Celica T23 1.8 2ZZ-GE VVTLi 192HP – светва MIL / Check Engine - грешка P0410 Secondary Air Injection System ?
Публикувано на: 15 Фев 2017 16:52
Здравейте.
Както е видно от заглавието, имам странна ситуация със светване на „check engine“ със грешка P0410 - secondary air injection system. Грешката я набива след студен старт, при температури между 0 и 7 градуса, и то най вече когато е по-влажно. Цяла зима, при температури под 0-та не е излизала грешка. Някъде есента излезе на 2 пъти, и сега реши да ме тормози като почнаха температурите да стават положителни. Обикновено лампата светва около 30 секунди, до минута след запалване. Изключвам бъг в „прахосмукачката“ в следствие на замръзване или подобни. Много ясно я чувам да „бучи“, и най вече се усеща, когато на втората минута след запалването изключи. Определено си работи.
Моля, ако някой се е сблъсквал с подобно нещо и има идея дали е нещо дребно да сподели как може да се отстрани. Навежда ме мисълта, да не би клапана „пускащ“ въздух към изпускателния колектор, да залепва във влажното време заради наслоени въглеродни отлагания. Нещо не ми се нрави разглобяване на цялата система за почистване, най-вече на отворите в изпускателния колектор. Ако клапана заяжда и не се отваря, не би ли следвало да се чува прахосмукачката неистово да бучи по-силно?
Изобщо всякаква информация, по отношение на системата за вторичен въздух, и отстраняване на вероятна елементарна причина би помогнала. Като се затопли, ще опитам да почистя клапана, въпреки че изглеждаше перфектен от страната на помпата когато го махах есента. Може и вакуумния превключвател да се бъзика, но както казах не усещам аномалии с по измъчен звук от към „прахосмукачката“, вероятно причинен от не задействан клапан.
Другият вариант е да си карам колата докато зачести аномалията, за да бъде хваната причината за проблема при тестване и диагностика.
Както е видно от заглавието, имам странна ситуация със светване на „check engine“ със грешка P0410 - secondary air injection system. Грешката я набива след студен старт, при температури между 0 и 7 градуса, и то най вече когато е по-влажно. Цяла зима, при температури под 0-та не е излизала грешка. Някъде есента излезе на 2 пъти, и сега реши да ме тормози като почнаха температурите да стават положителни. Обикновено лампата светва около 30 секунди, до минута след запалване. Изключвам бъг в „прахосмукачката“ в следствие на замръзване или подобни. Много ясно я чувам да „бучи“, и най вече се усеща, когато на втората минута след запалването изключи. Определено си работи.
Моля, ако някой се е сблъсквал с подобно нещо и има идея дали е нещо дребно да сподели как може да се отстрани. Навежда ме мисълта, да не би клапана „пускащ“ въздух към изпускателния колектор, да залепва във влажното време заради наслоени въглеродни отлагания. Нещо не ми се нрави разглобяване на цялата система за почистване, най-вече на отворите в изпускателния колектор. Ако клапана заяжда и не се отваря, не би ли следвало да се чува прахосмукачката неистово да бучи по-силно?
Изобщо всякаква информация, по отношение на системата за вторичен въздух, и отстраняване на вероятна елементарна причина би помогнала. Като се затопли, ще опитам да почистя клапана, въпреки че изглеждаше перфектен от страната на помпата когато го махах есента. Може и вакуумния превключвател да се бъзика, но както казах не усещам аномалии с по измъчен звук от към „прахосмукачката“, вероятно причинен от не задействан клапан.
Другият вариант е да си карам колата докато зачести аномалията, за да бъде хваната причината за проблема при тестване и диагностика.