Ситуацията при мен е следната /темата ми от 2014г -
http://toyotabg.eu/viewtopic.php?f=23&t=26771/ :
Corolla Verso 2006, трудно пали сутрин при ниски температури. Свещите са наред, акумулаторът е нов. Когато започна да се проявява преди 1-2 зими установих, че колата не подгрява достатъчно /с бутон е/ и подгрявах ръчно 2-3 пъти - никакви проблеми дори и при -15 градуса. Тази зима обаче и това спря да работи, съответно я закарах в Тойота и те установиха, че проблемен е така познатия SCV клапан, който и аз подозирах. Междувременно ъпдейтнаха и софтуера на ECU-то. Те предлагат OEM клапан с парт номер 0422626020.
Аз от своя страна се разтърсих и попаднах на следната тема:
http://www.toyotaownersclub.com/forums/ ... ms-20-d4d/
В общи линии там се споменава за сервизен бюлетин от Тойота, който засяга точно 1AD и 2AD-FTV двигателите и техния SCV клапан.
Edit: 6.2.2013 - Here is part number: new one - 0422626020 (replace old 042260L030)
After replace SCV, you must make Supply Pump Initialization Procedure - see enclosed Denso Repair Manual, Repair Section/2.Diagnostic Overview/2-113 to 2-115.
Бюлетина:
Technical service bulletin EG-0132T-1110-EN
Subject: 1AD- FTV and 2AD-FTV Engine - Hard to start in cold condition
Models: Models: AURIS, COROLLA, COROLLA VERSO, RAV4, AVENSIS
Model codes: ADE150, AUR10, ALA30, ADT250, ADT251
Introduction: This Technical Service Bulletin is to inform you of the production change and repair method for the subject
concern. Applicable to vehicles produced before the production change effective VIN’s / frame numbers shown
below. This TSB is a revised version of TSB EN-0027T-0110 and only applicable to first generation AD engine
equipped with solenoid injectors (1AD-FTV & 2AD-FTV).
DESCRIPTION OF PHENOMENON: Customer may complain about engine that is difficult (delayed) to start in cold condition but cranking speed is
normal.
For low cranking speed (< 200rpm) or no cranking, please follow the relevant diagnostic procedure in repair
manual.
PRODUCTION CHANGE: Improved design of the Suction Control Valve (SCV) to improve sliding performance and newly developed
software to increase target fuel pressure in cold condition.
Diagnostics are required to determine the cause but the repair includes fitting the new SCV the updating the software, if this fixes the issue, that's the end of the matter however if the issue continues the fix may ultimately require a new set of injectors or a new fuel filter all depending on readings taken from the engine during the diagnostics.
От това, което аз разбирам този ревизиран SCV клапан се предлага от Тойота с парт номера, който те са ми препоръчали /със страхотна цена от 720лв/ и няма еквивалент от DENSO. Тези, които се предлагат в ebay /
http://www.ebay.co.uk/itm/252088574885? ... EBIDX%3AIT / изглеждат като еквивалент на 042260L030.
В крайна сметка комбинацията от нов софтуер и нов ревизиран вентил може би решава проблема. Доколкото виждам мога да се снабдя и от другаде с оригиналния OEM клапан, да го сменя сам и да инициализирам помпата чрез окъсяване на пиновете, както е обяснено в различни теми.