4AGE

vladss
Мнения: 2
Регистриран на: 13 Мар 2009 07:05
Местоположение: Rz

4AGE

Мнение от vladss » 17 Апр 2010 08:07

Здравейте колеги,захванал съм се да стягам едно 4AGE
имало е вода в 2 и3 цилиндър и са се образували язви.
Имам и ремонтни бутала по тях направиха ремонт на блока
но са оставили хлабина 0,05 unsure.gif гледам дават /0.10-0.12/
твърдят ми от цеха в които шлайфах след 2000 км.
пазене нямало да има проблеми.
Да им го давам ли да го тръкнат още малко или да го затварям.
буталата не знам каква марка са има една котвичка от вътре
други знаци и надписи няма/най вероятно са тайвански или
нещо такова/.
Благодаря предварително надявам се да помогнете :thumbsup: .

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5557
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 17 Апр 2010 11:02

Щом така дават значи така трябва да бъде . Файда от стегнат блок няма . Само внимавай да не го предобрят .

мехаННика
Мнения: 1691
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 20 пъти

Мнение от мехаННика » 17 Апр 2010 18:43

За 4AG не знам ,но повечето двигатели които съм правил дават максимално допустима разлика или oil clearance-0.1.Така че потърси още един рем. каталог.

b_d

Мнение от b_d » 17 Апр 2010 20:33

Според мен не затваряй с по-малка хлабилна отколкото е дадено по спецификация от производителя за КОНКРЕТНИТЕ бутала.

При различните марки и модели бутала се ползват различни материали, които респективно имат различен коефицент на температурно разширение.

Ако се колебаеш по-голямата хлабина е по-добре. За предпочитане е да харчи масло пред това да блокира.

Ето данните за оригиналните бутала:
Прикачени файлове
cylinderblock_13.jpg
cylinderblock_13.jpg (420.11 KiB) Преглеждано 2711 пъти

vladss
Мнения: 2
Регистриран на: 13 Мар 2009 07:05
Местоположение: Rz

Мнение от vladss » 17 Апр 2010 21:12

Ами тези май са някакви тайвански нямам
спецификация за тях.
Май ще ги накарам да го пуснат на 0.08/блока/да е нещо
средно да не стане мазало.
Ако някой е попадал на такива бутала нека сподели.
Нямат никакви надписи само нещо като котва от вътрешната
страна .

Аватар
Kiki
Мнения: 8210
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 13 пъти

Мнение от Kiki » 17 Апр 2010 21:15

0,05мм по-малко хлабина си е все пак 50% по-малко от допустимото.

Сериозна разлика. При нагряване от горенето в цилиндрите се обира и възможността да блокира е почти 100%.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5557
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 18 Апр 2010 01:07

За да ти е мирна главата по-добре го пусни на 1,1 . А другото , което можеш да направиш е да свариш едното бутало и да видиш колко ще се разшири .

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4204
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от zi_zi_top » 18 Апр 2010 01:19

Bass_Man написа:За да ти е мирна главата по-добре го пусни на 1,1 . А другото , което можеш да направиш е да свариш едното бутало и да видиш колко ще се разшири .
При "сваряване" ще го нагрее най-много до 98-100С, а в работещ ДВГ буталото се загрява малко повече! Най-добре е да се спазват препоръките на ремонтния каталог, те са го мислили хората ... :thumbsup:
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5557
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 18 Апр 2010 01:47

Абсолютно достатъчно му е за целта !

Аватар
Vokil
Мнения: 663
Регистриран на: 03 Мар 2009 00:35
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Мнение от Vokil » 19 Апр 2010 00:11

Обикновено неоригиналните нековани бурала се разширяват повече от оригиналните или кованите не оригинални.Така че аз бих си оставил максималната хлабина, като незнам какви слагам в двигателя.
Човек и добре да живее умира .......

Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Uncle Dido » 19 Апр 2010 00:28

Що ли си мисля, че кованите бутала са с по-високо разширение от некованите?

Аватар
Vokil
Мнения: 663
Регистриран на: 03 Мар 2009 00:35
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Мнение от Vokil » 25 Апр 2010 01:00

Вярно е това мнение много съм го омазал за което се извинявам.
Човек и добре да живее умира .......

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5557
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 26 Апр 2010 19:32

Ако искате на не кованите бутала да им викаме ляти ? :whistle:

Lwerewolf
Мнения: 530
Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
Местоположение: София
Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
Получена  благодарност: 4 пъти

4AGE

Мнение от Lwerewolf » 09 Юли 2023 14:54

Стара тема, но май тук е мястото.

Фабричната хлабина е дадена горе. Сега на по-странното:

Фабричен диаметър на буталата (4AGE май всички bigport - за тях има manual-и) - 80.890 - 80.920mm, първи ремонтен = 81.390 - 81.420mm
Фабричен диаметър на цилиндърът - 81.00 - 81.03mm
Фабрична хлабина - 0.10-0.12mm
Максимално допустима хлабина - липсва. Да речем, че е същото увеличение, както при 5A-FE (STD: 0.14-0.016mm (във инча са ОК, после защо падат совалките :whistle: ), max 0.18mm) >> фактор 1.2 от средната >> max 0.144mm0.132mm
Максимално допустим диаметър на цилидърът - 87.23mm
...как със stock компоненти се постига горепосочената хлабина при дори и минимално износване на цилидърът, пък какво остава за "максимално допустим преди правене"?!
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe

Аватар
ufer
Мнения: 2599
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

4AGE

Мнение от ufer » 10 Юли 2023 11:07

Аз преди 3 години монтирах нови бутала на моето 4AGE по препоръка на хора от сектора - марка Teikin. Фирмата е индонезийска или филипинска, но доставя бутала от 50 години на много японски производители. Засега тези бутала са перфектни. Ако твоите бутала са същите, не би трябвало да имаш проблем. Виж, цилиндрите трябва да ги шлайфаш по предписание... Пиши от кого си ги купил и дай някоя снимка... Иначе имам 4 оригинални бутала, но са със стандартен размер, а ти вече минаваш на ремонтен... :thumbsup: Апропо, на каква кола слагаш този мотор?

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Amazon [Bot], RoSOFT и 48 госта