Страница 1 от 1

Celica T23 1.8 2ZZ-GE VVTLi 192HP – светва MIL / Check Engine - грешка P0410 Secondary Air Injection System ?

Публикувано на: 15 Фев 2017 16:52
от spiridoncho
Здравейте.
Както е видно от заглавието, имам странна ситуация със светване на „check engine“ със грешка P0410 - secondary air injection system. Грешката я набива след студен старт, при температури между 0 и 7 градуса, и то най вече когато е по-влажно. Цяла зима, при температури под 0-та не е излизала грешка. Някъде есента излезе на 2 пъти, и сега реши да ме тормози като почнаха температурите да стават положителни. Обикновено лампата светва около 30 секунди, до минута след запалване. Изключвам бъг в „прахосмукачката“ в следствие на замръзване или подобни. Много ясно я чувам да „бучи“, и най вече се усеща, когато на втората минута след запалването изключи. Определено си работи.
Моля, ако някой се е сблъсквал с подобно нещо и има идея дали е нещо дребно да сподели как може да се отстрани. Навежда ме мисълта, да не би клапана „пускащ“ въздух към изпускателния колектор, да залепва във влажното време заради наслоени въглеродни отлагания. Нещо не ми се нрави разглобяване на цялата система за почистване, най-вече на отворите в изпускателния колектор. Ако клапана заяжда и не се отваря, не би ли следвало да се чува прахосмукачката неистово да бучи по-силно?
Изобщо всякаква информация, по отношение на системата за вторичен въздух, и отстраняване на вероятна елементарна причина би помогнала. Като се затопли, ще опитам да почистя клапана, въпреки че изглеждаше перфектен от страната на помпата когато го махах есента. Може и вакуумния превключвател да се бъзика, но както казах не усещам аномалии с по измъчен звук от към „прахосмукачката“, вероятно причинен от не задействан клапан.
Другият вариант е да си карам колата докато зачести аномалията, за да бъде хваната причината за проблема при тестване и диагностика.
 ! Съобщение от: Akima
Заглавие:
Celica T23 1.8 VVTLi 2ZZ-GE – светва MIL(check engine) с грешка P0410.

Celica T23 1.8 2ZZ-GE VVTLi 192HP – светва MIL / Check Engine - грешка P0410 Secondary Air Injection System ?

Публикувано на: 15 Фев 2017 17:31
от Akima
Вече сте писал за проблема в тази тема:
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?f ... 10#p315853
Не одобряваме дублирането на проблеми в различни теми! bash.gif

Приятно четене:
http://www.newcelica.org/forums/showthr ... ight=P0410
http://www.newcelica.org/forums/showthread.php?t=238660

Celica T23 1.8 2ZZ-GE VVTLi 192HP – светва MIL / Check Engine - грешка P0410 Secondary Air Injection System ?

Публикувано на: 15 Фев 2017 18:44
от spiridoncho
Извинявам се за дублажа, но темата в която споменах за проблема, се отнасяше за друго. Не сметнах тогава за необходимо, да размивам повече проблема си в споменатата чужда тема, касаеща друго. А и то се вижда, че отговор не получих!
Както и да е. Благодаря много за четивото. Разбрах от къде идва проблема и ще го реша като се затопли. До тогава ако изскочи грешка ще си я трия.

Celica T23 1.8 2ZZ-GE VVTLi 192HP – светва MIL / Check Engine - грешка P0410 Secondary Air Injection System ?

Публикувано на: 22 Фев 2017 12:46
от stefo91
Грешка P0410 е много често срещана при 2ZZ-GE причините може да са:

1. Механична повреда на виздушната помпа (тя помпа чист въздух в изходящия колектор за да намали вредните емисий) - помпата се намира от дясната страна на двигателя (от страната на пътника)
2. Загуба на вакуум от въздушната помпа към колектора.
3. Запушване на системата за вторичен въздух. (до помпата)
4. Лоша връзка (контакт) на помпата (помпата може да продължи да работи въпреки нея)
5. Най-често срещаният проблем е изгоряло реле (бушон) на помпата - то се намира точно до нея.

Това ти е ОЕМ номера за помпата: PUMP ASSY, AIR 17600-22010 - нова оригинална струва - € 1,018.43
Това ти е ОЕМ номера за релето: VALVE, VACUUM SWITCHING 90910-12059 - новo оригиналнo струва - € 79.78

Като цяло тази помпа по никакъв начин не влиае на работата на двигателя, просто ще ти се покачат нивата на вредните емисий и оттам светва чека. Но ако чека ти светва до 2-3 мин след запалване значи нямаш проблем с ламбда сондите или катализатора а със сигурност проблема ти е един от горните 5. До колкото знам въздушната помпа работи само докато двигателят е студен, но не съм 100% сигурен.

Успех и пиши като решиш проблема какво е било. :thumbsup: