Новите Lexus-и / LBX, UX, RZ, RX и т.н.

Аватар
ivied
Мнения: 307
Регистриран на: 08 Юни 2014 14:39
Местоположение: Germany
Автомобил: Yaris Cross
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

Новите Lexus-и / LBX, UX, RZ, RX и т.н.

Мнение от ivied » 28 Дек 2023 12:38

Излизат нови модели на Lexus. Някои (повечето) с аналози при Тойота.
Само ребрандиране и/или качествен скок.
Мнения, характеристики, анализи, нововъведения, цени...
L2.jpg
L2.jpg (118.09 KiB) Преглеждано 1848 пъти
L3.jpg
L3.jpg (88.74 KiB) Преглеждано 1848 пъти
По света има все по-малко мотики, върху които не е стъпвал човешки крак.

dracunculus
Мнения: 1225
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 57 пъти
Получена  благодарност: 36 пъти

Новите Lexus-и / LBX, UX, RZ, RX и т.н.

Мнение от dracunculus » 28 Дек 2023 15:03

ivied написа: 28 Дек 2023 12:38 Само ребрандиране и/или качествен скок.
Това въпрос ли е или просто констатация?

Аватар
ivied
Мнения: 307
Регистриран на: 08 Юни 2014 14:39
Местоположение: Germany
Автомобил: Yaris Cross
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

Новите Lexus-и / LBX, UX, RZ, RX и т.н.

Мнение от ivied » 31 Дек 2023 07:41

Пуснаха някои "смалени" модели и свалят гамата към по-малките , а ла Тойота, е. по-накичени разбира се и със по-скъпи материали в интериора. Но основното си е същото, нали така? Тa какво е LBX - Ами Ярис Крос. А UX? Корола Крос... За NX e ясно, че си е RAV 4...
Както са тръгнали и до Aygo-то ще стигнат blush.gif
Означава ли това, че за 10-15 бона в Евро повече (в сравнение с аналогичните модели при Тойота), получавате наистина повече?
Освен повече глезотии и гъдел...?
Не говоря за големите и спортните модели, там "уникалността" е по-добре представане и запазена...
Пример: За офф-роудърите а ла Ленд Круизъра, трябва да си доста "извратен" :D ок, не е хубава дума, по-скоро да харесваш стила на арабските шейхове или по американски белите салони, че да предпочетеш пре-луксозната версия пред оригинала, сдържаността, прагматичноста и полезния достатъчен лукс, който пак е с повече от достатъчно екстри и на 1-во място ФУНКЦИОНАЛНОСТ...
за проходимостта на 4Х4 при Оригиналът на Тойота, изобщо и не споменавам... :thumbsup:

И Весело посрещане на Новата Година! С най-добри пожелания! :thumbsup:
По света има все по-малко мотики, върху които не е стъпвал човешки крак.

dracunculus
Мнения: 1225
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 57 пъти
Получена  благодарност: 36 пъти

Новите Lexus-и / LBX, UX, RZ, RX и т.н.

Мнение от dracunculus » 31 Дек 2023 08:40

Ами, зависи от гледната точка, колега. Карам IS300h, карам и Авенсис. Моделите и на двата са от едни години. Колите са позиционирани в един сегмент. Ок, оставяме задвижващия щтранг настрана (не може да ги сравняваме), но с всичко друго Лексусът превъзхожда много. Като материали, комфорт, стабилност, безшумност и т.н. Когато го купувах, по-точно избирах, карах и Камрито. Многократно, за по няколко дни, на аутобан, в града, междуградско. Ами, като комфорт и лукс, усещане, също не могат да се сравнят. Да, Камри е от Авенсис по-висок клас, факт. Но не достига Лексуса. Дали бих избрал Камрито пред ES, например? Ами, зависи какво искам. Ако искам просто това задвижване, ДА, аналози са. Но дотук. Ако искам тиха, безшумна, истински комфортна кола, с адаптивно окачване (F-Sport-a) и HD-премиум стерео, двойно остъкляване, истинска, мека кожа с охлаждане на седалките, задни седалки с накланяща се облегалка и куп още неща отгоре- отговорът е ясен- Лексусът е ултимативният вариант от този концерн. С две думи мога да ти синтезирам ситуацията така: в конкретния клас/сегмент няма голяма разлика в задвижването и техниката между Тойота и Лексус- както ти обобщи (с изключение на спортните модели и LS, GS, донякъде и IS (например защото е със задно предаване). Но има определено разлика по горе описаните от мен точки, и тя се усеща. И повечето пари си струват, за мен. Въпрос на гледна точка, колега :cheers:
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Новите Lexus-и / LBX, UX, RZ, RX и т.н.

Мнение от Hursa » 31 Дек 2023 17:35

Като им гледаме изключително бедния "асортимент" от предлагани двигатели и трансмисии (вижте например - при корола в трите и модификации, корола крос, цхр и приус, та дори ярис и ярис крос ползват орязана версия на един и същ двигател, който се поставя и на корола) (сравнете корола - предлага се с един двигател и една трансмисия у нас, един единствен вариант, голф - в основната ценова листа с пет двигателя, някой с по два варианта по мощност, всеки двигател с по две трансмисии, предлага се като хибрид в две модификации, също така като гти, гтд и ер вариант - избор от тридесетина варианта, различни по мощност и трансмисии) - явно целта е да се печели максимално с минимални вложения за разработки.
Последно промяна от Hursa на 31 Дек 2023 18:01, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

dracunculus
Мнения: 1225
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 57 пъти
Получена  благодарност: 36 пъти

Новите Lexus-и / LBX, UX, RZ, RX и т.н.

Мнение от dracunculus » 31 Дек 2023 17:59

Колега, в случая изобщо не става дума за това. Да, самият аз лично винаги съм критикувал точно това като основен минус на марката, но темата е съвсем друга wink.gif
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Новите Lexus-и / LBX, UX, RZ, RX и т.н.

Мнение от Hursa » 31 Дек 2023 18:04

Как да не става за това дума - не стига че пускат по няколко тойота модели с едни и същи и единствени двигатели, както и трансмисии, та и т. н. премиум тойоти - са със същите задвижвания, та и на същите платформи.
Щамповат едни и същи автомобили с външни разлики, и разлика във второстепенно и третостепенно оборудване.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

dracunculus
Мнения: 1225
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 57 пъти
Получена  благодарност: 36 пъти

Новите Lexus-и / LBX, UX, RZ, RX и т.н.

Мнение от dracunculus » 31 Дек 2023 19:11

Става дума конкретно дали си струва да дадеш повече пари за технически същата кола с по-луксозно и комфортно изпълнение. Колегата го е написал добре, вникни в поста му. А по твоя въпрос- не виждам нищо лошо да предлагат сходни или еднакви агрегати с Тойота в "ниския" и среден клас Лексус. Във високия клас предлагат приятни неща (LS, LC), но и там имат малко на брой агрегати, сравнени с конкуренцията и това ги прави до някъде не толкова атрактивни. Да, грешна стратегия е да няма в Европа IS350, IS500.....всъщност да няма изобщо вече IS, GS, да няма ES350 и т.н. ситуацията сме я коментирали. Кофти маркетингова стратегия въобще, тичично за Тойота и Лексус, по мое мнение.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Новите Lexus-и / LBX, UX, RZ, RX и т.н.

Мнение от Hursa » 31 Дек 2023 19:18

Да де - написал го е добре, същото което се опитвам и аз да "кажа" - същия автомобил, същата " Тойота, е. по-накичени разбира се и със по-скъпи материали в интериора" smile.gif Никакви вложения за нови разработки на двигатели, трансмисии, та дори и платформата на която се изгражда автомобила - всичко това, което е неговата основа. Едни и същи части и материали - за това което изгражда основно автомобила. Но за това пък продавано на премиум цена.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

dracunculus
Мнения: 1225
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 57 пъти
Получена  благодарност: 36 пъти

Новите Lexus-и / LBX, UX, RZ, RX и т.н.

Мнение от dracunculus » 31 Дек 2023 19:30

Ок, може да не съм разбрал контекста. Но всъщност, имайки предвид от къде е тръгнала подмарката Лексус, напълно разбираем курс. :thumbsup: Идеята първоначално е започнала с LS-a, да се конкурира с S-класата. После, слизайки надолу в сегментите- взимат готови платформи от концерна. Разбираемо за мен. LS-ът си им остана тортата на черешката и си е и много сериозен автомобил. И не е като да не влагат в него всичко....мултистеидж-хибрид, или пък 3,5л би-турбо и така нататък.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Новите Lexus-и / LBX, UX, RZ, RX и т.н.

Мнение от Hursa » 31 Дек 2023 19:33

Да се конкурира с премим марките, но в случая използва основните компоненти на бюджетни автомобили.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
max-2
Мнения: 1789
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 18 пъти
Получена  благодарност: 44 пъти

Новите Lexus-и / LBX, UX, RZ, RX и т.н.

Мнение от max-2 » 31 Дек 2023 19:36

На лексус хибрид 2.5 бензиновия агрегат е същия като на актуалния модел камри и рав4, но позволява по-висока максимална скорост. Това е част от екстрите и не е само софтуер. Има си предимства, но не знам дали оправдават цената си. Нямам лични наблюдения. За сега камри хибрид хв71 ме удовлетворява. Има си кусури, но като цяло не съм виждал автомобил без никакви недостатъци.
Carina E 4AFE LB 1992

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Новите Lexus-и / LBX, UX, RZ, RX и т.н.

Мнение от Hursa » 31 Дек 2023 19:39

Само по-висока максимална скорост - та това нима е значима разлика (особено за тойотовския хибрид)? Достатъчно е да се използва само по различно предавателно число в редуктора към диференциала. Но вижте за сметка на какво получава тази малко по-висока скорост лексуса. Като се добави и относително по-голямата му маса, поради по-богатото оборудване.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

dracunculus
Мнения: 1225
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 57 пъти
Получена  благодарност: 36 пъти

Новите Lexus-и / LBX, UX, RZ, RX и т.н.

Мнение от dracunculus » 31 Дек 2023 20:02

А каква точно разлика очакваш? 250кмч (колкото е и на масата А8ци, 7ци и S-класи)- достатъчна е. Колата (в хибридния вариант) ускорява достатъчно, като за луксус-лайнер с този размер, има приемлив, даже страхотен разход. Ами, дреме ми, че не е някаква супер -дупер нова, модерна разработка на хибрида. Утвърдена техника, изчистена от грешки. Бих я карал, и се надявам да стигна и до такава кола в бъдеще....дано :cheers:
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Новите Lexus-и / LBX, UX, RZ, RX и т.н.

Мнение от Hursa » 31 Дек 2023 20:05

За кой лексус става дума smile.gif Гледам, че лексус ес е със същата хибридна система като камри, но същата макс скорост, с по-слабо ускорение. Да не гледате някой "американски" с по голям двигател, не хибриден.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 55 госта