Страница 1 от 1

RAV4 XA20 2.0 1CD-FTV D4D - Грешка P1250 - Turbocharger System Malfunction ?

Публикувано на: 27 Окт 2010 20:40
от Daria
Здравейте,колеги.
Искам да попитам за грешка Р1250, която гласи " датчик за налягането на пълнене, отклонение при регулиране" какво означава по конкретно? Ако някой знае кой е този датчик и има схема, моля да я прати.

Благодаря предварително. :help:

Re: Грешка P1250

Публикувано на: 27 Окт 2010 21:25
от Scott
Daria написа:Искам да попитам за грешка Р1250, която гласи " датчик за налягането на пълнене, отклонение при регулиране" какво означава по конкретно? Ако някой знае кой е този датчик и има схема, моля да я прати.
Тази грешка показва свръхналягане в турбо системата (overboost). Може да е просто откачено някое вакуумно маркуче или както си написал по-горе, датчика за налягане да е повреден. Ето схема (копирана от www.autodata.ru) на управлението на този двигател, 32 е датчика на налягането във всмукателния колектор (MAP по нашенски), а 33 е клапана управляващ налягането.
Изображение
В британския форум казват, че тази грешка е най-вероятно от клапана - (VSV) и той се се намира до интеркулера. Ето тук е показана картинка и има метод за тестване (трябва да се регистрираш):
http://www.toyotaownersclub.com/forums/ ... pic=100034

Публикувано на: 27 Окт 2010 23:50
от Daria
Много благодаря, колега вече се регистрирах в британският форум и изтеглих пдф файловете за vsv klapana.Само да питам:ако си запознат с тези клапани, често ли се скапват, защото този за управлението на налягането, който се намира до vsv klapana "от другата страна на MAF sensora" го купих и смених с чисто нов преди 6 месеца.Възможно ли е пак да е гръмнал unsure.gif ако е така sleep.gif . Благодаря за схемата.

Публикувано на: 28 Окт 2010 00:37
от Scott
Daria написа:...защото този за управлението на налягането, който се намира до vsv klapana "от другата страна на MAF sensora" го купих и смених с чисто нов преди 6 месеца.Възможно ли е пак да е гръмнал...
Доколкото си спомням ти сменя SCV клапан, който е за горивото, но може и да бъркам. По принцип MAP сензорите са доста здрави, не знам дали е бил 'умрял' или си го сменил в процеса на откриване на друг проблем. Най-много страдат от задръстване с гняс от маслен конденз, който преминава през интеркулера и се отлага по всмукателните тръби. Ако откачиш тръбата и има сериозни отлагания на маслени мръсотии, много е вероятно пак да е той. Но преди да го смениш вземи свали и промий цялата въздушна система след турбото, щото може интеркулера да е пълен с тази гнусотия, а да не говорим какво ще е във всмукателните тръби.
P.S. Ето тук има ръководство за твоя двигател (всъщност е за Авенсис, но двигателят е същия: http://www.manual-car.org.ua/en/showthread.php?t=591
Грешка P1250 е еквивалент на DTC 35

Публикувано на: 28 Окт 2010 13:18
от Daria
klapana, koito smenih e tuk na tozi link s nomer:25819 - http://www.toyodiy.com/parts/p_G_2003_T ... _1708.html - tova li e MAP sensor.

Публикувано на: 28 Окт 2010 14:00
от Scott
Daria написа:klapana, koito smenih e tuk na tozi link s nomer:25819 - http://www.toyodiy.com/parts/p_G_2003_T ... _1708.html - tova li e MAP sensor.
Не, мисля че това е във веригата на вакуума за управление на геометрията на турбото. MAP (Manifold Absolute Pressure) датчика измерва налягането във всмукателните тръби и от там ECU-то решава за горивната смес и натоварването и управлява лопатките на турбото чрез това дето си сменил.
P.S. Не знам как си с руския, но ако погледнеш на тази страничка http://www.autodata.ru/st/05_cd/cd-2.htm, има картинка с управлението на турбото
Изображение. Ти си сменил позиция 6. По-горе ти дадох картинка с управлението на налягането във всмукателния колектор. Идеята е следната: лопатките на турбото се управляват с вакуум за да има еднакво налягане и при ниски и при високи обороти, а налягането във всмукателния колектор се следи от МАP-a, за да се приготви подходяща смес за съответния режим на двигателя. И има клапан, който подава атмосферно налягане за корекция и сравнение. Точно този клапан споменават колегите от британския форум (номер 25860 от твоя линк). Аз бих го проверил по процедурата и евентуално сменил, не струва много.
Ако се замисли човек, заяли лопатки на турбото или неработещ клапан за управлението му, също биха довели до тази грешка, така че провери и тях, макар че някъде четох че клапана дето си сменил 'никога не се поврежда'.
MAP-а е 89421‑20210 от http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2005_T ... _8405.html
И защото стана много объркващо, ето една картинка на която е клапана дето си сменил (25819), клапана дето колегите от UK форума казват да се провери (25860) и MAP сензора (няма номер а пише refer to fig 84-05):
Изображение

Публикувано на: 28 Окт 2010 20:09
от Daria
Много ти благодаря за подробната информация.Днес закъсах на пътя и пак излезе същата грешка, но изолирахме ВСВ и директно вързахме маркуча за СТП - сензора и колата върви много добре, разбира се малко по - бавно набира, но като цяло е добре.клапана вече го поръчах, защото този беше запушен и никакъв въздух почти не минаваше през него. unsure.gif

Публикувано на: 28 Окт 2010 21:18
от Scott
Daria написа:...този беше запушен и никакъв въздух почти не минаваше през него...
Ако е имало маслени отлагания в маркучетата и клапана ти препоръчвам да промиеш цялата система след турбото - тръби, интеркулер, EGR, всмукателен колектор. Вярно доста работа е, но ще ти спести бъдещи главоболия.

Грешка P1250

Публикувано на: 22 Юни 2016 16:21
от тойота2004
Здравей, колега смени ли клапана и ако можеш да споделиш дали има подобрение след смяната защото и аз съм със същия проблем.

RAV4 XA20 2.0 1CD-FTV D4D - Грешка P1250 - Turbocharger System Malfunction ?

Публикувано на: 29 Юни 2016 22:34
от Akima
тойота2004 написа: аз съм със същия проблем
Проверявате в този ред:
  1. vacuum sensing valve
  2. turbo wastegate actuator
  3. SCV valve
  4. Wiring leading to the system
Успех. :thumbsup: