. Първата се изпарява още във въздуха ,втората охлажда нещо и до някъде ,от там почва още заливане и заливане - накрая махат само студената част на турбото ,оправят бай-паса и го връщат във състезанието...

Между другото некъде бех виждал снимки как е застигнал Мантата на това рали ,ма не мога да ги намеря нещо.
Изображение

Потребителски аватар
Uncle Dido
Мнения: 3713
Регистриран: 03 юни 2008 16:42
Репутация: 1
Местоположение: София, но е от Бургас

Мнениеот Uncle Dido » 18 сеп 2009 08:17

worthy.gif
Изображение

Потребителски аватар
Troshko
Мнения: 2097
Регистриран: 24 яну 2006 11:58
Репутация: 0
Местоположение: София

Мнениеот Troshko » 18 сеп 2009 08:51

Лорде , ЕВАЛА worthy.gif


Така изглежда Шкодата на Бонев СЕГА =>

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
Japanese_fever
Мнения: 9379
Регистриран: 02 мар 2005 05:48
Репутация: 1
Местоположение: Touge, Japan

Re: Некои случаини снимки

Мнениеот Japanese_fever » 18 сеп 2009 08:53

worthy.gif worthy.gif worthy.gif

Sando, surde4no blagodarq za arhivnite materiali!
Neveroqtno se zaradvah kato gi vidqh i 6te sa mi vduhnovenie za sledva6tite nqkolko dni, a dori moje i za sedmici!

Ilia Chubrikov mi e idol i mu se vuzhi6tavam mnogo.
Kogato bqh u4enik v gimnaziqta si kupuvah vsqka sedmica (v srqda) vestnik “Avto trud”. Tam puskaha po edno vreme edna mnogo interesna poredica za Ilia Chubriko, Bulgar Reno, Bulgar Alpin i cirkovete v BG rally sporta po komunisti4esko. Razkazano li4no ot velikiq Ilia Chubrikov. A su6to imashe i vuprosi kum nego. Poredicata produljavashe nqkolko poredni broq i q sledqh s interes.

Blagodarq otnovo!

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Ot interviuto razbrah, 4e e mnogo inteligenten i skromen 4ovek.
Edin istinski sportcmen. Ne kaza, oba4e dobri dumi za Ilia Tarski, koito za men e, abe aide da ne kazvam, 4e i toi ima svoq prinos za tozi sport, no nqma tozi intelekt i sporcmenski duh, a ima selska mania za veli4ie - AutoTzar...

Edin ot nai-velikite, koito e razvil to zi sport v BG - Ilia Chubrikov

Изображение

Eto q i drugata legenda (edinstvenata kola pravena v BG, ako ne se luja):

Изображение
1989 Toyota Camry DX, 2.0L (3S-FE), automatic -> отдавна за скрап
1998 Honda Civic LX, 1.6L (D16Y7), 5 speed -> работна
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си, ги сложат обратно!

Потребителски аватар
Troshko
Мнения: 2097
Регистриран: 24 яну 2006 11:58
Репутация: 0
Местоположение: София

Мнениеот Troshko » 18 сеп 2009 09:26

Рено Алпин А110 или по нашенски Булгаралпин


Изображение


Булгаралпин

В края на 1966 г. основателят на френската фирма Alpine Жан Ределе пристига в София по покана на ДСП "Булет", което наред с Булгаррено има намерение на усвои и монтажа на Alpine в България. У нас Ределе се запознава с нашия изтъкнат автомобилен пилот Илия Чубриков, който има възможност да изпробва атрактивния Alpine A110 по една от готовите отсечки на все още строящото се Околовръстно шосе. Ределе предлага изгодна оферта за взаимно сътрудничество и още в началото на 1967 г. изпраща у нас 1100-кубикови двигатели и агрегати, с които са окомплектовани два автомобила Булгаррено 8. Малко по-късно същата година, с единия от тях Илия Чубриков печели първо място в генералното класиране на рали “Трансбалкания”. Съвсем скоро след този успех Ределе изпраща у нас и собствен екип, който да съдейства на българските специалисти при усвояване на монтажа на Булгаралпин. За изработването на стъклопластовите каросерии е закупен лиценз на стойност 8 милиона френски франка, в резултат на което е доставено специално оборудване, а Чубриков е назначен от ДСП “Булет” за отговорник по спортното производство. Използваната в случая епоксидна смола за изработване на каросериите, първоначално се внася от Франция, но впоследствие започва да се доставя от ГДР и Полша. Първите бройки Булгаралпин са сглобени в края на 1967 г., когато ефектният спортен автомобил вече е абсолютен хит в Европа и Америка, а неговото производство в България става повод за заслужена национална гордост. През 1968 г. два състезателни автомобила Булгаралпин, управлявани съответно от екипите на Илия и Кольо Чубрикови (на снимката) и Атанас Тасков и Атанас Агура, за първи път взимат участие в рали Монте Карло.
Въпреки, че е предназначен предимно за спортните тимове в страната, Булгаралпин е достъпен и за някои от по-заможните частни клиенти, сред които е известният български режисьор Васил Мирчев. През 1969 г. той посещава кинофестивала в Кан, изминавайки разстоянието между София и курортния френски град само за 16 часа, благодарение на перфектата динамика насвоя автомобил. По същото време с чисто рекламна цел към ДСП “Булет” е създаден и автомобилен отбор, в който са включени братя Чубрикови, братя Агура, Роберт Кюркчиев, Славчо Георгиев и Атанас Тасков. Още с първите си изяви, кратко просъществувалият спортен тим се налага като безспорен фаворит в голяма част от автомобилните състезания у нас и в чужбина. През 1978 г. всички автомобили Булгаралпин излизат от хомологация и са спрени от състезания.
Първоначалните намерения са да бъде изработван по един автомобил Булгаралпин на ден, но и до момента все още е трудно да се уточни общият брой спортни коли, произведени в Пловдив за периода 1967-1969 г. Според някои данни са завършени само 60 автомобила, според други те са 120, като 70 от тях са били предназначени за родния пазар, а останалите 50 за износ. Ръководителят на това производство Илия Чубриков си спомня за около 100 произведени броя, като нито един от тях не е изнасян зад граница. Цената на Булгаралпин в края на 60-те години е 8200 лева.

Потребителски аватар
Troshko
Мнения: 2097
Регистриран: 24 яну 2006 11:58
Репутация: 0
Местоположение: София

Мнениеот Troshko » 18 сеп 2009 09:31

Изображение
На долната малка снимка - Радослав Петков/Костадин Гурлев - Рено Алпин (Булгаралпин?)
Изображение
Изображение

латни Пясъци 1972
Радослав Петков/Костадин Гурлев - Рено Алпин (Булгаралпин?) и Собеслав Засада - Порше 911


Изображение

Монте Карло 1971
Илия Чубриков/Кольо Чубриков - Булгаралпин 1300

Потребителски аватар
Troshko
Мнения: 2097
Регистриран: 24 яну 2006 11:58
Репутация: 0
Местоположение: София

Мнениеот Troshko » 18 сеп 2009 09:35

Изображение

Изображение

Изображение

Ако правилно разбирам от текста, това е едният от двата Булгаралпина, участвали на Монте Карло 1969. Ако някой може да преведе текста от френски за да разберем подробности, нека го направи.
http://www.forum-auto.com/sport-auto/th ... 6-1260.htm

Потребителски аватар
lz2lps
Мнения: 654
Регистриран: 12 дек 2007 10:59
Репутация: 0
Местоположение: гр. Разград
Контакти:

Мнениеот lz2lps » 18 сеп 2009 09:36

worthy.gif Едно време е имало пилоти...
"Одни трусят, бросают вёсла, ложатся на дно баркаса, и их разбивает о скалы! А другие крепче берутся за весла, и гребут, гребут, навстречу ветру, наперекор буре гребут, и они побеждают стихию!" (с) "Повесть о настоящем человеке"

Потребителски аватар
Celica
Мнения: 237
Регистриран: 07 окт 2004 16:52
Репутация: 0
Местоположение: Варна, Морето...

Мнениеот Celica » 18 сеп 2009 12:22

worthy.gif worthy.gif worthy.gif wacko.gif :thumbsup: bow.gif bow.gif bow.gif
Сити Комфорт Варна
_______________________________________

Landicar написа:Аз се кефя на всеки който стъпи на пистата независимо какво кара и как го кара..

El Camino

Мнениеот El Camino » 18 сеп 2009 22:19

Браво за идеята за подобна тема и за темата!

Потребителски аватар
Nedkow
Мнения: 1709
Регистриран: 26 фев 2008 00:25
Репутация: 7
Местоположение: Добрич

Мнениеот Nedkow » 19 сеп 2009 01:11

Според мен темата заслужава по значимо заглавие :thumbsup:

Потребителски аватар
LordDigital
СупраДжия
Мнения: 3190
Регистриран: 18 окт 2004 17:04
Репутация: 24
Местоположение: Chicag0-Land

Мнениеот LordDigital » 19 сеп 2009 04:26

Мда Алпините са били страшни машини ,цялото купе им е било от фиброво стъкло ,заводско.

За огромно съжаление и ирония на съдбата Бай-Ганио е голем лакомник и почти няма останали във добро състояние из България. Преди около 7-8 години ходихме да снимаме на гребната база във Пловдив едно от последните ,червено - собственост на тренер по гребане там. веднагически ми направиха впечатление дезайна на смукачите 1:1 със рапида ,заврях се от долу и гледам задното окачване и то бездежно подобно - определено едно време е имало много негласен Platform Sharing:)

Иначе ето една готина снимка на чубрицата със неговото рено.


Изображение
Изображение


Върни се в “Off Topic”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта