Страница 16 от 83

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 17 Мар 2018 17:18
от slowtraveler
Коментара ми бе само за оборотите и усещането... Сам знаеш, че да сравняваш дизела особено с хибрид на тема шум е безмислено :)
Да, Джипа е много добре обезшумен... При круизване практически не се чува двигателя... Дизела се чува и усеща на място, и при настъпване/по-активно ускорение...

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 19 Мар 2018 11:03
от strahomen1
slowtraveler написа: Абе как се проверява маслото и антифриза на това :)
lx.jpg
Май са се объркали и са му сложили корите над двигателя,вместо под!!!! :D :D :D

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 19 Мар 2018 11:05
от slowtraveler
Aaa, и отдолу си имаше... Най-интересното е, че и под капака имаше миризма на нов автомобил :)

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 19 Мар 2018 11:15
от BOz
slowtraveler написа: Абе как се проверява маслото и антифриза на това
Имаш ЛамБи за тая работа, най-вероятно.
Ама като ги знам тия от Тойота, сигурно и на Лексъс не са сложи такива "високотехнологични" решения. tooth.gif
А някога виждал ли си двигателя на Ауди А2? Една помощ - там предния капак, където е двигателя заема мястото на тези кори от снимката горе. За да видиш двигателя, просто трябва да премахнеш целия преден капак. :D

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 19 Мар 2018 11:45
от slowtraveler
Ooo, този има доста ламБи, камери, радари и т.н. :) Може да има управляема камерка и под капака - да си виждаш буталата дали се движат :)

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 19 Мар 2018 14:56
от baba_metca
Ама едно е 4 цилиндров бензин двигател, друго е 6 цилиндров 3 литра дизел. Те и на Volvo двигателите ги упрекват че яко вият и вдигат олелия във версия с по над 200к.с., дори и хибридния им T8. Mercedes със старата 7 степенна кутия 3 литра дизел, в еко режима ги сменя почти по същия начин.Едвам минава 1500-1600 оборота градско при нормално каране. При спортен режим успява да ги докара до към 2000. Като ги закотви на 1100 на 6-та в града на около 50 и се чудя как върви.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 19 Мар 2018 15:13
от slowtraveler
Е, воя го имаше и на 3.3 бензиновия хибрид :)
То и на 3.5 V6 пак се усеща, ама там изолацията е такава, че не се чува много много (ей онези капаци на предната снимка са от него :) )..
Пък и реди четирите предавки, та от там малко променя 'ластичното' усещане на втората кутия - CVT..

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 06 Юли 2018 21:52
от Hursa
Какви са проблемите пред вграждането на „супер” кондензатори вместо батерията в хибридните автомобили. Особено такива с толкова ограничен ел пробег. Виждам проблем със значително по високата им цена, но имайки в предвид, каква цена искат от тойота за нова никел-металхидридна батерия за хибрида – май дори цените на сегашните батерии изградени от „супер” кондензатори изглеждат напълно поносими. Какви технически проблеми може да има при използването на кондензаторните батерии ("управлявали" се по сложно, но явно този проблем е решен).

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 06 Юли 2018 22:02
от slowtraveler
Основният проблем е много по-ниският капацитет на кг/обем.... Все още не могат да се мерят с химията....
За кондензатор с капацитет на батерията ти, ще трябва да мъкнеш един ТИР с кондензатори зад теб (образно казано разбира се ) :)
Плътността на енергията все още е доста нисък... Чакаме графена (и за батерии и за кондензатори) :)

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 06 Юли 2018 22:17
от Hursa
Не съм много съгласен. Имайки предвид по-ниският капацитет на никел-металхидридните батерии и това, че се използва само половината им капацитет в хибридите на тойота (реално мисля дори около 30%) - а при батерия изградена от кондензатори такова щадене е излишно. Вече разликата съвсем не е така голяма. "Супер" кондензаторите са направили доста голяма крачка в развитието си и наскоро имаше съобщения за прототип с капацитет сравним с този на литий-йонните батерии.
За пример - софийския автобус със такава батерия - при пробег от около 20 км и то с работещ климатик (който за "оранжерията" в която е монтиран - харчи колкото и двигателя), съвсем не мъкне "ТИР с кондензатори" smile.gif

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 06 Юли 2018 22:45
от slowtraveler
Нали правиш разлика между 'прототип', и серийно производство? Засега все още се различава плътността на енергията с над 50 пъти (не процента)...
Към това добави поне петорната цена на Квч за кондензаторите... И ще достигнеш до правилният извод ЗАЩО не са масови...
Да, за Ф1 вършат работа не заради друго, а заради това, че могат да отдават моментна мощност, доста по-голяма отколкото при акумулатора...
Вкъщи си правя експерименти с едни 5Ф кондензатори... Амиииии... Пиковият ток голям, ама свършва почти веднага :)

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 06 Юли 2018 23:04
от Hursa
Не става въпрос за формула едно, а за сравнение с градски автобус у нас - батерията от кондензатори е 900 кг, но му осигурява пробег 20 км (нека е без климатика). Не му знам теглото, но е повече от пет пъти по тежък от приуса. Ако гледаме пропорциите вероятно аналогична батерия осигуряваща пробег 2 км за приуса едва ли би тежала повече от сегашната. Този автобус е от 4 години в София, а в Китай ги използват и по отдавна - т. е. поне тази батерия съвсем не е прототип.
Пиковия ток може да е голям, но едва ли ще се използва пиков при батерия вградена в приус. А цените - можем да ги проверим и сравним с тези, които искат от тойота - за сравнително евтините металхидридни батерии.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 07 Юли 2018 08:06
от slowtraveler
Май не се разбрахме... Технологията още не е готова, затова и не върви масово...
Не знам параметрите на автобуса, но общо взето плътността на енергията при Li-ion e до около 400Wh/L... При кондензаторите - до около 14Wh/L... Или в килограми - батериите до около 400Wh/kg, а кондензаторите до около 10Wh/kg... Виждаш разликата в порядъка...
В момента единственото преимущество на кондензатора е пиковият му ток - кондензатор с капацитет 1/10 от тази на батерия, може да отдаде същият пиков ток като батерията..

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 07 Юли 2018 09:10
от Hursa
Явно това са стари данни за кондензаторите. Аз намирам други - 1 - 30 Вт*ч/кг, като също са стари. И сравнението не е с литий-йоните, а с металхидридните, които са и на актуалните тойотовски хибриди, и на които се използва само част от капацитета. Данните на автобусите ги има в нета - моделите се използват от повече от 6 години в Китай, съвсем не експериментално вече. До колко е достоверна информацията, не знам - но софийския автобус може да се види и говори с шофьорите. Показват и батерията. Може да се види и времето за зареждане.
А „супер” кондензаторите днес се използват доста масово. Въпроса е защо не се използват при тойота (мазда до колкото знам ги използва). Дали поради изключителната консервативност в автомобилния бранш плюс желание за големи печалби при минимум вложения или има и технически проблеми, и други освен споменатите.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 07 Юли 2018 09:38
от slowtraveler
Дори и да са станали 30Втч/кг, порядъкът е още В ПЪТИ надолу под Li-ion (които се използват в новите хибриди :) ) ...
Напълно е вероятно да се появят хибридно-хибридни системи - кондензатори + батерии - едните да покриват пиковите натоварвания и да усвояват пиковата енергия, а другите - да успяват да съхраняват достатъчно енергия в малък обем...
Абе химията още е много напред - енергията в химическите вещества е изключително компактен източник на енергия...