Доста дълго се чудих какво да правя по въпроса със светлините - Колата е със заводски ксенон на късите (с пръскачките и AFS), датчик за автоматични светлини и т.н. Обмислих всички варианти, обаче на всеки намерих кусур: ще ги опиша по реда по който исках най-много:
1. Can DRL (модула на Веско) - за съжаление не става за моята - не комуникира само по Канбус
2. Американските RX са със заводско DRL – за съжаление трябва да се сменя не само софтуер, а и хардуер (ЕКУ) – в нета имаше теми как да се спре този ДРЛ, но не и как да се сложи на европейските.
3. Винаги включени - ако оставя лоста на положение ON светват когато дам на контакт, при изкл. се гасят, но остават габаритите - много негативи, но основното - значително съкращаване на живота на ксенона (често карам на къси градски разстояния) и на AFS, таблото и навигацията са в нощем режим, всички други крушки светят, разхода на последно място също е по-висок.
Особено много ме дразни пръскането върху фаровете, когато си мия стъклото.
4. Тиксо върху датчика - всички изброени недостатъци, плюс това с климатика
5. Модули свързани с рязане на кабели и слагане на релета дори не съм и помислял (въпреки че идеята за дългите на процент ми харесва)
6. Фаровете за мъгла - при мен са с лупи (прожекторни) и дори да сменя крушките с диодни едва ли ще мине пред органа на реда
7. Смяна на фаровете - също не съм и помислял - няма никакъв избор на качествени фарове с вградени дневни светлини и единствено преправяне на оригиналните би свършило работа - никакъв шанс да сложа ауди лента или ангелски очи.
Затова стигнах до доста спорното от естетична гледна точка решение – никак не исках да преправям фасона на колата, но това ми се стори най-лесно и приемливо.
Взех диодни светлини (8 диода общо 6 W) с размери 21cm x 1.5cm x 1.5cm, с лупичка пред всеки диод, с алуминиев корпус (за охлаждане) боядисан в черно. Вързах ги към кутията с бушоните (измерих къде има ток при контакт и няма при изключване) и сега светят винаги когато съм на контакт – дори и да са включени други фарове (това бях направил при авенсис-а да гаснат).
Светят доста силно (на една от снимките са светнати заедно с късите) - да се надявам, че ще отбият номера.
Сложих ги с двойно лепящото тиксо с което дойдоха в един от отворите на решетката, така че да са на около 3-4 см навътре (не исках да се натрапват, когато не светят).
Ето малко снимки и не ме съдете че съм съсипал муцуната на колата с тип PK тунинг (и без това доста ме беше яд че не мога другояче).
П.П.: Най-хубавото – мога да ги сваля за 2 минути без да променям нищо по колата.