CJ's AE86 project
CJ's AE86 project
Може би е крайно време и аз да пусна своя тема относно моят ае86 проект. Като въведение мога да кажа, че притежавам колата от около 3-4 години. Доста търсене и обикаляне из България падна докато се сдобия с въпросния автомобил. Ето как изглеждаше когато я купих:
Първият тунинг, който сполетя новата ми придобивка, бе свалянето на въпросното “cosworth” крило. Стъпка №2 бе подмяна на ламаринените имитации на габарити с истински. Последва “refresh” на купето и двигателя. Ето резултатите (снимките са от преди около 2-3 години):
В общи линии на тези снимки колата имаше най-приличен вид от както е моя собственост. След извършените освежителни ремонти минах в режим “car abuse” …или казано по-меко - реших, че е време да се поопознаем повечко с королката.
Преди “нашето запознанство” никога не бях карал агресивно автомобил със задно предаване. Ето защо опознавателният период (който, между другото още не е приключил) ми бе много интересен. Тук мога да споделя още доста впечатления, но мисля да оставя това за реалните ни бъдещи срещи.
Затова минавам директно на проекта. Ето какво включва той към момента:
BRAKES:
Front cross drilled & slotted rotors (italy custom made)
Rear cross drilled & slotted rotors (italy custom made)
Front brake pads: Mintex C-tech
Rear brake pads: Mintex C-tech
SUSPENSION:
Амортисьори: Tokico HTS102 – предни и задни
Предно койл-овър окачване (40мм скъсяване на кожуха): Paradise Racing coil over kit
Front Upper Hat System (bg custom made)
40mm Roll Center Adjusters
21mm tube inserts
Предни пружини: Paradise Racing 400 lbs/inch
Задни пружини: Swift 6.0 kg/mm
Регулируема задна напречна щанга (bg custom made)
Подменени тампони на задните щанги (bg custom made)
Tein Adjustable Camber Plates
DRIVETRAIN:
KAAZ 2-way LSD
Пълен комплект нови задни лагери "Koyo" – пиньон, корона, полуоска – вътрешни и външни
Модифициран скоростен лост с къс ход (bg custom made)
А ето какво планувам на следващ етап:
ENGINE: (status: в килера)
Минимално “челосване” на глава и блок
Multilayer Steel Headgasket: Cometic
9 mm rod bolt kit: ARP
Crower Stage 3 camshafts
Toda Racing valve springs
T3 Adjustable cam gears
4-1 header (bg custom made)
Adjustable fuel pressure regulator
295cc injectors
Intake Adapter (custom made)
Individual Throttle Bodies (Webber carbs)
Megasquirt unit
Underbucket shims (ще се поръчат след отваряне и замерване)
Подмяна на каквото още се наложи след отваряне и инспекция на двигателя)
Както се вижда, на този етап не планувам нищо повече от атмосферен сетъп (Natural Aspirated). Нямам намерения да правя "супер-дупер" рейсинг монстер. Напротив - по-скоро количка за "фън драйвинг"!
Първият тунинг, който сполетя новата ми придобивка, бе свалянето на въпросното “cosworth” крило. Стъпка №2 бе подмяна на ламаринените имитации на габарити с истински. Последва “refresh” на купето и двигателя. Ето резултатите (снимките са от преди около 2-3 години):
В общи линии на тези снимки колата имаше най-приличен вид от както е моя собственост. След извършените освежителни ремонти минах в режим “car abuse” …или казано по-меко - реших, че е време да се поопознаем повечко с королката.
Преди “нашето запознанство” никога не бях карал агресивно автомобил със задно предаване. Ето защо опознавателният период (който, между другото още не е приключил) ми бе много интересен. Тук мога да споделя още доста впечатления, но мисля да оставя това за реалните ни бъдещи срещи.
Затова минавам директно на проекта. Ето какво включва той към момента:
BRAKES:
Front cross drilled & slotted rotors (italy custom made)
Rear cross drilled & slotted rotors (italy custom made)
Front brake pads: Mintex C-tech
Rear brake pads: Mintex C-tech
SUSPENSION:
Амортисьори: Tokico HTS102 – предни и задни
Предно койл-овър окачване (40мм скъсяване на кожуха): Paradise Racing coil over kit
Front Upper Hat System (bg custom made)
40mm Roll Center Adjusters
21mm tube inserts
Предни пружини: Paradise Racing 400 lbs/inch
Задни пружини: Swift 6.0 kg/mm
Регулируема задна напречна щанга (bg custom made)
Подменени тампони на задните щанги (bg custom made)
Tein Adjustable Camber Plates
DRIVETRAIN:
KAAZ 2-way LSD
Пълен комплект нови задни лагери "Koyo" – пиньон, корона, полуоска – вътрешни и външни
Модифициран скоростен лост с къс ход (bg custom made)
А ето какво планувам на следващ етап:
ENGINE: (status: в килера)
Минимално “челосване” на глава и блок
Multilayer Steel Headgasket: Cometic
9 mm rod bolt kit: ARP
Crower Stage 3 camshafts
Toda Racing valve springs
T3 Adjustable cam gears
4-1 header (bg custom made)
Adjustable fuel pressure regulator
295cc injectors
Intake Adapter (custom made)
Individual Throttle Bodies (Webber carbs)
Megasquirt unit
Underbucket shims (ще се поръчат след отваряне и замерване)
Подмяна на каквото още се наложи след отваряне и инспекция на двигателя)
Както се вижда, на този етап не планувам нищо повече от атмосферен сетъп (Natural Aspirated). Нямам намерения да правя "супер-дупер" рейсинг монстер. Напротив - по-скоро количка за "фън драйвинг"!
Последно промяна от cj на 14 Дек 2009 14:30, променено общо 25 пъти.
1984 Тойота Корола 4AGE 20v
2007 Субару Импреза STi
2007 Субару Импреза STi
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
ей този проект откога го чакаме laugh.gif много добре изглежда всичко! cj стискаме палци възможно най-скоро королката да e по пътищата. на мен ми е много интересно всичко понеже за моята съм избрал подобен път за развитие, включително вентилираните дискове и карбовете с мегаскуирт-а. само амортисьорите и пружините ми ще са други. иначе напречната ми щанга вече е същата дори на външен вид
status: за БАН
Какво ще препоръча докторът? Освен това нвои бутала не означават ли моментално подмяна и на останалите карантии + маховика? Мисля да сглобя със стандартните. Ако не ми хареса, тогава ще търся друг вариант. Плюс това малко или много челосването на главата и блока + металната гарнитура би следвало да окажат ефект върху компресията.punkara написа:cj, ako shte polzvash tozi set up za DVG-to, to vzemi i edni butala s po-visoka kompresiya!
1984 Тойота Корола 4AGE 20v
2007 Субару Импреза STi
2007 Субару Импреза STi
za suzalenie, nyama da okazat iskanijat efekt!cj написа:Какво ще препоръча докторът? Освен това нвои бутала не означават ли моментално подмяна и на останалите карантии + маховика? Мисля да сглобя със стандартните. Ако не ми хареса, тогава ще търся друг вариант. Плюс това малко или много челосването на главата и блока + металната гарнитура би следвало да окажат ефект върху компресията.punkara написа:cj, ako shte polzvash tozi set up za DVG-to, to vzemi i edni butala s po-visoka kompresiya!
imash 2 varianta za butala:
1) aftermarket 18mm pin
2) red top + modifikcija na bielite s prusten za 20mm pin
prosto ne znam dali e pravilno da slozish vsichki tezi chasti, a da ne oburnesh vnimanie na bloka... v ometa v koito motora se razurti, shte otidat lagerite otdolu, shtot sa stari. i tova ste nalozi nanovo da otvarjash dvigatela, toest otiva na kino arniturata na glaata i pak shte trjabav da shlaifash!
3-ti variant e da se poraztursish za kol. vl i bieli ot sledvashtata generaciya s 20mm butalen bolt i 42mm bieli. Bih go olekotil malko i balansiral, sushtoto i bielite. ako namerish i svestni butala s tezi karantii, vzemi gi, i investiraj samo v nov komplekt sigmenti za tyah, vzemi si puln komplekt lageri, i pone shte znaesh che dvigateljat ste e chisto nov kogato go sglobish, i che shte izdura na povecheto moshtnost i oboroti!
Mahovika mozesh da go olekotish s 2kg spokoino, i si gotov!
eto ti primerna rcepta za boleztta...
Този път, Пънки, не съм съгласен с теб по няколко точки:punkara написа:za suzalenie, nyama da okazat iskanijat efekt!cj написа:Какво ще препоръча докторът? Освен това нвои бутала не означават ли моментално подмяна и на останалите карантии + маховика? Мисля да сглобя със стандартните. Ако не ми хареса, тогава ще търся друг вариант. Плюс това малко или много челосването на главата и блока + металната гарнитура би следвало да окажат ефект върху компресията.punkara написа:cj, ako shte polzvash tozi set up za DVG-to, to vzemi i edni butala s po-visoka kompresiya!
imash 2 varianta za butala:
1) aftermarket 18mm pin
2) red top + modifikcija na bielite s prusten za 20mm pin
prosto ne znam dali e pravilno da slozish vsichki tezi chasti, a da ne oburnesh vnimanie na bloka... v ometa v koito motora se razurti, shte otidat lagerite otdolu, shtot sa stari. i tova ste nalozi nanovo da otvarjash dvigatela, toest otiva na kino arniturata na glaata i pak shte trjabav da shlaifash!
3-ti variant e da se poraztursish za kol. vl i bieli ot sledvashtata generaciya s 20mm butalen bolt i 42mm bieli. Bih go olekotil malko i balansiral, sushtoto i bielite. ako namerish i svestni butala s tezi karantii, vzemi gi, i investiraj samo v nov komplekt sigmenti za tyah, vzemi si puln komplekt lageri, i pone shte znaesh che dvigateljat ste e chisto nov kogato go sglobish, i che shte izdura na povecheto moshtnost i oboroti!
Mahovika mozesh da go olekotish s 2kg spokoino, i si gotov!
eto ti primerna rcepta za boleztta...
1. Лагерите ще се сменят. Това е повече от задължително;
2. Немалка част от металните гарнитури могат да се ползват повторно след съответното измерване, ако са в норма. Трябва да се провери дали и тази на Иво е такава - дори и само като информация;
3. Идеята за престъргване на биела за двигател, който ще се върти със над 7500об./мин за мен е неприемлива.
4. Не виждам смисъл да се слагат редтоп карантии, за да се спечели 0.3 CR и ще добавят излишно тегло.
Bluetop 10.0:1
RedTop 10.3:1
Това, което евентуално бил добавил в рецептата е ARP биелни болтове, за които се твърди, че понасят над 10 000 об/мин.
Както вече сме коментирали - лагерите ще се инспектират и сменят. Сегменти също. На този етап се надявам до тук да спра (освен ако нещо не предизвика съдбата). Не съм сигурен до колко този атмосферен сетъп ще ми пасне. Искам да опитам така преди да вкарам по-сериозни пари в карантии. Ако всичко ще ми струва 1 гарнитура, ще си поема риска.
Ето какъв е планът ми за действие:
1. оправям си задния дифф
2. подкарване на Мегаскуирта със сток сетъпа
3. идвам в софия (за тези, които не знаят - решил съм да отворя колата в София)
4. разглобяване и инспекция на двигател
5. минимален (само колкото е необходимо за да се изправи) шлайф на глава и блок (челосване)
6. подмяна на сток повдигачите с парички към такива от типа "underbucket"
7. подмяна на пружините на клапаните с Toda Racing
8. затваряне с металната гарнитура, Crower валовете, 295 инжекторите и раздвижените Т3 шайби
9. палене и настройка
10. при успех - следва поставяне на ИТБ-тата
11. някъде посредата на тези 10 стъпки ще гледам да сложа и 4-1 колектора
Горе-долу така се очартава картинката.
Все още нямам измислен вариант за "linkage" на ИТБ-то + монтаж на TPS сензор, но до там да я докарам...
Ето какъв е планът ми за действие:
1. оправям си задния дифф
2. подкарване на Мегаскуирта със сток сетъпа
3. идвам в софия (за тези, които не знаят - решил съм да отворя колата в София)
4. разглобяване и инспекция на двигател
5. минимален (само колкото е необходимо за да се изправи) шлайф на глава и блок (челосване)
6. подмяна на сток повдигачите с парички към такива от типа "underbucket"
7. подмяна на пружините на клапаните с Toda Racing
8. затваряне с металната гарнитура, Crower валовете, 295 инжекторите и раздвижените Т3 шайби
9. палене и настройка
10. при успех - следва поставяне на ИТБ-тата
11. някъде посредата на тези 10 стъпки ще гледам да сложа и 4-1 колектора
Горе-долу така се очартава картинката.
Все още нямам измислен вариант за "linkage" на ИТБ-то + монтаж на TPS сензор, но до там да я докарам...
1984 Тойота Корола 4AGE 20v
2007 Субару Импреза STi
2007 Субару Импреза STi
Реших да се вслушам в съвета на Bad_dog. В тази връзка имам следната молба към всички USA приятели:bad_dog написа:Това, което евентуално бил добавил в рецептата е ARP биелни болтове, за които се твърди, че понасят над 10 000 об/мин.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... S%3A1&rd=1
Говорих с продавача, но отказва да шипне директно до БГ. Ако някой има възможност да го получи и препрати ще съм му много благодарен!
Мерси предварително!
1984 Тойота Корола 4AGE 20v
2007 Субару Импреза STi
2007 Субару Импреза STi
naj-vaznoto neshto pri podmyana na butalata e tova che originalnite sa semi-floating, a 20mm sa full floating! ushto i sigmentite na red topa sa po-dobri, i edinya e po-tunak. red top butalata imat teflonovo pokritie, blue top nyamat. 0.3 + tunkata granitura, shte mu dade blizo 10.8:1 c/r, koeto shte e dobre doshlo za kc, i moshtnost, no po-zle za 40mm-ite lageri otdolu!
tegloto moje i da se vdigne malko s rd top karantiite, no puk zdravinata shte si okaze vlianie. 40mm lageri se kusat burzo pri postoyannen tormoz na dvigatelya dori i stock, koeto e vsushnost zadachata na dvigatlya na cj. Az ne bih polzval vtori put metalna garnitura, po skoro bih polzval obiknovenna povtorno, no ne i metalna!
az prosto kazvam slednoto: investoraj v nachaloto, za da napravish kachetven, zdrav, i nadezden dvigatel, vmesto posle da pochnesh da kusash lageri!
tegloto moje i da se vdigne malko s rd top karantiite, no puk zdravinata shte si okaze vlianie. 40mm lageri se kusat burzo pri postoyannen tormoz na dvigatelya dori i stock, koeto e vsushnost zadachata na dvigatlya na cj. Az ne bih polzval vtori put metalna garnitura, po skoro bih polzval obiknovenna povtorno, no ne i metalna!
az prosto kazvam slednoto: investoraj v nachaloto, za da napravish kachetven, zdrav, i nadezden dvigatel, vmesto posle da pochnesh da kusash lageri!
- LordDigital
- СупраДжия
- Мнения: 3190
- Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
- Местоположение: Chicag0-Land
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 47 госта