Т25,работи нормално!->НО когато и както си иска - влиза в авариен режим?

Аватар
rotsen
Мнения: 11
Регистриран на: 06 Юни 2023 21:48
Местоположение: Свищов
Автомобил: Тойота Авенсис
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 3 пъти

Т25,работи нормално!->НО когато и както си иска - влиза в авариен режим?

Мнение от rotsen » 12 Ное 2023 13:02

Здравейте,
Т 25, дизел, D-4D, 126 к.с., седан, м.06.2008г., без ДПФ.
Още след закупуването на колата от „приятел“ mad.gif усещах, че не набира нормално! Светнаха TRC и VSC!
Следва диагностика при майстор….ABS модула ти не работи? Купувам, пробват новия … “ не е от ABS“, твоят е здрав! (Забележка: сдобих се с годен комплект ABS, стои в гаража!)
Следват кадърни механици … дросела под EGR ти е с развит болт? Не знам, нищо не съм пипал? Разглабят дросела…? Някой, някога, нещо е пипал по този дросел… счупени вътрешностите му! Не се отремонтира! Може само да се премахне т.н.“паричка“. Премахната! Колата продължава да върви хем нормално... хем аварийно! Следва ходене при добър специалист в Северна България – софтуерно премахване на EGR модула ( не е правилно… НО…?!) …отново колата когато си иска върви като луда, минавам 10-20-50-80км. път – без проблем. Когато реши – влиза в авариен режим, тръгна ли по баирите… 50-40км/ч. , преча на движението…срам, срам ?! Спирам, гася, изчаквам малко… стартирам двигателя…. колата върви чудесно! До следващия път?!
Следва: механиците ми откриват, че не ми работи актуатор на турбото. Не го намирам да се продава отделно. Купувам от фирма комплект турбо+актуатор. Монтират само актуатора на колата. Тръгна нормално … И ПАК… когато и както си реши – влиза в авариен режим? (Забележка: вече имам и турбо без актуатор, с гаранция от фирмата, че е годно!)
Следва : запознах се с кадърен човек от форума, който направи диагностика „на живо“. Според него проблема най-вероятно е около: 1 бр. дюза(показание с минус -1.. -2 единици от нормалното)? клапан на горивната помпа – вместо 32000 единици…показания от около 28000 единици? EGR – дросел-датчик-кръгло филтърче? гориво-подаващата нафтена система?
(Моя забележка: възможни са и ел. проблеми някъде по кабелите около двигателя?)
-----------------------------------
Ако някой от колегите е имал подобен проблем – може да съдейства.
Благодаря.
Изображение

Аватар
iovkito
Мнения: 2841
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 57 пъти

Т25,работи нормално!->НО когато и както си иска - влиза в авариен режим?

Мнение от iovkito » 12 Ное 2023 13:22

При всяко влизане в авариен режим има записана грешка. Напиши кода, тук гадатели няма все още.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Аватар
rotsen
Мнения: 11
Регистриран на: 06 Юни 2023 21:48
Местоположение: Свищов
Автомобил: Тойота Авенсис
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 3 пъти

Т25,работи нормално!->НО когато и както си иска - влиза в авариен режим?

Мнение от rotsen » 12 Ное 2023 14:55

Не всички диагностици са ми показвали записаните грешки.
Някои от грешките които съм видял :
Р 0488 - EGR и около него
В 0800 - ?
В 1806 - airbag
С 1201
С 1203
--------------
Някои от горните грешки вече не се появяват, изтрити или др.
Други са стари.
Чека-а не свети ?!
------------
Всички системи и агрегати по колата работят нормално : запалване -фарове -DRL- автоматични светлини- повдигане/спадане на фаровете- осветление на таблото- мултимедия- габарити- мигачи- стопове+3-ти стоп -аварийни- чистачки- помпичка за вода за челно стъкло -вентилатор в купето- климатроник+топло+студено- моторчета- клапи- нагревател задно стъкло- осветление в купето и по вратите- запалка- дистанционно заключване на колата- багажника се отваря/затваря- вакуум помпа- хидравлична помпа- перки на радиатори- акумулатор- стартер- динамо- ABS се задейства точно - системата за "приплъзване" - и тя работи и се показва на дисплея - круиз контрола и той работи .......
------------
Минал съм при препоръчани и добри специалисти, както и "някакви" специалисти по диагностика.
Предстои ми посещение в утвърден сервиз за Тойота.
Засега не намирам решение на проблема?!
Молбата ми е: ако някой от колегите е имал точно такова поведение на колата - да съдейства.
Изображение

Аватар
veso_hds
Мнения: 1429
Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
Местоположение: Бургас
Благодарил/а: 23 пъти
Получена  благодарност: 26 пъти

Т25,работи нормално!->НО когато и както си иска - влиза в авариен режим?

Мнение от veso_hds » 12 Ное 2023 19:53

Така, както си го описал, води към SCV клапана.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.

Аватар
mapamop
Мнения: 4084
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Т25,работи нормално!->НО когато и както си иска - влиза в авариен режим?

Мнение от mapamop » 12 Ное 2023 20:27

Б/B грешките са "Body" т.е. оборудването на купето - климатик, подгреви, парно, датчици из купето. Те няма да ти убият мощноста на колата. Просто ще се возиш в некомфортни условия. Отсвирваш ги за ситуацията.
Ц/C грешките са : "Chasis"- в случая C1201 излиза дежурно, когато има неизправност в мотора и може да не я броиш - изчезва когато отстраниш проблема с управлението на мотора. Излиза и във горивната система и във АБС, стабилизация, дори може да се появи и в Боди раздела, ако нещо разчита на правилно работещ двигател в оптимален режим.
Примерно ти светва ABS/VSC/TRC OFF когато светне "хеликоптера" (Check engine/MIL) на таблото. Когато изчезне проблема с двигателя (изгасне "хеликопера") тия двете и те изгасват. Просто тия системи не работят коректно, когато двигателя е със проблем.
C1203 може да е от проблем със системата за стабилизация, може и да е светнала заради "хеликоптер" - трябва да се види комбинацията от другите грешки.
След като една грешка е изтрита и не се появява, за момента не е налична причината за нея. Иначе светва отново или изобщо не може да се изтрие.

P0488 e проблем с позицията на дросел или ЕГР. Причини - задръстени елементи, неработещо управление на ЕГР, разместен датчик за позицията на дросела или повреден дросел.

За да няма мощност и да е ленива причини много. Дявола е срит в табличката със живите данни, ако няма директна грешка. Тойота не обичат да вдигат грешки, освен ако не са животозастрашаващи - влияе им много зле на репутацията че са нечупливи и безпроблемни автомобили.

Препоръчвам ти да си оправиш поне дросела. ЕГР-а дали ще ти остане запушен или ще го върнеш до заводско състояние да работи оставям на теб да си решиш. Гайкаджиите като цяло ги мързи да четат и не им се занимава да задълбават в проблема. По-лесно е да се затапи ЕГР-а отколкото да се открие причината за неправилното изгаряне на горивото и трупането на ненормално количества сажди в тракта на ЕГР-а.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 32 госта