Страница 4 от 4

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Публикувано на: 06 Дек 2023 13:49
от r34c7
nov написа: 06 Дек 2023 13:16 Възможен вариант за НАШАТА марка, все пак да спестят малко, пък и да си изкара гаранцииката (както всички други искат)
Нямам идея какви са плюсовете на това да има още едно покритие под мократа боя и грунда. Единствената техника, която съм сигурен, че има покритие под основния слой е пътностроителната техника, но там ламарината е 3мм, основния слой не е мокра боя и...сравнение с лека кола не може да се направи.
nov написа: 06 Дек 2023 13:16 ама едни на 15-тата година са се разпаднАлЕ, а други отдолу светят
А кажи защо, по-рано в темата видях споменат Т22 купуван от България чисто нов и пред разпад. Моя също е купуван в БГ и цял живот е бил тук, но освен повърхностно по окачването и 2 точки на веждите няма ръжда по купето, а не мия редовно.

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Публикувано на: 06 Дек 2023 14:20
от dracunculus
Не може да ти каже, няма и смисъл....Споменах сравнения не малко, които потвърждават тезата ми, че всичко гние и е въпрос на конкретния случай, дори в рамките на една марка- в по-горните ми постове съм дал инфо, за заинтересуваните. Опел не гниел- tooth.gif кажи го на баща ми по повод на Корсата (2003), която от мнооого отдавна е тотален ръждясал боклук.... Ауди било "супер"- е, да ма не и конкретния споменат от мене екземпляр, е и какво от това? Доказва ли всичкото това, че тая марка ГНИЕ, а другата НЕ? Ами, не, тая тема е за заключване. Седите и се дърлите за ръжди по "пълнолетни" коли. Ако искате кола за вечността- купувате Lexus LFA (от карбон и алуминии е) или Бугати Широн (карбон), карате ги САМО при хубаво време, и не веднага след края на зимата, и колите остават за внуците ви :)

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Публикувано на: 06 Дек 2023 14:27
от Hursa
Едната бройка - малко по-качествено изработена и ръждата е тръгнала по-късно, но вече е тръгнала. А "ръжда и жена тръгнат ли ..." smile.gif
При "горещо" поцинковане дават гаранции до 30 години. А технологията далеч не е така скъпа - прилага се от доста марки. Разбира се и при такава антикорозионна обработка може да тръгне ръжда - при силно надиране на повърхността.
На старото пежо бях одрал прага в бетонов праг, боята бе свалена, ламарината смачкана - но оцинкования слой не бе одран и не ръждяса с години, а постоянно се обливаше от гумата, както и от хвърляни от нея камъчета и песъчинки. Така и си замина към моргата (след катастрофа smile.gif).

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Публикувано на: 06 Дек 2023 15:14
от nov
dracunculus написа: 06 Дек 2023 14:20 Не може да ти каже, няма и смисъл...
Обиждаш ме!!!! Ти да си чувал за думата партидност, което говори с всичките му кайдзени,майдзени и темподобни, че няма едно и също качество дори и при Тойота.
r34c7 написа: 06 Дек 2023 13:49 А кажи защо, по-рано в темата видях споменат Т22 купуван от България чисто нов и пред разпад. Моя също е купуван в БГ и цял живот е бил тук, но освен повърхностно по окачването и 2 точки на веждите няма ръжда по купето, а не мия редовно
Драконе, ето ти отговора бе - да за Бг пазар, едната доставена Април 2004-та, другата Септември 2004 - едното покритие както трябва, другата кола е пред полуразпад.
dracunculus написа: 06 Дек 2023 14:20 Не може да ти каже, няма и смисъл....
Ше те помоля в следващ коментар по МОЙ адрес да не отговаряш от мое име, deal? :censored:
dracunculus написа: 06 Дек 2023 14:20 а ми по повод на Корсата
Сравняваш Корса с Авенсис - разлика няма в класовете?
dracunculus написа: 06 Дек 2023 14:20 Ауди било "супер"- е, да ма не и конкретния споменат от мене екземпляр, е и какво от това?
Да видиш изгнило Ауди, е като да НЕ видиш изгнила Тойота - тоест и двете са случайности и/или прецедент, специално на тема ръжда и гнилостни процеси Тойота ОПРЕДЕЛЕНО ИМА какво да научат от Ауди, както и за акустиката също, ама пък сега сравняваме Тойота с премиум и пак не е добре :)
dracunculus написа: 06 Дек 2023 14:20 Седите и се дърлите за ръжди по "пълнолетни" коли.
В спора се ражда истината, ти , като искаш не влизай в темата, всеки е тук по желание.
Hursa написа: 06 Дек 2023 14:27 Едната бройка - малко по-качествено изработена
Е глупости, това е Тойота, няма малко няма много там процеса е автоматизиран, смао тоя който прави смеските за ваните и обработките да не е бил на няколко саке-та, че кайдзена отиде по дяволите...........

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Публикувано на: 06 Дек 2023 15:24
от dracunculus
Колега, предлагам да поснижиш тона. wink.gif Изказването ми не беше по лично твой адрес, насочено персонално (съжалявам, ако така си го разбрал). И, да, твърдя, че адекватен отговор по този адрес не може генерално да се даде- доводите си ги изказах. Това имах предвид. Темата, за съжаление, се изроди. Иначе адмирирам първия ти пост, споделяйки опита ти с РАВ-а

Една година с РАВ4 ХА30 3ZR-FAE

Публикувано на: 06 Дек 2023 15:33
от nov
Не съм го повишавал. приех го персонално - защото за МЕН липсата на партидност и Continious Improvement (както се споменава и във въпросната книга) е осезаема.Не е само при Тойота разбира се ( че ще има обидени, че споменавам само Тойота)
dracunculus написа: 06 Дек 2023 15:24 Иначе адмирирам първия ти пост, споделяйки опита си с РАВ-а
За надеждността спор няма (въпреки, че познавам доста хора избягали именно от тази "надеждност", но да не изродяваме още темата), макар, че е минала САМО година.Очаквам доставка на Волво-то, така, че едва ли ще мога да я проверя за в бъдеще тази надеждност, Тойотата ще се кара от дъжд на вятър с цел да не и падне акумулатора, за останалото време ще се разчита на НЕ ТОЛКОВА НАДЕЖДНИЯ, колкото Тойота Шведско/Белгииски продукт....

Ръжда по автомобилите

Публикувано на: 10 Яну 2024 13:56
от Hursa
itzoa написа: 10 Яну 2024 08:41 Твърди се, че по-честото миене от сол и подобни неща зимата спомага за забавянето на ръждата. Но това е за друга тема.
"Ръждата е корозионен продукт, железен оксид, който се образува при оксидацията на желязо или стомана с кислород в присъствието на вода или атмосферна влага. Ръждата се състои от хидратиран железен(III) оксид (Fe2O3·nH2O), който ѝ придава характерния червеникав цвят, и железен(III) оксид-хидроксид (FeO(OH), Fe(OH)3), който е отговорен за жълтия ѝ оттенък."
Къде виждате тук солта. smile.gif И не просто се "твърди", а е подробно описано и разписано, доказано в различни сериозни източници, от доста области. Можем сами да се убедим дори у дома. Не, че може да се отрече влиянието на някой соли. Но вие осигурявате най-важните компоненти - вода и след това съхне. smile.gif Ръжда се образува най-много, най-интензивно на границата, повърхността разделяща вода/въздух върху - по периферията на капките в случая.
(Репликата е шега, да не се приема на сериозно! smile.gif)

Ръжда по автомобилите

Публикувано на: 10 Яну 2024 14:53
от slowtraveler
Солта спокойно би могла да ускори електрокорозията на 'неизолирани' повърхности (нарушена боя):whistle:

Ръжда по автомобилите

Публикувано на: 10 Яну 2024 16:18
от itzoa
Toва какво е ръждата беше малко излишно да ми го копираш. Не падам от Луната :)
Говоря за това, което прочетох в ръководството:
Screenshot_1.png
Screenshot_1.png (48.2 KiB) Преглеждано 5241 пъти

Ръжда по автомобилите

Публикувано на: 10 Яну 2024 16:24
от vfr800
Е то трябва да не излизаш от автомивката според тая инструкция tooth.gif

Ръжда по автомобилите

Публикувано на: 10 Яну 2024 16:39
от itzoa
vfr800 написа: 10 Яну 2024 16:24 то трябва да не излизаш от автомивката
И аз това си помислих. :)
А оня ден се врях по тревненските баири и от някакво село Фъревци като хванах към Армянковци по ей това нещо:
https://www.google.com/maps/@42.8830868 ... ?entry=ttu
Заблудих се по гугъла, щото мернах на телефона, че даже е минавал автомобила им дето снима улиците. Реших, че щом е минавал не може да е толкова зле.
Е, зле беше на места. Имаше и разни клончета стърчащи, но не ми се видяха, чак толкова страшни.
И като съм надрал новия автомобил по цялата дължина докато минавам покрай разни драки... една дълга резка, но сякаш плитка. Даже като се намокри и не личи, само на чиста и суха на слънце си личи добре. Първо мислех, че е само оцапано.... Направо ми идеше да се изям.
Дали наистина за да избегна ръжда сега трябва да я давам за боядисване?
Това като чета последната точка сега и ме хвърля в дълбок размисъл.

Ръжда по автомобилите

Публикувано на: 10 Яну 2024 17:23
от vfr800
Не не мисля, ако не е дълбока може да се елиминира като се изтъни лака с пастиране. Ако обаче е дълбока до боя , тогава ще трябва боядисване. Мини покрай някой детайлинг център да я погледнат и да кажат дали ще може да я премахнат като пастират. Ако става отиди при застрахователя да те снимат после отиваш при детайлърите , пастират те, взимаш си фактура и се връщаш при застрахователя.

Ръжда по автомобилите

Публикувано на: 10 Яну 2024 17:34
от slowtraveler
Не бих се занимавал... Леко 'одиране' на лака въобще не компрометира покритието... Дори и до боя да е - пак няма да тръгне корозия...
Ако те дразни - ОК, но тогава пък влизаш в друг филм - как ще ти я боядисат, как ще сглобят разглобените детайли покрай боядисването и т.н. и т.н...
Дори и само полиране да е - тогава има вероятността разликата в каското да е такава, че да е по-добре да си я полираш без да уведомяваш застрахователя :)

Ръжда по автомобилите

Публикувано на: 10 Яну 2024 18:07
от Hursa
Почти всичко от изброеното (в ръководството) - когато е сухо не е опасно. А ако е мокро се изсушава и "пасивира" при шофиране - и евентуално струята го отнася. smile.gif