Страница 1 от 3

Аурис 2.0 Д4Д Проблем с филтъра за твърди частици

Публикувано на: 08 Май 2011 00:42
от stanmarine
Здравейте колеги,
Имам Аурис 2.0 Д4Д - 2007 год. Преди дни ми светна двигателчето на таблото и отидох в сервиз. Оказа се задръстен филтъра за твърди частици. Изчистиха алармата от ЕЦУто и ми казаха да изляза на магистралата, но още на втория завой светна отново и колата мина в ограничен режим на движение. Върнах се и оставих колата в сервиза. Реших да отстранят филтъра за твърди частици, но това изисква и настройка на ЕЦУто, а това се оказа проблем, защото ЕЦУто нe е Bosh, a Denso и няма хакер за него. Минахме на вариант промиване на филтъра и очаквам това да свърши работа, но....за мен е временно решение, докато се задръсти пак и то кой знае къде.
В английски сайт http://www.sinspeed.co.uk/blog/ с гордост заявяват, че от декември 2010 са единствените в EU, които се справят и с новите Тойота по успешното премахване на DPF с настройка на компа. Дали е така? Дайте съвет.

Публикувано на: 08 Май 2011 00:51
от Bass_Man
А те кога разбраха , че колата не е с БОШ ЕКУ преди или след , като го махнаха ?
Принципно виж дали имаш датчик след филтъра или вътре в него . Ако нямаш слагай една права тръба и да не три дреме много . Ако имаш вече трябва да се помисли малко как да се реши проблема .

Публикувано на: 08 Май 2011 01:08
от stanmarine
Филтъра не го пипнаха, защото като видяхме, че ЕКУто е Denso тръгнахме на вариант да намерим хакер за него и тогава да го махаме, но за сега няма.
А за разположението на датчика ще трябва в понеделник да го видим къде е.
Благодаря за съвета!

Публикувано на: 08 Май 2011 09:28
от diesel_power
Какъв DPF това да не е D-CAT? wacko.gif
По-скоро е задръстен ЕГР клапан.

Публикувано на: 08 Май 2011 10:51
от Scott
diesel_power написа:Какъв DPF това да не е D-CAT?
Не само D-CAT имат DPF. 1AD-FTV DCRL(lowest pollution) също има. Много просто се проверява - ако има диференциален датчик за разликата в налягането на входа и изхода на катализатора (познава се по двете тръбички).
Цък

Публикувано на: 08 Май 2011 11:04
от martod
stanmarine написа:Филтъра не го пипнаха, защото като видяхме, че ЕКУто е Denso тръгнахме на вариант да намерим хакер за него и тогава да го махаме, но за сега няма.
Хакери има, не си казал че търсиш, не сме ти намерили .. tongue.gif
Даже и обява си има в този форум http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=10446

Публикувано на: 08 Май 2011 12:47
от Bass_Man
Scott написа:
diesel_power написа:Какъв DPF това да не е D-CAT?
Не само D-CAT имат DPF. 1AD-FTV DCRL(lowest pollution) също има. Много просто се проверява - ако има диференциален датчик за разликата в налягането на входа и изхода на катализатора (познава се по двете тръбички).
Цък
Че то ако е само с датчици за налягане за какво ти е хакер ве ? biggrin.gif
На другите каляски имат разни термодвойки но тия не съм заглеждал много .

Марто тия юнаци никъде не са писали , че махат софтуерно катализатори или аз не съм прочел нещо ?

Публикувано на: 08 Май 2011 13:44
от Scott
Bass_Man написа:Че то ако е само с датчици за налягане за какво ти е хакер ве ? biggrin.gif
На другите каляски имат разни термодвойки но тия не съм заглеждал много.
Термодвойките пак са там, но аз посочих видимите разлики. biggrin.gif
Мисля, че това е подходящ повод някой да се опита да излъже диференциалния датчик с един тройник и да види дали компютъра ще се успокои. tongue.gif
П.П. Термодвойките само следят температурата преди и след филтъра за да се осигури пълноценно тлеене, но фактически процеса се инициира от датчика за налягането - когато се позадръсти филтъра се впръсква гориво от петия инжектор.

Публикувано на: 08 Май 2011 15:04
от martod
Bass_Man написа: Марто тия юнаци никъде не са писали , че махат софтуерно катализатори или аз не съм прочел нещо ?
Абе не е като да не са писали никъде, ама ти си повече писател tongue.gif отколкото читател .. biggrin.gif
Пък и четеш само в този форум и чат- пат в BMW и VAG .. tongue.gif
Ето цитат от същият човек в един друг форум
Най-сетне успяхме да премахнем физически и "електронно" това зловредно чудо от системата на колата. Ефектът - никаква нафта в маслото, светещи лампи и авариен режим. Има осезаемо подобрение в динамиката, мощността и разхода на гориво. Ако някой има нужда от същото - контакти по телефона. Поздрави на всички!

_________________
тел. 0878 680 825
където колите не са с БОШ mad.gif системи, а с Денсо .. biggrin.gif
А щом са успели при Мазда (и там борбата е безмилостно жестока) biggrin.gif няма причина да не се справят и с Тойота ..
Поне нищо не му пречи на колегата да звънне и да попита ..

Публикувано на: 08 Май 2011 15:28
от Bass_Man
Scott написа:Термодвойките пак са там, но аз посочих видимите разлики. biggrin.gif
Мисля, че това е подходящ повод някой да се опита да излъже диференциалния датчик с един тройник и да види дали компютъра ще се успокои. tongue.gif
П.П. Термодвойките само следят температурата преди и след филтъра за да се осигури пълноценно тлеене, но фактически процеса се инициира от датчика за налягането - когато се позадръсти филтъра се впръсква гориво от петия инжектор.
Аве мисля , че не е толкова проста работата . Имаше си различни стратегии по които да се установи кое кога и как трябва да се прави .

Марто дано си прав за ЕКУ-то! Иначе за писателството не си прав ! Вервай ми tongue.gif !

Публикувано на: 08 Май 2011 16:07
от martod
Добре де, съгласих се, четеш много, но не където трябва .. ppp.gif

Публикувано на: 08 Май 2011 16:30
от Bass_Man
Е да много не е всичко :whistle: .

Публикувано на: 08 Май 2011 21:03
от jim_beam
Scott написа:...
П.П. Термодвойките само следят температурата преди и след филтъра за да се осигури пълноценно тлеене, но фактически процеса се инициира от датчика за налягането - когато се позадръсти филтъра се впръсква гориво от петия инжектор.

доколкото ми е известно системата с 5-ти инжектор я има само при d-cat.при останалите няма такъв и dpf-а е отворен тип,той не може да се запуши нацяло,но за сметка на това пропуска повече сажди в изгорелите газове.т.е. не е толкова ефективен.такива са всичките dpf-и за допълнителен монтаж
и моето мнение е като на diesel_power-най-вероятно е затлачен egr-a!и винаги оттам трябва да се тръгва при подобни симптоми,дори преди да се ходи на диагностика(което си е оптималното).както вече изпробвах,разглабяне,почистване и монтаж отнема към 30 мин,дори по-малко!

Публикувано на: 08 Май 2011 21:49
от Scott
jim_beam написа: доколкото ми е известно системата с 5-ти инжектор я има само при d-cat.
При този двигател (DCRL) също има допълнителен инжектор.

Публикувано на: 08 Май 2011 22:27
от jim_beam
мерси за инфото! :thumbsup:

в този случай има голяма вероятност да е прецакан или замърсен 5-ия инжектор.дори грешката да не го показва.почти съм сигурен,че 2007 не може да има модел с такъв dpf,хммм. dry.gif