Питане относно Авенсис 2.2 D-Cat

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
vortexx
Мнения: 5
Регистриран на: 15 Фев 2011 09:24
Местоположение: София
Обратна връзка:

Питане относно Авенсис 2.2 D-Cat

Мнение от vortexx » 15 Фев 2011 09:46

Здравейте колеги!

Това е първият ми пост във форума. Надявам се да не е последен.
На път съм да се сдобия с Авенсис 2.2 D-Cat - 177 кс - фейслифт от 2006 г.

Притесненията са ми най-вече относно следните неща (митове) относно колата:
1. дюзи (вярно ли е, че са пиезо-керамични и скъпи?)
2. маховик (двумасов е. Казват че дава фира след 120 000 км и също така е скъпичък),
3. DPF филтър (бил се запушвал. Хубавото е, че се самопочиства, но това било до едно време)

Моля тези от вас, които поддържат или са имали проблем с някои от гореизброените, на двигател D-Cat да споделят своите впечатления относно проблеми, разходи, сервиз, цени и т.н.

Ще съм много благодарен, с оглед вземането на решение за покупката на автомобила.

Предварително благодаря!

Аватар
Владислав
Мнения: 670
Регистриран на: 23 Окт 2009 18:40
Местоположение: София,България

Мнение от Владислав » 15 Фев 2011 10:08

Добре дошъл!
Не знам колко мога да съм ти полезен-нямам преки впечатления от такъв автомобил.И като цяло D-CAT моторите са рядкост (все още) в BG.Всичко което знам е от "познати".Принципно колата е страхотна.За съжаление наистина е малко претенциозна за горивото.И лакома...Но пък и върви прилично!
За дюзите-не знам какви са,но наистина не са евтини.Според мен би имал проблем с тях само заради качествената ни нафта.
За съединителя-прав си.Не е лошо да си предвидиш 1200+ лева за смяната му когато се наложи.
Не съм чувал за сериозни проблеми с филтъра за твърди частици.
Успех с покупката! smile.gif
Младежи,уважавайте старостта-тя е вашето бъдеще...

Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5557
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 16 Фев 2011 02:23

Добре дошъл колега :thumbsup: ! Значи сега отговорите на въпросите ти могат да се разделят на две групи общо взето така :
Общовалидни:
1. Всички дизели , които са комон-рейл или помпа дюза са със скъпи дюзи ! Дали са керамични или не никой не го интересува просто са скъпи ! Също така са им скъпи и помпите , и турбините , и маховиците , и ролките ,и ремъците ,и разни други неща !!! Ама това се отнася за всички марки и модели !

2. Както казахме по-горе и пак ще повторим всички дизели , а вече и някой от бензините са с такива маховици ! И всичките до един са скъпи и вече са консуматив !
2.1. За повечето марки включително и Тойота вече има комплекти за заместване на двумасовия маховик с обикновен .
2.2. Повечето марки включително и Тойота след 2003-та година ползват малко по-читави маховици от завода и вече държат по над 200 000км . Но разбира гаранция няма и може и доста по-рано да се наложи смяна .

Само за Тойота .
3. D-CAT системата е много интересна , като идея и конструкция но напоследък се появява информация , че след определен пробег/възраст започва да пречи повече вместо да помага . Коментирано е из форума разрови се малко . Най-вероятно добрия вариант ще е да се премахва . Това е нещо , като идеята на Пежо с течността , като и там най-доброто решение е да се премахне . За сега не знам дали при Тойота е възможно .
Принципно всички филтри за твърди частици трябва да бъдат забранени защото нанасят щети на здравето вместо да помагат . Но у европата малко бавно се развиват нещата .

Като изключим D-CAT всичко останало си му е , като на други Авенсис така ,че поддръжката не е по-различна . Принципно ако е читава бройката си е ОК !

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 17 Фев 2011 00:13

Лошото при пиезо кристалните дюзи на D-CAT няма ремонтиране - умре ли, край с дюзата тотално.... Докато поне нормалните дюзи за комън рейла има ремонтиране happy.gif Общо взето, пиезото е много добро, докато е в нормите - след това са 2000лв едната....... rolleyes.gif Иначе другите неща дето ги изброи Басчо са правилни, но пък кефа си е да караш турбинирана кола с добър разход biggrin.gif

vortexx
Мнения: 5
Регистриран на: 15 Фев 2011 09:24
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от vortexx » 17 Фев 2011 11:19

Благодаря за отговорите!
Отказах се от колата.
Живот и здраве - друга кола.
:cheers:

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 95 госта