[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик
-
- Мнения: 43
- Регистриран на: 18 Окт 2014 23:18
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 3 пъти
[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик
По повод обслужване на електромотора на вентилатора за купето:
При мен от месец и нещо насам вентилацията в купето работи когато си поиска. Или работи или не. Може цяла седмица да работи всеки ден по пет пъти, но вечерта след работа няма да завърти. Обаче когато друсна в голяма дупка тръгва. После установих, че и силово затваряне на жабката го "оправя". ;)
Днес свалих електромотора и внимателно разтворих ушите в задната част на водачите. Четките бяха толкова изтънели, че проводниците им опираха в края ограничителите във водача. Реално това беше причината за прекъсването.
За 12 лева купих (комплект от две четки) GEBE HX 124.
Размера на четките е 8x8x14mm (медно-графитени). Точно като размера на старите 8х8mm - с шублера ги мерих за всеки случай.
Пилнах челата на четките по формата на старите и ги монтирах.
Понеже проводника на новите четки е по-къс, директно го запоих с поялника за проводника от старите четки - стана като фабрично и отгоре на всичко работи.
Ето снимка на старите четки и кутийката на новите.
При мен от месец и нещо насам вентилацията в купето работи когато си поиска. Или работи или не. Може цяла седмица да работи всеки ден по пет пъти, но вечерта след работа няма да завърти. Обаче когато друсна в голяма дупка тръгва. После установих, че и силово затваряне на жабката го "оправя". ;)
Днес свалих електромотора и внимателно разтворих ушите в задната част на водачите. Четките бяха толкова изтънели, че проводниците им опираха в края ограничителите във водача. Реално това беше причината за прекъсването.
За 12 лева купих (комплект от две четки) GEBE HX 124.
Размера на четките е 8x8x14mm (медно-графитени). Точно като размера на старите 8х8mm - с шублера ги мерих за всеки случай.
Пилнах челата на четките по формата на старите и ги монтирах.
Понеже проводника на новите четки е по-къс, директно го запоих с поялника за проводника от старите четки - стана като фабрично и отгоре на всичко работи.
Ето снимка на старите четки и кутийката на новите.
Toyota Avensis 2.0 d4d , 1AD-FTV, 2007, седан
- memorex
- Мнения: 813
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 21 пъти
[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик
Браво,адмирации
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
"И желязната логика е безсилна, ако отсреща е чугунена глава."
"И желязната логика е безсилна, ако отсреща е чугунена глава."
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: 15 Май 2023 14:07
- Местоположение: РАДОМИР
- Автомобил: Toyota corolla verso 1.8 vvt-i
[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик
Смених въпросното моторче с дългото рамо и ае появи следния проблем реагира при смяна температурата в диапазона от 27гр.до 30 градуса. Като врътнеш на27. 5 гр. се премества малко дългото рамо. И така през половин градус се премества до края. Питането ми е как да се рестартира управляващия модул..?
- mapamop
- Мнения: 4090
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 92 пъти
- Получена благодарност: 295 пъти
[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик
При сваляне на акумулатора.
При изключване и включване на климатика от бутона off, мисля също да минаваше и ициализация.
Моторчето е за отваряне и почистване, или за смяна ако му е изядена пистата на енкодера.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251
- ivan_pop
- Мнения: 144
- Регистриран на: 07 Авг 2016 17:40
- Местоположение: Pleven
- Автомобил: OVB X18XE1
- Получена благодарност: 16 пъти
[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик
На моята кола тъй се прави.
- mapamop
- Мнения: 4090
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 92 пъти
- Получена благодарност: 295 пъти
[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик
По спомен от сервизното ръководство - не. При всеки старт на системата, моторчето прави "тестова обиколка от нулева до крайна позиция"
Какво общо има електрониката произведена вероятно от Бош или Делфи за хлОпел, със тази произведена от Денсо за Койота? Вероятно почти нищо освен идеята...
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251
- ivan_pop
- Мнения: 144
- Регистриран на: 07 Авг 2016 17:40
- Местоположение: Pleven
- Автомобил: OVB X18XE1
- Получена благодарност: 16 пъти
[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик
Тогава защо трябва да се прави инициализация с откачане на акумулатора?
- mapamop
- Мнения: 4090
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 92 пъти
- Получена благодарност: 295 пъти
[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик
Защото варианта за "рестартиране на модула" е да се спре захранването на климатичния модул/компютър и да влезе задължително в процедура на калибрацията на сигналите от моторизираните клапи. Предполагам че само на изключен контакт не му спира на 100% захранването, защото при разкачане от буксите, акумулатора или (по спомен) HTR предпазителя, при първото запалване е на OFF. При всяко следващо запалване си помни послената настройка и тръгва с нея.
И понеже въпроса беше за "рестартиране на модула", като не беше уточнено кой е модула - климатичния компютър или самото моторче на клапата, отговора беше доста генерален. Спрете със Димов да сравнявате какво е при Тойота и какво е при другите марки. Някой ден ще подлъжете, в опита си да помогнете, някой човечец да си пребие колата.
И понеже въпроса беше за "рестартиране на модула", като не беше уточнено кой е модула - климатичния компютър или самото моторче на клапата, отговора беше доста генерален. Спрете със Димов да сравнявате какво е при Тойота и какво е при другите марки. Някой ден ще подлъжете, в опита си да помогнете, някой човечец да си пребие колата.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251
- ivan_pop
- Мнения: 144
- Регистриран на: 07 Авг 2016 17:40
- Местоположение: Pleven
- Автомобил: OVB X18XE1
- Получена благодарност: 16 пъти
[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик
ОК.Ама има принцпни неща които са едни и същи при всички марки.Като например, че датчик за странично ускорение и жироскоп са коренно различни неша!
- mapamop
- Мнения: 4090
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 92 пъти
- Получена благодарност: 295 пъти
[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик
► Виж съдържание
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251
- ivan_pop
- Мнения: 144
- Регистриран на: 07 Авг 2016 17:40
- Местоположение: Pleven
- Автомобил: OVB X18XE1
- Получена благодарност: 16 пъти
[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик
Нямам намерение да споря, макар че имам основание.Щом казваш, така е!
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: 19 Апр 2015 18:06
- Местоположение: Любимец
- Автомобил: Тойота Корола Версо 1.6 vvti
- Благодарил/а: 1 път
[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик
Здравейте! Доволен ли сте от китайското моторче? И аз трябва да купувам._HristO_ написа: ↑21 Дек 2022 20:17 След като мина известно време се оказа, че моторчето пак е блокирало.
Забелязах, че когато му подам 12 волта за да се размърда в началото се движи доста по-бавно.
Това вероятно е причината за грешка 41 (отчита, че не се движи и спира да го управлява)
Разглобих го и извадих електромоторчето. Пуснах продължително 12 волта за да се развърти в двете посоки.
След това го сложих на мястото му и работи доста по-дълго време, но един ден пак спря.
Проблема мисля, че е в самото електромоторче. Не съм се опитвал да го отварям.
Предполагам пластинките които опират в колектора са замърсени или захабени.
След няколко неуспешни опита да си купя втора употреба поръчах от китайски сайт.
Намерих моторче с номер 87106-35120 без накрайник. Цената му е доста ниска и реших да рискувам.
На външен вид са еднакви. Накрайника от старото пасна идеално.
Сега съм с него и няма проблем.
Toyota Corolla Verso 2003 г., 1.6 vvti
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост