Новозакупена Toyota C-HR 1.8 2ZR-FXE HSD 122HP eCVT /2017 - /
Публикувано на: 13 Яну 2017 12:27
Здравейте,колеги.
Продажбите на най-новия модел на Тойота C-HR започнаха от 2017г. и като един от първите щастливци със закупена новата машина мога да споделям впечатления от първа ръка. Питайте каквото ви е интересно, аз ще отговарям.
Новият модел е създаден на базата на новата платформа на Тойота, ползвана до момента от Prius IV (XW50) TNGA (Toyota New Global Architecture). Практически хибридната версия на C-HR ползва същите платформа, двигатели, хибридна система и Ni-MH батерия. За литиево-йонна засега не е обявено нищо, но аз лично очаквам след около година да пуснат 4х4 HSD версия с Li-ION батерия и електромотор на задния мост като при Lexus.
Двигатели:
8NR-FTS - 1197 см3, 116 к.с., турбо-бензин с автоматично превключване между цикъл на Ото и цикъл на Аткинсън според натоварването
2ZR-FXE - 1798 см3, 97 к.с. аткинсън за хибридната версия
В САЩ моделът ще се предлага само с двулитровия 3ZR-FAE, познат ви от Avensis и RAV4. Отделно и само за Индонезия е предвиден още 2NR-FE от Yaris
Скоростна кутия на турбо-бензиновата версия се предлага с ръчни скорости или CVT, Хибридът естествено е E-CVT.
Задвижването е предно, 4х4 засега е опция само за 1,2 Турбо варианта със CVT трансмисия. Както писах по-горе, очаквам да предложат 4х4 и за хибрида, но ще е поне след година ако изобщо пуснат такава опция у нас.
Батерията на хибрида е Ni-MH, 1.31KWh, 201,6V (28 модула * 7.2V).
Разход на гориво няма да цитирам като данни от производителя, защото по-важни са реалните условия. При загрял двигател и над 5 градуса навън, градското е около 4 л./100км., извънградското при 90 км/ч е 4,2 л./100км. (по-бързо не съм я пробвал още). При студен двигател в града, разходът се качва до 6-7/100 през първите 10-15 минути. Поради ниските температури през последната седмица, двигателят изстива много бързо и съответно се включва отново, т.е. в момента работи почти непрекъснато.
В момента е със зимен комплект гуми и джанти 16" + тасове от Горубляне (в Тойота нямаха ?!?). Засега нямам много снимки или клипчета, но при интерес може да снимам каквото ви интересува.
Продажбите на най-новия модел на Тойота C-HR започнаха от 2017г. и като един от първите щастливци със закупена новата машина мога да споделям впечатления от първа ръка. Питайте каквото ви е интересно, аз ще отговарям.
Новият модел е създаден на базата на новата платформа на Тойота, ползвана до момента от Prius IV (XW50) TNGA (Toyota New Global Architecture). Практически хибридната версия на C-HR ползва същите платформа, двигатели, хибридна система и Ni-MH батерия. За литиево-йонна засега не е обявено нищо, но аз лично очаквам след около година да пуснат 4х4 HSD версия с Li-ION батерия и електромотор на задния мост като при Lexus.
Двигатели:
8NR-FTS - 1197 см3, 116 к.с., турбо-бензин с автоматично превключване между цикъл на Ото и цикъл на Аткинсън според натоварването
2ZR-FXE - 1798 см3, 97 к.с. аткинсън за хибридната версия
В САЩ моделът ще се предлага само с двулитровия 3ZR-FAE, познат ви от Avensis и RAV4. Отделно и само за Индонезия е предвиден още 2NR-FE от Yaris
Скоростна кутия на турбо-бензиновата версия се предлага с ръчни скорости или CVT, Хибридът естествено е E-CVT.
Задвижването е предно, 4х4 засега е опция само за 1,2 Турбо варианта със CVT трансмисия. Както писах по-горе, очаквам да предложат 4х4 и за хибрида, но ще е поне след година ако изобщо пуснат такава опция у нас.
Батерията на хибрида е Ni-MH, 1.31KWh, 201,6V (28 модула * 7.2V).
Разход на гориво няма да цитирам като данни от производителя, защото по-важни са реалните условия. При загрял двигател и над 5 градуса навън, градското е около 4 л./100км., извънградското при 90 км/ч е 4,2 л./100км. (по-бързо не съм я пробвал още). При студен двигател в града, разходът се качва до 6-7/100 през първите 10-15 минути. Поради ниските температури през последната седмица, двигателят изстива много бързо и съответно се включва отново, т.е. в момента работи почти непрекъснато.
В момента е със зимен комплект гуми и джанти 16" + тасове от Горубляне (в Тойота нямаха ?!?). Засега нямам много снимки или клипчета, но при интерес може да снимам каквото ви интересува.