Страница 1 от 4

Среден разход на Avensis 2.0 D4D

Публикувано на: 09 Апр 2011 12:53
от iv_cho
Здравейте колеги,

Отскоро карам Авенсис 2.0 D4D и ми прави впечатление,че има доста голяма разлика от показанията на бордкомпютъра и реалния среден разход.Вече трето засичане ми показва 8.2/100км, а реално за 250км съм долял в резервоара(пълня до капачката всеки път) 18,95л>реален разход от 7.58/100км.Също така след 250 изминати км според компа остават още 625?!?При 875км с 60л би трябвало да има разход от 6.9л/100,което ми се струва доста нереално за яко градско в центъра на София...Може ли да се разчита на показанията или просто са за парлама?

Публикувано на: 09 Апр 2011 15:22
от jim_beam
при мен разликата е 1-2л,така че ти си добре!електрониката,която прави тия изчисления,е вградена в таблото.явно има много големи толеранси,та какъвто ти бил късмета.иначе ако намериш табло от същия модел може да се пробваш. wink.gif

Публикувано на: 09 Апр 2011 16:17
от KiLLeR
А моят е сравнително верен...дава разлика до 0.2 0.3, но като се има предвид, че последно време зареждам от една и съща бензиностанция и от една и съща колонка :thumbsup: Колкото до Range има доста странен начин на смятане...някой път като напълня до горе ми дава над 999км. друг път ми е давал 820 последния бяха 600 минах към 250 км, но извън града и сега са на 620км... ама винаги като наближи към 0км и си е доста вярно biggrin.gif

Публикувано на: 09 Апр 2011 19:35
от iv_cho
jim_beam написа:при мен разликата е 1-2л,така че ти си добре!електрониката,която прави тия изчисления,е вградена в таблото.явно има много големи толеранси,та какъвто ти бил късмета.иначе ако намериш табло от същия модел може да се пробваш. wink.gif
Е,все пак се радвам,че разхода е по-нисък,а не по-висок:))

Публикувано на: 09 Апр 2011 20:25
от Kiki
И при мен е много близо!
Няколко пъти съм го засичал и сравнявал. :thumbsup:

Публикувано на: 09 Апр 2011 20:25
от IvoDobrev
Според показанията на компютъра за 250км си изгорил 8,2х2,5=20,5л. Според засеченото от теб си изгорил 7,58х2,5=18.95л. Тоест имаш разлика от 1.55л при отчитанията. Разликата от "до горе" до "до горе" при резервоара е повече сиреч не вярвам да са го пълнили с точност до 1л двата пъти, отделно каква е точността на колонката е 3-ти променлив параметър в уравнението ;-). Компютъра ти според мен си отчита в рамките на приемливото. Относно Range твърде ориентировъчно е особено при градско каране, но колегата е прав - каже ли 0 значи ти е късно ;-)

Публикувано на: 09 Апр 2011 22:56
от Nixter
Моя борд компютър 90% от показанията са били +/-0,1 л на 100км. Демек - много точен! Аз съм на бензин, не знам за дизелите дали няма разлика в пресмятането и оттам грешката да е по-голяма. Друг въпрос е, дали начина ти на засичане е добър. Аз карам от пълно до празно - (700-800км) и после наливам докато пистолета каже "цък". Няма как разликата между различните зареждания да е повече от 300-400 грама бензин на 50-55 литра, което е нищо. Та тея замервания ги правя последните 30,000 км без пропуск, така че наблюденията ми не са от 1-2 резервоара назад smile.gif

Публикувано на: 10 Апр 2011 00:15
от KiLLeR
важна бензиностанцията и не са винаги само 300 400 грама wink.gif Пример: резервоара празен(с остатък около2 литра) побира 62л макс до преди да прелее. На един Лукойл(за съжаление беше магистрален) имах останали към 6-7 литра побра 64 и няколко грама smile.gif за да е вярна сметката както е казал колегата Пълно-празно-пълно на една и съща колонка wink.gif

п.с. А на Екото нафтата мога да я похваля бая отдавна не бях чувал турбината фиуу :whistle: laugh.gif happy.gif

Публикувано на: 10 Апр 2011 00:35
от jim_beam
да бе и аз почти само на една и съща колонка съм зареждал,обаче в началото разликата беше 0,8л и постепенно се увеличи до към 1-2л.винаги показанието е по-малко от реалния разход.особено на аутобан става страшно.но тук идва и грешката от показанието на колонките и т.н. верно.тия негодници в сърбия ме разбиха,и в бг няма такива измамници.показа ми 13,5л/100 разход.явно работят хората с показанието на колонката,ама не съм очаквал в такива размери.10-ина л разход мога да докарам ама 13,5.
за остатъчните км се знае,че показанието е програмирано без да взима предвид резервата.това е направено заради тъпите американци,да не би някоя жертва на макдоналдс да ги осъди,че е увисналa на пътя,а показанието още не е на 0km.така,че имайте 1 на ум. wink.gif

Публикувано на: 10 Апр 2011 10:19
от diesel_power
Дядо ви сигурно цял живот с борд компютър е карал !

Публикувано на: 10 Апр 2011 15:04
от Bass_Man
BTW такава разлика може да означава , че имате и позапушен инжектор/и . Или някакви разлики в налягането на рейката . Принципно ЕКУ-то не може да греши много с количеството нафта защото то си я изчислява по инжекторното време . Иначе казано вътре си е заложено на толкова мили секудни на такова налягане минава толкова нафта през инжектора . И това трябва да е много точно защото нафтата се дозира изключително прецизно . Ако започне да има такива разлики това може да значи , че за времето през , което е отворен инжектора преминава по-малко нафта от предполагаемото . Което може да значи запушване/намаляване диметъра на отвора и/или по-ниско налягане .
Надявам се да греша но логиката на там води unsure.gif .

Публикувано на: 10 Апр 2011 17:22
от iv_cho
Bass_Man написа:BTW такава разлика може да означава , че имате и позапушен инжектор/и . Или някакви разлики в налягането на рейката . Принципно ЕКУ-то не може да греши много с количеството нафта защото то си я изчислява по инжекторното време . Иначе казано вътре си е заложено на толкова мили секудни на такова налягане минава толкова нафта през инжектора . И това трябва да е много точно защото нафтата се дозира изключително прецизно . Ако започне да има такива разлики това може да значи , че за времето през , което е отворен инжектора преминава по-малко нафта от предполагаемото . Което може да значи запушване/намаляване диметъра на отвора и/или по-ниско налягане .
Надявам се да греша но логиката на там води unsure.gif .
Точно този проблем ме притеснява,защото разликата не е 1,55л(пренебрежителна),а 8%,което вече не е толкова малко.Зареждам от 3г само на една и съща колонка на ЕКО,точно защото не лъжат в количеството.Направил съм доста засичания с 10 служебни коли,а техният комп беше доста по-умен и никога разликата не е надхвърляла +/- 0,1-0,2 л на 65л(за разлика от ОМВ 3-5л на резервоар!!!).И за да съм сигурен и да игнорирам резервата сипах до капачката(да вижиждам горивото) и двата пъти.Миналата седмица изчистиха ЕГР-а и разхода падна с около 10%,явно е бил позапушен доста.Ще пробвам и с Бардал 6 в 1 за почистване на дюзите и тогава вече ще разбера къде е проблема.Все пак колата е на 50хиляди,не е на 200...

Публикувано на: 10 Апр 2011 18:24
от moloko
Bass_Man написа:BTW такава разлика може да означава , че имате и позапушен инжектор/и . Или някакви разлики в налягането на рейката . Принципно ЕКУ-то не може да греши много с количеството нафта защото то си я изчислява по инжекторното време . Иначе казано вътре си е заложено на толкова мили секудни на такова налягане минава толкова нафта през инжектора . И това трябва да е много точно защото нафтата се дозира изключително прецизно . Ако започне да има такива разлики това може да значи , че за времето през , което е отворен инжектора преминава по-малко нафта от предполагаемото . Което може да значи запушване/намаляване диметъра на отвора и/или по-ниско налягане .
Надявам се да греша но логиката на там води unsure.gif .
Стига си плашил хората БАС.
Където ,които пише за ДИЗЕЛ и се явява БАС и почва да запушва дюзи,тръбички, и други.
Боркомпа , не е съвършен - това е ясно.
Показанията му могат да се изменят в рамките на един пробег , зависи къде карате - докъто излизите от града и после по магистралата. Пробваите да карате градско 20 км и веднага писнете още 20 по магистралата веднага ще ви се промени разхода по бордкомп, до следващото палене на двигателя.
Много важно - къде е карана колата преди . При какви условия.
Въобще преди да стигнем до запушвания трябва да се имат предвид много други фактори за разхода.
И при мен при температури до +5 градуса даваше по голям разход сега разхода падна .
И аз имах показания по компа 8,9 градско но за 10 минути и изминати 6 до 8 км. при -3 градуса.
Сега всичко се нормализира - 6-6,5 градско.

Публикувано на: 10 Апр 2011 19:08
от Rudy
Bass_Man написа:... което е отворен инжектора преминава по-малко нафта от предполагаемото . Което може да значи запушване/намаляване диметъра на отвора и/или по-ниско налягане .
Надявам се да греша но логиката на там води unsure.gif .
Я пак с логиката? Щото логиката казва, че ако минава по-малко нафта ще падне разхода, т.е. БК ще показва повече отколкото е в действителност.

Публикувано на: 10 Апр 2011 23:07
от Nixter
Аз винаги зареждам на една и съща колонка и ми дава точно. Вервайте ми! Не ви лъжа! cool.gif Ако не са направили някоя далавера с колонката, всеки пък напускам безниостанцията с едно и също количество гориво в резервоара. Само че не пълня гърловината до преливане, а докато пистолета каже "цък".