Страница 1 от 5

От 5 степенна към 6 степенна кутия

Публикувано на: 16 Мар 2018 17:03
от Mitan
Здравейте колеги...
Тъща ми има 2007 Корола 1.4 д4д с 5 степенна ръчна кутия. Количката е супер но 5та идва малко късичка за магистрално шофиране, а мотора има сила да бута още една предавка без проблем поне на субективно усещане. Има ли вариант за насаждане на 6 степенна кутия и от кой модел? Четох във чужд форум един искаше да прави хибрид между две кутии като 6 степенната мисля беше от авенсис, но така и не си завърши проекта. Някой има ли достоверна информация по въпроса, възможен ли е подобен ъпгрейд или занимавката е прекалено голяма както от финансово така и от трудоемко естество... Благодаря ви предварително!

От 5 степенна към 6 степенна кутия

Публикувано на: 16 Мар 2018 17:48
от slowtraveler
Колега, винаги такива заигравки са финансово тежки и трудоемки...
Усещането за 'може още една предавка' не винаги отговаря на действителността - виж кривата на мощността на двигателя и ще ти стане ясно защо е така...
Обикновено почти няма разлика в крайните предавателни числа между 5 и 6 скоростните кутии ... Ако някой има таблица - моля да я сподели - ще направим сметките :)

От 5 степенна към 6 степенна кутия

Публикувано на: 16 Мар 2018 19:52
от Iliyа Damyanov
Разлика в предавателните числа си има ама като се отчете и разликата в полуоските проекта отива в канала освен ако не е за спорта и бюджета е неограничен.

От 5 степенна към 6 степенна кутия

Публикувано на: 16 Мар 2018 22:00
от TATI
Тъщата с колко иска да кара?
От 1,4 нали не очакваш чудеса?
Но, щом имаш пари за хвърляне, действай.
Няма невъзможно неща, а току виж и 7 скоростна й сложиш :)

От 5 степенна към 6 степенна кутия

Публикувано на: 17 Мар 2018 00:12
от Mitan
Аз карам тъщата не я вълнуват тия неща... На магистралата над 150 160 ми дожалява за количката че отива към 4к оборота. Идеята беше ако има лесен вариант за насаждане ама явно няма такъв... Ще си я караме така...

От 5 степенна към 6 степенна кутия

Публикувано на: 17 Мар 2018 00:20
от slowtraveler
Колега, нещата са сметнати правилно - каква скорост мислиш, че можеш да развиеш с 1.4 дизелак?
И при какви обороти? Ако автомобилът е сметнат правилно, може да достигне максималната скорост на около оборотите на максимална мощност..
Виж ако е за икономия - да, понякога има малко по-дълга 6 предавка... При което е напълно възможно на 6-та да имаш по-ниска максимална скорост отколкото на 5-та...
Обаче ако не се гони максимална скорост е напълно възможно при по-ниска скорост да може да се шофира на 6-та предавка, и то на по-ниски обороти...
Но възниква въпроса - колко време ще избиваш с тази икономия от няколкостотин грама нафта на 100км евентуална модификация, дето ще е над 1000лв....

От 5 степенна към 6 степенна кутия

Публикувано на: 17 Мар 2018 10:56
от Mitan
Идеята е да може да се кара със 160 170 на около 3400 3600 оборота, защото в момента с тия обороти колата се движи със около 140 145.... Изненадващо и за мен това малко моторче бута мега добре купето и колата е супер приятна за каране. 160 ги потдържа без грижи и като изключим високите обороти другото е 6! Мисълта ми беше ако има плъг енд плей вариант за 6та скорост да посмятам щото колата е на 100к км и ще я караме още не малко време.... Явно варианта не е чак толкова лесен а с преправянки не ми се занимава. Ще си я караме така и готово....

От 5 степенна към 6 степенна кутия

Публикувано на: 17 Мар 2018 12:47
от batececo
Карах бензиново Рено, 1.6 - 90 конски сили. Скоростите бяха много къси, ускоряваше добре, за слабото си моторче, но на магистрала на 120 км/ч беше на 4000 оборота в минута - АД, като гоУф или Сивик с кюнец за ауспух на teenage-owner. Подуваше ми се главата... В даден момент свалиха и разглобиха скоростите на масата за смяна на всичко по тях + поставяне на един фланец, да не ми излиза на всеки завой полуоската (недомислица на Рено до 2000 година). Моментът беше много подоходящ да сложа 5-та от 2.0 бензиновия вариант или от дизеловия, от години мислех да го направя това или да взема едно скорости за 200 лв от морга (толкова бяха ренаджийските). По всяка морга ги имаше за жълти стотинки. Майсторът беше категорично против, имаше доста опит със силов кастъм тунинг на състезателни коли и не само и каза, че в момента в който включа на 5та с новото зъбно колело колата ще "издъхне" и ще трябва да се връща 4та пак в зверски обороти. Инженерите са го изчислили, тест4вали, мислили и т.н...

Карай си колата, не я съсипвай. Ще налееш една торба с пари, месец без кола и после ще съжаляваш и ще налееш още една торба с пари, за да върнеш всичко по старому.

С малък двигател е така. Ако искаш с 2000 оборота да излиташ си вземи кола с голям двигател. Там разхода и поддръжката няма да ти харесат, но всичко си има цена :)

От 5 степенна към 6 степенна кутия

Публикувано на: 17 Мар 2018 13:45
от slowtraveler
Точно това имам предвид с кривите на мощността... Ако до 120км/ч е що годе поносимо да правиш вариации със скоростна кутия (има все още достатъчно резервна мощност), то близко до терминалната скорост (все пак на королата е около 180км/ч) нещата стават неприятни - т.е. всичко е сметнато - да може да достигне максималната скорост в частта на максимална мощност (то иначе не може да я достигне).... Което е практически близки до максималните обороти....
Ако до 120-140км/ч оборотите са поносими - не бих пипал нищо...

От 5 степенна към 6 степенна кутия

Публикувано на: 17 Мар 2018 14:24
от Shift
Хм.. имаме в семейството бензинов Ярис 100 к.с. 1.33 и фабрично си е с 6 скоростна кутия. Явно това моторче има силата да бута купето на колата на 6-та. rolleyes.gif

От 5 степенна към 6 степенна кутия

Публикувано на: 17 Мар 2018 14:35
от slowtraveler
Да се върнем пак на условията - няма значение колко предавки има кутията, а какви са и предавателните числа...
Обикновено се срещат два варианта:
1. 6 скоростна кутия, при която скоростите са с по-близки предавателни числа... И практически предавателното число на 6-та предавка е много близко на 5-тата предавка на петскоростната кутия
2. 6 скоростна кутия, при която 6-та предавка е 'икономична'... Т.е. на 6-та можеш да се движиш спокойно до например 20км/ч под терминалната скорост на по-ниски обороти, обаче ако искаш да се движиш по-бързо - трябва да преминеш на 5-та за да изцедиш максималната мощност и от там - скорост...

От 5 степенна към 6 степенна кутия

Публикувано на: 17 Мар 2018 17:01
от dokkito
Shift написа: Хм.. имаме в семейството бензинов Ярис 100 к.с. 1.33 и фабрично си е с 6 скоростна кутия. Явно това моторче има силата да бута купето на колата на 6-та. rolleyes.gif
Това че яриса е с 6 скорости не означава, че 6-та на този автомобил е по- дълга от 5-та на предодния ярис със същата мощност. Просто скоростите са по близки една до друга, което е типично за малък и форсиран мотор. При този мотор мощноста идва от високите обороти. Така с къси и повечко скорости при ускорение на всяка предавка мотора ще е във вихъра си tooth.gif

От 5 степенна към 6 степенна кутия

Публикувано на: 17 Мар 2018 17:23
от slowtraveler
Тъкмо сега си погледнах един архивен файл - нямам спомен за кои кутии съм записвал предавателните числа (единия файл съм го кръстил Тойота, а в другия съм отбелязал Корола Е170)....
Едното е петскоростна кутия, а другия - шестскоростна...
При 4х. об/мин петскоростната кутия ще се движи със 187км/ч... А шестскоростната - със 180км/ч :)
Т.е. петскоростната кутия да дадения модел (предполагам съм събирал данните точно заради подобен спор и са от аналогични модели) е 'по-дълга' и ще държи по-ниски обороти от аналогична шестскоростна кутия...

От 5 степенна към 6 степенна кутия

Публикувано на: 17 Мар 2018 19:35
от maestro75
точно така е, моята корола е нова, на три месеца. Днес на магистралата 175км с 4000 оборота :whistle:

От 5 степенна към 6 степенна кутия

Публикувано на: 17 Мар 2018 20:20
от Mitan
Идеята ми дойде защото един познат му сложиха 4та и 5та от дизел на бензиновата кола... Ся верно колата беше "леко" пипната до към 600 коня, но на 200 беше с под 4к оборота което за 2 литра бензинов мотор си е голямо уаууу... При мене целта не е да вдигам максималната, а да разтоваря една идея мотора защото колата наистина е добре сметната и турбината спулва точно около 80км/ч на 5та. Вярвате или не извънградско почти не връщам предавки за изпреварване. В тоя ред на мисли една 6та със съответното предавателно число чрез което на 160 да е 500об. надолу ще е перфектно и ще дава 5 нафта.... Явно никой не се е занимавал да прави такъв проект, а не ми се ще сам да откривам топлата вода. Иначе колега дето ме съветва за голям мотор...тва е ясно и си го имам големия мотор на моята си кола...идеята дойде щото ми се налага често да карам Королката извънграда и ми е жал за количката че постоянно е в тия високи обороти.