Много са малко джиповете, които от заводско изпълнение да стават за извън пътя. По-старите Тойота Ланд Крузер (кукурузер) и Митсубиши Пажеро (пак по-старите), както и някои американски возила - стават. Г-класата е великолепен автомобил, но има един тежък недостатък - с твърда рама е и (освен ако не се кефите да включвате и изключвате блокажи) не е подходяща за планински терени, каквито имаме в изобилие в България. Руските УАЗ-ове също стават, но те не са автомобил, а средство за изтезание на собственици.
Не съм изчел темата, но видях първото мнение. Не е прав колегата. Там, където голфовете закъсват и буксуват като бесни, аз с Лада Нива си правя кръгчета и се кефя. Е примерно такива локви се взимат на скорост за норматив и дори не се замислям като минавам през тях:
По-плитки рекички също не са никакъв зор:
Eто такива пътчета също се взимат що-годе без усилие, но естествено значително по-бавничко:
Ето и една зимна, която ми попадна на първо четене - подобен сняг не е никакъв проблем, докато за лек автомобил определено си е неприятно - вериги, копаеш с престилката на колата (и я чупиш) и т.н.:
Аз лично лека кола не бих вкарал в горните условия, освен ако не съм принуден от обстоятелствата. С Нива не се замислям - даже ми е кеф да криввам от пътя нарочно, за да мина през някоя гняс. А Ладата НЕ Е сериозен високопроходим автомобил! Славата му се дължи повече на безрасъдността и смелостта на собствениците му (нали е евтино - не им пука), а не чак толкова на характеристики. И просвета му е малък, и двигателя му е слаб, и е самоносеща конструкция (няма рама), и е с кекава ходова част...
Проходимостта на един автомобил зависи от следното:
1. Гуми (най-вече) - големина и грайфер;
2. Висок просвет;
3. Здраво окачване - за да може да сложите гуми с по-агресивен грайфер, иначе просто трошите колата;
4. Смел и можещ шофьор, на който не му пука за естетичното състояние на автомобила си. Ако не искате колата ви да е надрана от клони, ако искате излишните пластмасови декорации да си останат по нея, ако искате да не си ремонтирате колата след всяка по-тежка разходка, тогава не ходите в гората...
My 5c
П.П. Никакви "тракшън контроли", "асистенти за спускане по...", "ABS" и подобни простотии не са нужни за оффроуда. Единственото, с което помагат е да осветяват купето - като им светнат лампите, че са спрели да работят, защото датчиците им са потънали в кал.