Страница 5 от 64

Re: Дневни светлини

Публикувано на: 13 Авг 2012 10:31
от Georgepetrov137
В Бургас попаднах на http://www.ledslighting-bg.com/46,drl-% ... D0%B8.html , но ми отговориха, че не знаят устройството дали ще работи на Тойота, т.к. имало разлика в плюса и минуса: "Не сме работили върху такъв автомобил и е трудно да се прогнозира дали нашето устройство ще работи,т.к при доста японски автомобили се управлява минусът а при нас това е плюса.Иначе самото ДРЛ се включва паралелно(като байпас)на ключа на дългите светлини и не нарушава по никакъв начин цялостната схема на автомобила и не би трябвало да има каквито и да е проблеми с гаранцията."
Ако някой има решение за моя автомобил, чакам предложения drunk.gif

Re: Дневни светлини

Публикувано на: 13 Авг 2012 17:46
от dimpex_01
Грешка

Re: Дневни светлини

Публикувано на: 13 Авг 2012 18:58
от Toyo_driver
Като казахме дневни светлини какво ви е мнението за тези крушки....http://www.ebay.com/itm/Car-Vehicle-900 ... d6&vxp=mtr... ermm.gif много ги рекламират ама правели само 500 лумена срещу 1000 за халогенните крушки....и още нещо се чудя тез два см диаметър дали ще могат да се наврат във фара???

Re: Дневни светлини

Публикувано на: 13 Авг 2012 19:57
от diesel_power
Georgepetrov137 написа:В Бургас попаднах на http://www.ledslighting-bg.com/46,drl-% ... D0%B8.html , но ми отговориха, че не знаят устройството дали ще работи на Тойота, т.к. имало разлика в плюса и минуса: "Не сме работили върху такъв автомобил и е трудно да се прогнозира дали нашето устройство ще работи,т.к при доста японски автомобили се управлява минусът а при нас това е плюса.Иначе самото ДРЛ се включва паралелно(като байпас)на ключа на дългите светлини и не нарушава по никакъв начин цялостната схема на автомобила и не би трябвало да има каквито и да е проблеми с гаранцията."
Ако някой има решение за моя автомобил, чакам предложения drunk.gif
Тъй като не се сещам в момента дали дългите бяха с постоянна маса ,можеш да видиш сам дали единия кабел на крушката за дълги е бял/черен (постоянна маса) . При това положение модула ще стане лесно .
А ако не държиш на светене с намалена мощност могат да се направят при запалване на мотора да ти се включват късите + габаритите .
Така не се налага като се смрачи да включваш нормалните фарове ,ако си с ДРЛ и можеш да сменяш къси и дълги .
А и цената ще е 50 лв , докато иначе модул около 35 и за монтаж незнам колко взимат.

Никой дилър няма интерес да отказва гаранция ,защото пак печели от ремонта .Могат да ти откажат само ако някой се е осрал и заради това нещо се е запалило по инсталацията и то ако Тойота Болканс откажат .

Re: Дневни светлини

Публикувано на: 13 Авг 2012 20:10
от diesel_power
dimpex_01 написа:[url=http://www.picvalley.net/v.php?p=u ... .JPG[/img][/url]
Според производителя напрежението е 14,5V, това е малко множко, тъй като при изправен алтернатор напрежението трябва да е 13,6-14,2V. Доколкото си спомням. Все пак ето и линк на прозводителя от Пловдив.
http://www.kuzmovelectronics.com/produc ... ove-2.html
Приемам ,че това реле ,което си нарисувал е с нещо за следене на напрежението .
И въпреки това само така няма да стане ,защото плюса за дългите идва едва ,когато има плюс и накъсите чак тогава като пуснеш маса ще светнат и дългите.

Re: Дневни светлини

Публикувано на: 13 Авг 2012 21:26
от Rudy
Доста дълго се чудих какво да правя по въпроса със светлините - Колата е със заводски ксенон на късите (с пръскачките и AFS), датчик за автоматични светлини и т.н. Обмислих всички варианти, обаче на всеки намерих кусур: ще ги опиша по реда по който исках най-много:
1. Can DRL (модула на Веско) - за съжаление не става за моята - не комуникира само по Канбус
2. Американските RX са със заводско DRL – за съжаление трябва да се сменя не само софтуер, а и хардуер (ЕКУ) – в нета имаше теми как да се спре този ДРЛ, но не и как да се сложи на европейските.
3. Винаги включени - ако оставя лоста на положение ON светват когато дам на контакт, при изкл. се гасят, но остават габаритите - много негативи, но основното - значително съкращаване на живота на ксенона (често карам на къси градски разстояния) и на AFS, таблото и навигацията са в нощем режим, всички други крушки светят, разхода на последно място също е по-висок.
Особено много ме дразни пръскането върху фаровете, когато си мия стъклото.
4. Тиксо върху датчика - всички изброени недостатъци, плюс това с климатика
5. Модули свързани с рязане на кабели и слагане на релета дори не съм и помислял (въпреки че идеята за дългите на процент ми харесва)
6. Фаровете за мъгла - при мен са с лупи (прожекторни) и дори да сменя крушките с диодни едва ли ще мине пред органа на реда
7. Смяна на фаровете - също не съм и помислял - няма никакъв избор на качествени фарове с вградени дневни светлини и единствено преправяне на оригиналните би свършило работа - никакъв шанс да сложа ауди лента или ангелски очи.
Затова стигнах до доста спорното от естетична гледна точка решение – никак не исках да преправям фасона на колата, но това ми се стори най-лесно и приемливо.
Взех диодни светлини (8 диода общо 6 W) с размери 21cm x 1.5cm x 1.5cm, с лупичка пред всеки диод, с алуминиев корпус (за охлаждане) боядисан в черно. Вързах ги към кутията с бушоните (измерих къде има ток при контакт и няма при изключване) и сега светят винаги когато съм на контакт – дори и да са включени други фарове (това бях направил при авенсис-а да гаснат).
Светят доста силно (на една от снимките са светнати заедно с късите) - да се надявам, че ще отбият номера.
Сложих ги с двойно лепящото тиксо с което дойдоха в един от отворите на решетката, така че да са на около 3-4 см навътре (не исках да се натрапват, когато не светят).

Ето малко снимки и не ме съдете че съм съсипал муцуната на колата с тип PK тунинг (и без това доста ме беше яд че не мога другояче).
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

П.П.: Най-хубавото – мога да ги сваля за 2 минути без да променям нищо по колата.

Re: Дневни светлини

Публикувано на: 13 Авг 2012 22:19
от jerryes
Руди на мен ми изглеждат много добре, изобщо не се натрапват :thumbsup: Вижте аз какво взех http://www.ebay.co.uk/itm/310398403649? ... 1497.l2649 в комплект с това http://www.ebay.co.uk/itm/270929531647? ... 1497.l2649. за IGN вече се насочих от къде да взема в двиг. отсек от една от кутиите с предпазители , само се чудя жълтия кабел т.е. плюса от късите, който дава сигнал на релето и то изключва ДРЛа, дали мога да го взема от един от двата фара примерно, демек оголвам леко кабела и се вързвам към него, става ли така?Сори за тъпия въпрос но не разбирам твърде много от жици blushing.gif .

Re: Дневни светлини

Публикувано на: 13 Авг 2012 22:28
от Rudy
jerryes написа:дали мога да го взема от един от двата фара примерно, демек оголвам леко кабела и се вързвам към него, става ли така?Сори за тъпия въпрос но не разбирам твърде много от жици blushing.gif .
На моя авенсис беше взето точно от кабела на габаритите - ако светнеш габаритите гасиш ДРЛ.

Re: Дневни светлини

Публикувано на: 13 Авг 2012 22:33
от jerryes
Rudy написа:
jerryes написа:дали мога да го взема от един от двата фара примерно, демек оголвам леко кабела и се вързвам към него, става ли така?Сори за тъпия въпрос но не разбирам твърде много от жици blushing.gif .
На моя авенсис беше взето точно от кабела на габаритите - ако светнеш габаритите гасиш ДРЛ.
Добре, следващ тъп въпрос като пусна късите или дългите, габаритите светят ли? Тоест ако го вържа към габарит, ДРЛ е изгасен при всяко едно положение на включени фарове така ли? Ако е така, това ме устройва идеално..

Re: Дневни светлини

Публикувано на: 13 Авг 2012 22:39
от Vesko
Днес правихме късите светлини на един 25г мерцесес SL50(май), голямо търсене на кабели падна biggrin.gif Но все пак стана. Като тръгне да зарежда алтернатора и светват. Загасват като изгасиш колата. rolleyes.gif

Re: Дневни светлини

Публикувано на: 13 Авг 2012 22:41
от gogata_vz
Rudy, така както си направил светлините на мен ми изглеждат много добре (нищо общо с РК тунинг), но дали с тези диоди няма да имаш проблеми с куките? С други думи-дали може да се кара с такива диоди и те да се водят дневни светлини? Въпроса ми е към всички съфорумници.

Re: Дневни светлини

Публикувано на: 13 Авг 2012 22:44
от Rudy
jerryes написа:Добре, следващ тъп въпрос като пусна късите или дългите, габаритите светят ли? Тоест ако го вържа към габарит, ДРЛ е изгасен при всяко едно положение на включени фарове така ли? Ако е така, това ме устройва идеално..
1. Да, 2. да, 3 - чудесно

Re: Дневни светлини

Публикувано на: 13 Авг 2012 22:46
от jerryes
gogata_vz написа:Rudy, така както си направил светлините на мен ми изглеждат много добре (нищо общо с РК тунинг), но дали с тези диоди няма да имаш проблеми с куките? С други думи-дали може да се кара с такива диоди и те да се водят дневни светлини? Въпроса ми е към всички съфорумници.
и аз това се чудех.. Не съм сигурен , но мисля че в закона е написано че ако ДРЛ не е монтиран заводски, отпред на стъкълцето трябва да има Е4 и 00RL 87R маркировки за да е легален. Затова търсих да купя точно с такава маркировка.

Re: Дневни светлини

Публикувано на: 13 Авг 2012 22:48
от Rudy
gogata_vz написа:но дали с тези диоди няма да имаш проблеми с куките? С други думи-дали може да се кара с такива диоди и те да се водят дневни светлини? Въпроса ми е към всички съфорумници.
Като се изключи момента с липса на маркировка E4 (който в други страни би бил основен), не би трябвало да е проблем - има доста нови модели от различни марки на които дневните светлини са отделно, но не са маркирани , щото няма къде - точно като тези. Ма ключовата дума е "не би трябвало". Сега ще пробвам и ще пиша ако има проблеми.

Re: Дневни светлини

Публикувано на: 13 Авг 2012 22:51
от Vesko
jerryes написа:отпред на стъкълцето трябва да има Е4 и 00RL 87R маркировки за да е легален. Затова търсих да купя точно с такава маркировка.
Това с E4 няма как да е вярно. E-Mark е еквивалента на CE при автомобилните компоненти за предварително вграждане или допълнително (тогава не е задължителен за всички компоненти). Макркировката E4 (е4 трябва д ае вярното) означава че съответният компонент има сертификация на територията на ЕС, а 4 е кода на страната издала сертификата. Какво означават останалите числа не знам. До колкото всички страни в ЕС са равнопоставени, няма как е4 да е задължително rolleyes.gif

http://www.ce-mag.com/archive/03/ARG/jarvis.html Малко инфо