Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Аватар
FearSoft
Мнения: 380
Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
Благодарил/а: 39 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Мнение от FearSoft » 01 Ное 2023 11:34

Привет!

Позволих си да направя нова тема, тъй като ми се струва, че нещата се различават от една друга, подобна тема - "Новите Корола..." https://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=33798
Та, да споделя малко впечатления за краткото време, за което притежавам колицата от подписа:
- След пълни настройки на мултимедията, свързване с MyT, акаунти и прочие, всичко работи добре. Нямам досадното съобщение, за което се оплакват в лицекнигата, че трябвало всеки път да се цъка на дисплея, за да се скрие. Да, показва се предупреждение, но то си изчезва автоматично след няколко секунди.
- Андроид Ауто работи, макар че сам си докарах ядове с промяната на една настройка за Bluetooth-а. Не помня точното меню, но трябваше да се избира между него, медия и Андроид Ауто. Бях избрал Bluetooth с опасението, че ако не избера него няма да ми се свързва телефона. И Ауто-то изчезна! Включваш телефона в кабела и само зареждане unsure.gif. И съобщение да свържа кабела в подходящ порт на колата. sad.gif Изкара ми акъла! А се оказа, че си се свързва нормално и всичко работи както трябва. Ама така е с всичко ново - докато разучаваш и стават бели... tooth.gif Само не мога да разбера защо винаги вдясно ми стои YouTube Music! Дори и след изключването му, за да не се използва, пак е там... Бледо, неактивно, но съществуващо. И не се сменя с друго. Май ще трябва да го преглътна. Но ако някой е намерил решение, ще се радвам да сподели.
- Все още не съм разбрал как се нулира средният разход на гориво, а май веднъж го направих без да знам как. Ще се търси из менютата, ако някой се сеща - да помага.
- Има слаб шум при спиране и тръгване от спирачките, ама го приемам за абсолютно нормален. Не е стържене на метал в метал, както някой скоро се оплака тук.
- Видимостта ми се струва леко ограничена отпред, предвид обемистото огледало и мястото за различните там датчици, ама се свиква, не е фатално. По неприятното е доста широката дясна странична колона между двете врати, което ограничава видимостта надясно при излизане от някои странични улички със сгради на ъглите, но и с това ще се свикне.
- Успях да я стартирам една сутрин на EV Mode! tongue.gif Само един път, но поне видях, че все пак функцията работи. :whistle:
- Аз съм 1.8 м висок и седалката ми стои доста назад. И въпреки това, братовчед ми, който е 1.85 някъде си се чувстваше достатъчно удобно отзад. Включително и на височина. Което доказва, че оплакванията в интернет за малко пространство отзад са си чисто и просто лиготии. smile.gif
- За разхода: В момента нямам много километри, само 350, от които 250 градско, а 100 планинско. Исках да пробвам как се държи и има ли нужда от превключване на В. Ами - няма! И на D си има двигателна спирачка, явно В се ползва при по-големи наклони. А разходът не мога да го докарам като тези на постоянно качваните в гореспоменатия ФБ. Най-ниският среден разход (Trip Average), който видях е 1/100 при спускането. tooth.gif Иначе в града е 5.5 - 5.7. При EV Time 85-95. Как става тоя номер с разход от 4/100 - не знам. unsure.gif Може би просто през времето, когато работи двигателят, има по-голяма консумация на гориво? Всъщност, видях нещо подобно (4.1/100) една сутрин без трафик, ама това си е само за конкретното пътуване. Средният си е по-висок. Може би след време и да падне, ще видим. Засега преминах на показания Trip Average и там разходът се върти около 5/100. А бе, при всички положения харчи доста по-малко от стария автомобил. Там градското си е около 9.5-10 средно.
- Гумите са летни, но нямам намерение да ги сменям тази зима. Като цяло нямам проблеми с дупките, дори и в подземния паркинг си влиза без да опира. Което определено ме радва. Иначе за какво да плащам наем... А и не са особено шумни, поне по моите критерии.
- Поведение на пътя: Ами - доста добре, бих казал. Особено в планината. Стабилна в завоите и на излизане от тях. Системите допълнително подпомагат с превантивно убиване на скоростта, а на едно място, точно на излизане от 180 градусов (почти) завой в едно село, се появи някакъв почерпен човечец tooth.gif и колата пред мен наби рязко спирачки. Аз също го направих, но системата против сблъсък се оказа части от секундата по-бърза от мен. cool.gif Усетих по звука. Та, успяхме да тестваме доста от системите за стабилност и защита в това пътуване. tooth.gif
- Нещо, което ме дразни и още не съм разбрал как се оправя - духалките към задните седалки. Не знам защо, но всяка сутрин и вечер, когато паля колата към работа или обратно, винаги ми светва индикаторът за задните духалки! Което е индикация, че работят само отпред, а към батерията не отива хладен въздух. И трябва ръчно да го изключвам. Освен, ако не бъркам, но в инструкцията видях, че ако свети диода на тази функция, значи е ограничено подаването на въздух (топъл или студен) към втория ред седалки. Защо упорито отказва да запомни решението ми - не знам. mellow.gif Единствената настройка, която намерих, е напомняне за задните седалки, ама това едва ли е свързано. Ако някой знае решение, моля да сподели. :cheers:
Засега - толкова. Може след време да добавя още впечатления, но се надявам да нямам поводи да пиша за проблеми в близкото бъдеще. Поне 5 години. ppp.gif
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23

Аватар
mapamop
Мнения: 4083
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Мнение от mapamop » 01 Ное 2023 13:03

FearSoft написа: 01 Ное 2023 11:34 Което е индикация, че работят само отпред, а към батерията не отива хладен въздух
Има си технологично време да загрее мотора за топло примерно, или поне да стопли/охлади тръбите към задните духалки и чак като си постигне целта да пуска "температура отзад". Така или иначе я има, я не човек отзад - очаква се че ти ще си предимно мръзнещият или силно изпотен и псуващ индивид, и е за предпочитане докато системата за климатизация достигне пълния си работен дебит, първоначално да ти затвори устата на теб първо. На задния майната му - и без това е далеч назад и не се чува като псува, а и от него не зависи дали ще катастрофирате (примерно).
Т.е. приоритетно да се опитва да направи комфорта за теб, а пътниците ще ги успокоява по-късно, когато може да си го позволи системата.
Пробвай да не пипаш и да видиш ефекта...
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
FearSoft
Мнения: 380
Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
Благодарил/а: 39 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Мнение от FearSoft » 01 Ное 2023 13:22

ОК, ще го пробвам това. Явно всичко вече стана много умно и тенденцията е потребителят (в случая - шофьорът) да не мисли много tooth.gif Ама нали сме от старата генерация и сме свикнали контролът да е в нашите ръце :D
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23

Аватар
max-2
Мнения: 1789
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 18 пъти
Получена  благодарност: 44 пъти

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Мнение от max-2 » 01 Ное 2023 14:31

Сегашните летни гуми се влошават като сцепление ако се карат зимата при около 0° и отрицателни температури. Т. Е. като се стопли времето вече не са така добри.
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
FearSoft
Мнения: 380
Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
Благодарил/а: 39 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Мнение от FearSoft » 01 Ное 2023 15:58

Възможно е, но времето ще покаже. Че не ми се дават сега едни 2000 лв. още. А може и повече, с джанти, датчици...
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23

Аватар
mapamop
Мнения: 4083
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Мнение от mapamop » 01 Ное 2023 16:59

Ако няма да я "зазимяваш" да "спи зимен сън" си вземи поне едни немного посредствени зимни или прилични всесезонни гуми. Приятелски съвет, след 2 миналогодишни леки пързаляния на предницата в кръгово кръстовище, със 40-50 км/ч, на 4-5 градуса със Uniroyal Rainsport 5. Проблема беше че сутринта е 4-5 градуса, по обед е вече 20-23 в Русе. И си бях решил че е топло за зимни гуми. Не беше кой знае какво поднасяне, но си светна лампата със "шейната на Дядо Коледа" и усетих как ми мръдна настрани предницата.
Ако си жив и здрав винаги ще намериш начин да изкараш 2000 лева, но ако си на легло за дълго ... не ти го пожелавам. Дори и относително посредствени гуми (без Корморан, Барум, Тигър, Сава и подобните), предвидени да се карат на студено ще са по-добре от лятна гума ако ще и от по-високия клас. Просто не са сметнати наистина за под 7-8-10 градуса и разликата в поведението им е драстична.
Моето мнение е да нахлузиш на тия джанти някакви бюджетарски гуми, на джанитите които имаш, и после да му мислиш догодина.
Разбира се може и да ме отсвириш...
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
FearSoft
Мнения: 380
Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
Благодарил/а: 39 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Мнение от FearSoft » 01 Ное 2023 21:17

mapamop, Никого не отсвирвам, още по-малко теб. Още има време и ще помисля.
По принцип, идеята ми беше да изтъркалям тия до следващата зима и да взема всесезонни. Най-вероятно Мишлен. И друг път съм казвал, че винаги съм карал само с летни гуми, зимни ползвам от 5-6 години. А и не съм състезателен тип шофьор, та да изпадам в ситуации. Пък и какви зими имаме напоследък в нашия край... Като в Гърция tooth.gif
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23

Аватар
mapamop
Мнения: 4083
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Мнение от mapamop » 01 Ное 2023 23:01

Трябват ти 1 ден зима и дъжд. Зима - примерно от -3 до +5 градуса, и ще се завъртиш някъде със летните ски.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
BOz
Мнения: 4291
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 108 пъти

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Мнение от BOz » 02 Ное 2023 08:51

FearSoft написа: 01 Ное 2023 21:17 идеята ми беше да изтъркалям тия до следващата зима и да взема всесезонни.
Е защо още тази зима да не си гарантираш комфорт и летните просто да ги продадеш като "чисто нови"? Хем ще им вземеш повече пари, хем и ти ще си на по-сигурно. Твоето решение е някаква двойна прецаквация. drunk.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
FearSoft
Мнения: 380
Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
Благодарил/а: 39 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Мнение от FearSoft » 02 Ное 2023 11:15

А бе, може и да си прав. Просто дългогодишният ми опит сочи, че нямам проблеми с летни гуми зимно време. И то наистина зимно. И на автомобили без никакви спомагателни системи. Но знае ли човек... Ще се поогледам за някакви всесезонки, все пак. :thumbsup:
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23

Аватар
FearSoft
Мнения: 380
Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
Благодарил/а: 39 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Мнение от FearSoft » 03 Ное 2023 14:00

Едно допълнение или по-скоро поправка. Когато е активиран Андроид Ауто и телефонът не е вързан с кабел, няма връзка чрез Bluetooth. Може би затова съм я включил тази настройка, защото Ауто не го ползвам постоянно, а връзката по Bluetooth - да. Сигурно повечето го знаят, ама за новите като мен може да е полезно.
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23

Аватар
FearSoft
Мнения: 380
Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
Благодарил/а: 39 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Мнение от FearSoft » 05 Ное 2023 11:26

mapamop написа: 01 Ное 2023 11:34 Има си технологично време да загрее мотора за топло примерно, или поне да стопли/охлади тръбите към задните духалки и чак като си постигне целта да пуска "температура отзад"
Тц, не става номерът с изчакването. Явно по подразбиране си включва духалките само отпред. Може би трябва да играе софтуер тук, ще видим.
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23

Аватар
mapamop
Мнения: 4083
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Мнение от mapamop » 05 Ное 2023 14:06

FearSoft написа: 05 Ное 2023 11:26отпред
Сешам се за една моя заблуда... Може и да греша, че говорим за коли със почти 20 години разлика в концепциите:
Във "TFM" (the f#cking manual) какво пише за климатика?
- мислех си че кочето "DUAL" на климатика на Авенсиса контролира климатизацията на задните седалки, защото е "двузонов климатроник", а се оказа че зоните не са отпред -отзад, а са ляво-дясно, като прочетох книжката. Отзад си духат през въздуховодите под седалките, без значение от позицията на клапите, или бутона DUAL
- за да има контрол на задните седалки климатика трябва да е поне "триознов" или "четиризонов".
Та в тоя ред на мисли какво пише в ръководството (RTFM отново), или поне какво има написано/нарисувано по копчетата?
Да не е проблема да се намира някъде между волана и облегалката на шофьора.
Относно батерията едва ли са пропуснали да я презастраховат.... Може и да ги включва при нужда да охлади батерията, но не и да я стопли, през климатика. Тя така или иначе си се стопля от зареждането и разреждането ѝ.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
WoLF
Мнения: 2643
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 257 пъти
Получена  благодарност: 119 пъти

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Мнение от WoLF » 05 Ное 2023 15:23

Задните седалки духат по настройката на водача, двузоновия е глезотия за пасажера, че като не му харесва настройката на шифера и може да пипа климатика... Та да няма разводи измислили това tooth.gif
Галакси-то е тризоново, като третата зона е последния ред седалки. Въпреки всичко не може да се настройват на драстично различни режими, разбира се, а само на няколко градуса разлика и вентилатор по избор wink.gif
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
mapamop
Мнения: 4083
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености

Мнение от mapamop » 05 Ное 2023 15:35

WoLF написа: 05 Ное 2023 15:23тризоново
Дъртите Аудита Б6 май имаха вариант със 4 зони по блед спомен, от Аудито на шурея.
За новите Койоти не е невъзможно, даже да са пуснали автоматична пета зона за батерията... Вероятно отговора е заровен някъде из TFM.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 48 госта