skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Специални проекти и ъпгрейди - AE86. Фотогалерии за фенове, тунинговани модели, рали шампионати, формула

Модератори: zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика, Georgimitrovich

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 5594
Регистриран: 09 юни 2009 17:28
Репутация: 350
Местоположение: Варна

Re: skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Мнениеот Akima » 12 сеп 2015 21:59

skydiver написа:...
Дотук - много доволен!
Рапорт даден.


Това е важното!
Рапорт приет.

:cheers: :cheers: :cheers:
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Потребителски аватар
skydiver
Мнения: 272
Регистриран: 05 май 2015 23:55
Репутация: 28
Местоположение: София

Re: skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Мнениеот skydiver » 12 сеп 2015 22:29

Понеже съм повече от приятно изненадан от поведението на двигателя при обороти под 2000 1/мин, направих следното сравнение :
Изображение
Оказва се,че при 1 AZ-FE потребителят разполага с над 80% въртящ момент в диапазона 1500-6300 1/мин, и с над 90% в диапазона ~3000-6000 1/мин...

Източник:
ENGINE - 1AZ-FE ENGINE.pdf
Toyota RAV4.2 1AZ-FE SOL edition
Nissan Primera GT х3

Потребителски аватар
skydiver
Мнения: 272
Регистриран: 05 май 2015 23:55
Репутация: 28
Местоположение: София

Re: skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Мнениеот skydiver » 15 окт 2015 13:13

Сериозно обмислям монтаж на теглич.
Идеята е да тегля платформа с кола, когато се наложи.
По информация отhttp://www.uktow.com/ , XA20 може да тегли до 1,5 тона :
http://www.uktow.com/towing%20capacity.asp?make=Toyota&model1=Rav%204%202.0%204x4
В следващия момент чета тук и се споменава за макс. дотустим товар от 1500 lbs, а не килограми...
Разликата е х2 и би могло да доведе до проблеми...
Toyota RAV4.2 1AZ-FE SOL edition
Nissan Primera GT х3

Потребителски аватар
skydiver
Мнения: 272
Регистриран: 05 май 2015 23:55
Репутация: 28
Местоположение: София

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Мнениеот skydiver » 16 яну 2017 14:50

Ама че прах събрала тази тема, малко ъпдейти биха могли да я почистят.
Сълзенето от задния диф изчезна само...
Тъкмо се бях засилил Механикът да го сменява, напазарих го ОЕМски, и се навеждам - масло няма, сухо като барут boxed.gif ??!!?
Единственото разумно обяснение е ,че явно е имало нещо върху маслосъбиращия ръб , което е изпаднало само.
Отделно имаше шум от предно ляво колело - лагер главина, ясно.
Тест - местя гумата отзад - задно дясно почва да вие - явно не е лагер главина :)
Гуми Goodyear Assurance All-season 235/60 R16 на около 6 години.., заминаха във вечените гумени полета :whistle:
Сложих Fulda Kristall Control HP - прекрасно поведение за среден клас гума, само да се има предвид относително по-мекият й страничен борд (всъщност не съм сравнявал дали е по-мек от този на други производители в класа).
Изминати над 50к км на газ - никаква промяна в работата на двигателя, напролет съм планувал да й замеря луфтовете и да разберем наистина какво се случва.
Разход на газ 9-13/100 средно, при смесен цикъл 70/30 градско/извънградско движение.
Грешка P0420 - Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1) се появява на всеки 150-200км извън града, в града не съм я виждал досега.
Поведение в дълбок сняг -30-40см учудващо добре, явно се дължи на адекватното задвижване и липсата на "on demand" в описанието.
Поведение на заснежен път - в завой "тръгва" прекрасно настрани , при подаване на повече газ.
Бих я сравнил със Субару, с тази разлика, че на Rav4 й липсва силата да продължи тренда на 2ра/3та предавка (друг е въпросът дали семейният навигатор ще ви позволи да карате така колата й tooth.gif ).
При тест за максимална скорост успя да ускори до 197 км/ч по GPS (мисля,че ще има силата да премине границата от 200 км/ч, но няма да бъда този, който ще направи това)
Общо впечатление за един морално остарял (вече над 10 години) автомобил - прекрасно.
Има и негативи, като падащия сенник (патентован от Rav 4.2), "виене" от моторчето на парното и разни други паразитни шумове при ниските температури (-22С към момента на появяване на шума) , но се живее с тях.
И тук може да си навлеча неодобрение , но определено имам чувството,че RAV4 при екстремни условия , ще се справи по-добре от конкурентите си в класа/генерацията.
Ако само имаше лесен ъпгрейд към 2,4 или нагоре... :D
Рапорт даден.
Toyota RAV4.2 1AZ-FE SOL edition
Nissan Primera GT х3

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 5594
Регистриран: 09 юни 2009 17:28
Репутация: 350
Местоположение: Варна

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Мнениеот Akima » 31 яну 2017 00:55

skydiver написа:Източник Fulda Kristall Control HP

Разумен избор са - viewtopic.php?p=317349#p317349.
skydiver написа:Източник замеря луфтовете

Замерването боли - измерете ги - по-безопасно е. :)
skydiver написа:Източник Грешка P0420

Втулка - viewtopic.php?f=29&t=27735&p=275027&hilit=0420#p274944.
skydiver написа:Източник адекватното задвижване

Мислено е.
skydiver написа:Източник в завой "тръгва" прекрасно настрани

Дрифт със SUV не е препоръчителен - това не е Silvia. :whistle:
skydiver написа:Източник семейният навигатор ще ви позволи

Бие или вика? :)
skydiver написа:Източник При тест за максимална скорост успя да ускори до 197 км/ч

Тук уточнявам, че колета е тествал на частна писта и не е нарушавал ЗдВП в този момент.
skydiver написа:Източник като падащия сенник

Каска или изолирбанд - по избор на "пилота".
skydiver написа:Източник "виене" от моторчето на парното

Не ми се рови за лични снимки:
https://www.drive2.ru/l/458987006920275821/
https://www.drive2.ru/l/5361582/
https://www.drive2.ru/l/455859720972928603/
Четките на моторчето са се разпрашили.
Като дойде лятото сваляй, чисти с бензин и сменяй - май бяха 8x8mm.
skydiver написа:Източник Ако само имаше лесен ъпгрейд към 2,4

http://www.rav4world.com/forums/95-4-2-d-i-y-modifications/122874-1azfe-2azfe-swap.html :whistle:
skydiver написа:Източник Рапорт даден.

Рапорт приет. cool.gif
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Потребителски аватар
skydiver
Мнения: 272
Регистриран: 05 май 2015 23:55
Репутация: 28
Местоположение: София

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Мнениеот skydiver » 24 апр 2017 06:54

Благодаря, колега Акима :thumbsup: !
Да ъп-на малко какво подготвих за лятото:
Enkei RP03 17х8.5J със 235/55 R17, пак Fulda , но Sportcontrol.
Не намерих нищо по-разумно в този ценови клас.
Гума с джанта - едвам прехвърля 20 кг.
Дизайнът на сувчето няма да коментираме сега, но малко с тези джанти стана като на свинче -звънче tooth.gif
Изображение
Рапорт даден.
Успешна седмица!
Toyota RAV4.2 1AZ-FE SOL edition
Nissan Primera GT х3

Потребителски аватар
Veni1
Мнения: 88
Регистриран: 01 май 2010 00:19
Репутация: 25
Местоположение: Пловдив
Контакти:

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Мнениеот Veni1 » 24 апр 2017 09:56

Бонбон!!

Тия джанти нямат капачки, или така ги виждам?
LZ1VEN
Mitsubishi Pajero 2800 LWB off-road beast
Toyota RAV 4.2 2000 LWB - city car
Driving experience - since 1976

Потребителски аватар
skydiver
Мнения: 272
Регистриран: 05 май 2015 23:55
Репутация: 28
Местоположение: София

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Мнениеот skydiver » 02 авг 2017 09:41

Имат си, но така се вижда тук.
Иначе ето така са отблизо:
Изображение

Да попитам аз нещо дето ме мъчи.
Виждам на няколко места инфо за масла за кутията и трансфер бокса, където трансфер бокса го дават да си взима масло от кутията
Transfer Box (Auto transmission) 0.9l
Transfer Box (Manual transmission): From Transmission
Това вярно ли е,че аз налях почти 1л там преди 30к км?
boxed.gif
Toyota RAV4.2 1AZ-FE SOL edition
Nissan Primera GT х3

Потребителски аватар
skydiver
Мнения: 272
Регистриран: 05 май 2015 23:55
Репутация: 28
Местоположение: София

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Мнениеот skydiver » 15 окт 2017 17:12

След като се разрових наляво-надясно и след потвърждението на мехаННика - транфер бокса си е с отделно масло.
Грешката е в съветниците за избор на масло на сайта на производителя.
Та смених всички масла по колата ,че понаближиха пробега.
Сложих всичко на Ravenol.
RAVENOL SSO SAE 0W-30
RAVENOL MTF-1 SAE 75W-85 и
RAVENOL Getriebeöl EPX SAE 90 за трансфер бокса и задния диф.
Преди това във всичко, освен двигателя, бях с гамата на Motul и маслата изтекоха доста чисти, което ме зарадва.
Ще видим с тези сега как ще е, предвид че точно това 0W-30 не е в списъка с препоръчаните масла за 1AZ-FE според съветника на Ravenol.
Скоро и хидравличната течност ,и антифриза.
Разходът на колата е твърдо в рамките на 10-12/100 газ при различните режими на каране ( магистрала/градско час пик в съотношение 60/40)
Направих си тест и лятото изразходих два резервоара бензин - пълно/празно .Разходът е една идеа по-малък(9-11л/100км), като разлика в работата на двигателя има, макар и съвсем леко доловима.Разходът на бензин при монтиран 500л куфар и скорости до 120км/ч е около 11л/100км.
Ако се кара само на магистрала , със скорост до 110км/ч, разходът е твърдо под 10л /100км, дори и на газ.
Разходът съм го засекъл с гуми 235/55 R17 , както и с една единствена цел - като показател за изправността на двигателя и периферията.
Прибрана в гаража харчи най-малко tooth.gif .
Рапорт даден.
Toyota RAV4.2 1AZ-FE SOL edition
Nissan Primera GT х3

Потребителски аватар
skydiver
Мнения: 272
Регистриран: 05 май 2015 23:55
Репутация: 28
Местоположение: София

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Мнениеот skydiver » 16 окт 2017 18:15

....eй това ЕГН не прощава tooth.gif
Вчера писах, а най-важното нещо забравих - някой повдигал ли е RAV4.2 ?
Задната част е с повече от 1см по-ниска от предната и дразни окото.
Отделно като тръгнем някъде на път и с повече багаж положението се влошава още повече.
Преди време гледах за койловъри, но понеже отзад пружината е отделно от амортисьора , не са опция за повдигане.
По Русия директно слагали други пружини от далечна страна, което пак не е опция, защото освен ,че е no name решение, може и да съсипе комфорта.Друсалките в гаража станаха достатъчно, трябва да има и една нормална кола.
Та си мисля за някакви подложки само отзад ?
Toyota RAV4.2 1AZ-FE SOL edition
Nissan Primera GT х3


Върни се в “Toyota Мания”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост