АЕ86: проблем с диференциала

cj
Мнения: 485
Регистриран на: 17 Сеп 2004 11:23
Местоположение: Варна, България
Обратна връзка:

АЕ86: проблем с диференциала

Мнение от cj » 03 Май 2006 13:02

Накратко историйката: Наскоро вкарах колата в сервиз за смяна на окачването. Като вдигнахме колата обаче се утанови, че задно дясно колело не се задвижва от кардана. Направихме още няколко теста и в крайна сметка решихме, че е или полуоска или диференциал.

Бележка: моя диф е заключен на 100% и скъсана полуоска е предполагаема ситуация, тъй като понася силно напрежение при завои с малък радиус на ниска скорост.

Последва вадене на полуоската и ето резултата:
1. износената полуоска
Изображение

2. износената полуоска и резервна здрава
Изображение

От снимките се вижда, че полуоската е превъртяла, но изпилените шлици са само в началото. Възникна въпросът "защо"? Дали полуоската се е измъкнала, нещо в дифа ли е "потънало" или просто само толкова от полуоската влиза в дифа?

За целта извадихме и диференциала:

Изображение

Все още не е разглобен, но от външния оглед стигнахме до следния извод: скъсана дясна планета.
Ето поглед към дясната страна на диффа - в дълбочина се вижда къде е скъсването:

Изображение

В резултат на скъсването полуоската вече се захваща много малко и настъпва износване (т.е. по-лесно превърта шлиците).

Изводът до тук бе смяна на планетата. Аз разполагам с употребявани части за такъв диференциал, но ми липсва именно дясната планета. Чудех се дали няма да стане с лявата, но като я наложих по силно износения 2ри диференциал се вижда, че не й достигат около 2мм да легне добре. Ето снимки на лявата планета (скъсаната дясна планета още не е извадена):

Изображение
Изображение
Изображение

Ето и илюстрация (по лявата планета) за предполагаемото място на скъсване на дясната:

Изображение

От тук нататък търся планета.
Това, което ме интересува, обаче, е дали само с планета ще си реша проблема? Каква е причината за скъсването? Дали е защото диффа ми е 100% заключен или е нещо в повече? Приветствам всякакви коментари... в крайна сметка може и въобще да не съм на верния път!

Предварително благодаря! smile.gif
1984 Тойота Корола 4AGE 20v
2007 Субару Импреза STi
Изображение

cj
Мнения: 485
Регистриран на: 17 Сеп 2004 11:23
Местоположение: Варна, България
Обратна връзка:

Мнение от cj » 03 Май 2006 14:52

Докато прелиствах "каталог за резервни части" се натъкнах на следната картинка:

Изображение

Номерата на лявата и дясната планета са еднакви, т.е. би трябвало да мога да ползвам моята лява като за дясна! В такъв случай трябва ли да ме притесняват тези 1-2мм които ми се струва, че недостигат за да легне добре?
1984 Тойота Корола 4AGE 20v
2007 Субару Импреза STi
Изображение

El Camino

Мнение от El Camino » 03 Май 2006 15:03

Не мога да се вкюча с конкретен отговор, но се сещам, че във ремонтното филмче за АЕ86, дето преди време Миро ни беше раздал има разглобяване и сглобяване на диференциал. Може там да може да се види.
Последно Закс от АЕУ.ОРГ си беше разглобявал диференциала се сещам и него може да питаш (въпреки темата там).

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 03 Май 2006 18:34

доколкото виждам от схемите, 2мм разлика може да идва от проблем фрикционните пластини на шпера - те трябва да имат някакви допуски и напасване, така че планетите да пасват плътно. по какъв начин сте заключили диференциала на 100%? да не би да има някаква подложка(или пък да липсва от едната страна), която не позволява на планетката да прилепне плътно. ако има такова нещо, може би точно това изместване е причината да се скъса планетата и да превърти полуоската, а не голямото натоварване.
status: за БАН

cj
Мнения: 485
Регистриран на: 17 Сеп 2004 11:23
Местоположение: Варна, България
Обратна връзка:

Мнение от cj » 04 Май 2006 09:17

@El Camino
Ако е същото филмче, което и аз съм гледал - то е на японски, а освен това не се вижда с какви параметри работят.
Колкото до - аеу86.орг - добра идея, вече пуснах тема и там! :)

@maggkrabar
Надявам се проблемът да излезе на яве след като до скоро работещия диф бъде разглобен.

Междувременно, някой може ли да даде по-подробна информация относно "rebuild" на ае86 диференциал? Аз намерих това
http://www.dwarfcarproducts.com/4.78.html, но то, също като филмчето, е по-скоро само поглед върху процеса.
1984 Тойота Корола 4AGE 20v
2007 Субару Импреза STi
Изображение

cj
Мнения: 485
Регистриран на: 17 Сеп 2004 11:23
Местоположение: Варна, България
Обратна връзка:

Мнение от cj » 04 Май 2006 10:13

Преди малко разговарях с майсторите си. Диференциалът е разглобен. Явно сме се заблудили за този луфт от 2мм - най-вероятно е нормален. Предполагаемата причина е, че след скъсването на планетата тя се е разделила и "попила" тази хлабина. Сега от 2та дифа ще се комплектова един. Все още се оглеждам за техн инфо относно сглобката... помагайте ако искате филмчета ;)
1984 Тойота Корола 4AGE 20v
2007 Субару Импреза STi
Изображение

hiero
Мнения: 32
Регистриран на: 10 Яну 2005 12:14

Мнение от hiero » 04 Май 2006 10:18

cj написа:Преди малко разговарях с майсторите си. Диференциалът е разглобен. Явно сме се заблудили за този луфт от 2мм - най-вероятно е нормален. Предполагаемата причина е, че след скъсването на планетата тя се е разделила и "попила" тази хлабина. Сега от 2та дифа ще се комплектова един. Все още се оглеждам за техн инфо относно сглобката... помагайте ако искате филмчета ;)
Uspeh :thumbsup: :thumbsup: moqta statistika e ot 2 nito edin rabotesht bez tapi za ushi wacko.gif

cj
Мнения: 485
Регистриран на: 17 Сеп 2004 11:23
Местоположение: Варна, България
Обратна връзка:

Мнение от cj » 04 Май 2006 16:07

Идвам от майсторите - колата е сглобена! Сложена е резерваната полуоска и от 2та дифа е направен един. Убеден съм, че не е стегнат като хората, защото отново е 100% заключен и леко вие както преди. За сега обаче няма да го отварям. Може би ще си поръчам спортен шпер и евентуално чак тогава... (стига да не се наложи по-рано ;)) Според майсторите обаче има износване на забните колела на планетите и сателитите - ако ще слагам як дифф ще трябва да си търся нови за да не го прахосам на бързо.

Ето снимки на скъсването повредената планета:

Изображение
Изображение
1984 Тойота Корола 4AGE 20v
2007 Субару Импреза STi
Изображение

Аватар
Xeku
Мнения: 1396
Регистриран на: 27 Сеп 2004 15:33
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Xeku » 04 Май 2006 16:20

Хич не е лесно да си планета в твоя диференциал! biggrin.gif Дано всичко е наред сега! :thumbsup:

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 04 Май 2006 19:42

какъв ли е двигателя щом е скъсал планетка smile.gif
status: за БАН

Аватар
punkara
Мнения: 1505
Регистриран на: 12 Сеп 2004 13:23
Местоположение: KP60/MA61

Мнение от punkara » 05 Май 2006 14:28

ami dvigatelya e sus smenena garnitura na glavata, s takva deto e mnogo evtina i kazvat che gurmi na 500/1000km... OBACHE e smenena ot grupata za burzo deistvie na nashiyat foruma v nedelen den v drangalevci! wink.gif happy.gif tongue.gif

cj
Мнения: 485
Регистриран на: 17 Сеп 2004 11:23
Местоположение: Варна, България
Обратна връзка:

Мнение от cj » 05 Май 2006 15:20

Xeku написа:Хич не е лесно да си планета в твоя диференциал! biggrin.gif Дано всичко е наред сега! :thumbsup:
Вече покарах, ама да ви кажа честно, хич не са точни нещата в тая "слънчева" система. Мисля, да си поръчам нов спортен шпер. Трябва да проверя и цените на нови планети, сателити и не знам си кви извънземни още, щото настоящите са "егати криворазбраната цивилизация" wink.gif tongue.gif Голяма борба за независимост в тоз моя диференциял tongue.gif

Аа да - maggkrabar - за да разбия разни стари слухове - двигателят е сток - има филтър и гарнитура (от тез точно дето пънки ги описа). Даже вече си мисля, че е по-зле и от сток... wacko.gif :whistle: wink.gif Приготвил съм разни чаркалаци, но все още тунинговат само килиера... wink.gif
1984 Тойота Корола 4AGE 20v
2007 Субару Импреза STi
Изображение

b_d

Мнение от b_d » 05 Май 2006 15:57

cj написа: Приготвил съм разни чаркалаци, но все още тунинговат само килиера... wink.gif
Ама поне ще имаш бърз килер :whistle: :whistle: :whistle:

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 05 Май 2006 20:33

за "черколяците" на cj подочух и аз, много са cool даже.
спортен шпер е чудесна джаджа - ама си е цифра яка. и моят е поизхабен - малко трудно заключва без достатъчно газ или предварително люване на задницата - и поне засега си мисля за ремонтния комплект от Т3 че е най-тънко.
status: за БАН

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 51 госта