Страница 10 от 17

какво масло предпочитате

Публикувано на: 23 Ное 2016 12:38
от Оги
Според мен отварянето на клапана за налягане не може да е критерий за качество или вискозитет на маслото. Той може да се отвори при запушване или ограничаване проходимостта на масления филтър и в такъв момент мотора се маже с нефилтрирано масло. Какъвто и да е вискозитета на маслото- тоз клапан принципно е затворен. Ако е отворен заради запушен филтър, но има запушване в маслената магистрала- лампата ще светне и ако не се спре може да прегрее и блокира заради липса на мазане в лагерите на коляновия вал.
Според мен ако качествата на маслото отговарят на препоръките на производителя- с него няма проблем. Какво се случва примерно, ако конкретен мотор с катализатор, фап-филтър, турбо или е подложен на високи топлинни натоварвания бъде зареден с най-скъпото масло, което обаче не покрива изискванията за конкретния мотор.
Затова са класовете и сертификатите им.
За едното мазане на частите на класически мотор повечето масла, съобразени с климата вършат работа. Но човек, който не е в час и пита търговците какво да налива - ще му продадат едно скъпо, че скъпо масло, от което може и да няма нужда. Защото тогава най-хубавото е това, което е на склад и пълен боклук- онова, което го нямат.
По-важно е да се смени преди или като му е дошло времето. Така или иначе новото също ще остарее и ще изгуби част от свойствата си на един етап от предвидения пробег.
Защо колеги имат впечатление, че като сменили маслото с незнам си какво- мотора утихнал. Естествено, старото масло е било скапано, не е било с вискозитета и качествата на новото. Във всеки такъв случай новото е "супер", често без значение от марка и клас. Казват, че са доволни. Мда. smile.gif
Колкото до заглавието - всички производители от анкетата произвеждат различни класове масла, и с това могат да покрият търсенето за почти всички масово произвеждани двигатели.

какво масло предпочитате

Публикувано на: 23 Ное 2016 14:40
от slowtraveler
Клапана не връща ли маслото в картера? Целта му е точно да ограничи и регулира налягането в маслената магистрала (работи като пресостат). Позапуши ли се филтъра, то клапана ще ограничи налягането, без да пуска нефилтрирано масло към двигателя, но след филтъра налягането може да спадне още (разбира се ако няма и там клапан за регулиране на налягането, а филтъра да е презапасен)......
За другото - така си е..

какво масло предпочитате

Публикувано на: 23 Ное 2016 14:54
от tora
След помпата клапана връща директно в картера, а този, който е в корпуса на ламаринените - пуска по магистралата без да е филтрирано. На тези със сменяем елемент не ми е ясно точно как е организирано. Имах познат механик на АН-2, който си блокира двигателя, като експериментира с масло за самолета, което е доста гъсто, та да не му гори, че беше издухан. Не помня какъв точно вискозитет беше, но при първо захлаждане есента, при палене сутринта мотора се завари, Фиат125...

какво масло предпочитате

Публикувано на: 23 Ное 2016 21:14
от Hursa
Да - обикновено клапаните са два. Но има и по сложни системи. (Има и още два, три или дори повече обратни клапани, които не позволяват маслените магистрали да се „изпразнят” от маслото след изключване на двигателя и при последващ старт да има забавяне в мазането докато не се запълнят). Единия клапан – „управляващ” - регулира налягането (но и разхода на масло). Отваря се за да поддържа налягането в маслената система (в частта и под налягане). При ниски обороти е по-отворен (мисля и или слива маслото в картера, или го подава към всмукателя на помпата), защото разхода на масло е по-малък („потребността” от мазане е по малка и налягането в маслена система е по-голямо, но пък и оборотите на помпата са по-малки – съответно дава по малък разход). С увеличаване на оборотите разхода на масло за мазане се увеличава (увеличава се изтичащото от хлабините на лагерите и отверстията за мазане на разпределителния вал), налягането пада и клапана притваря и до пълно затваряне.
(За да се намали мощността вземана от двигателя за привод на помпата при по ниски обороти има регулируеми роторни помпи. При по ниски обороти – разхода им е по малък, с увеличаване на оборотите и падане на налягането разхода им се увеличава от сравнително прост регулатор на налягането. Така налягането в маслена система (в частта и под високо налягане) остава приблизително едно и също. Това намалявало и „износването” на маслото в резултат на по малкия му „кръговрат”. Намалявало се разпенването му.)
Другия клапан „байпасира” филтъра, ако се „задръсти” (подпружинен клапан който се отваря при увеличаване на разликата в наляганията преди и след филтъра). Може и да е част от филтъра, сменя се с филтъра.
При по-голям вискозитет на маслото се увеличават хидравличните загуби по всички маслени линии и особено на местните хидравлични съпротивления - като дросели, завой, отверстия в лагери, форсунки и др. Това намалява малко разхода на масло за мазане на лагерите и на разпределителните валове (тъй като системата не е разчетена за такъв вискозитет), намалява маслото разпръсквано от форсунки, но не мисля, че това, като цяло е голям проблем, по скоро проблем може да постоянното поддържане на по висока средна температура в резултат на по голямото „триене” в масления клин. Увеличава загубите на мощност, която се консумира от маслена система, като цяло. Проблем до известна степен може да е намаляването на „мъглата” – в резултат на по-големия вискозитет - образувана в картера която се отлага по различни детайли разчитащи на такова мазане. Но при всеки пуск – докато двигателя и маслото е сравнително „студено” вискозитета (и на препоръчаното) е значително по-голям (от споменатия на по-високо вискозното масло при работни температури), особено при „студено време".

какво масло предпочитате

Публикувано на: 29 Ное 2016 10:46
от valerio
slowtraveler написа:Е и как ще си доволен от масло, което ползваш от седмица???!!!
Работата ми е такава, че доста км минавам за една седмица. :)

какво масло предпочитате

Публикувано на: 29 Ное 2016 11:24
от slowtraveler
Ами при интензивно каране съм го докарвал до 5-6х.км на седмица, ама това не означава, че за такъв срок можеш да си 'доволен' от маслото...
Ти колко пъти го смени за тази седмица, и повече ли си въртял?

какво масло предпочитате

Публикувано на: 02 Дек 2016 14:15
от Maxi
За да бъде по-обективна анкетата, резулттатите от нея, би следвало да е по-кокретна, примерно, за бензин или за дизел се отнася, вискозитет, вид на маслото и тн., което да ориентира колегите при бъдещ избора на масло.
Лично аз, с колата от подписа, от 5-6 хил. км. ползвам Motul 8100 x-cess 5w40 и съм доволен от него, като бих се обосновал защо.
Двигателят поутихна, което е субективно, разбира се, маслото от 200 км. пробег започна да потъмнява, в момента е с кехлибарен цвят т.е. мие, температурата на двигателя спадна с няколко градуса(оперативна такава). Преди това бях с Havoline Ultra S 5W-40 и за 7 хил. км си остана бистро.
Режимът ми на шофиране е предимно в София - градско и няколко пъти с 4000 оборота за няколко часа до морето :)

какво масло предпочитате

Публикувано на: 04 Дек 2016 11:07
от stefo91
mirott написа: Никъде не съм казал, че маслото на тойота е по-добро. Казвам, че това масло с което караш не е правилно за твоята кола. Моточасове...от запалване до гасене 40мин,минати 6,5 км....средна скорост 10км/час. 200 моточаса ще излязат 2000 км. Енеоса ще издържи около 400 без да си промени характеристиките. Маслото е свършило когато TBN=TAN. Нали знаеш кое какво е?! И ако киселинната среда в маслото е била висока при източването това ,което е останало в картера...400-700мл ебава майката на новото масло за 1000км.
Ти нали си маниак? Всичкото масло ли източваш?!
Сменяй го на колкото искаш, с каквото искаш. Това са четива за маниаци. И дори да не спазвам всичко, поне знам как трябва да е.
С 0-50 можеш да караш при високи натоварвания, каквито в градското каране не можеш да поддържаш. Не, че извънградско го правиш...! Иначе е излишно наливането му. 10W отговаря 65-70 cst. при запалване и това е смърт за мотор,които иска 7-8-10 пъти по-малък вискозитет! Как така мотора го иска ли? Ми питай инждинера...! Ти препоръчваш след 2-3-400 000 км да се слага такова, щото нямало да го гори. И като го гори какво?!

Да ти кажа малко данни събрани от мен. Може и някой друг да се интересува г/д колко моточаса се изминават. Преди около 2-3 седмици на Рендето (което е на газ) като го дам на контакт започваше нещо да издава 3 пъти сигнал, оказа се, че е газовата уредба (Ловато). Вчера отидох при газаджийте защото вече сме минали 14 700 км. и беше време за смяна на филтрите на газта (в книжката пише че се сменят до 15 000км.). Те ми казаха че това "пискане" се получава когато уредбата навърши 360 работни часа, оказа се, че аз съм минал 14700 км. за 390 часа. Колата е карана г/д половината в София (повечето в интензивен трафик) и другата половина по магистрала. Извода е, че 15 000 км. се изминават г/д за около 400 моточаса, разбира се тези стойности могат да варират силно, това е орентировачно. Може тази информация да послужи на някого.

какво масло предпочитате

Публикувано на: 04 Дек 2016 11:45
от slowtraveler
Относно моточасовете - знаейки средната скорост и изминатото разстояние сравнително лесно може да се пресметне колко мото-часа са навъртени...
Гледам последните 10х.км съм ги врътнал за 238часа...
Но имам няколко малко по-сериозни извънградски пътувания.
За другите ни автомобили се въртят около 250-280 часа/10х.км... Т.е. сметките на Стефо са що годе достоверни...
Което ме навежда на мисълта, че при мен ТО се прави в периода 500-800 моточаса...

какво масло предпочитате

Публикувано на: 04 Дек 2016 12:06
от iovkito
Аз минавам 15 000 км за около 200 моточаса и хвърлям маслото , прекалено е евтино , за да карам повече километри без да го сменям. Когато колата ми беше още нова , на около 85-90 000 км , в тойота ми наливаха 5w30 . За едно отиване и връщане до Германия ми изгори над 1,5 литра и не можах да го преглътна . Прецених , че проблемът ще е в маслото и високите скорости и трябва да премина към друг вискозитет . Следващите 200 000 км съм изминал само с 5w40 motul и castrol , като съм подлагал колата на всевъзможен тормоз , засега не ми се е случвало да доливам от смяна до смяна . Може би 5w30 е по-подходящо при много ниски температури , но при нас зимите са все по-топли . Да му мислят в Якутск с какво масло карат.

какво масло предпочитате

Публикувано на: 04 Дек 2016 13:43
от south
Е, нормално е при високо натоварване (примерно при висока продължителна скорост и/или близко до максималното товарене) да се ползва един вискозитет отгоре. Най-често 5/40. Двигателя поддържа по-висока t., съотвенно маслото идва по-рядко в работния режим. Лошото е (поне така съм чел коментари), че при пределно натоварване (примерно влизане в червените обороти) молекулите на крекинговата минералка се късат необратимо и маслото вече не било същото. Та и това може би следва да се отчита като фактор. Пао и естери в това отношение са далеч по стабилни, но пък все по-рядко се ползва в масовите масла. Друго което съм срещал като мнения е, че старите SL масла са по-добри от модерните SN такива. И затова може би по-честата смяна е някакво решение, особено в по-натоварен режим и/или по-продължителна работа на двигателя (повече моточасове).

какво масло предпочитате

Публикувано на: 05 Дек 2016 01:10
от mirott
slowtraveler написа: Което ме навежда на мисълта, че при мен ТО се прави в периода 500-800 моточаса...
Което е страшно много дори за най-високия клас ПАО или естер...следващия собственик на колата ти ще почне да я кара с 10W40, щото му го гори много...

какво масло предпочитате

Публикувано на: 05 Дек 2016 08:16
от slowtraveler
Доста е - спор няма... Дали следващия собственик ще почне да я кара с 10W40 или 15W50 честно казано си е негова работа...
Аз ще продължавам да си ги карам с 5W30...
А когато автомобила стане на 300х.км, тогава може някой да започне да се оправдава, че причината е периода на ТО който съм изпълнявал, независимо от това каква е реалната причина...
Офтопик
Това ми напомни за вица за двамата дядковци: Пешо, помниш ли на времето в казармата дето ни даваха чай с бром - чак сега ме хванА :)
От друга гледна точка - помисли на колко моточаса се сменят маслата на тировете..
ТО при мен струва 900-1200лв.. Ами ще си го правя точно когато е предписал производителя - не смятам да променям нещо или пък да намалявам срока...
Ще си експлоатирам автомобила внимателно, и съм убеден, че ще си изкара предвидения от производителя живот що годе безпроблемно..
А ако се прояви проблем - ще се ремонтира пак според препоръките на производителя и добрата ремонтна практика tooth.gif

какво масло предпочитате

Публикувано на: 05 Дек 2016 09:56
от mirott
Да, даа...:)! Така трябва по принцип. Но да не задълбаваме излишно.

какво масло предпочитате

Публикувано на: 06 Дек 2016 15:40
от BOz
На моята кола обслужването ѝ го правя около 450-500 часа, това при тези 10к километра.
Ама да кажем в дни като днес, тия 10к километра ми се равняват на около 1000 моточаса. tooth.gif