Страница 2 от 2

Re: Въпроси за съединител и скоростна кутия на Авенсис 3 201

Публикувано на: 07 Фев 2015 20:05
от jim_beam
нормално на всяко голямо обслужване 60к се проверява нивото,при утежнен режим се сменя!
утежнен режим=мн.високи скорости,теглене на ремаркета,много градско,много катерене по балкани и т.н.това е в книжката!
ако става въпрос за 6ст. полска кутия,скапаната им изработка е известна отдавна и има не 1 случай на тотални щети.един немец му я бяха отваряли заради трудното вкарване на 1-2 и беше писал,че има видими признаци на износване,това на 20-30к,правете си изводи дали ще ги сменяте тия никакви 2,1л масло.

Re: Въпроси за съединител и скоростна кутия на Авенсис 3 201

Публикувано на: 07 Фев 2015 20:22
от Akima
iovkito написа:...Някой има ли представа какъв вид е смазката , която служи за смазване на скоростния лост? Тези дни разглобявах пластмасите , махнах кожухчето и забелязах , че вече всичко е изсъхнало и има изронване от ябълката, с която завършва лостът.
Аз бих пробвал с бяла грес на спрей - поне на такова прилича оригиналната. :thumbsup:

Сега ме подсети и аз да си погледна под маншона като имам време. :whistle:

Re: Въпроси за съединител и скоростна кутия на Авенсис 3 201

Публикувано на: 07 Фев 2015 22:49
от geniya
Ако е бяла на цвят е "тефлонова".

Re: Въпроси за съединител и скоростна кутия на Авенсис 3 201

Публикувано на: 07 Фев 2015 23:08
от мехаННика
jim_beam написа:ако става въпрос за 6ст. полска кутия,скапаната им изработка е известна отдавна и има не 1 случай на тотални щети.един немец му я бяха отваряли заради трудното вкарване на 1-2 и беше писал,че има видими признаци на износване,
Човек , ти си пример за "преяждане" с форуми. Един немец сред 80+ милиона държава е по скоро куриоз отколкото тенденция. Иначе да, има проблеми с тези скорости. И се случват на тези дето карат "мощния и икономичен " дизел като спортна кола-личен опит, не прочетено някъде.

Re: Въпроси за съединител и скоростна кутия на Авенсис 3 201

Публикувано на: 07 Фев 2015 23:35
от jim_beam
добре,не се изразих точно>
ставаше въпрос за трудното включване на 1-2 ск. при тази кутия,не съм го измислил аз,това е факт при рав4 от 12.2005 до поне 2009,не знам точно кога и дали въобще са го оправили.понеже правехме комуникация в един форум бързо се разбра,че абсолютно всички го имаме тоя ефект,издялан в модерния полски завод и явно криводомислен.сервизите ни лъжеха,че с времето щяло да се напасне и др. подобни разкази.аз пробвах с ново масло в скоростите,някакво още по-рядко от стандартното.като че ли малко имаше някакъв ефект,но...
та тоя немец не им се беше вързал на приказките и беше изискал да му отворят кутията и да си я оправят.та така...смениха му всичко и каза,че няма нищо общо с оем положението.затова си мисля,че поляците са оклепали нещо,не знам.те и д4д двигателите там ги дялкат,ама...
да не говорим,че поради конструктивен дефект на много хора им беше изпадал шпленд на някакво зъбно колело в кутията на около 100к,което им я беше прецакало тотално.впоследствие го били изменили,но се ослушаха и не направиха кампания за това.
тия неща сме ги дъвкали преди години и повечето ги знаят по принцип.моята 150к изкара без дефект на кутията,но аз сменям маслото.
иначе какво има вътре за износване нямам представа,ти по ги знаеш нещата.но как включваха скоростите примерно преди 20г на паджеро със супер селект кутия моя рав е на светлинни год. назад.
сори тук хората обсъждат авенсис,дали е 1:1 същата нямам представа! blushing.gif

Re: Въпроси за съединител и скоростна кутия на Авенсис 3 201

Публикувано на: 09 Фев 2015 07:37
от Freedom
Да споделя моя опит с маслата за скоростната кутия. В края на лятото реших да сменя маслото, тъй като наближавах 80К км, и сложих 75W90. Като паднаха температурите и започна да включва трудно 1ва и 2ра скорост докато е студена. Смених го със 75W80 и проблемът изчезна. Маслото, което купих от Спекта в Бургас е на Хилбер. Вероятно не това е най-добрият избор, но засега резултатът е положителен. Ето това е маслото:
Изображение

Re: Въпроси за съединител и скоростна кутия на Авенсис 3 201

Публикувано на: 10 Фев 2015 08:55
от Kiki
Akima написа:
Аз бих пробвал с бяла грес на спрей - поне на такова прилича оригиналната. :thumbsup:
Точно такава е греста - тефлонова.

Re: Въпроси за съединител и скоростна кутия на Авенсис 3 201

Публикувано на: 12 Фев 2015 07:39
от Japanese_fever
Не знаех, че Авенсиса има синхрнизатор на първа предавка?!?
Обикновено повечето коли нямат синхронизатор на първа и задна тъй като и двете се включват от спряло положение на автомобила.

Относно проблема на колегата:
Колега, провери си спирачната течност, който е на помпата на съединителя. Признаците ме навеждат, че съединителя ти е за смяна, както феродов, но повече притискатения е заминал. Аз така трудно включвах на първа и като смених съединителя всичо се оправи (феродов, притискателен и огледален, ако не искаш да купуваш последния го дай само да ти го шлайфнат малко). Щом не може да включиш първа това значи, че съединителя не ти отделя достатъчно. В движение нямаш проблем, защото другите предавки имат синхронизатори, а и ги включваш в обороти.

Re: Въпроси за съединител и скоростна кутия на Avensis T27 2

Публикувано на: 13 Фев 2015 20:11
от мехаННика
Всички скоростни кутии на Тойота имат синхрони на първа скорост, или поне всички в които съм бърникал. Задна -няма. Ако при спрял автомобил не включва първа И задна тогава търсиш проблем в съединителя, иначе отива към кутия, жила и т.н.