Страница 2 от 3

Публикувано на: 30 Сеп 2006 10:32
от sth
ALTEZZA написа:p.s.
Sorry, no sum na4inae6t na photoshopa! biggrin.gif
... обаче си ПЕРФЕКТЕН в обяснението, което е ясно и за "absolute nubie" като мен rolleyes.gif !!!

Публикувано на: 01 Окт 2006 20:21
от sth
Днес ходих до ПРАКТИКЕР, но там намерих само силиконов спрей-смазващ. Къде да намеря Силиконова грес ?

Публикувано на: 03 Окт 2006 22:55
от tntony
Виж в БРИКОЛАЖА ако няма в студентски град има една фирма ПУЛСАТОР мисля че там може също да се намери но е по-скъпа телефона им е 9621234 или на http://eshop.bg

Публикувано на: 04 Окт 2006 10:19
от sth
tntony написа:Виж в БРИКОЛАЖА ако няма в студентски град има една фирма ПУЛСАТОР мисля че там може също да се намери но е по-скъпа телефона им е 9621234 или на http://eshop.bg
... да наистина им я :
Изображение
http://eshop.bg/eshop3/phps/addord.php?myid=163424

Публикувано на: 13 Окт 2006 23:57
от sth
Japanese_fever написа:
ALTEZZA написа:
1.Chervenoto e semeringa!
2.Sinioto e skoba, koqto stqga semeringa otsrani i ima bolt4e za zatqgane i razhlabvane!
3.Chernoto e KORMILNATA TI STANGA, koqto vliza vuv semeringa!
To4no tam kudeto vliza se polu4ava turkane i skurca, za6toto semeringa e gumen!
4. Jultoto e sprincovka, koato pokazva kude to4no trqbva da se smaje, no ti nedei izpolzva sprintzovka.

a) Razvij bol4eto na skobata.
b) Vdigni smeringa nagore po losta(kormilnata stanga).
c) Namaji losta s gres ili nqkakuv silikon.
d) Svali obratno smeringa i zategni bolt4eto.

p.s.
Sorry, no sum na4inae6t na photoshopa!
Като се размислих може би има основателна причина да не развивам посоченото болтче. Все пак гумата е на поне 3 години и сигурно изобщо няма да е лесно да я сваля, камо ли да я натикам после обратно.

Вероятно не случайно и човека в първият ми пост, и Toyota препоръчват да се вкара смазка между семеринга и кормилния лост.

Някой развивал ли е въпросното болтче да каже лесно ли се сваля после семерингът и най-важното: лесно ли се връща на мястото му ?
Да не се окаже, че е някакво 2-3 сантиметрово уплътнение дето излиза чак извън купето ? :help:

Публикувано на: 24 Окт 2006 11:31
от ALTEZZA
ta dnes nai nakraia se setih da snimam kak se slaga gres na vaprosnia shaft. problema e che niamah fotoaparat s mene, ta triabvashe da polzvam telefona, pak toi pravi edni cvetushti snimki, pak i imaiki v predvid che se snima zad pedalite det e palna tamnica, no karai, pak po dobre ot kolkot bez hich, shte triabva da se polzva mailko povechko fantazia. tova e na Toyota Camry, ta ne garantiram che e sashtoto kat pri Avensis, no dopuskam che e podobno. na tazi snimka razvivam bolta det darji skobata okolo gumenoto oplatnenie.

Публикувано на: 24 Окт 2006 11:32
от ALTEZZA
na tazi sam zavrial malka tanka otverka mejdu gumenoto oplatnenie i vanshnia cilidar(ne znam kak da go nareka, no povarhnosta okolo koiato stoi samata skoba), po tozi nachin povdigam gumenoto oplatnenie.

Публикувано на: 24 Окт 2006 11:34
от ALTEZZA
na tazi sled kato veche sam povdignal gumenoto oplatnenie sam namazal obilno s gres. sled tova vsichko se vrashta obratno.

Публикувано на: 24 Окт 2006 11:47
от Xeku
Вече всичко трябва да е ясно, само не разбрахме как се завря чак дотам? wink.gif

Публикувано на: 24 Окт 2006 14:08
от sth
Всичко е ясно !
Свалих го, завъртях волана - пак скърца, следователно не е от търкането гума-метал.
Омазах го МНОГО ЯКО, намазах и онова, което се виждаше след него - то се вижда колата навън пред Firewall-а.
Омазах и т.нар. Inner Joint връзката - пак скърца.

Като че ли скърца от вън на колата и звукът влиза вътре.

Може ли да е от друго място?

Публикувано на: 24 Окт 2006 15:49
от the_rider
Д а не е лагерчето в горната част на макферсона. как го чуваш като от оборотите на волана или от движението на гумите наляво-надясно

Публикувано на: 24 Окт 2006 20:15
от ALTEZZA
^tova e variant, ako zvuka izglejda che idva ot van. za da se proveri, otvaria se prednia kapak, slagash raka varhu gornia mount(tampon li se naricha) i do kat niakoi varti volata, triabva da useshtash vibracii/skarcane ako e ot nego.

shtom si mahnal cialoto gumeno uplatnenie i pak skarca, znachi problema e ot niakade drugade. ako skarcaneto se useshta kat cheli e v samiia volan, znachi zvuka e niakade mejdu reikata i volana. sajaliavam che gresirane na vaporsnoto uplatnenie ne pomogna, pri sluchaite na koito az sam popadal vinagi e pomagalo. iavno pri teb e razlichen problema.

Публикувано на: 24 Окт 2006 22:26
от sth
the_rider написа:Д а не е лагерчето в горната част на макферсона. как го чуваш като от оборотите на волана или от движението на гумите наляво-надясно
Звукът е като триене на гуми - все едно с мокър парцал триеш стъкло и скърца от чистота или гумите се търкат на място в асфалта при мокро време.

От триенето на гумите в асфалта не е 100%, защото звука го има при въртене на волана 1 мм. дори без гумите да помръдват и на микрон, а и по време на движение се чува винаги.

Когато колата е стояла цяла нощ в гаража и сутринта въртя волана след запалване на практика не се чува. След 5 мин. движение обаче се чува вече ясно.
Може би има нещо общо със сервото !?!

Публикувано на: 30 Окт 2006 09:49
от sth
Днес ходих в сервиз. Там казаха, че абсолютно същия проблем имали с един ГОЛФ.
Било от кородирала рейка. Някъде имало някакви маншони, които или били скъсани или не били здраво стегнати - май били ляв и десен. След като се образувала ръжда започвало да скърца. Били някакви семеринги. Оправяли се, като се сваляла рейката, рециклирала се ( предполагам маха се ръждата) и се сменят маншоните/семерингите. Искат за ремонта към 500 лева, като рециклирането на рейката било 300 лева.
Казаха, че проблема бил само АУДИО (чува се скърцане) и не е опасен.

Другия вариант е да отида в ТМ Ауто ( Toyota ) и да ми сменят нещата с нови, но вероятно ремонта ще е към 1000-1500 лв. (минимум).

На някой това да му звучи познато да ми го обясни дали си струва и дали наистина не е опасно?

Публикувано на: 30 Окт 2006 18:47
от slowtraveler
При мен се чува съвсем слабо скърцане като на гумено уплътнение в метал.
Въобще не ме притеснява, защото звука идва някъде около вала на волана и вероятно нещо (уплътнение, изолация на кабел или пластмаса) опира в него.
Пробвал ли си да вдигнеш колата и да пробваш да завъртиш волана.
Тогава като се ослушаш ще можеш да локализираш в кое място точно скърца и така да отхвърлиш голяма част от причините, щото това с рейката ми се струва малко съмнително.
Ако салниците на рейката ти бяха заминали, най-вероятно щеше да губиш хидравлична течност, а и едва ли щеше да скърца, щото щеше да си е добре смазано от хидравличното масло.