Страница 2 от 3

Публикувано на: 22 Яну 2011 21:38
от gh0s7r1d3r
Akima написа:
gh0s7r1d3r написа:Що не си слагате накрайници и шарнири АШ Метал ми се бутате при Люцкан за Тойотски biggrin.gif biggrin.gif
Щот не съм сменял накрайници и шарнири на моята Тойота! cool.gif
и като ти се наложи да купуваш някаква резервна част, каква купуваш. принципно го казах образно. щото има и маслени филтри турски и много други неща, които са правени кой знае къде и са контролирани от кой знае кой. така, че предполагам ме разбра за какво говоря, само се правиш на ухапан :) biggrin.gif biggrin.gif

Публикувано на: 22 Яну 2011 21:46
от Akima
Аз все пак бих сложил турския катализатор - всички катализатори са с две думи керамична/преди и стоманена/ пита и платина.Ако и двете са налице при турския не виждам проблема,особено когато Дидо го пипне. :thumbsup:

Иначе я замерете пак тая сонда да не би да е дефектирала или да е зацапана.

Публикувано на: 22 Яну 2011 21:56
от gh0s7r1d3r
Можеш ли нагледно да обясниш как точно да я замеря и какво трябва да даде като показатели? Че не съм съвсем наясно с тия неща.

Публикувано на: 22 Яну 2011 22:11
от Akima
С две думи има си сервизна процедура за всяка кола.
Дръпни си repair manual-a от темата с книжките и там ще намериш таблица:
Съпротивление еди колко си Ω-а при температура 20 °C.
Това е общо взето - при теб не знам дали достъпа е лесен,на моята Корола съм го виждал този сензор на канал и горе-долу е лесен за набарване.

А аз не разбрах колата ходила ли е при Дидо или само си говорил с него?

Публикувано на: 22 Яну 2011 23:18
от gh0s7r1d3r
ами ходих, но само я погледна на каналла за да види къде точно се намира катализатора. обаче и тогава, както и сега не съм 100% убеден, че е катализатора и се разбрахме да му звънна като установя на 100% проблема.

Публикувано на: 25 Яну 2011 01:17
от JapCar
Първата и втората сонда мисля,че не са еднакви и вторта може да работи и на друг принцип...
В темата за диагностика на Авенсис бях писал,че купих диагностичен кабел ELM 237,който не мога да пробвам на Авенсиса,защото е в БГ,но и там вероятно няма да стане,защото колата е преди ОБД протокол...,но го пробвах на Микрата и работи.Гледах сигналите на двете сонди:
-На първата сигнала е подобен на синусоида,от 0.1 до 0.85V и честота на пр.ход около 0.5-1Hz на око...
-На вторта е почти постоянно ниво около 0.5V пак на пр.ход
Когато нямах тоя кабел за 2 години ми е светвала чек енджин лампата 2-3 пъти и кода показваше втора ламбда сонда.Нулирах грешката и си карам,скоро не е светвала...Когато светне пак,ще гледам графиките...
Микрата е на около 90 х.км,та едва ли има проблем с катализатора,а и 2 пъти минава год. техн. преглед без проблем на газ анализатора,а тук проверките са сериозни и е изключено да минеш,ако нещо не е наред...
Та с горното искам да кажа,че с една диагностика може да се види сигнала на втората сонда и ако не е в нормите,или катализатора или сондата не е наред,като второто е по-вероятно,или лош контакт във кабела и.Понеже нивото на сигнала е постоянно,би могло да се измери и с обикновен (достатъчно високоомен) мултиметър (волтметър)
Според мен във всеки сервиз биха могли да имат една изправна тестова сонда и при смяната веднага би се разбрало дали е катализатора или сондата.

здр

Публикувано на: 31 Авг 2011 15:02
от nov fen
Здравейте , днес бях в спекта ауто , за диагностика , но нека ви кажа предисторията , преди 10- на дни ми светна engine , vsc i trc, закарах я на диагностика колата awensis 2004 1.8 vvt-i motor 234000km , момчето ми каза , че има проблем с ламбда сондата преди катализатора , водела се регулираща , изчисти ми грешката и така след 3-4 дни пак светнаха , днес бях в сервиза на Тойота Бургас на диагностика , КАЗАХА МИ КАТАЛИЗАТОР ЗА СМЯНА , за цена няма да ви казвам, че по добре да си купя нова , ако някой може да ми помогне да ми каже сервиз или човек който разбира от тези неща ще ви бъда благодарен .

Re: здр

Публикувано на: 05 Сеп 2011 09:33
от chukich
nov fen написа:Здравейте , днес бях в спекта ауто , за диагностика , но нека ви кажа предисторията , преди 10- на дни ми светна engine , vsc i trc, закарах я на диагностика колата awensis 2004 1.8 vvt-i motor 234000km , момчето ми каза , че има проблем с ламбда сондата преди катализатора , водела се регулираща , изчисти ми грешката и така след 3-4 дни пак светнаха , днес бях в сервиза на Тойота Бургас на диагностика , КАЗАХА МИ КАТАЛИЗАТОР ЗА СМЯНА , за цена няма да ви казвам, че по добре да си купя нова , ако някой може да ми помогне да ми каже сервиз или човек който разбира от тези неща ще ви бъда благодарен .
днес отворих нова тема във форума за Mass Air Flow sensor.
той има вина за доста подобни проблеми, може да се позайтересуваш

здр

Публикувано на: 05 Сеп 2011 11:06
от nov fen
Да благодаря за инфото , със сигурност ще го погледна

Re: Грешка P0420

Публикувано на: 21 Юни 2013 17:01
от dokkito
здравейте. Излезна ми грешка p0420 na yaris 1.0 2001 ва. Първата сонда е в норми като напрежение и прави корекция около 1 до 3 % . Втората сонда също е в норми, но показва корекция 99 %. Катализатора е видимо чист. Изкарваме втората сонда от трабата и реагира само напрежението , а корекцията е пак 99 %. Според нас сондата е забила. Прави ли сме? Пробвахме да извадим и първата сонда и там корекцията от 1 до 3 % скочи много. Първата сонда според нас работи. Прави ли сме ?
Дръгия ми въпрос е каква корекция прави втората сонда и като се извади от трабата трябва да се вдига корекцията или да пада. Благодаря много . Поздрави!

Re: Грешка P0420

Публикувано на: 22 Юни 2013 14:19
от gogata_vz
Аз имах същия проблем със първата сонда и след трудоемката и смяна(трудоемка защото се беше буквално заварила за генерацията от високата температура) всичко се оправи и заработи и тя на 100%, а оттам и разхода на гориво спадна малко.

Re: Грешка P0420

Публикувано на: 22 Юни 2013 21:13
от dokkito
Koлега аз проблем с разхода нямам. Според мен колата не трябва да прави голяма корекция. Твоята сонда 1 каква корекция е правила преди смяната и след смяната. Молята сонда 1 прави нищожна корекция и според мен работи. Проблема ми е може би със втората сонда. Тя променя напрежение, но не и корекцията на компа. кое кара компа да прави корекция 99% на сонда 2?

Re: Грешка P0420

Публикувано на: 23 Юни 2013 21:56
от dokkito
Днеска върнахме катализатора и изкарахме сонда 2 с удължение малко по в страни от потока и показа по- ниско напрежение, но корекция на секция 1 сонда 2 пак беше на 99 % . Предполагам грешката пак ще се появи. Къде да търсим проблема във сонда 1 или 2 и като сонди дали за еднакви. Благодаря предварително.

Re: Грешка P0420

Публикувано на: 30 Юни 2013 14:26
от ss_mitko
dokkito написа:Днеска върнахме катализатора и изкарахме сонда 2 с удължение малко по в страни от потока и показа по- ниско напрежение, но корекция на секция 1 сонда 2 пак беше на 99 % . Предполагам грешката пак ще се появи. Къде да търсим проблема във сонда 1 или 2 и като сонди дали за еднакви. Благодаря предварително.
Колега, на мен също ми дава 99% на втора сонда но нямам грешка и никога не съм имал. Според мен така трябва да е, може и да греша.
Това са данни свалени от един руски сайт.

O2FT B1 S1 Величина краткосрочной коррекции подачи топлива, относящаяся к датчику 2 ряда 1: Мин.: -100%, макс.: 99,2%
от -20 до 20% Соответствует параметру Short FT#1

Това са данните от последната ми диагностика, имам кабел и постоянно си правя диагностики и винаги така ми е било.

6/26/2013 12:27:27 PM
[Engine and ECT Live] System

[Parameter] [Value] [Unit]
Injector 2.6 ms
IGN Advance 9.5 deg
IAC Duty Ratio 40.6 %
CALC Load 3.13 %
MAF 2.25 gm/sec
Engine SPD 865 rpm
Coolant Temp 118 F
Intake Air 81 F
Throttle POS 12 %
IDL SIG ON
Vehicle SPD 0 MPH
O2S B1 S1 0.170 V
O2S B1 S2 0.500 V
Short FT #1 -6.28 %
Long FT #1 -0.04 %
O2FT B1 S1 -4.72 %
O2FT B1 S2 99.15 %
FUEL SYS #1 CL
FUEL SYS #2 UNUSED
FC IDL OFF
MIL Status OFF
Starter SIG OFF
A/C SIG OFF
Elect Load SIG OFF
Stop Light SW OFF
A/C Cut SIG OFF
Fuel Pump ON/H
EVAP VSV OFF
VVT CTRL B1 OFF
IGNITION 306
Cylinder #1 Misfire Count 0
Cylinder #2 Misfire Count 0
Cylinder #3 Misfire Count 0
Cylinder #4 Misfire Count 0
FC TAU OFF
# Codes 0
Distance after MIL ON 0 mile

Re: Грешка P0420

Публикувано на: 05 Юли 2013 13:29
от dokkito
Здравей колега. Проблема наистина е от катализатора. Сложих втулка на сонда 2 да я изкарам малко по вън от тръбата и ми показа по- малки напрежения при работа на обороти и при форсиране спрямо сонда 1 и проблема вече го няма . Гледам , че при теб сонда 1 ти дава малко по-ниско напрежение спрямо моето. Моето лавираше от 0.170 до към 0.500 на обороти и корекция от - 2 3 % до към корекция 4 5 % , а втората сонда преди да я изведем по на вън даваше малко по- високи напрежения от тези на сонда 1 и корекция 99.8% . След извеждането дава много ниски стойности. на обороти почти не реагира, а при форсиране стига до 0.500 0. 600 и с корекция 99.8% , но тогава и сонда 1 показва към 0.900 напрежение. Крайния резултат е по- ниски стойности на сонда 2 и така грешката изчезна.
Благодаря на отзовалите се . Поздрави!