Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Мирослав Петков
Мнения: 163
Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
Местоположение: България
Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Мирослав Петков » 30 Сеп 2023 22:09

20230930_221450_copy_1600x900_1.jpg
20230930_221450_copy_1600x900_1.jpg (284.2 KiB) Преглеждано 1894 пъти
Здравейте момчета. Вчера си купих aawaerles,усрях да подкарам безжичен андроид ауто,но при стартиране непрекъснато ми излиза този прозорец да чеквам и профила не ми го зарежда автоматично. Някакви идеи и помощ?

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4928
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от slowtraveler » 01 Окт 2023 07:49

mfandakov написа: 25 Сеп 2023 07:43 И защо ги правите /питам за трети път / тези изчисления губите си време да записвате данни ,километражи,литри.
Защото във форума име неверници, и като се наложи - вадиш справката за това колко километра си изминал с дадени гуми, колко ти е изгорил автомобила и т.н. и т.н. :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
WoLF
Мнения: 2643
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 257 пъти
Получена  благодарност: 119 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от WoLF » 01 Окт 2023 12:07

Аз лично си ги следя по същата причина по която се следят всички неща - статистика и извеждане на причинно-следствени връзки. Дали ще са гуми, бензиностанции, стилове на каране, климатични условия... Данните са там, интерпретацията според нуждата :thumbsup:
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
Monster
Мнения: 338
Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
Местоположение: Sofia
Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
Благодарил/а: 86 пъти
Получена  благодарност: 81 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Monster » 02 Окт 2023 22:51

Мирослав Петков написа: 23 Сеп 2023 17:06 Момчета,как да разбера какъв ми и реалния разход на бензин при преминаване на HV mode?
Днес специално направих един трип 100 км на HV mode и ми изкара 2.5 л/100.
Това Total average ,какво показва ?
Разхода на последното пътуване пак ми показа 2.5 литра,като преди това го бях нулирал.
Къде бъркам?
Трип А го занулих преди да предприема това пътуване.
По темата със зануляването на разхода при новия информационнен дисплей зад волана ми попадна едно видео, което изглежда разбираемо обяснено. С продължително натикане на ОК, се влиза в някакъв режим, позволяващ минаване между трите панела и вече със стрелките като се стигне до панела с разхода се появява надпис, че ново продължително натискане на ОК ще занули разхода. Ето го и видеото:



Има и втора част, в която се коментират стратегии за измерване на разхода. Честно казано не съм я гледал цялата, но предполагам може също да е полезна по темата:



Относно AAWireless - аз ползвам едно друго устройство, което се води Android AI Box с китайска марка iHeylinkit, но предполагам StRaTeGa може да даде идеи от личен опит с AAWireless:
StRaTeGa написа: 10 Юли 2022 00:34 Взех си един AAWireless Android Auto Wireless Adaptor от OLX. Работи екстра, за да не си играеш всеки път да връзваш телефона, само дето от време на време се откача (може би при загуба на обхват към мобилния оператор).
Не съм имал време да се занимавам да търся дали това може да се стабилизира. Като цяло съм доволен как работи.

StRaTeGa
Мнения: 40
Регистриран на: 28 Юни 2022 14:20
Местоположение: София
Автомобил: Honda E Advance 17", RAV4 PHEV
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 15 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от StRaTeGa » 03 Окт 2023 08:17

Руският не ми е любимия език, но до колкото виждам това е вградено в мултимедийната система на Toyota съобщение, което те предупреждава че системата ще събира данни за служебни цели.
Вероятно под QR код стои линк, който води към някакъв сайт на Тойота. Може да провериш.
AA Wireless-а няма как да показва тази информация. Това е едно просто устройство, което единствено преобразува сигнала по въздух в такъв по жица. За целта се прави на Apple Car Play по жица, за да излъже колата.
При мен/нас не се появява такова съобщение, но и нашите мултимедийни системи са различни от твоята, допотопни (не, че твоята е някакво чудо невиждано).
Ако имаш под ръка iPad, iPhone, тествай дали като го включиш на жичния интерфейс излиза същото съобщение. Ако излиза, виж дали всеки път го показва. Ако излиза и го показва всеки път, по-скоро питай Тойота как се оправя това.

Иначе AA Wireless-а си работи супер. Закача се бързо. Няма разлика в бързодействието в сравнение с кабела.
Единствено трябва да имате в предвид, че ако ползвате устройство на Xiaomi с MIUI, при загуба на данни от мобилния оператор (аз съм с А1) си гаси за малко Wireless контролера. Това прекъсва връзката с АА.
Същото ще се случи, ако ползвате какъвто и да е АА контролен или вграден Wireless AA в колата. Някаква конкретна тъпотевица е на MIUI-а това. Между другото с MIUI 14 нещата са по-добре, отколкото с MIUI 13. Сега също прекъсва, но много по-рядко и бих казал, че е поносимо. След това се закача автоматично след 10-15 секунди. Единственото кофти е, че не се пуска автоматично предишното приложение което е ползвано.

П.П. Сега се сетих, че скоро ще мога да тествам дали Xiaomi-то ще се държи по-същия начин на автомобил с вграден Wireless AA. Днес трябва да си взема една такава кола. Супер екзотика! :)

Аватар
Monster
Мнения: 338
Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
Местоположение: Sofia
Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
Благодарил/а: 86 пъти
Получена  благодарност: 81 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Monster » 03 Окт 2023 20:10

Сега се сещам, че някъде бях прочел за новите мултимедии в Равката, че Apple Car Play било безжично, но Android Auto все още било с кабел. Това супер много ме изненада, тъй като очаквах, че и двете трябва да са ги направили безжични. Ако това е вярно и ако StRaTeGa e прав, че AA Wireless използва интефейса на Apple Car Play, за да осигури безжично Android Auto, то е много вероятно AA Wireless да не работи с новите мултимедии на Равката. Накратко обяснено - проблемът може да се дължи на факта, че мултимедията е с безжичен Apple Car Play, а AA Wireless разчита на Apple Car Play с кабел.

Мирослав Петков
Мнения: 163
Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
Местоположение: България
Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Мирослав Петков » 03 Окт 2023 21:19

Аз си реших проблема. Настроих средния разход на бензин да ми го засича от момента на всяко палене на бензин. Тоест карам на бензин и преди да загася колата ми показва какъв е разхода за този преход.

Мирослав Петков
Мнения: 163
Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
Местоположение: България
Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Мирослав Петков » 05 Окт 2023 21:07

Актуализация относно разхода на този автомобил в хибриден режим извънградско.
Имах отиване от Велико Търново до Варна.
Разделям прехода на две: от Велико Търново до стъпване на магистралата за Варна - 5.6л/100 скорост до 100-110км макс. След това магистралата 140км на темпомат - разхода се вдигна на 7.2л/100.
Връщане от Варна: магистралата със същата скорост 9л/100км, пристигайки във Велико Търново отново 7.2л/100.
От тук стигам до извода ,че на републиканските пътища ще гори 5.6 , а на магистралите 9л на 100.
П.П. докато се кара в хибриден режим,колата успява да запази количеството ток в батерията.С колкото ток тръгнах от Търново,с толкова и се прибрах!

Аватар
ufer
Мнения: 2599
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от ufer » 16 Ное 2023 09:33

Изчел съм повечето информация за плъг-ин хибридите, но не срещнах категоричен отговор на един елементарен въпрос: При шофиране само на HV-режим зарежда ли се батерията при PHEV? Логиката говори, че би трябвало да се зарежда, но знае ли човек при толкова много технологични know-how решения и алгоритми, дали тази възможност е принципно заложена? Пример: Ако тръгнеш от Бургас за София само на HV-режим и батерията е (полу)празна, ще се зареди ли в края на пътуването с приличен капацитет? :D

centil
Мнения: 936
Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
Местоположение: Germany
Получена  благодарност: 18 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от centil » 16 Ное 2023 10:31

При шофиране в HV-режим батерията се зарежда, както при нормален хибрид. Но и се разрежда, по същия начин.
Owner’s manual Page 78:
When in the hybrid battery (traction battery) charge mode, the hybrid battery can be charged while driving. However, the gasoline engine runs to charge the battery and fuel consumption becomes higher compared with driving in HV mode.
Батерията може да я заредиш при пътуване от Бургас към София, но с цената на по-висок разход на бензин. Дали си заслужава трансформирането на енергия от бензин в ток, за да можеш после в София да шофираш само на ток - според мен не. Загубите при преобразуването на енергия са по-големи от ползите.
Изображение
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE

Аватар
Monster
Мнения: 338
Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
Местоположение: Sofia
Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
Благодарил/а: 86 пъти
Получена  благодарност: 81 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Monster » 16 Ное 2023 10:31

При Rav4 в HV режим колата "се стреми" да запазва нивото на батерията. То ест на колкото EV пробег си имал в Бургас, толкова (или близък) ще имаш като стигнеш в София ако през цялото време си карал в HV режим. Дали ще е толкова или ще е "близък" зависи по-скоро от стила на шофиране по мое наблюдение. Ако изпреварваш много агресивно (стоиш често дълбоко в Power зоната), колата се стреми да ти дава всичките 300+ конски сили и съответно освен бензин дърпа и някакво количество ток от голямата батерия. Ако обаче я караш "като хибрид" (иначе казано да чат-пат да я позасилваш леко и после да я оставяш по инерция - метод известен като "Pulse and Glide"), тогава е доста вероятно да си позаредил допълнителен ток за електрически пробег, пристигайки в София. Ако по маршрута има дълги спускания, където колата се оставя повече да върви по инерция тогава ще се дозареди значителен пробег (това работи по-скоро по извънградски пътища и е по-рядко срещано, но не и невъзможно при магистрални скорости).

Иначе освен HV режима, колата има Charge режим, в който не ползва изобщо ток от батерията и дори да стоиш на място използва бензиновия двигател като генератор на ток. Съответно в този режим разполагаш с по-малко конски сили (само от ДВГ задвижването) и гориш повече бензин, понеже освен за задвижване, бензин се ползва и за генериране на ток. За капак в този решим оставаш само с предно предаване, понеже задните колела попринцип се задвижват само от електромотор. Общо взето Charge режима не съм му намерил особен смисъл и не го ползвам.

Аватар
ufer
Мнения: 2599
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от ufer » 16 Ное 2023 10:40

Благодаря и на двамата за синтезираните отговори! :thumbsup: Ей това исках да знам, че полека-лека се ориентирам към плъг-ин, но предпочитам да е един хечбек по ред причини, а засега май само Приус е такъв... :D

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4928
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от slowtraveler » 16 Ное 2023 11:39

Monster, това в инструкцията ли е описано? Защото ми изглежда доста нелогично Charge да оставя колата 'скопена'...
Не че е невъзможно (то нали затова трябва да вземат още пари за фейслифт :) ), но ако японските инженери са били 'на мене си' просто биха натоварили активно ДВГ със зареждане в моментите, в който не ти трябва пълната ДВГ мощност...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Monster
Мнения: 338
Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
Местоположение: Sofia
Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
Благодарил/а: 86 пъти
Получена  благодарност: 81 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Monster » 16 Ное 2023 12:18

Ами не намирам да го пише изрично, но пък и на мен не ми се струва толкова нелогично, когато искаш да зареждаш ток, да не искаш да харчиш такъв. Например като си извън града и много държиш в града да не бръмчиш и да не пушиш, то може да си пуснеш Charge режима за някакво време и при влизане в града да минеш на EV (поне аз така го ползвах няколко пъти малко след като бях взел колата). Единствено кофти ми се струва невъзможността да си ползваш AWD в тази ситуация, но в крайна сметка сменянето от Charge на HV става мигновено при натискане на един бутон и при нужда бързо можеш да си получиш пълната мощност.

Иначе поведението, което съм описал, е на база видеа, които съм гледал преди да купя колата и може би основно от лични впечатления на тестдрайва, който й правих, когато усетих осезаема загуба на мощност и засилен шум от двигателя като превключих тестово на Charge Mode за кратък участък. По спомен бях си пуснал тогава да гледам и анимацията на енергиите, на която се вижда дали се ползва двигателя, дали се ползва/зарежда батерията и даже дали климатикът тегли ток от батерията. За да съм на 100% сигурен, че описанието ми е достоверно, може някой ден пак да го пробвам пак този режим и да погледна отново анимацията на енергиите - ако няма показание за ползване на някой от електромоторите дори при ускорявания, тогава описанието ми ще е емпирично доказано. :)
Последно промяна от Monster на 16 Ное 2023 13:11, променено общо 1 път.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4928
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от slowtraveler » 16 Ное 2023 12:47

Аз имам предвид друго - батерията може да 'вземе' само малка част от мощността на ДВГ... Останалата част се разпределя между електрическа енергия (над тази, която може да поеме батерията) и механична енергия през трансмисията...
Т.е. винаги може да имаш 'излишък' от електрическа енергия. Реално дори и да зареждаш батерията, част от ел-енергията се пренасочва от МГ към друг МГ и тн.
Да, може да са орязали изходната мощност (т.е. да е минус мощността за зареждане), но по-логично би било да го направят да спира зареждането когато искаш пълна мощност, а през останалото време просто да използваш по-интензивно ДВГ за да дозаредиш батерията, вместо да използваш 'хибридния' режим и да гасиш ДВГ когато батерията може да поеме товара......
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 61 госта