Страница 1 от 1

Размер джанти и значението на офсета.

Публикувано на: 02 Окт 2019 19:35
от Кръстинко
Здравейте, колеги.
Колата е корола Е12 комби 2005, с двигател 4ZZ-FE 1.4 97 к.с.
Взех я с гуми 195/60/15, но понеже така и така ще вземам нови, ми се иска да взема 175/75/14 (заедно с джанти, разбира се). Този размер е даден като основен за модела, а и диаметъра е на практика същия.
Въпросът ми е: ще могат ли да се монтират 14 цола джанти на тази кола? Има ли вероятност да опират в спирачния апарат? И по принцип, ако на едно колело може да се монтира една 14 цола джанта (примерно), това означава ли, че ще може да се монтира всяка друга 14 цола? Вътрешния диаметър на всички джанти от един цолаж еднакъв ли е, както външния?
И друго искам да попитам: ясно е какво е офсета на джантата и че в зависиомост от него гумата ще е по-навътре или по-навън. Има ли обаче той някакво значение за възможността да се монтира джантата? Примерно по-малкият офсет да предизвика опиrане на джантата в спирачния апарат (т. е. да не позволи монтирането) или нещо подобно?

Размер джанти и значението на офсета.

Публикувано на: 02 Окт 2019 20:12
от memorex
Здр.
Освен че има всякаква информация в нета ,асвен в ръковадството за експлоатация на автомобила,което може и да не е налично,аз мисля, че всякакви експерименти извън стандартните стайности препоръчани от производителя трябва да се проведат на място при "гумаджия".Естествено преди покупка,особено онлайн.Пак много писах,дано някой има време да обяснява ,защато нещата са "прости" но дълги за обяснение и важни. w00t.gif

Размер джанти и значението на офсета.

Публикувано на: 03 Окт 2019 07:45
от YoKK
Конкретно на въпроса ти за офсета- да, има значение !!! Ако е прекалено голям има опастност джантата да опира в спирачния апарат или гумата да опира от вътрешната си страна на пружината на амортисьора (при задни гуми). Ако офсета е прекалено малък джантата с гумата се изнасят навън и натоварват малко повече главините. Отделно от това има опастност при поомекнали задни пружини и понатоварена кола да започнат да опират гумите във "веждите" на задните калници.

Размер джанти и значението на офсета.

Публикувано на: 03 Окт 2019 09:19
от Оги
-Ако някой е правил това на същата кола...
-При конверсия на размер надолу трябва да се метне едно лиляво кълбе cool.gif . Монтирай 14- ка от Тойота на предно колело и ще изясниш въпросите. Офсет от 38 до 45 мм става, стига да пасне ЦО.
Кръстинко написа: 02 Окт 2019 19:35...това означава ли, че ще може да се монтира всяка друга 14 цола?...
-В твоя случай не.

Размер джанти и значението на офсета.

Публикувано на: 05 Окт 2019 21:24
от Кръстинко
Днес си поиграх да смъкна едното колело на тойотата, за да пробвам резервната гума, която и купих и забелязах, че има мно-о-о-го място между джантата и спирачния апарат. И 13 цола да се сложат, пак няма да опира. Не, че има някакъв смисъл от това. Интересно, че джантите на тойотата са на шпилки и се стягат с гайки, а не са с болтове, както повечето марки.
Оказа се обаче, че продавачът ме е излъгал и ми е дал 4х98, а не 4х100. То си пише на джантата "Фиат, Ланча", ама кой да чете bash.gif Не успях дори да я нанижа на шпилките.
Не се доверявайте сляпо на непознати хора.

Размер джанти и значението на офсета.

Публикувано на: 10 Мар 2020 14:43
от color
Здравейте колеги, имам въпрос по темата с офсета. Допустимо ли е да сложа джанти ЕТ40 на Авенсиса ми, който фабрично е с ЕТ45, разликата е 5мм?

Размер джанти и значението на офсета.

Публикувано на: 10 Мар 2020 20:14
от WoLF