Страница 3 от 4

Бързо износване на накладки и дискове на Ярис 2017 1.0

Публикувано на: 12 Мар 2018 11:51
от batececo
Аз ако бях на твое място щях да послушам съвета на slowtraveler - прати първо едно мейлче, да ги помолиш да се обосноват ЗАЩО смятат смяната И на дисковете за наложителна при толкова малко километри. Ако шикалкавят - печелиш. Ако не - пак печелиш - ще си наясно за наличието на някакъв проблем и ще го имаш предвид.

Бързо износване на накладки и дискове на Ярис 2017 1.0

Публикувано на: 13 Мар 2018 05:58
от nowyaris
york20help написа: Ще отида в ATU в края на месеца и ще сменя накладките за 79 евро ,а ако има нужда ще сменя всичко за 200 евро не ,като в Тойота 400 евро !Прочетох някоя друга тема и се оказа ,че смяната в ATU не нарушава гаранционните условия !Накладките със сигурност ще бъдат сменени ,а за дисковете ако преценят от сервиза !И честно казано някой път и свирят спирачките !С колата се минават максимум 100 километра на ден ,няма въртене на гуми ,няма рязко спиране ,няма ръчни в завоите ,работя с нея и я ползвам за лична и няма нищо общо пак казвам със служебна кола !Виждам какво представляват служебните коли ,тази няма нищо общо !И за разлика от други сайтове ,тука получих максимално отговори !Ще ме накарате да си взема още една тойота след време ,но повече няма да е подобен ярис !
Изключително правилно "немско" решение.Поздравления.Постъпвай и за напред в Германия по същия начин,за да ти е мирна главата.Те не са като нас,много не разсъждават,просто изпълняват.Псуват,но изпълняват.И си живеят спокойно.
ПП.Вчера жената минала Яриса на преглед-11 години и около 58 хиляди - все още оригиналните спирачки,и не само - спирала на валяците като Порше. :D.С възможно най-евтините зимни гуми "ПЕТЛАСС" .Абсолютно изрядно техническо състояние без абсолютно никакви ремонти или каквато и да било нужда от тях.Без грам ръжда по купето.С изключение на водната помпа и две предни крушки Н4 всичко си е още от завода......

Бързо износване на накладки и дискове на Ярис 2017 1.0

Публикувано на: 13 Мар 2018 10:54
от slowtraveler
Малииии, ако кажеш на някого, че до 50х.км хвърля водна помпа - познай какъв вой ще настане :)

Бързо износване на накладки и дискове на Ярис 2017 1.0

Публикувано на: 13 Мар 2018 14:07
от BOz
slowtraveler написа: Малииии, ако кажеш на някого, че до 50х.км хвърля водна помпа - познай какъв вой ще настане :)
Дам. На Фиата я смених на 18-тата година и на 190к. И то не защото имаше проблем, а защото просто предпочетох да се застраховам, в съчетание със смяна на ангренажа. tooth.gif
Ама и той мина ГТП без никакви забележки, е с повече сменени крушки на фаровете - поне 4 и още толкова на габаритите отзад. tooth.gif

Бързо износване на накладки и дискове на Ярис 2017 1.0

Публикувано на: 13 Мар 2018 14:09
от chukich
На королата сменям накладки на всеки 30000км. Вземам винаги оригинални от тойота. Не експериментирам с други алтернативни :)
120 000 км откакто съм с Королата.Спирачна течност и дискове не съм сменял никога. Колата спира отлично.
Дисковете имат едно 3мм износване. Последния път, когато смянах накладките в Тойота, ми казаха, че са за смяна. След въпрос от моя страна дали мога да съм с тях до следващата смяна на накладки, отговорът беше положителен.

На Равката на 30000км сменях накладки. 2та година и спирачна течност. Това със спирачната си е жив обир от страна на автомобилните компании.
Същото важи и за въздушния филтър. Сменят без никаква причина.

Бързо износване на накладки и дискове на Ярис 2017 1.0

Публикувано на: 13 Мар 2018 14:15
от slowtraveler
Eeee, ти пък съвсем през просото :)
3мм износен диск си е отдавна за изхвърляне, пък кой каквото ще да ти каже (написаха ли ти го? )...
Смяна на въздушен филтир? Ами джипката може да почне да генерира грешки ако тръгне да се запушва (а с прахоляка по нашите пътища това не е чак толкова трудно)...
Да икономисвам от спирачна течност според мен е неразумно и глупаво...Може да се смени за 15-20, максимум 30лв (в официалния сервиз за мен май е около 100лв - да, несъразмерно скъпо е в официалния сервиз), а това спестява доста от корозията по системата...
Та да ме обират? Колата вече не е гаранционна - мога да си икономисвам от тези неща, ама все пак продължавам поддръжката както си е по книга - или почти :) Например не смених спирачна течност на втората година, и очаквам в най-близко време да сменям оригиналните накладки и дискове - тогава и ще я сменя...

Бързо износване на накладки и дискове на Ярис 2017 1.0

Публикувано на: 13 Мар 2018 19:36
от Iliyа Damyanov
От старата течност системата наистина корозира но е по скоро кой как иска да си подържа автомобила. Иначе за да няма спекулации и драми кой как са го прецакали може да се ползва някакъв евтин тестер за влажноста в спирачната система. Аз ползвам подобен след като един механик ми каза , че просто може да ми калколира ,че е сменил течност и да не я смени и аз никога по никакъв начин няма да разбера дали реално е сменил течноста. Става въпрос за подобна играчка https://www.ebay.de/itm/Car-Auto-5-LED- ... 0005.m1851. Е според играчката течноста е сменена но аз се впрегнах и се ядосах за пореден път просто защото обичам да работя с доверие.
ПС. Относно тестера , явно е много проста джаджа но отчита прилично точно влагата в спирачната течност. Защото направих доста измервания (от любопитство) на различни автомобили както и на свежо масло и резултатите се покриват с историята.

Бързо износване на накладки и дискове на Ярис 2017 1.0

Публикувано на: 13 Мар 2018 19:57
от slowtraveler
Не знам - като съм виждал какво изтича от шуцерите при несменена течност, силно се съмнявам, че няма да позная дали е сменяна или не :)

Ей тук същият тестер в края (напомнят да се измива винаги след работа):
[bbvideo=560,315]https://www.youtube.com/watch?v=LOZgEdWI1qA[/bbvideo]

Бързо износване на накладки и дискове на Ярис 2017 1.0

Публикувано на: 14 Мар 2018 06:17
от nowyaris
Интересно ми е с какво качество са вече новите модели френски Ярис , след като немския колега трябва да сменя всичко по спирачките след има-няма 30 хиляди км.Щото чувам и други хора да се оплакват.Не само от спирачките.В събота ходих до автокъща в Линц да гледах един Хюндай и имаше един Ярис 1,33 с 6 скорости
2011 на около 90 хиляди.Интериора за тези 6-7 години изглеждаше трагично,като пред разпадане.Особено шофьорската седалка и всичко около нея.Трудно запали,тресеше,съединителя отдели за да запаля,но педала на спирачката хлътна.Аварийните не работеха.Просто изглеждаше в пъти по-зле от нашата.И и искаха 5990 евро.Автокъщата е "фермитлунг",което означава че колите до последно са на различни собственици,просто са оставени там за продажба,без гаранционен срок.
Колега на съпругата ми си купи от дилъра 4 годишна дизелова Корола от новите,след като остави Ярис като нашия и също се оплаква от много проблеми,които при стария Ярис липсват напълно.От спирачките също се оплаквал. sad.gif

Бързо износване на накладки и дискове на Ярис 2017 1.0

Публикувано на: 14 Мар 2018 09:23
от chukich
Малко се поразрових в нета и намерих следната информация относно смяната на спирачната течност в Щатите.

Мерцедес, Фолтсваген задължават да се сменя на 2 години или 20000мили.
Тойота, Форд, Крайслер не задължават регуларна смяна, а само при нужда.
Субару задължават смяна на 30000мили
Шевролет сменят чак на 150000мили или 10 години.

Сами си направете сметка за какво иде реч...

Абсолютно съм съгласен, че трябва регуларно да се сменя и идеята на Илия за тестера е много добра.
Ако не те задължава производителя, то експерите препоръчват смяна на 4-5 години.

Бързо износване на накладки и дискове на Ярис 2017 1.0

Публикувано на: 14 Мар 2018 11:06
от Оги
Iliyа Damyanov написа:...един механик ми каза , че просто може да ми калколира ,че е сменил течност и да не я смени и аз никога по никакъв начин няма да разбера дали реално е сменил течноста.
-Търси си белята тоз. Не че е първия или последния, но и без уред за влажност се разбира много лесно.

Бързо износване на накладки и дискове на Ярис 2017 1.0

Публикувано на: 14 Мар 2018 11:32
от e 10
Как, ако не е тайна rolleyes.gif ?

Бързо износване на накладки и дискове на Ярис 2017 1.0

Публикувано на: 14 Мар 2018 11:49
от strahomen1
slowtraveler написа: Има има... Виждал съм различни начини на шофиране... 'Рекорда' на колега бе 15х.км комплект гуми, и около 20х.км - накладки (там дисковете можаха да издържат още един комплект накладки).. tooth.gif
Но както казах - най-лесно е колегата сам да види в какво положение са накладките и дисковете....
Няма какво да спорим може или не може - при желание всичко може :) Въпросът е какво е фактическото положение и според него се взема крайното решение - смяна без мрънкане, или реакция към сервиза...
И аз съм свидетел за накладки на всеки 10х.км и дискове на 20х.км.Говоря за Лексус ISF.И бяха няква лека сума около 900 лева по спомен!Но като пояснение,колата си я кара един бивш автомобилен състезател,който ме е возил и разбрах защо така "странно" бързо свършва всичко!Макар,че от звука на V8 маторя в граничен режим постоянно почти,не ми остана много време за мислене! worthy.gif

Бързо износване на накладки и дискове на Ярис 2017 1.0

Публикувано на: 14 Мар 2018 18:56
от Iliyа Damyanov
Оги написа:
Iliyа Damyanov написа:...един механик ми каза , че просто може да ми калколира ,че е сменил течност и да не я смени и аз никога по никакъв начин няма да разбера дали реално е сменил течноста.
-Търси си белята тоз. Не че е първия или последния, но и без уред за влажност се разбира много лесно.
Ами в моя случай нямам идея как да разбера. Вероятно течноста е сменяна преди няколо години и изглеждаше свежа ама аз за по сигурно я смених . Реално не усетих някаква разлика но като смених дисковете преди 2-3 седмици стана друга кола.
Старите дискове ги гонеше някаква дива ръжда на люспи и явно от там баланса бяга , което пък ми причиняваше вибрации между скорости от 125 до към 170. Добре че дойде време за ТЮВ и се наканих да ги изхвърля.

Бързо износване на накладки и дискове на Ярис 2017 1.0

Публикувано на: 14 Мар 2018 21:25
от centil
nowyaris написа: Интересно ми е с какво качество са вече новите модели френски Ярис , след като немския колега трябва да сменя всичко по спирачките след има-няма 30 хиляди км.Щото чувам и други хора да се оплакват.
За сега никакви оплаквания от френския хибриден Ярис. Също така имам наблюдения над още един с годишен пробег от 40 000км, който вече е на почти 60 000км и няма никакви оплаквания от спирачки, с изключение на ръждясващи задни дискове. Поради тази причина, по препоръка на произовдителя,веднъж седмично минава по 10-20м с леко опъната (2-3 зъба) ръчна спирачка.