Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Аватар
slowtraveler
Мнения: 4928
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от slowtraveler » 12 Дек 2023 09:10

Ами фреона течна фаза е 'консервиран студ' :) И по принцип винаги има такъв обем - техническите решения са различни..
Но наистина гледах схема на Приус - да, има допълнителен изпарител в 'редичката', към който при отопление се пропуска съвсем малка част течен фреон за изсушаването :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Hursa » 12 Дек 2023 12:41

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
Monster
Мнения: 338
Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
Местоположение: Sofia
Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
Благодарил/а: 86 пъти
Получена  благодарност: 81 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Monster » 26 Дек 2023 10:12

Monster написа: 10 Дек 2023 04:57 Вчера ми се случи това събитие при над 70 км оставащ електрически пробег. Ако не излизам до Нова година от София, ще мога да засека с по-добра точност кога ще е следващото такова "ДВГ събитие"
Еми 16 дни и 712 км по-късно - вчера пак регистрирах едно "ДВГ събитие" при наличие на над 40 км оставащ EV пробег. Когато се случи, трябваше тъкмо да паркирам колата, та на практика двигателя му дадох възможност да работи само някакви секунди. След като стартирах колата 5 минути по-късно тя си беше в EV режим и двигател повече не се включи. На 7 януари имам планирана почивка извън София и тогава ще изгоря всичкия наличен бензин в резервоара, та едва ли ще видя скоро пак такова "непредизвикано ДВГ събитие". Дотук от последното зареждане на бензиностанция, направено в края на Септември, съм изминал 4700 км, което може би обяснява малко по-честите "ДВГ събития".

Alexandov_777
Мнения: 6
Регистриран на: 03 Дек 2023 16:12
Местоположение: Пловдив
Автомобил: RAV4 plug-in hybrid
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Alexandov_777 » 09 Яну 2024 21:41

Здравейте! Моля за съвети за избор на зарядна станция в гараж, монофазна. Има ли възможност от менюто на автомобила, да се задава лимит на зареждане на батерията?

Аватар
Ivo Dobrich
Мнения: 4
Регистриран на: 03 Мар 2023 17:50
Местоположение: Varna
Автомобил: RAV4 Plug-in
Благодарил/а: 38 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Ivo Dobrich » 16 Яну 2024 21:45

Предимството на зарядната станция е в бързото зареждане. По тази причина тя се води мощен консуматор и иска трифазно захранващо напрежение. По втория въпрос - няма такъв предел, който да се задава от менюто. Ако толкова е важно за теб можеш да решиш проблема с един помощен "смарт" контакт или такъв с дигитален седмичен таймер. Ако изхождаме от това, че за пълно зареждане са необходими около 7,5 часа, то при подходяща настройка на часовия диапазон можеш да постигаш и частично зареждане. Но лично аз не бих се вкарвал в подобни схеми по причината, която изтъкнах в началото - зарядния ток и така не е малък (около 13А) и е препоръчително всичко по веригата да е безупречно. Не си струва заради лоша ел връзка или поради прегряване в клемите на някакъв китайски контакт да се стигне и до най-лошото - да предизвикаш пожар и да останеш без така дългоочаквания мечтан автомобил. Болшинството от нас зарежда батерията през нощта - тогава тока е по-евтин, но това е и време през което процесът протича без надзор! С две думи - електрическата инсталация трябва да е безупречно изпълнена!

mimojef
Мнения: 84
Регистриран на: 11 Дек 2023 18:55
Местоположение: Русе
Автомобил: Виж подписа
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 15 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от mimojef » 17 Яну 2024 20:58

Ужас!!!
Сега като се замисля, това си е опасно. Особено ако гаража ти е под спалнята. Демак на първия етаж на къщата (както е при мен)
Ако реша един ден да се мобилизирам с "винтоверт" ще си изнеса удължител на улицата.
И без това ме мързи да ползвам гаража.
AUDI A4 B8.5 TDI 150Hp 2015; VW Tiguan TDI 140Hp 2012; Peugeot 308 1.6 eHDI 112Hp 2012; MINI Cooper D R56 109Hp 2008;
Peugeot 206 1.4 HDI 68Hp 2006; TOYOTA RAV4 D-4D 116Hp 2004

Аватар
Monster
Мнения: 338
Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
Местоположение: Sofia
Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
Благодарил/а: 86 пъти
Получена  благодарност: 81 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Monster » 18 Яну 2024 11:06

Дискутирали сме зарядни по-назад в темата, но може би ще е добре в някакъв момент в секцията за електрически автомобили да направим една нова тема "Домашни зарядни станции", в която малко по-подредено и по-откриваемо всеки да сподели неговия опит. Иначе ето в това мнение можеш да прочетеш за опит на колега с може би най-изгодните (да не ги наричам най-евтините) китайски зарядни станции, като той ползва именно монофазните им версии. Няколко мнения преди и след неговото ще откриеш и други коментари по темата със зареждането. В българската фейсбук група за електрически автомобили съм срещал също положителни мнения за тази марка feyree, като там бях чел, че през приложението на зарядната станция не можеш да дадеш ограничение за това при колко киловатчаса да спре зареждането, но пък можеш да дадеш ограничение за времето на зареждане, което напрактика е почти същото (въпрос на сметка е, стига напрежението в мрежата да е стабилно и да не варира много по време на зареждането).

Най-общо за монофазните има два варианта:
1. Ако са мобилни да се свържат с адаптор към контакт Шуко. При този вариант максимумът на тока е 16А (и то при пригоден за такава продължителна работа контакт) и така при 220V се достига около 3.3 kW скорост на зареждане - половината на възможностите на Rav4 PHEV.
2. Ако монофазната станция е стационарна - тогава може да се свърже с необходимите кабели за 32А ток и така мощността на зареждане ще е около 7kW, което е и максимумът при Rav4 PHEV.

Аз лично си закупих австрийската мобилна go-e charger - трифазна с възможност за 22 kW. При нейното приложение ми харесва, че мога да й кажа да зареди примерно само 2 kWh и тя спира при достигането на този лимит. В гаража ми я свързвам към трифазен контакт с адаптор и като я пусна на 32А и Равката дърпа всичките 7kW от една от трите фази. Като пътувам някой път я взимам с мен и с адаптер към Шуко мога да зареждам 3.3 kW. Стандартното зарядно към Шуко на Тойота, което идва с колата, е ограничено на 10A и съответно зарежда максимално с около 2.2 kW, което е достатъчно да заредиш колата на нощна енергия за около 7 часа при напълно изпразнена батерия.

Относно настройките в менюто на самата Тойота - няма опции да кажеш на колата до какъв процент да се зареди и да спре и затова такова ограничение правя през настройките на зарядната станция. Иначе от настройките на Равката можеш да ограничиш тока (минимално до 8A), което го ползвам понякога, когато зареждам от "непознати" контакти Шуко. Друго, което ползвам от настройките на колата е отложеното зареждане - прибирам се примерно в 8 вечерта и казвам на колата да започне следващото си зареждане в 4 сутринта, за да е на нощната тарифа.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4928
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от slowtraveler » 18 Яну 2024 12:04

Добавена е секция Зарядни Станции към Електрически автомобили... Предполагам там и е мястото - все пак plug-in хибридите са си чисти електрически автомобили в този аспект tooth.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Monster
Мнения: 338
Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
Местоположение: Sofia
Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
Благодарил/а: 86 пъти
Получена  благодарност: 81 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Monster » 22 Яну 2024 14:39

Alexandov_777 написа: 09 Яну 2024 21:41 Здравейте! Моля за съвети за избор на зарядна станция в гараж, монофазна.
Малка корекция/добавка към предното ми мнение. Бях останал с впечатление, че с мобилна станция монофазно можеш да зареждаш само на 16А през Шуко (съответно само до към 3.7 kW), но се оказа че съм пропуснал наличието на монофазен индустриален контакт 32А, с който може и се достигне и максималната скорост при монофазно зареждане от 7.4 kW. В първата картинка от това мнение можеш да видиш, че мобилната станция на колегата е включена точно към такъв контакт, който е син на цвят. Моята мобилна зарядна станция е трифазна с червен накрайник за 32А трифазна връзка, но към нея имам адаптер от червения накрайник към син, така че ще мога да я свързвам към монофазен индустирален контакт и да си зареждам на 7.4 kW. Вече знаейки това, ще си купя един такъв син индустриален контакт и ще си го инсталирам в гаража на селската къщичка, за да мога и там да си зареждам по-бързо колата, когато съм решил да замъкна мобилната станция в багажника. rolleyes.gif

Тази и друга информация съм добавил към новата обща тема за домашна зарядна инфраструктура в новата секция за зарядни станции.

Аватар
mapamop
Мнения: 4083
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от mapamop » 22 Яну 2024 17:16

Monster написа: 22 Яну 2024 14:39 монофазен индустриален контакт 32А
Monster написа: 22 Яну 2024 14:39 трифазна с червен накрайник за 32А
или накратко като го търсиш мисля да беше Commando Socket. :thumbsup:
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Мирослав Петков
Мнения: 163
Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
Местоположение: България
Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Мирослав Петков » 26 Фев 2024 23:05

Здравейте колеги. Вече успях да прескоча 9000км изпробвайки най различни техники за икономия. Но, днес на прибиране от София реших да си припомня как шофирах предния си автомобил. Това представлява бясно каране ,на предела на възможностите на автомобила. На магистралата беше лесно, ограничението 198 км е всъщност 189км по gps на Waze. Истинското изпитание е извън магистралата . Резки набирания с интензивни спирания. При набиране плъгина се справя много задоволително,но при спиране е муден и се чувства тежък. Разхода закова при това каране на 8.9/100км. По някое време при резките набирания започна да замирисва на изгоряла пластмаса ,не можах да разбера от какво е. Предполагам или от кутията или от електромотора😂
Извода е: може да го пришпориш, но не за дълго време и този автомобил е за спокойно каране

Аватар
Ivo Dobrich
Мнения: 4
Регистриран на: 03 Мар 2023 17:50
Местоположение: Varna
Автомобил: RAV4 Plug-in
Благодарил/а: 38 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Ivo Dobrich » 27 Фев 2024 00:52

Нали си даваш сметка, че ако не бе хибридната технология разхода ти щеше да е още с 2-3 l/100 по-висок. Няма какво повече да искаме - караме SUV със завишено от батерията тегло и 2,5l двигател. На всеки му е направило впечатление, че тук диапазона от икономичното шофиране до темпераменното е доста по-широк спрямо автомобил с конвенционален двигател. А и инженерите от Toyota в стремежа си да постигнат максимално висока рекуперация са били принудени да направят спирането малко по-лежерно - накладките сработват с по-голямо закъснение. Трудно е и вълка да е сит и агнето цяло... Благодаря ти за споделения опит. И аз се питах къде би заковал разхода при подобно темпераментно каране. А сега ми е любопитно от какво ще да е миризмата...

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4928
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от slowtraveler » 27 Фев 2024 07:09

Ivo Dobrich написа: 27 Фев 2024 00:52 Нали си даваш сметка, че ако не бе хибридната технология разхода ти щеше да е още с 2-3 l/100 по-висок
Доста повече - знам го от личен опит с обикновен СУВ :)
Миризмата при еднократно натоварване (и то първият път) не би ме притеснявала - доста агрегати не са били загрявани при такива температури досега и може да изпускат миризма...
За мудното спиране - ами не са се престарали с достатъчно големи спирачки, разчитайки на това, че голяма част от времето ще спираш на ток :)
А масата си е маса - това му е неудобното на СУВ-а - трудното спиране и завиване :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Мирослав Петков
Мнения: 163
Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
Местоположение: България
Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Мирослав Петков » 27 Фев 2024 07:54

Основно ми направи впечатление ,че при кикдаун и счупване на волана за изнасяне от лентата ,както и при спиране и прибиране в лентата автомобила се чувства нестабилен, Миризмата в купето може и да е влязла от към отвора под задната седалка предполагам, Странното е че , приложението на my Toyota не е записало въпросния маршрут. Днес се опитах да събера инфо от него за средна скорост,разход. По време на карането само помня че ми беше забило оценка на шофиране някъде около 53.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4928
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от slowtraveler » 27 Фев 2024 08:16

Мирослав Петков написа: 27 Фев 2024 07:54 Основно ми направи впечатление ,че при кикдаун и счупване на волана за изнасяне от лентата ,както и при спиране и прибиране в лентата автомобила се чувства нестабилен
Това имах предвид - СУВ-ът си е висок и центъра на тежестта му е високо. В комбинация с повишената обща маса - вкарва особености при шофирането, с които шофьорът трябва да се съобразява :) Но пък не се съобразява с издадени капаци и дупки по пътя - има и плюсове и минуси tooth.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: gogo59bg и 63 госта