Страница 5 от 62

Re: [Зимни Гуми] 2015-2016 - обсъждане,мнения,препоръки и це

Публикувано на: 18 Яну 2016 19:24
от e 10
Най-после истински зимен тест на Nokian WR D4. Гумите се справят перфектно както на неизринат, така и на утъпкан сняг, както и в киша :thumbsup: . Освен стабилно пътно поведение, прави впечатление и перфектното спиране при изброените условия.

Re: [Зимни Гуми] 2015-2016 - обсъждане,мнения,препоръки и це

Публикувано на: 19 Яну 2016 00:19
от Akima
:thumbsup:
От спиране на лед имате ли впечатления?

Re: [Зимни Гуми] 2015-2016 - обсъждане,мнения,препоръки и це

Публикувано на: 19 Яну 2016 07:43
от slowtraveler
Нокиана спира значително по-добре от лятна гума на лед tooth.gif
В смисъл - устойчиво контролируемо забавяне...
Разбира се не може да се очакват чудеса от нешипована гума при такива условия... no.gif
Дали е по-добра от друга зимна гума - не знам...
Никога досега на лед не съм успявал да направя две еднакви спирания с един и същ тип гума - всеки път условията лееко се различават, и съответно спирането е съвсем различно...

Re: [Зимни Гуми] 2015-2016 - обсъждане,мнения,препоръки и це

Публикувано на: 19 Яну 2016 17:33
от e 10
Akima написа::thumbsup:
От спиране на лед имате ли впечатления?
Докато пътувах, лед все още не се беше образувал и нямам впечатления от спиране върху него. Наблюденията ми са от Априлци (около 60-70 см.сняг) и от прибирането ми до Ловеч. От вчера се движа из града (около 30 см сняг) с първия джип от подписа ми :whistle: , най-вече заради замръзването на неизчистения сняг, водещо до риск ниската Корола да остане без предна броня ohmy.gif .

Re: [Зимни Гуми] 2015-2016 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Публикувано на: 29 Фев 2016 20:57
от dekata

[Зимни Гуми] 2015-2016 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Публикувано на: 01 Мар 2016 09:54
от e 10
Твърде е възможно да има някакви манипулации, въпреки че "журналистическият килограм е около 700 грама". Манипулирането не може да ме изненада, защото то вече се превърна в част от действителността, в която вегитираме. Въпреки всичко, мнението ми за WR D4 си остава положително. Явно това, което се продава, отговаря на очакванията на клиента и съответствува на цената си. Специалните гуми, създадени за тестовете, по-скоро имат за цел "повдигане" на имиджа на марката. Така е и с тестовите автомобили. Преди предоставяне за тест те предварително се разглобяват основно, отстраняват се всички паразитни шумове, уплътняват се и се шумоизолират допълнително. След като клиентът направи своя избор и закупи същия автомобил, отбелязва с учудване, че тук - там нещичко проскърцва, потропва или шуми. Еми това ти е колата - за тези пари толкова! Не че автомобилът е лош - просто тестовият е по-добър. Те така и с гумите...

[Зимни Гуми] 2015-2016 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Публикувано на: 26 Авг 2016 19:25
от Hursa
Какви биха били недостатъците да се монтират гуми за ван на лек автомобил? Става въпрос за 195х60 16 цолови (обикновено този размер различните марки го дават "подходящ за ванове") вместо 205х55 16ки (товарните и скоростните индекси са еднакви).

[Зимни Гуми] 2015-2016 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Публикувано на: 26 Авг 2016 19:52
от WoLF
Ако индексите са еднакви и борда не е усилен всичко опира до шарката и мекотата на гумата... И размерите са съвместими wink.gif

[Зимни Гуми] 2015-2016 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Публикувано на: 26 Авг 2016 20:02
от Hursa
Дали протектора на гумите за ванове се различава - имам предвид качествено, от този на протектора на гумите за леки автомобили. Не шарката, а качеството дали се различава? Например протектора на гумите за по ванове да е по твърд

[Зимни Гуми] 2015-2016 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Публикувано на: 26 Авг 2016 22:40
от WoLF
Всичко зависи от индексите. Ти по какво разбра, че са за ванове и какво разбираш под ван?

[Зимни Гуми] 2015-2016 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Публикувано на: 27 Авг 2016 09:18
от Hursa
Ами и аз мислех, че не се различават. Но производителите ги разделят по някакви съображения (с иконки, препоръки, дори в наименованието на модела е включено - например CONTINENTAL VANCONTACT WINTER), но не мога да разбера какви smile.gif .

[Зимни Гуми] 2015-2016 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Публикувано на: 27 Авг 2016 09:27
от slowtraveler
Според мен просто показват за какво са най-удобни тези гуми...
Например на Кашкая бях взел GoodYear Ulgragrip SUV... Ами те са си същите като другите, само дето са по-голям размер, но без да се напъват да са 'спортни' и т.н. - скоростния им индекс е умерен (май 210км/ч) и т.н...

[Зимни Гуми] 2015-2016 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Публикувано на: 15 Сеп 2016 22:18
от Iliyа Damyanov
slowtraveler написа: Нокиана спира значително по-добре от лятна гума на лед tooth.gif
В смисъл - устойчиво контролируемо забавяне...
Разбира се не може да се очакват чудеса от нешипована гума при такива условия... no.gif
Дали е по-добра от друга зимна гума - не знам...
Никога досега на лед не съм успявал да направя две еднакви спирания с един и същ тип гума - всеки път условията лееко се различават, и съответно спирането е съвсем различно...

Относно гумите с шипове се носят легенди. Имам над две петилетки опит с такива и ще споделя ЛИЧНОТО си мнение.
Първото и най-важно е да се знае , че гумата с шипове спира като гума без шипове. Масата на автомобил или бус не може да се удържи от главичките на няколко шипа с размер 1-3мм. в зависимост от износването. Навремето в Норвегия шиповете се подменяха със специална машинка всяка година и се удряше печат на гумата ,че за сезона са сменени. Най-голямо неудобство съм имал когато зимата съм пътувал между Норвегия и Германия. Налагало ми се е да пътувам с два чифта зимни гуми защото в Норвегия шиповете са задължителни а в Германия са забранени защото разбиват пътищата.
В днешно време предимството на шиповете е само при ползване на чисто заледен път без заснежаване. В смисъл , че води колата стабилно в дадена траектория или я държи управляема при силни странични пориви. Ако има снежна настилка дори и тънка няколкото шипа които се падат отдолу не могат да се забият ефективно в леда. Гумите с шипове имат едри грайферни блокове върху които се набиват самите шипове и ламелната технология не съществуваше. На по късен етап на пазара навлязоха зимните гуми с ламелен дизайн които се оказаха по-ефективни от всичко до него момент с изклчение при работа върху огледален лед. В последствие излязаха хибридни дизайни където ламелен блок се редува с плътен за набиване на шип. Още имам авери в Норвегия с които се чувам редовно и ще допиша поста дали още шиповете са задължителни.
Относно CONTINENTAL VANCONTACT това са си гуми клас С за товарни бусове а WINTER е типът сезона насоченост. Шарките и смесите си варират от модела. Не пречи ако размера отговаря такава гума да се сложи на лек автомобил но гумата е проектирана за по-тежки натоварвания и съответно няма да даде оптималните характеристики за които е произведена. От друга страна е почти двойно по-тежка и нееластична , в следствие на това окачването ще се разруши много по-бързо защото кинетичната енергия която трябва да поеме е над разчетеното. Последното се отнася и за кормилната рейка.

[Зимни Гуми] 2015-2016 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Публикувано на: 16 Сеп 2016 07:06
от slowtraveler
Iliyа Damyanov написа: Не пречи ако размера отговаря такава гума да се сложи на лек автомобил но гумата е проектирана за по-тежки натоварвания и съответно няма да даде оптималните характеристики за които е произведена. От друга страна е почти двойно по-тежка и нееластична , в следствие на това окачването ще се разруши много по-бързо защото кинетичната енергия която трябва да поеме е над разчетеното.
Не при всички е така... Нещата, за които говориш в повечето случаи са отразени в товарният индекс...
При мен минавам на друг товарен индекс зимата, и въпреки това возията ми е по-комфортна, защото сменям и цолажа tooth.gif
Да, има вероятност С да са с по-износоустойчиви (т.е. по-други смески, за да дадат по-дълъг пробег, за сметка на по-лоши параметри като сцепление и т.н.)......
А относно Норвегия - мисля още са задължителни шиповете..
Първото и най-важно е да се знае , че гумата с шипове спира като гума без шипове.
Сещам се поне за две причини това да не е вярно:
1. Шипованите гуми обикновено са с доста твърда смеска, за да държи шипа. Съответно на чист асфалт параметрите и са по-лоши..
2. Често при екстремно спиране губи шипове, които при изпадането си също влошават спирането (в края на краищата вкарваш ролка под колелото, колкото и незначително да е това :) )...

[Зимни Гуми] 2015-2016 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Публикувано на: 16 Сеп 2016 11:19
от nowyaris
Разликата между гумите за ван/бус и лек автомобил са в "броя на платовете" /каквото и да означава това :) /,За ван и бус са 14,за лек автомобил са 8. Всичко друго си е еднакво при еднакви параметри .Гумите за ван и бус са със съответно обозначение. От 10 годишен опит с такива твърдо мога да заявя , че при зимните гуми няма особена пречка леки автомобили да ползват гуми за бус или ван / личен опит /.При летните обаче не е точно така . Аз за бусовете целогодишно използвах зимни гуми и след 80 хиляди за годината ги подаравах на някой съсед.Съседиде ги ползваха за леките си автомобили също целогодишно в продължение на още доста години.Бусовите зимни гуми нямат свършване.
ПП.За Яриса естествено никога не съм си позволявал подобно нещо.