Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009

gena_bs
Мнения: 864
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 97 пъти
Получена  благодарност: 23 пъти

Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009

Мнение от gena_bs » 26 Юли 2023 19:50

Според мен възможните причини са:
1. При загрят двигател някой датчик дава грешни показания.
Повреда в кабел, букса, самият датчик, компютър.
Ламбда сондите работят само след като загреят над определена температура. Може и някоя от тях да е проблемната.
Аналогично и за правилната работа на катализатора/ те е необходима минимална температура.
2. "карат" се управленията на бензиновата част и това на газовата система.
Последната не впръсква ли постоянно в сместта и бензин? Самият контролер на газовата записал ли е грешки?
Всичко това се констатира с осцилоскоп и сравняване на осцилограмите с референтните такива за конкретния двигател.
само диагностиката не е достатъчна, още повече, че няма грешки.

След какви събития, ремонти, проверки или каквито и да е работи по автомобила възникна проблема за пръв път?

Аватар
max-2
Мнения: 1789
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 18 пъти
Получена  благодарност: 44 пъти

Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009

Мнение от max-2 » 26 Юли 2023 20:38

Може да влиза газ през някой газов инжектор. Колата се дави с гориво.
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
ivan_pop
Мнения: 144
Регистриран на: 07 Авг 2016 17:40
Местоположение: Pleven
Автомобил: OVB X18XE1
Получена  благодарност: 16 пъти

Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009

Мнение от ivan_pop » 27 Юли 2023 15:14

Дали проблема идва от газта се проверява по следния начин:
1.Изразходва се всичката газ от бутилката.
2.Кара се след това на бензин 200-300 км.
3.Ако има промяна в поведението на колата, то проблема е в газта.
А газта може да скапва евентуално адаптациите на бенз компютър, и от там да е проблема.

knele666
Мнения: 23
Регистриран на: 28 Юли 2014 14:53
Благодарил/а: 4 пъти

Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009

Мнение от knele666 » 27 Юли 2023 19:08

gena_bs написа: 26 Юли 2023 19:50 Според мен възможните причини са:
1. При загрят двигател някой датчик дава грешни показания.
Повреда в кабел, букса, самият датчик, компютър.
Ламбда сондите работят само след като загреят над определена температура. Може и някоя от тях да е проблемната.
Аналогично и за правилната работа на катализатора/ те е необходима минимална температура.
2. "карат" се управленията на бензиновата част и това на газовата система.
Последната не впръсква ли постоянно в сместта и бензин? Самият контролер на газовата записал ли е грешки?
Всичко това се констатира с осцилоскоп и сравняване на осцилограмите с референтните такива за конкретния двигател.
само диагностиката не е достатъчна, още повече, че няма грешки.

След какви събития, ремонти, проверки или каквито и да е работи по автомобила възникна проблема за пръв път?
Здравей, Не , не вкарва постоянно бензин, нищо не е записано като грешка, газовата е изключена премахнати газовите маркучи, спряна газовата бутилка и подаване на ток към нея ( елиминирана) и така е карана 1000 км само на бензин , и никаква промяна!
Започна няколко седмици 1-2 месеца след смяна на клапани и шлайфане

knele666
Мнения: 23
Регистриран на: 28 Юли 2014 14:53
Благодарил/а: 4 пъти

Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009

Мнение от knele666 » 27 Юли 2023 19:12

max-2 написа: 26 Юли 2023 20:38 Може да влиза газ през някой газов инжектор. Колата се дави с гориво.
5 пъти го гледа и проверява Газаджията на компютър , човека разбира не е някой да приказва само, интелигентен точен не приказва глупости сериозно приема нещата , мога да преценя дали разбира( дано не се лъжа) а и нали елиминирах газовата 1000 км без промяна

Аватар
mapamop
Мнения: 4083
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009

Мнение от mapamop » 27 Юли 2023 19:39

knele666 написа: 27 Юли 2023 19:08 Започна няколко седмици 1-2 месеца след смяна на клапани и шлайфане
... Стигнахме си на думата май.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
ufer
Мнения: 2599
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009

Мнение от ufer » 27 Юли 2023 20:23

Стана ми интересно. Преди 2 години бях дал глава за пълна ревизия. Винаги си правя газова проба за плътност (става и с нафта и с бензин), но с газта за горене е най-прецизна. После си направих традиционното ръчно напасване на клапаните и компресията стана 11 бара, в случая напълно достатъчно. Премери си компресията и ако не е добре, правиш рекламация. Пък ако се страхуваш да не ти направят някой номер, търси свестен човек да направи всичко, както се полага по главата... :thumbsup:

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Hursa и 47 госта