Парното духа студено

danailpz
Мнения: 52
Регистриран на: 15 Юни 2014 15:25
Местоположение: Пазарджик
Автомобил: Тойота корола версо
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Парното духа студено

Мнение от danailpz » 13 Дек 2023 14:38

Здравейте на всички от форума
Имам един казус относно парното в купето на автомобила
Колата е Тойота корола версо 2004 1,8 129 к.с.
Бензин -газ
След смяна на редактора с нов колата изгуби парното в купето
Обезвъздуших но топлото дойде само от ляво
От дясно духа студено
Промих радиаторчето (питата) в купето небеше запушена пак обезвъздуших и проблема си оста в ляво е топло а в дясно студено
Свалих джапката да погледна клапите дали не са блокирали не са- сменят положението долу ,в средата и на предни прозорец
Клапата за вътрешния кръг също работи нормално
Въпроса ми е ако някой се е сблъсквал с нещо подобно да драсне
Все пак идва зима:):):):
Благодаря предварително на всички отзовали се

Аватар
mapamop
Мнения: 4082
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Парното духа студено

Мнение от mapamop » 13 Дек 2023 17:00

Антифриз има ли достатъчно?
Да не е задръстен вътрешно радиатора?
Левите клапи са по-близо до топлите тръби и затова от там идва по-топло.
Ако е сваляно таблото да не са разместени въздуховодите, клапи и т.н по "бурето"?
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

danailpz
Мнения: 52
Регистриран на: 15 Юни 2014 15:25
Местоположение: Пазарджик
Автомобил: Тойота корола версо
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Парното духа студено

Мнение от danailpz » 14 Дек 2023 03:16

Антифриза е в нормата
Вътрешното радиаторче (питата) е промито
Таблото не е сваляно нито въздуховодите нито буретоа нивото на антифриза в разширителния суд е ФО маркировката fuul

Аватар
Freedom
Мнения: 388
Регистриран на: 22 Яну 2010 11:04
Местоположение: Бургас
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Парното духа студено

Мнение от Freedom » 14 Дек 2023 07:02

"Редактора" радиатор ли да се чете? Как точно обезвъздуши системата, под наклон ли беше колата? Имам съмнения за въздушен джоб.

danailpz
Мнения: 52
Регистриран на: 15 Юни 2014 15:25
Местоположение: Пазарджик
Автомобил: Тойота корола версо
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Парното духа студено

Мнение от danailpz » 14 Дек 2023 08:58

Наравно не по наклон
Има ли значение това дали е под наклон или не
И акоима под какъв наклон трябва да е колата
Благодаря

Аватар
mapamop
Мнения: 4082
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Парното духа студено

Мнение от mapamop » 14 Дек 2023 12:08

След източване и наливане на 3 литра антифриз и концентрат преди месец, на моята ѝ отне 3 дни или 150 километра градско, за спадне нивото със 2 пръста под FULL. Това със каране предимно на 2-3 предавка че да стои основно в диапазона на 2500-4000 оборота и парното надуто на макс. Всяка сутрин масажирах и маркучите след запалване.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

danailpz
Мнения: 52
Регистриран на: 15 Юни 2014 15:25
Местоположение: Пазарджик
Автомобил: Тойота корола версо
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Парното духа студено

Мнение от danailpz » 14 Дек 2023 16:55

Утре и това ще пробвам

Аватар
mapamop
Мнения: 4082
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Парното духа студено

Мнение от mapamop » 14 Дек 2023 17:10

Опитай да я спреш през нощта на наклон с муцуната напред - дори и на някой тротоар с предните гуми, запали я и охлаби капачката на радиатора без да я махаш. Докато е на празен ход размачкай широките маркучи към радиатора.
Затегни капачката и пак масажирай маркучите, след което остави климатика на положение HI и гледай да се задържаш повече на около 2500-4000 оборота. Вероятно за градско само, ще ти се наложи да бръмчиш на трета предавка в повечето време.
Като е напълно загряла си вземи едни ръкавици или дебели парцали и масажирай пак маркучите. Внимавай да не те изгорят маркучите, че са доста горещи. В общи линии ти трябва да е отворил напълно термостата и обороти за да се самообезвъздуши системата. С мачкането на маркучите ще разбуташ въздушния джоб да избяга нанякъде, така че да го избута антифриза.
При наличие на джоб, вероятно и стрелката на температурата ти да е мръднала малко или много нагоре. При мен стоеже едно деление над средата...
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

danailpz
Мнения: 52
Регистриран на: 15 Юни 2014 15:25
Местоположение: Пазарджик
Автомобил: Тойота корола версо
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Парното духа студено

Мнение от danailpz » 14 Дек 2023 20:04

Още пробвам и това но само да уточня че този модел нямал температурен уред вътре на таблото
Когато е студена колата свети синя лампочка когата загрее светва червена и после загасва чвереената и това значи че всичко е ок

Аватар
mapamop
Мнения: 4082
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Парното духа студено

Мнение от mapamop » 14 Дек 2023 21:00

Теоретично и с прост елм327 може да я следиш, но като нямаш предходни данни - файда.
Забравих че няма стрелка, но щом не светва червено, поне си спокоен че не е голям мехура, и да прегрееш мотора.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4928
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Парното духа студено

Мнение от slowtraveler » 15 Дек 2023 08:18

Офтопик
► Виж съдържание
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
mapamop
Мнения: 4082
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Парното духа студено

Мнение от mapamop » 15 Дек 2023 10:33

slowtraveler написа: 15 Дек 2023 08:18 Те това и аз не го разбрах
Офтопик
с муцуната нагоре, срещу наклона. Не внимавам, и май ми е време за дълга почивка от компютрите отново.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
ivan_pop
Мнения: 144
Регистриран на: 07 Авг 2016 17:40
Местоположение: Pleven
Автомобил: OVB X18XE1
Получена  благодарност: 16 пъти

Парното духа студено

Мнение от ivan_pop » 15 Дек 2023 19:25

danailpz написа: 13 Дек 2023 14:38 След смяна на редактора с нов колата изгуби парното в купето
Аз като сменям редуктор, задължително проверявам дали работи парното(топло), зима ли е, лято ли е няма значение.След като дойде парното подгрявам мотора докато включи и изключи вентилатора на радиатора поне два пъти.Ако нещо не е наред, откачам маркуч от редуктора и наливам през него охлаждаща течност.Кой маркуч ще наливам, зависи как е вързан редуктора.Няма панацея, трябва да се мисли.Откачането на маркуча трябва да се прави внимателно, след освобождаване налягането в системата.
Тази кола с един радиатор за парното е?

Аватар
mapamop
Мнения: 4082
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Парното духа студено

Мнение от mapamop » 15 Дек 2023 20:17

ivan_pop написа: 15 Дек 2023 19:25 Тази кола с един радиатор за парното е?
Един. Същия като на Авенсис Т25, даже и по каталожен номер.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
ivan_pop
Мнения: 144
Регистриран на: 07 Авг 2016 17:40
Местоположение: Pleven
Автомобил: OVB X18XE1
Получена  благодарност: 16 пъти

Парното духа студено

Мнение от ivan_pop » 16 Дек 2023 11:03

mapamop написа: 15 Дек 2023 20:17Един.
В такъв случай проблема е в клапите за въздуха или има запушване в радиатора.Запушването може да е в пътя на охл. течност или в пътя на въздуха.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 65 госта