Страница 4 от 7

Публикувано на: 06 Яну 2012 09:10
от martod
iwan33 написа:Понеже тая кола ми е съвсем отскоро в ръцете и ми е непозната, реших да им я оставя те да купуват каквото е нужно. Не знам другите ремъци на каква цена са, този на DAYCO е 29лв. Ролките са 40 и 42лв. и доколкото ги разгледах имат същите означения като на старите. На обтяжната пишеше KOYO ако не греша... В края на краищата нали затова са майстори, би трябвало да знаят с какви части работят а не да се налага аз да правя тема от три страници за тая дреболия...
Контитех не са лоши ремъци и са по 35 лв., малко по висок клас са Гейтс и Сън- по 50 лв.
Не знам защо са се спрели на Дайко, след като са ти сложили хубави ролки и защо решавате да оставите така нещата ..
Вярно е че вината не е тяхна, но не е и твоя ..
Аз преди време имах идентичен случай с ремък Контитех на един дизелов Галант, но след като установихме, че причината е в ремъка, сложихме ремък СЪН и шумът изчезна, а Континентала си го върнах в магазина, върнаха ми парите момчетата, а ремъка го бракуваха и те така ..

Публикувано на: 06 Яну 2012 23:49
от iwan33
Ами в сервиза ми казаха, че могат да върнат ремъка като рекламация но тя щяла да се разглежда в рамките на месец доколкото разбрах. През това време или старият ремък или нов, за моя сметка и аз затова се отказах. Но при положение, че хубав ремък е около 50лв. не знам защо са се спряли на този. Още повече, че двигателя е много тих, ако е загрял и да е свалил оборотите почти не се чува. А въпросното виене от ремъка се проявява най-ясно в едни обороти около 1100-1200... Има ли вероятност тоя ремък да се сработи и да спре да вие?

Публикувано на: 07 Яну 2012 09:52
от moloko
Някой по-горе беше казал - ГЕЙТС.
Аз Гейст никога повече няма сложа на какъвто и да е автомобил. Шест месеца след като сложих нов ГЕЙТС за пистов ми свиреше сутрин като запаля. Сменях ролки, избивах лагери на празитната и го сменях с нов , кво ли не направих и накрая сложих друг - чесно даже не знам какъв е бях вбесен, закарах я на познат, оставих я и за 30 лева с нов ремък свиренето спря. Така че Гейтс никога повече.

Публикувано на: 07 Яну 2012 10:46
от nowyaris
moloko написа:Някой по-горе беше казал - ГЕЙТС.
Аз Гейст никога повече няма сложа на какъвто и да е автомобил. Шест месеца след като сложих нов ГЕЙТС за пистов ми свиреше сутрин като запаля. Сменях ролки, избивах лагери на празитната и го сменях с нов , кво ли не направих и накрая сложих друг - чесно даже не знам какъв е бях вбесен, закарах я на познат, оставих я и за 30 лева с нов ремък свиренето спря. Така че Гейтс никога повече.
Умния човек никога не прави от радикални случаи кардинални заключения.За десет години на не знам колко автомобила ангренаж и пистов никакви проблеми.Може би все съм случвал на качество.Иначе се радвам,че колегата се е оправил.

Публикувано на: 23 Яну 2012 23:25
от iwan33
Наясно съм, че това, което ще попитам е маловажно но така или иначе вече съм направил тая тема та да си я ползвам. smile.gif Това на снимката е тази пластмаса (уплътнител може би) която е около задното стъкло. Както се вижда е доста изгоряла от слънцето и от времето (а от другата страна е и по-зле) и много ме дразни с вида си. Искам да отбележа, че това наистина е единственият недостатък по външният вид на колата. Очаквам предложения как да реша "проблема". Мина ми през ума да взема един макетен нож и да изрежа този ръб от край до край ама ми се вижда много крайна мярка и не ми стиска... smile.gif
И още нещо. може ли на тази кола да се сложи багажник на покрива и какъв трябва да е? Понякога ми се налага да превозвам дълги и леки неща и много трудно ги побирам в купето...

Публикувано на: 02 Май 2012 22:06
от iwan33
Искам да изтупам темата от прахоляка и да попитам нещо. От няколко дни постоянно ми работи вентилатора на охлаждането, без значение дали двигателя е студен или топъл. Давам контакт и той веднага тръгва. Къде се намира датчика на въпросният вентилатор и как да го проверя дали е наред?

Публикувано на: 06 Май 2012 19:28
от iwan33
Така, всички датчици и релета са проверени и са наред. Има ли някой запознат, който да ме насочи къде да търся проблема?

Публикувано на: 06 Май 2012 20:04
от max-2
Не мога да ти кажа какъв сигнал точно дава датчика, но е обратно на другите коли. Вместо като се развали да не може да включи перката, при Тойота перката започва да работи постоянно. Затова са надеждни. Затова има много малко прегряли ТОЙОТИ. :thumbsup:

Публикувано на: 06 Май 2012 20:24
от PESHO OT MARS
Релето на вентилатора при Тойота е свързано "наопаки" т.е. на нормално затворения контакт. Сиреч ако прекъсне или блокира вентилатора работи постоянно (на мен ми харесва като концепция).

На мен ми се беше скапал датчика но беше блокирал "на късо" и колата катереше температура. Скубеш кабела на път например ако прегрее и стигаш докъдето си тръгнал. Докато на други коли трябва да правиш някакви времянки.

Така че или имаш прецакан датчик или прекъснал кабел/лош контакт някъде.

Публикувано на: 06 Май 2012 22:05
от iwan33
Благодаря и на двама ви за отговорите, схемата е направена точно както казвате, с нормално затворено реле. Между другото успях да я оправя. Свалих бушона на ECU-то за няколко минути и сега всичко е наред. Любопитното е, че когато свалях направо клемите от акумулатора нямаше ефект...
Въпроса е защо се получи така. Доколкото се ориентирах по ел схемите, тоя вентилатор има връзка и с климатика т.е. при пуснат климатик въртят и двата вентилатора дори на студена кола. А проблема при мен дойде точно след като ползвах климатика в един горещ ден. Според схемите, които гледах, релето на вентилатора, освен през неговия си датчик, е свързано и с датчика за високо налягане на климатика. Та в тази връзка си мисля, че може все пак климатика да прави някаква мизерия, все пак едва ли е пипан откакто е излязъл от завода. Ще я покарам няколко дни без да го ползвам, после ще го включа в някой по-топъл ден и ако се появи същият проблем работата е ясна...

Публикувано на: 06 Май 2012 23:02
от slowtraveler
Нормално е още при студен двигател да ти върти постоянно вентилаторите при включен климатик...
Винаги е така, защото трябва да охлажда кондензатора на климатика дори и радиатора да бъде студен...

Публикувано на: 06 Май 2012 23:05
от zi_zi_top
slowtraveler написа:Нормално е още при студен двигател да ти върти постоянно вентилаторите при включен климатик...
Винаги е така, защото трябва да охлажда кондензатора на климатика дори и радиатора да бъде студен...
Така е при положение, че си пуснал вентилатора на 2-ра или по-висока скорост.

Публикувано на: 06 Май 2012 23:13
от PESHO OT MARS
Ако датчика е вързан "императивно" в схемата за управление може и той да прави магарии. Нещо в самата система на климатика и пресостата да е сдало багажа. Под императивно разбирам без блокировка от страна дали вобще е подадена команда за включване на климатика. Предполагам че действа директно.

И не уточни и двата ли вентилатора се включват? И два ли са? Защото на Карината са два но съм виждал други марки коли и с по един.

Публикувано на: 06 Май 2012 23:45
от iwan33
Два вентилатора са, да. Единият е само за климатика а другият е този, на охлаждането. Когато е включен климатика работят и двата. А когато е изключен, постоянно работеше само този, на охлаждането. Както казах, след рестарта на ECU-то проблема вече го няма, колата загря, вентилатора включи, малко по-късно изключи и така няколко пъти. Опитах и с пуснат климатик, всичко беше наред. Но когато ги правех тия проби в гаража беше около 23 градуса. Утре по обяд, в жегата, ще пусна климатика и ще видя дали проблема ще се яви отново. Ако пак стане фал значи проблема е в климатика. Между другото датчика за високо и ниско налягане на климатика е мерен, наред е. Значи ако има проблем ще е нещо с фреона според мен...

Публикувано на: 07 Май 2012 09:53
от PESHO OT MARS
След като е пускал за постоянно само вентилатора на охлаждането на мотора може що годе да изключиш климатика като причина. Просто тогава щяха да тръгват и двата.

Оставам на мнение че е или датчика или калпава връзка. И се учудвам че ECU-то има някакво отношение към тази система вобще. Обикновенно се прави възможно най-просто за да е надежно. На новите коли всичко минава през ECU-то в това число дори вентиалтора на парното например на такъв смотан автомобил като Партнер.