Страница 1 от 9

Дилема Renault Scenic 2 1.5dCi <-> Toyota Corolla Verso d

Публикувано на: 19 Яну 2018 11:24
от dimodd
Здравейте колеги! Това е първият ми пост тук, защото от известно време ме "човърка" идеята за смяна на автомобила от заглавието,с Тойота Корола Версо. Рено-то ми е в прекрасно състояние,и искам вашето мнение: заслужава ли си да го продам и да стана собственик на Verso?!? Държа да е точно този тип кола. Да е дизел. След доста четене на темите тук, май стигам до извода,че 2.2 D4D 136к.с. е най-сполучливия двигател. Не съм карал Тойота досега,и ще съм благодарен ако някой помогне със съвет от личен опит! Предварително благодаря! Бюджета ми е около 7500лв.
Хубава и безаварийна година на всички!

Дилема Renault Scenic 2 1.5dCi <-> Toyota Corolla Verso d

Публикувано на: 19 Яну 2018 11:56
от slowtraveler
Честно казано - ако автомобилът ми е в прекрасно състояние и съм с нисък бюджет, едва ли бих тръгнал да сменям автомобила...
Причината: с нисък бюджет ще попаднеш на амортизиран автомобил, който ще трябва да ремонтираш за да го доведеш до прекрасно състояние...
Та за какво ти е целият този цирк, при условие, че имаш такъв автомобил?

Дилема Renault Scenic 2 1.5dCi <-> Toyota Corolla Verso d

Публикувано на: 19 Яну 2018 12:14
от e 10
Подкрепям напълно колегата :thumbsup: ! Марките отдавна не са това, което бяха. Определящо е състоянието на автомобила!

Дилема Renault Scenic 2 1.5dCi <-> Toyota Corolla Verso d

Публикувано на: 19 Яну 2018 14:32
от stefo91
Ако нямаше кола и сега си купуваш по-добре да избереш Тойота. Причината е, че Тойотата е много по безпроблемна.
Каквото и да си говорим и да се лъжем с изрази от типа "всяка кола е добра стига да е подържана" истината е само една - Тойотата е много по здрава и няма да даваш толкова пари за подръжка както при Реното, отделно си запазва цената много повече.
Също така е ясно, че като си избираш кола няма да вземеш някой "кошник" ако ще вземаш Тойота бракма по-добре си карай Сценика, но за 7500 лева можеш да намериш читаво Версо.
Колкото и да подържаш едно Рено, то все си иска да му сменяш нещо. Аз имам Рено Клио 2003г. (фейслифт) по което през последните 2 години съм набил над 2 000 лева само за ремонти (колкото стува колата) без да броим 8 броя гуми, газова и т.н., така че аз съм в подобно положение като теб, караме си го Рендака и честно казано не искам да го продавам за момента като знам колко пари са хвърлени по него, но Рено никога повече няма да си купя.
Примерно мога да ти кажа за проблеми при Клио след 2002г. които си ги има винаги (слаби места), които при Тойота няма (повечето Тойоти нямат слаби места и ако се счупи нещо, то е инцидентно не е задължително), при Клиото слабите места са:

- компютър (появяват се всякъкви мистериозни проблеми и грешки)
- бобина (започва да работи на 2 цилиндъра)
- датчик на колянов вал (отказва и колата не пали)
- рейка (разбива се)
- задни стопове (става дискотека)
- копчета за сваляне на прозорците (отказват и 2-те копчета)
- фабричното радио (проблеми със CD-то - спира да излиза диска, музиката започва сама да се увеличава като колата е на място и ключа е на позиция ON )
- скоростна кутия (забива на 5-та и не можеш да включиш на друга скорост)
- дроселова клапа (зацапва се с масло)
- спирачни цилиндри (задни - изпускат)
- става дискотека със стоповете (натискаш спирачка и ти мигат мигачите)

Има и още куп неща които е много по вероятно да ти се счупят от колкото при Тойотата.
Това са все неща, които ако влезеш в форума на Рено ще разбереш, че се случват при абсолютно всички.
Ако караш Клио примерно (или друго Рено) за 2 години ще имаш проблем поне с половината от тези неща - ето това е разликата, тези Рена си имат проблеми, които нямат общо с това как е подържана колата а просто си се чупят. Е вярно е, че ако си вземеш Клио примерно със сменена бобина преди 1 седмица ще го караш 2-3 години без да сменяш бобина, може би това имат в предвид колегите като казват (моментно състояние или подържана кола), но е факт че примерно тази бобина неизменно след 2-3 години пак ще ти "гръмне" докато при Тойотата тези задължителни болести почти липсват. Отделно на Клиото трябва да се регулират клапаните на 30 000 км иначе отиваш за ремонт на глава, а при Тойотата няма такива филми. Друго нещо е, че Рената са с ангренажи и там ти литват едни 300-400 лева не знам с вериги ли са дизелите на Тойота, но VVT-i двигателите са само с вериги и там не пипаш поне до 300 000 - 400 000 км.

Общо взето избора се свежда до това дали да инвестираш повече и да си вземеш Тойота, която ще стува два пъти повече от Сценика (като двете коли са на едни години, дори Тойотата с по-малко екстри) и да не даваш после толкова пари за поддръжка и колата ще запази по-висока цена или да си вземеш Рено, което да стува значително по-евтино, но после да се набутваш за подръжка.
В крайна сметка това е причината една Тойота да стува много повече от едно Рено при положение, че колите са на една възраст със съпоставими екстри и съпоставимо моментно състояние.
Това е обяснението за по-евтините Рена, Фиати, Алфи и т.н.
Не налагам мнението си на никой и всеки сам избира кое за него е по-добре, но в тези си разсъждения не мисля че някой може да ме убори.

Данно съм ти помогнъл с дилемата!
Успех при избора на нова кола, ако се стигне до там!

Дилема Renault Scenic 2 1.5dCi <-> Toyota Corolla Verso d

Публикувано на: 19 Яну 2018 14:37
от slowtraveler
stefo91, навярно не си забелязал, че колегата в момента има Рено - едва ли е нужно да го убеждаваш какво колко струва...
Щом поддържа автомобила си в перфектно състояние - навярно знае за какво става въпрос...
И ако поддръжката го устройва - продължавам да съм на мнението си, че по-добре позната 'Пепеляшка' отколкото хипотетична 'Кралица' :)

Дилема Renault Scenic 2 1.5dCi <-> Toyota Corolla Verso d

Публикувано на: 19 Яну 2018 14:41
от stefo91
Хаха уважавам мнението ти :thumbsup: , както съм написал всеки има право да избира, но мисля че разсъждавам правилно и се опитвам да помогна на евентуалният "бъдещ" колега при дилемата му. smile.gif

Дилема Renault Scenic 2 1.5dCi <-> Toyota Corolla Verso d

Публикувано на: 19 Яну 2018 21:06
от dimodd
Лошото в моя случай е,че на моменти ми идва малко в повече поддръжката на това Рено.И адски много електроника има и просто една след друга се появяват болежките на модела,вследствие на възрастта...! А и старите хора са казали,че "мерак с пари се гаси"!Та и мойта работа май ще стане такава :)
Много благодаря,колеги за мненията!Всички сте прави!Но ако успея,ще продам Рено-то и ще се присъединя към вас,любителите на Тойота!А какво е мнението ви:правилно ли съм се насочил към 2.2 D4D 136к.с ,или ще ме посъветвате друг модел?Наистина бих бил признателен на всеки от вас,който отдели от времето си да изкаже мнение!Бъдете здрави!

Дилема Renault Scenic 2 1.5dCi <-> Toyota Corolla Verso d

Публикувано на: 19 Яну 2018 22:57
от nowyaris
Аз тук вече 3 месеца само коли гледам.Тук тези с преглед са скъпи,ама майната му.Всички обяви в региона изгледах,обикалям всяко вохененде някоя автокъща,въртя,суча,и накрая май пак Тойота ще си купя.Тез шваби уж много си държат на тяхното,ама тук Аурис 2010 бензинов го продават по-скъпо от
Голф или Астра 2010 бензин . Говоря за коли в перфектно състояние с година гаранция от аутохандлера.А седем годишни Мегани са почти на полвината пари.
При такава разлика сигурно си има причина.А и Ауриса тук минава преглед чак на шестата година,а Мегана още на третата.Има около мене чудесни Короли-Версо,
дизелови,с преглед до Ноември 2018,но всички са на около и над 200 хиляди /не много над.../ и са около 5000 евра преди пазарлъка - 2005 - 2009.После идва само Версо,ама там парите са други.Аз дизел не ща,бензин до 100 коня търся,и да е Аурис след 2009 на до 100 хиляди - намерих,ама са по и над 6 хиляди евра тук.
ПП.Жорката е прав-ако ти върви Реното и не си много цъфнал с парите - по добре си го карай докато клекне и в това време спестявай или търси поносими потребителски кредити :thumbsup:

Дилема Renault Scenic 2 1.5dCi <-> Toyota Corolla Verso d

Публикувано на: 20 Яну 2018 08:23
от Kiki
Не трябва да се забравя, че се сравняват автомобили на две марки, които се намират - едната винаги на едно от първите места/да не кажа винаги на първо/ и другата, която е поставяна на едно от последните места по надеждност.
Убеден съм, че колкото и да е по-евтина, Реното при експлоатация извън гаранцията, излиза много по-скъпо от Тойотата.
Човекът каза, че за последните две години е дал 2000 за ремонти.
Карал съм Рено и знам, че се е разминал евтино. Реното не е за човек, който поддържа колата си винаги в пълна изправност, защото ще трябва тя да седи по сервизите през по-голямата част от годината и пак няма да е в абсолютно здраве. Тези коли страдат от неизлечими малки и по-големи болежки.
Като бях в Германия един германец ми каза, че там трудно можеш да видиш по пътищата Рено на повече от 5 години, защото почти няма такова, на което да няма капки масло под него, което прави невъзможно да мине годишен преглед.

Дилема Renault Scenic 2 1.5dCi <-> Toyota Corolla Verso d

Публикувано на: 20 Яну 2018 09:45
от kalkam
Много добре си се ориентирал. Спри да наливаш пари в рендето и го махай. Търси запазен екземпляр, по-добре бензинов, но може и дизел 136 кс. От почти 6 години имам такава и единственият малко по-сериозен проблем е SCV-клапанът, който се намира и не е скъп. Смяната му е за 5 минути.

Дилема Renault Scenic 2 1.5dCi <-> Toyota Corolla Verso d

Публикувано на: 20 Яну 2018 10:54
от slowtraveler
Kiki написа: Човекът каза, че за последните две години е дал 2000 за ремонти.
Kiki, Стефо каза, че е налял такива пари, докато колегата с Реното само каза, че е с перфектен автомобил...
Да, ако се налага да налива постоянно сериозни пари за поддържането му в движение - време е да си ходи...
За челни и не-челни класации въпросът е силно относителен...
Пасат в челни класации ли е (АутоБилд имаше статия озаглавена 'Вечният пациент' точно за този модел)? Близък колега/приятел експлоатира такава машинка 2.0 дизел с DSG от 2008г и май отдавна подмина 200х.км... Наскоро сменял нещо по окачването (биалетки или нещо подобно) за смешни цени в официален сервиз... Друго сериозно май нищо не е имало... И продължава експлоатацията - излиза му изключително евтино...
Дали трябва да изключва Версото от потенциалният списък - съвсем не... Версото е добър избор ако попадне на свестен екземпляр..

Дилема Renault Scenic 2 1.5dCi <-> Toyota Corolla Verso d

Публикувано на: 20 Яну 2018 11:25
от Kiki
Жоро, в никакъв случай не може да се пренебрегва оценката на DEKRA!!!
Германците сигурно не могат да се поберат в кожата си като публикуват данните и да признаят, че японски производител превъзхожда немското производство. Може да е с малко, но е факт. Няма никакво значение с колко ще спечелиш един мач. Дали ще е с минималното 1:0, важното е, че си взел трите точки.
Може и Пасата да е добра кола, но примерно Авенсиса е по-добра и е спечелила мача, независимо с какъв резултат.
Факт е, че човек трябва да си отваря очите, като купува кола, независимо каква марка и модел е тя.

Дилема Renault Scenic 2 1.5dCi <-> Toyota Corolla Verso d

Публикувано на: 20 Яну 2018 11:37
от slowtraveler
Не съм сигурен дали например Декра публикува оценка на автомобили над 150х.км :whistle:
Пък и за многохилядници има значение колко струват резервните части - рано или късно би се обадило нещо... Цената се отразява и на начина на поддръжка на автомобила...
Безспорно Тойота е добър избор... Но при всички случаи при оглед на конкретни екземпляри основното трябва да бъде състоянието на конкретния автомобил, очакваната цена за вкарването му в идеално състояние, и очакваната поддръжка... И при тези фактори може да се окаже, че конкретния екземпляр може да отстъпва на конкуренцията...
Все пак не говорим за нов автомобил...

Дилема Renault Scenic 2 1.5dCi <-> Toyota Corolla Verso d

Публикувано на: 20 Яну 2018 12:24
от stefo91
Със Жоро винаги сме спорели на тази тема :D искам да попитам Жоро, защо примерно едно Версо струва 2 пъти повече от един Меган Сценик при положение че са на едни години, приблизетелно еднокви километри и са в отлично състояние, дори Реното има повече ексти?
Моето мнение по този въпрос е написано по-горе.
Искам само да допълня, че и аз съм на дилемата като колегата дали да махна Реното, но пусто все не остават достатъчно пари да си взема и една Корола, защото са ни необходими 2 коли а от друга страна наистина по Реното са отишли над 2000 лева за 2 години плюс още поне 2000 за газова, 8 броя гуми, акумулатор и т.н. и не искам да го продам на някой за 2000 лева (колкото е пазарната му цена) при положение, че съм дал общо над 4000 лева за него. Иначе и моето Рено е в "перфектно състояние" но на около 2 месеца нещо се чупи и влиза в "бокса" и ни е оставяло по пътя.
Просто колкото и да го правиш все излиза нещо, докато Селиката за вече 6 години и около 50 000 км само кансумативи съм и сменял (бог и близките ми приятели и роднини са ми е свидетели че не преовеличавам)
В крайна сметка моето заключение е, че никога не бих карал Рено отново дори да е подарък (каквото е моето) просто влизаш в филма.
Лошото е, че сме беден народ и повечето хора не могат или не виждат смисъл да си позволят примерно Версо при положение, че Реното е 2 пъти по-евтино.
Аз смятам, че ако ще караш колата "дълги години" е по-добре да вземеш Тойота или Хонда (според мен двете най-без проблемни марки) и ще ти излезе много по-евтино в крайна сметка, говорим за стари коли на по 10+ години, защото това са масовите коли в България и понеже сме бедни повечето хора, всеки иска да не се набутва после за ремонти или да закъсва по пътищата.
Съгласен съм с Жоро, че е много важно колата да е карана от човек, който е сменял маслото ако се е чупела я е правил при кадърни майстори и т.н., но никой не може да подцени класацийте за здравина иначе си разказваме легенди от типа един приятел кара Алфа на която от 10 години само маслото и сменя и т.н.
Тези класаций са верни и са СРЕДНОСТАТИСТИЧЕСКИ, така че и Тойотите се чупят, но много по рядко от Рено, Фиат, Алфа и т.н.
Разбира се всеки може да бъде на различно мнение от моето(иначе всички щяхме да караме Тойоти и Хонди) това е моята лична философия по въпроса.

Дилема Renault Scenic 2 1.5dCi <-> Toyota Corolla Verso d

Публикувано на: 20 Яну 2018 12:56
от slowtraveler
Ценообразуването е сложна работа... Трудно може да се направи оценка...
Също както заемането на пазарния дял - влияещите фактори са много. Започвайки, но не свършващи с добри параметри и здравина...
Обаче е включена реклама, дизайн, поддръжка, обслужване, цена на части и т.н..
Доста сме говорили с приятели - зависи какви са точно параметрите. Например - на времето имах шкодичка, чието окачване си бе доооооста кекаво така да се каже... Започваше да хлопа зверски през 20х.км...
И всеки път заради тампони, струващи 12-13лв... Два, болта - тампоните долу, 12лв нови тампони, и напред... Да, дразнещо е да ремонтираш постоянно автомобила (по него време с тази кола правих над 60х.км / годишно)...
Но ценово и времево не изглеждаше толкова страшно... Също както изглеждаше и Шевролет Калос - чупел се бил... Ами не се чупеше.. Освен това в официалния сервиз цените на частите бяха смешни (споделял съм как оригинален пластмасов капак за вала за чистачките струваше 1.80лв)... Замених го за Кашкая, и пластмасата за колана струваше около 300лв ?!!! Кое от двете бихте избрали да поддържате като стар автомобил
Да, реното може да е по-зле... Баща ми кара Рено от около 20г (колата вече е на 27-28) :) Периодично го ремонтира, като лошото е, че няма и резервни части, та затова са по-скъпи... Ама засега си върви успешно и отдавна е подминало 400х.км... Дали иска Тойота - със сигурност :) Ама и реното му върши работа и то успешно, като цената за ремонта си му е напълно поносима :)