Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувай отговор
r34c7
Мнения: 235
Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
Местоположение: Дупница
Автомобил: AT220 4A-FE
Благодарил/а: 28 пъти
Получена  благодарност: 42 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от r34c7 » 20 Окт 2023 19:50

Knock записва грешка без значение заради лош сигнал или детонация, щеше да си го видял до сега.
Баба Яга - Изображение

vlado1212
Мнения: 3
Регистриран на: 11 Ное 2023 17:24
Местоположение: Varna

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от vlado1212 » 12 Ное 2023 08:42

mapamop написа: 20 Окт 2023 15:02 Ще ми трябва още време за четене....
Колега, носил ли си я в представителство на Тойота да я закачат и съответно да проверят за изгорели чипове в компютъра за управление на стъпков мотор и не само, както и дали работи стъпковия мотор?

Аватар
mapamop
Мнения: 4084
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 12 Ное 2023 08:58

vlado1212 написа: 12 Ное 2023 08:42 компютъра за управление на стъпков мотор
Изгорели чипове във кой от двата компютъра които имам?
След 09.2004 няма IACV и класически стъпков мотор. Има обикновено моторче, със датчик на Хол зацепен на оста на дросела, който следи положението на клапата. През тоя мотор са минали общо 3 дросела като броим заводския. "Повредения" заводски дросел е на мотора на Rocky112 от поне половин година...
Не си чел цялата тема, обяснимо донякъде че е 17-18 страници....
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

vlado1212
Мнения: 3
Регистриран на: 11 Ное 2023 17:24
Местоположение: Varna

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от vlado1212 » 12 Ное 2023 09:13

mapamop написа: 12 Ное 2023 08:58 Изгорели чипове във кой от двата компютъра които имам?
Компючтъра който ти управлява двигателя.
Наистина не съм я прочел цялата понеже търся да чета теми за авенсис, но нещо не ми работи търсачката, както и да е.
Аз акрам японец нисан примера 2001-ва, 1 година ходене по мъките и 1000лв дадени 2020-та накрая просто отидох да я закачат в Нисан Варна и ми казаха имаш изгорял чип който управлява стъпковия мотор, който е под дросела по грешен начин и имах форсиране като при теб. След това отидох при един който чатка електроника смени ми чипа но чаках да пристигне от Китай 2 седмици, 150 лв ми струваше ремонта и 50 лв за моторче втора употреба. Все пак ако не си я носил на професионална диагностика те съветвам да го нарпавиш. Там имат всичко нужно и надявам се в Тойота разбират като в Нисан. Там носих примерата над 3 пъти, имах и друг проблем с TPS и там ми направиха обучение и настройка.

Аватар
mapamop
Мнения: 4084
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 12 Ное 2023 09:58

Ходих до Тойота Русе....
Предложиха:
Диагностика
Нов дросел за 1750 лева
Диагностика
Каквото излезе.

Ако не дросел ще си имам нов дросел. Не обясниха на кого ще го вадят от главата във реанимацията, защото им обясних че ако гръмна 1800 лева ще го набия в кратуната на първия когото видя във шоурума.
2 компютъра да се насерат е ебаси дивия късмет.

Да повторя:
- Няма стъпков мотор
И трите дросела са мерени и са в допустимите стойности според сервизното ръководство
- Сменен е клапана на управлението на газоразпределението. Измита е филтърната му цедка.
- Сменен е дебитомер
- сменени ламбда сонди
- сменени свещи
- сменени гарнитури на входящ колектор, капака на клапаните и дросел
- сменени са всички маркучи за вакуумите
- сменен канистър, филтъра му е изпран
- сменен дросел, 2 пъти
- сменен датчик на колянов вал
- сменен компютър
- сменен километраж
- сменен разширителен клапан на климатика, всичко по системата е промито обилно с препарат, и са сменени всички о-пръстени на климатика
- сменен е датчик за осветеност на купето
- сменен е датчик за температурата на купето
- сменен датчик за външната температура
- сменен датчик за налягането на фреона
- сменен компютър на климатроника - 2 пъти различни бройки
- сменено интеграционно реле. Няколко пъти заради варненските травестити, веднъж насила
- сменени всички релета.
- сменени всички предпазители
- всички кабели са обследвани, прозвънени и преопаковани сноповете им.
Вероятно изпускам много неща още.
Не са пипани датчик за температурата (според сервизното е наред, мерен), датчик на разпределителен вал (измит, мерен, изглежда да е наред), кнок сензор, не са пипани клапаните (а са си за ревизия, че колата е на 360 000 - 370 000 пробег, и се ревизират на всеки 100 000), верига и vvt-i механизъм, катализатор (изглежда да е наред, според диагностиката).
В момента имам много частна ситуация, че се сговнят оборотите предимно в конкретен режим на климатика, и съвсем конкретно на свободна скорост, на стоплен двигател, над 30 км/ч скорост по километраж. Възможно е да е бъг във фърмуера на климатичния компютър или на горивния компютър (недоказано).
Чети цялата тема.
За покупката се ориентирай към Авенсис Т27, бензин. Т25 е на почти 20 години, и повечето бройки са изгнили вече като стар презокеански лайнер. Най малкото гният предно, задно окачване и полуоски. Купето гние дискретно на труднодостъпни места. Рови какво съм писал. Примерно в една тема "Опел :)"
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

vlado1212
Мнения: 3
Регистриран на: 11 Ное 2023 17:24
Местоположение: Varna

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от vlado1212 » 12 Ное 2023 10:24

mapamop написа: 12 Ное 2023 09:58 2 компютъра да се насерат е ебаси дивия късмет.
Не разбрах, тоест си сменял компютъра управление на двигател и не е имало никаква промяна? т.нар. ECU?
Ти караш чисто нова кола.
иначе няма смисъл от нов дросел то си е ясно тъй като се обезмисля самата инвестиция ако мога така да я нарека за почти 2000лв...
Иначе като си на свободна и колата е в процес на загряване прави ли магария? А като си ан 2ра примерно без газ? Или само след като е загряла на климатик?

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 969
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 38 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от Ивайло Димов » 12 Ное 2023 12:57

Той е сменил почти всичко ,аз му се възхищавам на ентусиазма да пребори този проблем...

gena_bs
Мнения: 864
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 97 пъти
Получена  благодарност: 23 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от gena_bs » 12 Ное 2023 16:27

Тази кола има ли някакви механизми/клапи на въздуховодите и т.н., които се управляват с вакуум?
Ако да, проверени ли са всички тръбички, накрайниците им, щуцерите, където се включват последните?

Онзи ден след година ровене за проблем с Астра-та, случайно открих причината. Единият Г-образен накрайник откъм дросела се беше сцепил надлъжно. Така, че в нормално положение (без да се натиска) и загрят двигател, всичко е почти ОК. Случайно закачих тръбичката, когато сменях филтъра и веднага излових накрайника. Преди това имах проблеми с постоянно форсиране и задържане на обороти до 1400 при втори старт на горещ двг.
Това е вторият случай, при който такова дребно нещо скапва работата на двигателя. Преди 3 години подобен накрайник на вакуумното резервоарче под кората на чистачките се беше сцепил от старост напречно, точно на сгъвката и отдолу. Без никакви външни признаци, свистене като сегашния и прочие. Докато не го размърдах нищо не можеше да се разбере.
Така, че ако има изпълнителни механизми с вакуум, не е лошо да се проверят тръбичките и щуцерите с лек натиск и разместване.

Аватар
mapamop
Мнения: 4084
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 12 Ное 2023 18:50

vlado1212 написа: 12 Ное 2023 10:24 Не разбрах, тоест си сменял компютъра управление на двигател и не е имало никаква промяна? т.нар. ECU?
Сменяни са със втора употреба и двата компютъра - на климатроника 2 пъти (т.е. общо 3 модула са минали през кочината), и един горивен втора употреба (т.е. 2 бройки). И всичко което има връзка с климатроника, че чете доста сигнали от целия автомобил.
vlado1212 написа: 12 Ное 2023 10:24 наче като си на свободна и колата е в процес на загряване прави ли магария? А като си ан 2ра примерно без газ? Или само след като е загряла на климатик?
Клати оборотите само на свободна, само на напълно загрял мотор, само над 30 километра в час скорост, само когато е включен климатика и компресора му е във работен/натоварен режим. Едно да не е изпълнено от тези и не клати.
Знам че най-лесния метод да реша проблема е да сложа по-къс ремък и да изхвърля навън компресора на климатика, за да го продам....

По отношение на покупката на Тойотоа - аз съм си взел решението вече. Тази ми е първата и последната Тойота. Когато приключи мизерния си живот в моргата на моя човек, ще псувам друга марка в друг форум. Втори такъв таралеж в гащите няма да си вкарам.
gena_bs написа: 12 Ное 2023 16:27 Тази кола има ли някакви механизми/клапи на въздуховодите и т.н., които се управляват с вакуум?
Няма такива неща. В общи линии има 2 маркуча за маслените пари - картерна вентилация и вентилация под капака на клапаните (2 нови преди около 2 години за общо 100 лева), един маркуч към филтъра със активния въглен (канистъра, вентилацията на резервоара,сменени са всички тези маркучи, както и клапана който ги затваря), един маркуч към сервоусилвателя на спирачките (сменен е до сервоусилвателя, 2 парчета). И дотам със вакуумите.

Събитията от днес - свалих си датчика и сложих датчика на разпределителния вал на Корола-Версо със същия мотор и номер по каталог, която няма тия проблеми. Резултата е както се очакваше - "к*р за майстора".
Ще разкостя компютрите на климатика и горивния от кашона и ще им сменя кондензаторите. Принципно нестабилното поведение на компютрите от практиката ми досега, в повечето случаи води до заминали кондензатори.
И напролет ще се отваря мотора за реглаж на клапани, еБентуално и смяна на верига със VVI-i муфата и останалата карантия около нея.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
WoLF
Мнения: 2645
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 258 пъти
Получена  благодарност: 119 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от WoLF » 12 Ное 2023 19:16

Като я забиеш в моргата, кажи къде е точно като минаваме да ѝ ритаме гумите, ей така от съболезнование bash.gif
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
mapamop
Мнения: 4084
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 12 Ное 2023 19:31

WoLF написа: 12 Ное 2023 19:16 къде е точно като минаваме да ѝ ритаме гумите
Във затворено и сухо помещение ще е, че иначе намаляват парите за старо желязо. Гаднярите от "Вторични суровини" не дават пари за ръжда, а само за здрав метал.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
iovkito
Мнения: 2841
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 57 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от iovkito » 12 Ное 2023 19:44

Имам приятел, който не кара тойота. Случайно е попаднал на темата и я следи с голям интерес. Би било жалко, ако няма хепиенд.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Аватар
ivan_pop
Мнения: 144
Регистриран на: 07 Авг 2016 17:40
Местоположение: Pleven
Автомобил: OVB X18XE1
Получена  благодарност: 16 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от ivan_pop » 12 Ное 2023 19:49

mapamop написа: 12 Ное 2023 18:50 Тази ми е първата и последната Тойота. Когато приключи мизерния си живот в моргата на моя човек, ще псувам друга марка в друг форум. Втори такъв таралеж в гащите няма да си вкарам.
Не съм чак фен на Тойота, ама това че си попаднал на такъв екземпляр, не означава че марката е негодна.
Аз залагам, че регулировката на клапаните ще реши проблема!

Аватар
mapamop
Мнения: 4084
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 12 Ное 2023 20:50

ivan_pop написа: 12 Ное 2023 19:49 попаднал на такъв екземпляр
Не съм 100% сигурен, но като че ли първата година след покупката да ги нямаше тия проблеми. Бесен съм че има една камара системи, за които жълтите фашисти са решили че не е нужно да подлежат на наблюдение и диагностика. Това е разковничето на проблема ми.
ivan_pop написа: 12 Ное 2023 19:49 Аз залагам, че регулировката на клапаните ще реши проблема!
От една страна може би само това остана като смислено решение, което не е пробвано. От друга страна в последните 3 години толкова много залози се оказаха губещи, че вече и не мисля да залагам. Имаше залози за всичко по-горе, което е сменено и резултата си е все кафяв и миризлив.
iovkito написа: 12 Ное 2023 19:44 Имам приятел, който не кара тойота
И май по-добре.
iovkito написа: 12 Ное 2023 19:44 Би било жалко, ако няма хепиенд
Предвид че започна да ми писва, и да губя търпение и оптимизъм - не съм много сигурен дали ще остискам до смислен край.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
biro
Мнения: 2651
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 71 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от biro » 12 Ное 2023 21:22

Толкова време изгуби с тоя дребен проблем. Като те познавам можеше да изкараш пари за нова кола ако беше работил по твоите си работи през тия изгубени часове.
От нова кола по-хубава няма.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 49 госта