При студен старт не успява да задържа оборотите - "смукача" или?

solun
Мнения: 76
Регистриран на: 03 Дек 2019 06:33
Местоположение: Враца
Автомобил: Тойота Корола 1.4 vvti 97к.с.
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 2 пъти

При студен старт не успява да задържа оборотите - "смукача" или?

Мнение от solun » 20 Ное 2023 14:08

Здравейте!
Търсих,търсих и не попаднах на подобна тема и за това пуснах нова.
Колата е Корола 2000год 1,4 vvti, 97к.с. , като захладня времето и се промени осезаемо сутрешното палене (студения старт) - пали си веднага, задържа за момент оборотите към 1500....1800об/мин (зависи колко е студено) и след 3...4...5 сек. почват да падат до почти да угасне двигателя, да тресе , мъчи се и след 7...8 сек. пак си качва оборотите до 1500....1800 и работи равномерно, след няколко секунди пак падат, после пак се качват и така докато позагрее малко мотора, след това си работи равномерно, държи си 1200...1000...800....., като загрее си е на 650...680 об/мин., през деня после си пали и работи както си трябва (.......но сутрешното палене е като че ли си запалил кола която е с ръчен смукач и още преди да е загряла си го върнал и тя почва да прекъсва и да прави мизерий).
Ако обаче сутрин като запаля и при падането на оборотите започна да си "играя" с педала на газта така, че да ги задържам към 1600....1800....2000об/мин, то след 2...3мин като малко позагрее двигателя проблема изчезва и всичко си работи ок.
Нямам газова уредба, свещите са добре - сменени са преди 20х.км иридиево дензо, бобините са подменени с течение на времето , стъп.моторче го чистих скоро, заради него свалях целия дросел попочистих клапата и отворите и изобщо каквото можеше да бъде почистено, гледах и вакуумите (то само един маркуч видях, дет е прекъснат на 2...3 места, или поне аз това успях да открия).
Миналата година зимата пак го правеше тоя проблем, но в по-малка степен, като се стопли времето изобщо го няма или поне не се забелязва, сега като почнаха студените дни и пак ме подсети, че не си е "отишъл" от само себе си.
Ще се радвам ако ме насочите къде да "ровя".

Аватар
mapamop
Мнения: 4096
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 92 пъти
Получена  благодарност: 297 пъти

При студен старт не успява да задържа оборотите - "смукача" или?

Мнение от mapamop » 20 Ное 2023 14:42

Гарнитура на дросел, гарнитура на IACV клапана откога не са сменяни? Сменят се с нови на всяко разглобяване. Клапана чистен ли е?
Гарнитура на входящия колектор и не помня кое буташе IACV клапана. Прилича на недобро дозиране на въздуха на празния ход, което ти реално го коригираш с педала на газта през дроселната клапа.
Тоя Авенсис Т22 го правеше много инцидентно тоя номер и така и не успях да го хвана кое не му е наред, преди да си замине за части и вторични суровини. Сменените гарнитури на дросел и IACV го подобриха значително, но имаше моменти в които решаваше че трябва да се сгърчи. Маркучите на сервото за спирачките също са в схемата със загубите на вакуум. В общи линии имаш маркучи за маслените пари от картер и клапани, маркуч за сервото на спирачките, гарнитура на входящия колектор, гарнитура на IACV и маркучите от VSV клапана плюс тоя от тръбата за изпаренията от резевоара откъдето може да "диша". След това е заминал TPS и моторче на IACV.
На Авенсис Т22 филтъра с активния въглен е до резервоара отзад под колата. И там има 2 маркуча които може да "дишат".
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

solun
Мнения: 76
Регистриран на: 03 Дек 2019 06:33
Местоположение: Враца
Автомобил: Тойота Корола 1.4 vvti 97к.с.
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 2 пъти

При студен старт не успява да задържа оборотите - "смукача" или?

Мнение от solun » 22 Ное 2023 09:22

Благодаря за отговора.
Тези гарнитури не съм ги сменял (търсих ги, но не успях да ги открия тогава, ако някой знае от къде да ги поръчам ще съм му благодарен). Преди да сглобя дросела и клапана, огледах гарнитурите им и бяха добре, но със сигурност е по ок да бъдат подменяни на всяко разглобяване.
Тоя VSV клапан го гледах но не открих как да го пробвам изправен ли е.
И на мен проблема ми прилича като на не добро дозиране на въздуха при студен двигател, но пък след 2...3мин всичко се оправя и си заработва както трябва (а би трябвало да продължи проблема докато загрее колата съвсем, може да греша де),.....в топлото време пък изобщо не се изразява проблема. Ще тръгна на първо време от гарнитурките ако успея да намеря. Лек ден желая.

Hursa
Мнения: 4933
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 77 пъти

При студен старт не успява да задържа оборотите - "смукача" или?

Мнение от Hursa » 22 Ное 2023 11:16

Да не е неработещ температурен датчик.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

solun
Мнения: 76
Регистриран на: 03 Дек 2019 06:33
Местоположение: Враца
Автомобил: Тойота Корола 1.4 vvti 97к.с.
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 2 пъти

При студен старт не успява да задържа оборотите - "смукача" или?

Мнение от solun » 23 Ное 2023 18:28

Температурния датчик го сменявах февруари, не мисля че е от него. И със стария и с новия пак си го показва проблема.
Успях някак си да открия налични (иначе поръчка и към 6....10 декември доставка)гарнитурите за дросела и за клапана на тихите обороти, утре трябва да са при мен , дано само да съм уцелил правилните каталожни номера. Ще ги поставя (ако не е много студено и дъждовно) па ще видим на сутринта как ще е с паленето и оборотите.

Аватар
mapamop
Мнения: 4096
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 92 пъти
Получена  благодарност: 297 пъти

При студен старт не успява да задържа оборотите - "смукача" или?

Мнение от mapamop » 23 Ное 2023 21:58

solun написа: 23 Ное 2023 18:28 гарнитурите за дросела и за клапана на тихите обороти,
И гарнитура на входящия колектор - трябва да има налична мисля, примерно на Елринг или Виктор Рейнц. На 1.8 VVT-i цените бяха между 4.50 и 6 лева....
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Двигателист
Мнения: 434
Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 19 пъти

При студен старт не успява да задържа оборотите - "смукача" или?

Мнение от Двигателист » 23 Ное 2023 22:30

Колата има ли газ?

Аватар
mapamop
Мнения: 4096
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 92 пъти
Получена  благодарност: 297 пъти

При студен старт не успява да задържа оборотите - "смукача" или?

Мнение от mapamop » 23 Ное 2023 22:47

Двигателист написа: 23 Ное 2023 22:30 Колата има ли газ?
Още в първия пост е писано че няма:
solun написа: 20 Ное 2023 14:08 Нямам газова уредба, свещите са добре - сменени са преди 20х.км иридиево дензо, бобините са подменени с течение на времето
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

solun
Мнения: 76
Регистриран на: 03 Дек 2019 06:33
Местоположение: Враца
Автомобил: Тойота Корола 1.4 vvti 97к.с.
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 2 пъти

При студен старт не успява да задържа оборотите - "смукача" или?

Мнение от solun » 24 Ное 2023 17:17

Гарнитурата на входящия колектор е сменявана преди може би 4....5 год , защото се наложи да свалям главата, тогава бяха подменени и други гарнитури около ремонта с главата (но не и тези на клапана и на дросела). От тогава не е пипан всмукателния колектор и мисля, че не би трябвало да има причина да смуче от там въздух и да се налага отново да я подменям(ма де да знам, поне така си мисля де).
Иначе , да, гарнитурата е към 6лв за колектора.
Тази за дросела е 7лв, а за клапана на тихите е 12,50лв (обаче е оригинална, поне така пише на етикета - джапан).
Все ми се ще, че е нещо дет колегата по-горе беше написал ""Прилича на недобро дозиране на въздуха на празния ход, което ти реално го коригираш с педала на газта през дроселната клапа"".
Не зная коя е тая джаджа, която отговаря за това дозиране на горивовъздушната смес при студен старт, но вероятно тя нещо се е прецакала и ми трови нервите сутрин.
Последно промяна от solun на 24 Ное 2023 17:27, променено общо 1 път.

Аватар
mapamop
Мнения: 4096
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 92 пъти
Получена  благодарност: 297 пъти

При студен старт не успява да задържа оборотите - "смукача" или?

Мнение от mapamop » 24 Ное 2023 17:26

solun написа: 24 Ное 2023 17:17 всмукателния колектор и мисля, че не би трябвало да има причина да смуче от там въздух и да се налага отново да я подменям(
И аз така си мислех, че като не е пипана никога ще е наред, но се оказа че новата е със грубо 30% по-висока, след като ги наложих двете една до друа на масата. И резултата беше около 1% надолу в корекцията на горивото на късия трим, отчетен от първата сонда. Ако не е била ОЕМ сменената гарнитура, вероятно е вече да е "гроги". В крайна сметка цената ѝ не е стряскаща, сменя се лесно (поне на 1ZZ-FE) и няма да стане по-зле, ако не помогне. В сервизното за 1ZZ-FE я дават "на първа линия" за проверка. Като свалиш колектора, ще го огледаш и за пукнатини, защото вероятно е пластмасов.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

solun
Мнения: 76
Регистриран на: 03 Дек 2019 06:33
Местоположение: Враца
Автомобил: Тойота Корола 1.4 vvti 97к.с.
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 2 пъти

При студен старт не успява да задържа оборотите - "смукача" или?

Мнение от solun » 24 Ное 2023 17:31

Да, колектора ми е пластмасов (това и аз си мислех - дали някъде няма пукнатина по него, ама няма ли да се чува някво свистене нещо дето да подсказва, че не е окей).
Ами.....явно ще трябва и там да ръчкам, моя е 4ZZ FE, не вярвам да е по-различен от 1ZZ FE.

Аватар
ivan_pop
Мнения: 144
Регистриран на: 07 Авг 2016 17:40
Местоположение: Pleven
Автомобил: OVB X18XE1
Получена  благодарност: 16 пъти

При студен старт не успява да задържа оборотите - "смукача" или?

Мнение от ivan_pop » 24 Ное 2023 20:53

Дали смуче въздух от някъде, се проверява лесно.На работещ мотор съмнителните места се пръскат с някакъв леснозапалим сорей, контактен или старт спрей.Ако мотора промени звука, смуче въздух.

Аватар
mapamop
Мнения: 4096
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 92 пъти
Получена  благодарност: 297 пъти

При студен старт не успява да задържа оборотите - "смукача" или?

Мнение от mapamop » 24 Ное 2023 23:12

ivan_pop, невинаги е меродавен тоя метод.
И аз го пробвах - 2 спрея заминаха и мотора не си промени оборотите. За едро сцепени неща става, но за много и малки пори не ми се получи. За сметка на това сондата никак не бърка.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

gena_bs
Мнения: 870
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 97 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

При студен старт не успява да задържа оборотите - "смукача" или?

Мнение от gena_bs » 25 Ное 2023 07:41

На мен с този метод ми прецакаха един маркуч и резултат никакъв. После сам открих, че проблемите са от накрайниците на вакуумните тръбички.
При тях методът е механично въздействие лек натиск, разместване без крайности.

Аватар
mapamop
Мнения: 4096
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 92 пъти
Получена  благодарност: 297 пъти

При студен старт не успява да задържа оборотите - "смукача" или?

Мнение от mapamop » 25 Ное 2023 07:46

solun, сеали горната кора над бобини и свещи и пусни едни снимки, да погледна какво има
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Amazon [Bot] и 5 госта