Изолиращ найлон зад кората на вратата - Corolla E120

mkoev
Мнения: 6
Регистриран на: 05 Сеп 2023 10:12
Местоположение: Варна
Автомобил: Toyota Corolla 2006 1.6i
Благодарил/а: 2 пъти

Изолиращ найлон зад кората на вратата - Corolla E120

Мнение от mkoev » 05 Сеп 2023 10:23

Здравейте колеги,

Счупиха ми се щипките на задната врата и техника каза, че също така липсва изолационния найлон зад кората, който пази от вода. Колата е от 2006та, става въпрос за задна лява врата.

Потърсих в Гугъл, но нищо съществено не открих за съжаление :( Звънях в Карком Варна и там ми обясниха, че имат само някакво кече за 50лв. , но не приличало на найлон и не било за цялата врата. Споменаха, че е за някакъв обслужващ отвор за прозоръчния механизъм.

Питах и на няколко обяви в OLX, но хората обясниха, че трудно се сваля и съответно не им се занимава, което е разбираемо. Виждам, че в МЕГАПАРТС има цели задни врати за по 15-20лв., но не съм сигурен в какво състоние ще е тоя найлон, дали наистина трудно се сваля и т.н.

Някой може ли да даде съвет къде мога да си закупя такова нещо и дали наистина е голям зор да се свали от врата втора употреба. От Варна съм ако има значение.

Поздрави,
Мартин

Аватар
mapamop
Мнения: 4083
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Изолиращ найлон зад кората на вратата - Corolla E120

Мнение от mapamop » 05 Сеп 2023 10:47

Тоя найлон никак не излиза цял. Това от опит със 4 врати миналото лято. Лепен е със бутилова лента и при опит да го разлепиш или се раздърпва целия или се къса от годините му.
Това което направих аз:
отидох по строителните хипермаркети, купих си най-дебелия като материал найлон за оранжерии
Из гаража се търкаляха 2 ролки бутилова лента. Изчистих с пистолета за горещ въздух, и парцал с разредител за автобои старата лента, и залепих новата в канала на старата по същия начин.
Временно вкарах всички кабели и букси във вратата, претоплих наново лентата да омекне, и залепих парче от найлона с размери да покрие вратата и да остане за изрязване.
Останалото е ясно - изрязах излишъка който стърчи извън кората, с ножичка и макетен нож, и си изрязах наново отворите за кабелите, по същия начин както бяха на оригиналния найлон.
Отворите ги затворих със сивото монтажно тиксо, след като прекарах кабелите през тях, за да не навлиза вода покрай кабелите.
Като цяло за 4 найлона си отиде половин ден, но си имам здрави найлони да не ми надига водата тапицерията и като материал са почти 2 пъти по-дебели от оригинала.
Като пари за 4 врати да ми е излезнало 20-30 лева без цената на труда ми.
Ако не намериш бутилова лента, има битумна за външно полагане и лепене на битумни керемиди - би трябвало да свърши работа и да се ползва същата технология.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

mkoev
Мнения: 6
Регистриран на: 05 Сеп 2023 10:12
Местоположение: Варна
Автомобил: Toyota Corolla 2006 1.6i
Благодарил/а: 2 пъти

Изолиращ найлон зад кората на вратата - Corolla E120

Мнение от mkoev » 06 Сеп 2023 11:57

@таратор , благодаря много за детайлното обяснение, но за съжаление аз лично не мога да го направя това. Нито разбирам, нито ми се отдават такива неща.

Ако някой все пак може да препоръча място, на което биха се занимавали с такъв проблем, моля да сподели.

Аватар
mapamop
Мнения: 4083
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Изолиращ найлон зад кората на вратата - Corolla E120

Мнение от mapamop » 06 Сеп 2023 12:30

mkoev, е то това са умения с ножичката от трети клас?!
Топленето става и със дамски сешоар на най-високата степен. Дърпаш, късаш едрото и след това натопляш и събираш черния мъзгоч. Отгоре лепиш или бутил или лента за керемиди и четвърт найлон. Стърчащия найлон извън контура на лепкавото, го режеш с ножичката грубо. Там където излизат кабелите, разпорваш леко найлона да промушиш буксата и лепваш сиво тиксо на срязаното.
Няма нищо сложно - все пак тия коли са толкова просто, дори глупаво направени, че се иска много оптимизъм да сбъркаш.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

mkoev
Мнения: 6
Регистриран на: 05 Сеп 2023 10:12
Местоположение: Варна
Автомобил: Toyota Corolla 2006 1.6i
Благодарил/а: 2 пъти

Изолиращ найлон зад кората на вратата - Corolla E120

Мнение от mkoev » 07 Сеп 2023 10:09

Благодаря ти много за оптимизма, но няма как аз да го направя това. Нито мога да разглобя вратата, нито мога да я сглобя после. Дамски сешоар в колата ми е невъзможно да пусна, защото нито имам гараж, нито пък ми е особено близко терасата.

Пак казвам, ако някой знае къде могат да ми извършат такава услуга, моля да каже :) Благодаря.

vfr800
Мнения: 466
Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 67 пъти

Изолиращ найлон зад кората на вратата - Corolla E120

Мнение от vfr800 » 08 Сеп 2023 10:00

Този найлон се явява по-скоро шумоизолация. От там вода трудно ще влезе , освен ако не си бил тия дни по Царево :)

mkoev
Мнения: 6
Регистриран на: 05 Сеп 2023 10:12
Местоположение: Варна
Автомобил: Toyota Corolla 2006 1.6i
Благодарил/а: 2 пъти

Изолиращ найлон зад кората на вратата - Corolla E120

Мнение от mkoev » 08 Сеп 2023 10:58

Този, който ми оправя стъклото ми обясни, че при валеж може да влиза вода , да мухлясва и т.н.

Аватар
mapamop
Мнения: 4083
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Изолиращ найлон зад кората на вратата - Corolla E120

Мнение от mapamop » 08 Сеп 2023 11:09

Не знам доколко е вярна корелацията между събитията но на моргаджийски екземпляри от Авенсис и Корола Версо има ли отлепен или скъсан найлон, е разлепен и увиснал плата от край до край. За Корола-Версо донякъде може и да е калпавия плат, но на Авенсис няма изключения. Това на повече от 2 бройки от модел. Не вярвам с добрите шумоизолационни свойства на найлон от рода на 0.3мм или по-тънък.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

vfr800
Мнения: 466
Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 67 пъти

Изолиращ найлон зад кората на вратата - Corolla E120

Мнение от vfr800 » 11 Сеп 2023 10:30

Идеята е , че този найлон променя акустиката на вратата. Горе долу като да имаш една празна стая и една стая пълна с мебели. В единия случай има ехо в другия няма. Ако пречи на водата да влиза, значи конструктивно влиза твърде много вода във вратите. Не го отричам възможно е все пак качеството в автомобилостроенето от 20 години върви само в посока надолу и в такъв случай лошо, идва есен ще започне да вали........въпроса е, че ако наистина влиза толкова много вода, аз бих се притеснил за машинката на стъклото и механизма за вдигане на стъклото. При толкова вода, че да мокри плата отвътре металната шина за стъклото би трябвало да стане проблемна поради корозия както и моторчето.

Аватар
mapamop
Мнения: 4083
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Изолиращ найлон зад кората на вратата - Corolla E120

Мнение от mapamop » 11 Сеп 2023 11:02

Гърба на кората има велтер. Не мога да си спомня как изглеждаше частта с плата отзад, но май си беше гола и найлона би трябвало да спира по-скоро влагата да не навлиза през кухината на вратата.
По отношение на вода в течно състояние - тонколоната на Авенсис и Корола-Версо има една корзирка да не тече директно отгоре ѝ вода. Факта беше че всичките ми тонколони бяха със опадали етикети, следи от влага на гърба и кал отзад по магнитите. Машинката е малко по-навътре към купето и не беше толкова мизерна, но си имаше кал по нея, въпреки че по спомен имаше една пластмаса над нея да не позволява директни попадения на вода в нея. Стъклото в долната част откъм държача си имаше направо засъхнала кал. Съжалявам че не направих едни снимки миналат година, но много ми беше писнало вече. Кора мисля да имам някъде в канала и като слизам ще я снимам отзад, ако не забравя. Иначе за да не кънти "като варел" вратата си има битумна плоча в центъра на външния панел.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

vfr800
Мнения: 466
Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 67 пъти

Изолиращ найлон зад кората на вратата - Corolla E120

Мнение от vfr800 » 11 Сеп 2023 11:45

хич не звучи добре щом и кал има вътре ................

Аватар
mapamop
Мнения: 4083
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Изолиращ найлон зад кората на вратата - Corolla E120

Мнение от mapamop » 11 Сеп 2023 12:39

Е няма как на кола на 15-20 години, стъклото на която за всичките тия години вероятно е сваляно хиляди пъти и уплътнението отвън да е "херметик". А и вероятно няма такова изискване. Отделно че букси и компоненти ми изглеждаше да си имат разни гумени уплътнения по тях самите, така че малко влага и кал не им вредят. А и самата кола не е предвидено да живее след изтичането на всички възможни гаранции, които да са примерно 10-12 години. Факта че няма боя вътре във врата а един тъп грунд пръснат отгоре-отгоре, възможно най-смотаната и непасивирана по никакъв начин гадна ламарина не говори за сериозно планиране кенефчето да оцелее след 5 до 10 години. И то не оцелява - ръждата е взела лъвския пай от еднодневката. Не знам как се объркват още да правят моторите си да дотикват до над 300 000 пробег, но и да дотикат няма особена файда че няма къде да стоят в изгнилото купе.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4928
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Изолиращ найлон зад кората на вратата - Corolla E120

Мнение от slowtraveler » 11 Сеп 2023 14:42

По принцип вратите никога не са 'абсолютно херметизирани' - вода вътре попада по ръбовете на уплътненията, конденз и т.н. и т.н, Затова има и дренажни отвори отдолу (дето като се запушат, и колегите се оплакват, че водата се бълника като аквариум вътре :) )...

За найлона - наистина бих се възползвал от съвета на mapamop - манипупацията би била бърза, лесна и евтина (с някой по-дебел найлон от магазина)..
Обаче кой би се хванал с това - предполагам всеки бояджия, който ежедневно разхвърля врати и тапицерии..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Изолиращ найлон зад кората на вратата - Corolla E120

Мнение от Hursa » 11 Сеп 2023 15:59

Може би това е паронепропусклива мембрана. Има подобна за покриви - сравнително дебела е и ако действително има и шумоизолиращи функции - ще е по-подходяща. Най-вече е издръжлива, предвидена да изпълнява функциите си с години (десетилетия). Много по-скъпа е от "найлона", но нужната "квадратура" е много малка.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
mapamop
Мнения: 4083
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Изолиращ найлон зад кората на вратата - Corolla E120

Мнение от mapamop » 11 Сеп 2023 16:57

Hursa написа: 11 Сеп 2023 15:59 паронепропусклива мембрана
Не очаквай такива неща от цициите в Тойота - най обикновен, тъп, евтин найлон за опаковки от най-тънкия и евтин. На баща ми на ЗаПирата е поне 2 пъти по дебел и беше захванат с някаква двойнозалепваща лента или лепило. Найлона нямаше махане от врата, като рових по едната. Тук си е от торби на кофаланд, единствено може би няма биоразградимия компонент който ги прави да се разпадат след 6 месеца. И течащия бутил си е пълна порнография. Имаше поне 1-2 теми тук с оплаквания че в жегата, се стича черната гняс по праговете. Това е Тойота - ползват се най-евтините боклуци, които вършат работа. Ако не се разпадаха от водата, сигурно и вестници щяха да налепят, че тоалетната хартия е скъпа.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 69 госта