Страница 9 от 11

Auris HSD E18 1.8 2ZR-FXE 2016 - Грешки C2309, C1241 и U0293 - тракане от мотора ?

Публикувано на: 11 Апр 2024 21:33
от BOz
Почти сигурно, че този двигател няма механичен проблем.
Всякакви полемики какво масло било използвано и на колко км. било сменявано са безполезни за конкретния случай.

Auris HSD E18 1.8 2ZR-FXE 2016 - Грешки C2309, C1241 и U0293 - тракане от мотора ?

Публикувано на: 12 Апр 2024 10:21
от xtratime
Привет!
То е ясно, че ние изказваме предположения на база получената информация.
Ако двигателя имаше проблем с веригата(износена верига, обтегач) то тази неравномерна работа и чукане на мотора щеше да се проявява и при изключен ЕГР и дебитомер. Същото и при проблем с гарнитура на главата или хлабини на клапани и т.н.
След като при изключени букси на ЕГР и дебитомера двигателя работи нормално и всичко е наред, то проблема е свързан с тях.
Изказах мнение, че е хубаво при смяна на ЕГР, да се смени и PCV клапана. Сменен ли е? Другото ми съмнение е, че този двигател "смуче" въздух от където не трябва, дебитомера не го мери и горивовъздушната смес не е в правилните пропорции. Дали в сервиза са сваляли смукателния колектор е въпроса, и сменена ли е гарнитурата?

Auris HSD E18 1.8 2ZR-FXE 2016 - Грешки C2309, C1241 и U0293 - тракане от мотора ?

Публикувано на: 12 Апр 2024 19:23
от gena_bs
При авариен режим VVT-I на двата вала не остава ли в зададено фиксирано положение?
T.e. Akima уцели в десетката, както винаги!

2ZR-FE на 230000km:

2ZR-FXE Prius 2010 на 303000km:


PCV valve symptoms:
https://www.google.com/search?q=pcv+val ... e&ie=UTF-8

Auris HSD E18 1.8 2ZR-FXE 2016 - Грешки C2309, C1241 и U0293 - тракане от мотора ?

Публикувано на: 16 Апр 2024 16:04
от teodora_popova82
Здравейте,ще напиша до къде стигнахме.В Тойота Пловдив смениха ЕГР,ако са го сложили както трябва,но промяна нямаше.Гледаха и какво правиха още два дни и не можаха да ни дадат никакъв отговор за проблем.А как търсят проблема не казват(как извършват диагностиката).От там чрез познати стигнахме до Тойота Пазарджик.Извърши се диагностика пред нас,първо на място,после карахме колата(човекът вътре с включен компютър) и показа проблем с четвърти цилиндър.Казаха,че след като са сменили ЕГР,остава или да е дюза или на главата гарнитурата влизало въздух или нещо такова.Но това последното само се предполага,ако се стигне до там да се сваля двигателя ще се види.
Съветът на диагностицикът беше в Тойота Пловдив да върнат старият ЕГР и да разменят местата на дюза 4 с дюза 3.Да се види дали ще има подобрение.От там той се обади в Пловдив да каже какво да направят.
В Пловдив върнаха стария ЕГР и разменили местата на дюзите( и да кажа,че ни върнаха парите ).Подобрение няма.Когато е включен ЕГР не свети чека и тресе(тракането,майстора от Пазарджик каза,че е от вибрацията,която се създавала и отдолу нещо опирало).Като изключим ЕГР колата върви без проблем и свети чека.
С Тойота Пловдив приключихме,сега чакаме от Пазарджик да ни кажат кога да караме колата и да я гледат и те от начало.Съмняваме се дали смяната на ЕГР е направена като хората,тъй като преди време с едни накладки си оставиха ръцете.Най-голямото учудване и на тези от Пазарджик е,защо работи при изключен ЕГР и защо не свети лампа за проблем когато е включен ЕГР.
Имаме въпрос-с тази размяна на местата на тези дюзи решава ли се нещо или най- правилно е да се смени с нова тази дюза на четвърти цилиндър?Майсторът каза,че ако е дюза ще се оправи като се разменят местата.
Благодаря предварително на всеки,който пише.
Както може би разбрахте повечето колата е такси и това постоянно влизане в сервиз и ненамиране на проблем ,малко ни отчайва,защото все още не е ясно какво е,колко време ще трябва за отремонтирване и колко ще струва!

Auris HSD E18 1.8 2ZR-FXE 2016 - Грешки C2309, C1241 и U0293 - тракане от мотора ?

Публикувано на: 16 Апр 2024 16:31
от WoLF
Ако е от дюзата, сега трябва да има проблем вече с трети цилиндър... Благодаря много за информацията за сервизите, определено някой ще си спести мъки като чете :thumbsup:

Auris HSD E18 1.8 2ZR-FXE 2016 - Грешки C2309, C1241 и U0293 - тракане от мотора ?

Публикувано на: 16 Апр 2024 16:59
от BOz
Всичко добре, но не написа дали някой е изчистил портовете във всмукателния колектор, които са отговорни за количество рециркулиран въздух? Ако не са, това е нещото, което трябва да се направи. Не ми се вярва да е дюза или подобно, каквито са предположенията до този момент.
Всмукателния колектор не е сложен за сваляне и не изисква никакви специални знания и/или инструменти. Просто време и занимавка след това да се чисти.

Auris HSD E18 1.8 2ZR-FXE 2016 - Грешки C2309, C1241 и U0293 - тракане от мотора ?

Публикувано на: 16 Апр 2024 17:28
от teodora_popova82
В Тойота Пловдив казаха,че като са свалили ЕГР са чистили и колектори и са сваляли охладителя да чистят

Auris HSD E18 1.8 2ZR-FXE 2016 - Грешки C2309, C1241 и U0293 - тракане от мотора ?

Публикувано на: 16 Апр 2024 17:42
от teodora_popova82
xtratime написа: 12 Апр 2024 10:21 Привет!
То е ясно, че ние изказваме предположения на база получената информация.
Ако двигателя имаше проблем с веригата(износена верига, обтегач) то тази неравномерна работа и чукане на мотора щеше да се проявява и при изключен ЕГР и дебитомер. Същото и при проблем с гарнитура на главата или хлабини на клапани и т.н.
След като при изключени букси на ЕГР и дебитомера двигателя работи нормално и всичко е наред, то проблема е свързан с тях.
Изказах мнение, че е хубаво при смяна на ЕГР, да се смени и PCV клапана. Сменен ли е? Другото ми съмнение е, че този двигател "смуче" въздух от където не трябва, дебитомера не го мери и горивовъздушната смес не е в правилните пропорции. Дали в сервиза са сваляли смукателния колектор е въпроса, и сменена ли е гарнитурата?
Гарнитура не са сменяли,а дали са сваляли смукателен колектор никой не ни е информирал!

Auris HSD E18 1.8 2ZR-FXE 2016 - Грешки C2309, C1241 и U0293 - тракане от мотора ?

Публикувано на: 16 Апр 2024 18:28
от BOz
teodora_popova82 написа: 16 Апр 2024 17:28 В Тойота Пловдив казаха,че като са свалили ЕГР са чистили и колектори
teodora_popova82 написа: 16 Апр 2024 17:42 а дали са сваляли смукателен колектор никой не ни е информирал!
Това са две противоречащи мнения. Няма как да изчистиш колектора без да се свали. Затова или са го сваляли и са го чистили, или не са. Не се брои за "чистене" само входа, където е входа на ЕГР-а.

Auris HSD E18 1.8 2ZR-FXE 2016 - Грешки C2309, C1241 и U0293 - тракане от мотора ?

Публикувано на: 16 Апр 2024 18:36
от teodora_popova82
Това казаха,повече информация не споделиха.

Auris HSD E18 1.8 2ZR-FXE 2016 - Грешки C2309, C1241 и U0293 - тракане от мотора ?

Публикувано на: 16 Апр 2024 19:05
от BOz
Когато двигателя работи на едно място, трака ли отново нещото, което трака?
Може да запалите двигателя да си работи на едно място постоянно, чрез следните стъпки:
Натиснете ръчната/крачна спирачка.
1. Натиснете бутона за стартиране два пъти без да натискате педала на спирачката. Така се подава на контакт и не светва READY.
2. Натиснете педала на газта два пъти докрай.
3. Поставете автомобила в неутрална скорост - натиснете педала на спирачката и задръжте скоростния лост в N.
4. Натиснете педала на газта два пъти докрай.
5. Върнете автомобила в паркинг (натиснете педала на спирачката и му натиснете Р бутона).
6. Натиснете педала на газта два пъти докрай.
Сега трябва да видите MAINTENANCE MODE на дисплея.
7. Натиснете педала на спирачката и натиснете бутона Старт, за да стартирате автомобила.

Така двигателя ще запали постоянно и ще може да кажете дали след като колата загрее и двигателя работи, дали си трака на едно място.
Идеята - ако трака на едно място, може чрез диагностика да изключите ЕГР-а и да видите дали тракането ще изчезне, което да потвърди проблем в ЕГР системата, основно в портовете на колектора.
ЕГР-а се контролира чрез МАП сензора. Ако някой от портовете към някой цилиндър е запушен, ЕКУ-то се стреми да повиши налягането в колектора до зададено ниво. Това става за сметка на някой от цилиндрите, към които все още има проходимост за ЕГР газове. Съответно ЕГР количеството газове в съответния цилиндър е доста над желаното и се получава така, че цилиндъра не работи коректно. Възможност за грешна диагноза - свещ, бобина, дюза, което се наблюдава до този момент от направените диагностики. Не дай боже заради такъв проблем и грешна диагностика някой да реши да отвори двигателя.
Силно се надявам всички тези неща да се знаят от специалистите в тази област и всичко това да е направено както се очаква, ама аз изпитвам и леки съмнения и затова ви давам тези напътствия, които да се следват и които може да бъдат направени и извън официален сервиз. Стига диагностика да иска да приеме външно мнение и да не е в позиция - ти мен не ме учи.
Успех. :thumbsup:

Auris HSD E18 1.8 2ZR-FXE 2016 - Грешки C2309, C1241 и U0293 - тракане от мотора ?

Публикувано на: 16 Апр 2024 19:25
от teodora_popova82
BOz,тези неща на място го направиха в Тойота Пазарджик.На място колата не трака нито тресе.Там не мога да кажа какво показа компютъра,но явно нещо е излеезнало,защото майстора каза да караме колата и да види какво ще покаже тогава(явно е имал насоката),защото маркира някои неща и като тръгнахме и колата разтресе и той каза,че се потвърждава четвърти цилиндър.На колата й трябва малко да загрее(около 5 мин) и тогава започва да тресе при натискане на газта когато е на мотор.А тракането е последствие от тресенето и майстора го чу и го отдаде от вибрациите.Поне според него тракането не било нищо,макар,че на моменти изглежда все едно ще се разпадне колата.
Оценяваме насоките и благодарим,но и ние казваме това,което казват на нас.Мъжът ми не е на ти с хибридите и някои работи му отбягват.
Минахме и през няколко сервизчета,но и там вдигат ръцете

Auris HSD E18 1.8 2ZR-FXE 2016 - Грешки C2309, C1241 и U0293 - тракане от мотора ?

Публикувано на: 16 Апр 2024 19:34
от gena_bs
Някой от авторите на темата отдели ли време да изгледа поне един от двата клипа, които постнах?
за съжаление, няма на български, но вероятно може да се намерят, при желание, подобни и на други езици.
В клиповете всичко е показано и обяснено като за хора, имащи поне начални познания по механика и двг. Ако ги види специалист, той знае какво трябва да се направи.
Главата долу, внимателен оглед на състоянието на двигателя, проверка за равнинност, шлайфане (при нужда), нова качествена гарнитура, нови болтове и т.н. На първия клип, ако не греша, имаше точно пробив на гарнитурата между 3 и 4 цилиндър.

Относно диагностиката - винаги дават резултати в електронен или хартиен вид. Кой какво казал, другия какво чул, третия какво разбрал...
Така няма да стане.

Auris HSD E18 1.8 2ZR-FXE 2016 - Грешки C2309, C1241 и U0293 - тракане от мотора ?

Публикувано на: 16 Апр 2024 19:54
от teodora_popova82
От Тойота Пловдив не сме получавали резултати нито в хартиен,нито в електронен вариант.Относно клиповете,както казах и по нагоре,мъжът ми ако разбираше нямаше да ходим по майстори.Смешно или не!Затова пишем тук и затова ходим по сервизи.

Auris HSD E18 1.8 2ZR-FXE 2016 - Грешки C2309, C1241 и U0293 - тракане от мотора ?

Публикувано на: 16 Апр 2024 20:07
от gena_bs
Много има да ходите и не само по сервизи!

Това, че не разбирате не значи, че не можете да се запознаете и вникнете в материята!
Признайте си, че просто не искате да се образовате по темата.
Искате наготово някой да дойде и да ви реши проблемите. И така до следващите такива.
При това, ако правилно съм разбрал, с автомобила си вадите хляба. Или поне част от него.
Извинявайте, ама не ви разбирам позицията!
Успех с търсенето на сервизи и майстори!