Страница 15 от 83

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 11 Мар 2018 17:56
от slowtraveler
Да де - със 60-80к.с. превъртането на гуми на леко автомобилче е трудно, но не невъзможно, но когато към него добавиш и това, че батерията едва ли може да даде повече от 20кВт, то ако искаш по-голяма мощност от това двигателя трябва да почне да 'вие' :)
Споменатия Лексъс съвсем не е спортен (въпреки, че ускорява до 100 за 5.5сек - просто си е много голям седан...
И да, батерията му е литиево-йонна, което позволява да предаде на ел-двигателите максимално около 60к.с. Можеш да си представиш как на чиста електрика (изпържена до крайните си възможности) със 60 електрически коня можеш да накараш да превърти гуми автомобил, тежащ 2.3 тона... Да, като се включи V6 дето е 300к.с. нещата стават по-добре, ама все пак ел-двигателите дето са сумарно 177к.с. само 'претакат' енергията от едното място в другото, и чисто електрическата мощност съвсем не е голяма...

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 12 Мар 2018 10:06
от BOz
На Приус-а от място може да изпуснат гумите и само на батерия, и да светне якия тракшън, все едно ще излетиш. tooth.gif

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 13 Мар 2018 17:15
от smsdeliverer
Като, чета темата всички се оплаквате от TC, явно при P3 са се взели мерки.
При мен колата се държи по съвсем друг начин, даже започнах да си мисля, че ми е изкл. TC ohmy.gif
Даже и на асфалт при вкл. POWER режим гумите започват да превъртат, вътре индикатора за TC се включва, но няма никакво забиване на муцуната, колата си дърпа доста прилично.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 14 Мар 2018 11:35
от strahomen1
smsdeliverer написа: Като, чета темата всички се оплаквате от TC, явно при P3 са се взели мерки.
При мен колата се държи по съвсем друг начин, даже започнах да си мисля, че ми е изкл. TC ohmy.gif
Даже и на асфалт при вкл. POWER режим гумите започват да превъртат, вътре индикатора за TC се включва, но няма никакво забиване на муцуната, колата си дърпа доста прилично.
Аз потвърждавам !!! punk.gif

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 14 Мар 2018 15:04
от BOz
То го дискутирахме това вече, че от следващото поколение системи са взели мерки срещу тази глупост.
А примерно може ли на сняг/лед като дадеш педал до край, двигателя да започне да вие на максимум, или пак имаш някакво ограничаване по мощност?
Защото на много коли тракшъна работи само като ел. разпределение на момента между ляво/дясно, но не ограничава двигателя по мощност.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 14 Мар 2018 17:20
от strahomen1
При мен забелязах,че не вдига прекомерни обороти,а ги ограничава по някакъв начин.Просто се усеща как спъва по някое от колелетата докато захапе за малко и продължава да си драпа.Пробвах нарочно с педала до долу ,прохода Рибарица-Шипково и съм очарован от поведението!

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 16 Мар 2018 11:55
от baba_metca
Аз не разбирам какво толкова има в тези виещи двигатели. Ами то си е просто специфика на скоростната кутия. Хем да е комфортно и да не се усещат предавите, хем да не вие, хем да е икономична, лека и лесна за ремонт. Хубаво е човек да иска поече и повече. За това има и прогрес и затова се измислят новите неща. Но понякога става прекалено. Нито двигателя с вътрешно горене е виновен, нито електродвигателя. И 1000к.с. да е, натиснеш ли, пак ще влезе в обороти и пак ще вие.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 16 Мар 2018 12:06
от slowtraveler
Конструктивното решение води до конкретни особености... Какво да има толкова във виещия двигател? Ами някои хора не обичат тази особеност :)
Дали може да се реши въпросът - разбира се, и то софтуерно :)
Например в менюто да си настроиш максимални обороти 2000 об/мин, и ако не е сработил кик-даун, електрониката така да командва системата, че да не се превишават тези обороти (макар и с цената на други неудобства) :)
Но там пък почва да страда икономията, екологията и т.н. и т.н...

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 16 Мар 2018 16:53
от BOz
Е, да, но то все пак всеки автоматик започва да "вие" при кик-даун. Реално разликата е в начина на виене. Едното е такова по-тъжно и постоянно. tooth.gif
Иначе аз съм много доволен от оборотите на двигателя с моя стил на каране. Много съвременни дизели биха се озорили в конкуренция.
Да кажем последния лог ми сочи, че средните ми обороти на ДВГ-то са ми били 1265. Доволно. :D
Например при 6 степенния ми дизелов автомат, там минимума е 1250, където явно се вижда, че няма шанс срещу "виещия" хибрид.
Ето примерно оборотите ми на предвижване от сутрешното ми идване на работа:

Изображение

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 16 Мар 2018 17:44
от slowtraveler
Да, добре е... При мен минимума е около 1050об/мин... И при нормално каране в града са около 1100 (в задръстванията при 'пълзене'- 750об/мин :) , и рядко надвишават 1500об/мин...
Иначе като го включа в ръчен режим - не 'вие' защото реално аз му задавам оборотите / предавката...
А 'воя' имах предвид при нормално шофиране... И при теб се вижда това (само че при 6-така двигател се чува по-голяма разлика в оборотите - знаеш защо :) )...

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 16 Мар 2018 22:26
от peterhr
Вярно ли караш с под 1500 оборота?
Аз на предишната кола (2.2 дизел) автомата превключваше при галене на педала на около 1800 оборота. Ама на равно, с мноооого пенсионерско каране.
Стандартно превключваше около 2000-2200 оборота.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 17 Мар 2018 13:31
от BOz
peterhr написа: Вярно ли караш с под 1500 оборота?
Аз на предишната кола (2.2 дизел) автомата превключваше при галене на педала на около 1800 оборота. Ама на равно, с мноооого пенсионерско каране.
Стандартно превключваше около 2000-2200 оборота.
Да. За това споменах, че по принцип виенето си е малко недостатък, ама с много доуточнения. Но го има и другия вариант, който показах.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 17 Мар 2018 14:01
от slowtraveler
peterhr написа: Вярно ли караш с под 1500 оборота?
Да, при нормално градско шофиране...
1600об/мин достига при превключване между 2 и 3 предавка... Иначе си държи около 1100-1400об/мин...
1>2 превключва значително по-рано от 1600об/мин - още при отлепяне на автомобила - там 'приплъзва' хидротрансформатора и оборотите са ниски...
2>3 вече е зацепил съединителя (ако съм в ЕКО режим) и там действително оборотите на превключване са около 1600об/мин...
Нагоре вече превключването е на по-ниски обороти... В града под 70км/ч си е на 8-ма предавка...
Това са оборотите на превключване към 1100об/мин на следваща предавка (а често превключва и към около 1050об/мин)...
И ги прави когато не настъпваш автомобила, а при нормално шофиране...
gear.jpg
gear.jpg (30.13 KiB) Преглеждано 2559 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 17 Мар 2018 15:07
от slowtraveler
Абе как се проверява маслото и антифриза на това :)
lx.jpg
lx.jpg (699.41 KiB) Преглеждано 2553 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 17 Мар 2018 16:15
от BOz
Демек с една от най-добрите кутии в света и големичък дизелов двигател не е по-невиещ от едно 1.5 литрово двигателче в града. :D
Не знам джипа как е, ама да кажем Опела при круизване с 1250 оборота (да кажем в диапазна 30-60 км/ч) определено лесно се чува отчетливото дизелово тракане, а при Тойотата в такъв ниско натоварен режим практично ДВГ-то не може да се отличи от околния шум.