МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Публикувай отговор
Аватар
TATI
Мнения: 2751
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 47 пъти
Обратна връзка:

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от TATI » 13 Фев 2024 17:33

Аз не съм руснак, ама и аз наливам на същия този мотор 0w20, независимо от климата.
За 140к км, да чукам на дърво, нямам проблеми
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Аватар
max-2
Мнения: 1789
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 18 пъти
Получена  благодарност: 44 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от max-2 » 13 Фев 2024 17:40

Към колегата TATI-има ли често дълги магистрални пътувания със 140-150 в летните жеги? Питам, защото малко ми е притеснително да го правя с моята каляска с 0w16. Става въпрос за 40 градусовите жеги.
Да не достигна тънката граница между екологията и недостатъчния маслен филм... bash.gif
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
TATI
Мнения: 2751
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 47 пъти
Обратна връзка:

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от TATI » 13 Фев 2024 18:43

Ами има си пътувания
Няколко пъти ходя до Бургас, лятото, един два пъти до гръцко
Скорости поддържам около 140 - 160 по нашите пътища
Не мисля, че е проблем, когато е с качествено масло
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

r34c7
Мнения: 235
Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
Местоположение: Дупница
Автомобил: AT220 4A-FE
Благодарил/а: 28 пъти
Получена  благодарност: 42 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от r34c7 » 13 Фев 2024 19:45

Тия техники нямат ли маслени охладители? Защо им се притеснявате толкова?

Винаги може да налееш 5W30 май и да го източиш октомври, ако е толкова на косъм положението.
Баба Яга - Изображение

Аватар
max-2
Мнения: 1789
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 18 пъти
Получена  благодарност: 44 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от max-2 » 13 Фев 2024 20:55

Няма маслен охладител. Опция е да се сложи такъв антифриз-масло, има предвидено място. Иначе дизайна на двигателя е такъв, че канали за масло и антифриз в блока са едно до друго и става тоолообмен. А и рядкото масло прави доста добра циркулация и охлажда двигателя по ефективно. Ако е така, прегряване на маслото би трябвало да започне да се усеща на стрелковия уред на антифриза. За сега не съм виждал такова.
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 969
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 38 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от Ивайло Димов » 13 Фев 2024 20:58

Топлообменника антифриз-масло е нож с две остриета ,понякога се пука охладителя и става мармалад,охладителната система се пълни с масло ,чистенето е един вид изкачване на Еверест :)

Аватар
max-2
Мнения: 1789
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 18 пъти
Получена  благодарност: 44 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от max-2 » 13 Фев 2024 21:09

Нямам информация дали има предупредителен сигнал за прегряване на маслото, калто например колеги с приуси са споделяли за постоянно включен вентилатор на батерията и предупреждения по таблото.
Смятам,че трябва да има. При толкова много електроника за контрол на маслена помпа и воден кръг би трябвало. A25A-FXS е кодът на мотора.
Carina E 4AFE LB 1992

r34c7
Мнения: 235
Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
Местоположение: Дупница
Автомобил: AT220 4A-FE
Благодарил/а: 28 пъти
Получена  благодарност: 42 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от r34c7 » 13 Фев 2024 21:45

Сериозно, не са сложили радиатор за маслото? Карината има ли? Т22 даже има, ама моя не е LB.
Баба Яга - Изображение

Аватар
max-2
Мнения: 1789
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 18 пъти
Получена  благодарност: 44 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от max-2 » 13 Фев 2024 22:08

Карината има. Там системата е излишното масло от маслената помпа отива в радиатор и се връща в картера. Недолюбвана е за това,че зимата го преохлажда много, но въпреки това двигателите от 90 те са доста корави. Значи им харесва да работят с по студено масло.
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
ufer
Мнения: 2599
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от ufer » 14 Фев 2024 08:52

Радвайте се, че луфтовете още са добре за тези редки масла, ако ще и да са готови за космоса. Не забравяйте, че масленият клин иска поне малко вискозитет... drunk.gif Засега още важат законите на механиката и термодинамиката, т.е. има триене и износване. А иначе у нас последните години са едни зими... :sunny: Мислете повече за лятото с 40 градуса жега... :thumbsup:

Аватар
memorex
Мнения: 813
Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
Местоположение: Varna
Автомобил: avatar
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от memorex » 14 Фев 2024 14:42

При 100+ С' вискозитета на 0W16 сигурно се доближава до този на дизеловите гориво. :) Но,да не подценяваме производителите все пак.
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
"И желязната логика е безсилна, ако отсреща е чугунена глава."

Аватар
ufer
Мнения: 2599
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от ufer » 14 Фев 2024 14:53

Никой не ги подценява. Те правят, каквото трябва и то успешно. Но тези масла са за нови коли, чиито двигатели са с много прецизни луфтове. Има вече българи, които могат да си позволят лукса да карат само нови коли и те нямат проблем. Но масата българи все още са на употребявани коли, доста често с незнайни километри, и те ако се подведат по ракламата за новите вискозитети, рискуват да си хвърлят колите залудо, просто заради едно масло... ohmy.gif

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 969
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 38 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от Ивайло Димов » 14 Фев 2024 15:08

Хората да си четат книжките (user manual ) там пише какви вискозитети могат да се използват .А това ,че с възрастта на автомобила и покачащия се пробег се налага промяна в маслото е пълна глупост.Във всеки един момент коляновия вал и карантията му и разпределителния лежат върху много тънък слой масло което обезпечава мазането първите 2-3 секунди докато маслената помпа завърти маслото от картера в целия двигател .Достатъчно случаи на коли има с по над 400-500 к км с 0W20 ,5W20,0W30.

Аватар
ufer
Мнения: 2599
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от ufer » 14 Фев 2024 15:24

Ивайло Димов написа: 14 Фев 2024 15:08 покачащия се пробег се налага промяна в маслото
Адаш, не съм твърдял, че се налага промяна на маслото, а да се прави точният избор... Разбира се, че има коли с много километри и цитираните масла, но тук много фактори играят роля: употреба с умерени обороти, таксита (почти винаги с топъл двигател), късметлийски мотор и т.н. Но някой джигит като почне да напъва по магистралата с 6000 и нагоре обороти и луфтовете вече не са вече старите, какво се случва? То не винаги става изведнъж, просто износването усилено се увеличава и в даден момент става белята... Аз самият съм преживявал как превърта биелен лагер и черупките се заваряват за вала. Но сам си бях виновен - масло пред смяна и високи обороти (гоних се с едно ново BMW)... tooth.gif

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 969
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 38 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от Ивайло Димов » 14 Фев 2024 16:06

Адаш поста не беше към теб ,а по принцип за хората които се интересуват и четат.99% от магазините където продават масла като влезеш и попиташ ти отвръщат с въпроса "А на колко хил км е колата " ...."Ми на 250 хил " нищо че е купена 5-та ръка от автокъща и вероятно е на над 350 хил .И продавача "Хммм тя на много км ,налей 10W40 ...по-гъстичко да е "....идилия ppp.gif

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 55 госта