Страница 1 от 4

Моля за съвет - 2.2 D-4D гори масло!!!

Публикувано на: 31 Яну 2011 22:56
от misho09
Здравейте колеги,
имам Тойота Авенсис 2009г. 2.2 дизел 150к.с. След второто ТО, разхода на масло стигна до 2.5л. на 15к. (при спокоийно, към леко каране). От ТМ-Ауто (София-Запад) ми казват, че този двигател хронично страда от маслени сегменти и предлагат ремонт на двигателя. Както аз, така и вие добре познавате "специалистите" на ТМ и затова бих искал да чуя и вашето мнение, какъв би бил крайният резултат, след тяхната компетентна намеса. Има ли вариянт да умажат работата?
Предварително благодаря на всички за съдействието.

Публикувано на: 01 Фев 2011 02:28
от Akima
Определено двигателя не е в ред - да губи 2.5 литра масло не е в норма.Колата ти е гаранционна и нямаш шзбор - ако другаде я пипат пада гаранцията и се обезмисля новата кола - а безплатен ремонт ли предлагат или ти обявиха цена? dry.gif

Публикувано на: 01 Фев 2011 09:55
от misho09
Ремонта си го поема гаранцията.Поне в това отношение са точни и когато има проблем не се дърпат да го оправят по гаранция. Мен ме притеснява дали след тяхната намеса, двигателя ще продължи да работи и върви толкова добре, както сега! Някой от вас има ли наблюдения дали с напредване на километрите разхода на масло ще се увеличи, или ще се задържи на това положение (което никак не е малко за нова кола)?

P.S. Отдавам този разход на масло и на студовете, тъй като колата се пали и се кара всяка сутрин, но все пак ми се вижда доста! sad.gif

Публикувано на: 01 Фев 2011 10:58
от SFINKS
"
От ТМ-Ауто (София-Запад) ми казват, че този двигател хронично страда от маслени сегменти и предлагат ремонт на двигателя.
"

не са те излъгали , нека да ти ремонтират двигателя , друго спасение от разхода на масло няма

Публикувано на: 01 Фев 2011 11:26
от Petar
И аз мисля че трябва даим се довериш

Re: Моля за съвет - 2.2 D-4D гори масло!!!

Публикувано на: 01 Фев 2011 11:29
от gicho
misho09 написа:От ТМ-Ауто (София-Запад) ми казват, че И този двигател хронично страда от маслени сегменти
Не се сдържах!

Re: Моля за съвет - 2.2 D-4D гори масло!!!

Публикувано на: 01 Фев 2011 12:05
от Bass_Man
gicho написа:
misho09 написа:От ТМ-Ауто (София-Запад) ми казват, че И този двигател хронично страда от маслени сегменти
Не се сдържах!
worthy.gif worthy.gif worthy.gif

VELIKAN NA MOZACHNATA DIARIA!

Re: Моля за съвет - 2.2 D-4D гори масло!!!

Публикувано на: 01 Фев 2011 12:23
от scorpion
misho09 написа:Здравейте колеги,
имам Тойота Авенсис 2009г. 2.2 дизел 150к.с. След второто ТО, разхода на масло стигна до 2.5л. на 15к. (при спокоийно, към леко каране). От ТМ-Ауто (София-Запад) ми казват, че този двигател хронично страда от маслени сегменти и предлагат ремонт на двигателя. Както аз, така и вие добре познавате "специалистите" на ТМ и затова бих искал да чуя и вашето мнение, какъв би бил крайният резултат, след тяхната компетентна намеса. Има ли вариянт да умажат работата?
Предварително благодаря на всички за съдействието.
mad.gif mad.gif mad.gif
2009 имаш предвид фейслифта или новия след фейса.
Защо си мислех, че основно проблема е бил за автомобили произведени до 2003-2005 ?!?

Аз също карам много спокойно и леко и въпреки всичко наистина има консумация на масло (да кажем при мен е около 500-600 гр. на 15К).
На 11К ми беше първото ТО. Маслото след обслужването беше около 2-3 мм над горния белег. Сега съм на 18К и маслото е спаднало на около 5-6 мм под горния белег, т.е все още е над средата. Колко е изгорила досега ?!?

Публикувано на: 01 Фев 2011 13:04
от iovkito
На моя авенсис от средата до 1-2 мм над долната черта са ~600мл масло. При тебе би трябвало да е пак толкова. Разликата в количеството масло между 2,0 и 2,2 беше минимална. Също така , защо след обслужване маслото ти е над максимума ? Колко литра ти наливат?
За да дам по-точна информация , проверих в книжката. За двигател 2AD-FTV и 2AD-FHV от чертата за минимално ниво до чертата за максимално ниво е 1,5 литра, количеството , което събира е :със смяна на филтър 5,9 литра , без смяна на филтър - 5,5 литра. За двигател 1AD-FTV - от черта до черта 1,7 литра , със смяна на филтър - 6,3 литра , без смяна на филтър -5,9 литра.

Публикувано на: 01 Фев 2011 13:46
от scorpion
iovkito написа:На моя авенсис от средата до 1-2 мм над долната черта са ~600мл масло. При тебе би трябвало да е пак толкова. Разликата в количеството масло между 2,0 и 2,2 беше минимална. Също така , защо след обслужване маслото ти е над максимума ? Колко литра ти наливат?
За да дам по-точна информация , проверих в книжката. За двигател 2AD-FTV и 2AD-FHV от чертата за минимално ниво до чертата за максимално ниво е 1,5 литра, количеството , което събира е :със смяна на филтър 5,9 литра , без смяна на филтър - 5,5 литра. За двигател 1AD-FTV - от черта до черта 1,7 литра , със смяна на филтър - 6,3 литра , без смяна на филтър -5,9 литра.
Мисля, че фактурата, която ми издадоха беше за 6 литра. Не са ми връщали 100 гр., което предполага, че са "люснали" всичко.

Re: Моля за съвет - 2.2 D-4D гори масло!!!

Публикувано на: 01 Фев 2011 13:49
от jim_beam
misho09 написа:Здравейте колеги,
имам Тойота Авенсис 2009г. 2.2 дизел 150к.с. След второто ТО, разхода на масло стигна до 2.5л. на 15к. (при спокоийно, към леко каране)...От ТМ-Ауто (София-Запад) ми казват, че този двигател хронично страда от маслени сегменти...
разхода си е напълно нормален,най-вероятно се дължи на 'хубаво' масло,което са ти сложили.при тоя генералния проблем,за който са ти казали,не се сменят сегменти,а short блок= почти целия мотор.това е генерално от тойота,никакви сегменти и дай да видим дали ш са оправи!как може да приказват такива глупости! mad.gif
отвори егр-а,ако вътре имаш лепкава чернилка,а не сухи сажди,изисквай незабавно нов short блок,защото по-късно ще ти замине и катализатора.според мен модел 2009 е изключено да има гореспоменатия дефект,поляците вече трябва да са го ошлайфали!laugh.gif
иначе си взимай хубаво масло,не слагай от тяхното,с добро масло ще падне с 1 литър разхода! wink.gif

ps: не слагай по-гъсто масло от 5W,оптимално е 5W30-5W40,най-добре да отговаря на ACEA C3 или поне B4!

Re: Моля за съвет - 2.2 D-4D гори масло!!!

Публикувано на: 01 Фев 2011 14:52
от scorpion
jim_beam написа:
misho09 написа:Здравейте колеги,
имам Тойота Авенсис 2009г. 2.2 дизел 150к.с. След второто ТО, разхода на масло стигна до 2.5л. на 15к. (при спокоийно, към леко каране)...От ТМ-Ауто (София-Запад) ми казват, че този двигател хронично страда от маслени сегменти...
....според мен модел 2009 е изключено да има гореспоменатия дефект,поляците вече трябва да са го ошлайфали!laugh.gif
...
ps: не слагай по-гъсто масло от 5W,оптимално е 5W30-5W40,най-добре да отговаря на ACEA C3 или поне B4!
JB: И аз се rolleyes.gif ... при положение, че проблема "ойлбърнинг" е сведен до знанието на Тойота (конкретни мотори) от доста време (години) и са взети мерки ... rolleyes.gif

Re: Моля за съвет - 2.2 D-4D гори масло!!!

Публикувано на: 01 Фев 2011 17:39
от misho09
jim_beam написа:
misho09 написа:Здравейте колеги,
имам Тойота Авенсис 2009г. 2.2 дизел 150к.с. След второто ТО, разхода на масло стигна до 2.5л. на 15к. (при спокоийно, към леко каране)...От ТМ-Ауто (София-Запад) ми казват, че този двигател хронично страда от маслени сегменти...
разхода си е напълно нормален,най-вероятно се дължи на 'хубаво' масло,което са ти сложили.при тоя генералния проблем,за който са ти казали,не се сменят сегменти,а short блок= почти целия мотор.това е генерално от тойота,никакви сегменти и дай да видим дали ш са оправи!как може да приказват такива глупости! mad.gif
отвори егр-а,ако вътре имаш лепкава чернилка,а не сухи сажди,изисквай незабавно нов short блок,защото по-късно ще ти замине и катализатора.според мен модел 2009 е изключено да има гореспоменатия дефект,поляците вече трябва да са го ошлайфали!laugh.gif
иначе си взимай хубаво масло,не слагай от тяхното,с добро масло ще падне с 1 литър разхода! wink.gif

ps: не слагай по-гъсто масло от 5W,оптимално е 5W30-5W40,най-добре да отговаря на ACEA C3 или поне B4!
Е ти ме хвърли в музиката whistle.gif biggrin.gif иначе колата е фейслифт-а. На ТМ явно не им е включено в бюджета да сменят целия short блок и затова "решават" проблема със сегменти. Именно затова питам дали е по добре да я пипат, или да си доливам и да не се занимавам с тях. Факт е ,че и маслото което сипват не е много ок, а колегата scorpion да не очаква да му върнат масло при смяната, тъй като то е от варели и го дозират с помпа по 6 л. за този двигател. Смятате ли че това което е в разфасовка по 1л. е по добро, и струва ли си да ги карам да ми сипват от него?

P.S. Това с егр клапана е добра идея, само трябва да се поровя да го намеря къде са го навряли .

Re: Моля за съвет - 2.2 D-4D гори масло!!!

Публикувано на: 01 Фев 2011 20:02
от iovkito
misho09 написа:
jim_beam написа:
misho09 написа:Смятате ли че това което е в разфасовка по 1л. е по добро, и струва ли си да ги карам да ми сипват от него?

P.S. Това с егр клапана е добра идея, само трябва да се поровя да го намеря къде са го навряли .
Щом си в сервиз на тойота , не очаквай да ти налеят хубаво масло в двигателя.Плащаш си по 20 лв/литър за някакъв наливен боклук и това е :thumbsup:

Re: Моля за съвет - 2.2 D-4D гори масло!!!

Публикувано на: 01 Фев 2011 20:46
от gicho
Bass_Man написа:VELIKAN NA MOZACHNATA DIARIA!
Тука не се ли пишеше на кирилица? tongue.gif
И тоя мотор го слагат и на вездесъщия лексъс ... ама не е това темата.

Колега, short block е сигурният вариант, но съм чувал че и в други държави дилърите понякога сменят само бутала и сегменти, а не short block-а. Имаше дискусия в английски форум дали го правят определени дилъри с цел някаква тяхна икономическа изгода, или централно тойота дава и двата варианта.
Така че не се знае каква е фирмената политика - ако ти се занимава можеш да потърсиш информация на по-високо ниво, надявам се тойота да са научили урока си от по-старите издънки.