Размер джанти и значението на офсета.
Публикувано на: 02 Окт 2019 19:35
Здравейте, колеги.
Колата е корола Е12 комби 2005, с двигател 4ZZ-FE 1.4 97 к.с.
Взех я с гуми 195/60/15, но понеже така и така ще вземам нови, ми се иска да взема 175/75/14 (заедно с джанти, разбира се). Този размер е даден като основен за модела, а и диаметъра е на практика същия.
Въпросът ми е: ще могат ли да се монтират 14 цола джанти на тази кола? Има ли вероятност да опират в спирачния апарат? И по принцип, ако на едно колело може да се монтира една 14 цола джанта (примерно), това означава ли, че ще може да се монтира всяка друга 14 цола? Вътрешния диаметър на всички джанти от един цолаж еднакъв ли е, както външния?
И друго искам да попитам: ясно е какво е офсета на джантата и че в зависиомост от него гумата ще е по-навътре или по-навън. Има ли обаче той някакво значение за възможността да се монтира джантата? Примерно по-малкият офсет да предизвика опиrане на джантата в спирачния апарат (т. е. да не позволи монтирането) или нещо подобно?
Колата е корола Е12 комби 2005, с двигател 4ZZ-FE 1.4 97 к.с.
Взех я с гуми 195/60/15, но понеже така и така ще вземам нови, ми се иска да взема 175/75/14 (заедно с джанти, разбира се). Този размер е даден като основен за модела, а и диаметъра е на практика същия.
Въпросът ми е: ще могат ли да се монтират 14 цола джанти на тази кола? Има ли вероятност да опират в спирачния апарат? И по принцип, ако на едно колело може да се монтира една 14 цола джанта (примерно), това означава ли, че ще може да се монтира всяка друга 14 цола? Вътрешния диаметър на всички джанти от един цолаж еднакъв ли е, както външния?
И друго искам да попитам: ясно е какво е офсета на джантата и че в зависиомост от него гумата ще е по-навътре или по-навън. Има ли обаче той някакво значение за възможността да се монтира джантата? Примерно по-малкият офсет да предизвика опиrане на джантата в спирачния апарат (т. е. да не позволи монтирането) или нещо подобно?