EGR на Avensis D4D 2001 (1CD-FTV) - почистване и блокиране
EGR на Avensis D4D 2001 (1CD-FTV) - почистване и блокиране
Привет колеги,
Отдавна мислех да постна долното, но все не оставаше време, въпреки че бях обещал на един колега, за което му се извинявам.
Надявам се информацията да е полезна, ако модераторите преценят за необходимо, моля нека направят темата важна.
За да е ясно какъв е източникът, първо някои уточнения. Нямам претенции да съм специалист по никоя от автомобилните системи, просто ми е приятно да правя и поправям неща, а и съм патил от мошеници, некадърници или обикновени мърлячи в сервизи (попадал съм и на много читави Майстори, но за съжаление доста рядко), затова предпочитам, каквото мога, да си го оправям сам.
Ще се радвам, ако някой внесе допълнения или корекции, ако нещо от написаното не е точно. За съжаление, минаха няколко месеца откакто правих тази операция, та някои от нещата са по спомен.
Мисля, че снимките сами по себе си дават доста информация, но все пак някои уточнения за ентусиазирани начинаещи (предупреждение: за по-напреднали може и да е досадно ):
1. Преди да започнете работа изключете надеждно масата на акумулатора. В процеса на работа се разкачат някои кабели и така е по-сигурно, че няма да се получат неприятни изненади. Пиша "надеждно", защото при мен този кабел непрекъснато се опитва да се върне на мястото си и може лесно да даде на контакт, когато не очаквате. Може и да е излишна операция, но вържи попа да е мирно селото ...
2. Сваля се пластмасовия капак, покриващ двигателя.
3. Местоположението на EGR-a е показано на горните снимки. Преди да го разкачите него, за да си осигурите достъп, е необходимо да свалите кутията на въздушния филтър:
- откачат се скобите отстрани,
- отхлабва се скобата, която държи дебитомера и се откачат кабелите към него самия,
- маха се горния капак,
- изважда се филтъра (обърнете внимание как е ориентиран, за да го сложите по същия начин, може и да го попочистите с продухване, изтръскване),
- под него има 3 болта, които трябва да се развият, за да се извади и долната част на кутията.
4. Тръбата, която минава над EGR-a, аз я разкачих, както е показано на четвъртата снимка, но си мисля, че беше леко излишно.
5. Към самия EGR са захванати с болтове 2 фиксиращи скоби, които държат разни кабели (май имаше и маркуче, но не съм 100% сигурен). Разкачете фиксиращите скоби, както и евентуално пречещи кабели. Само отбележете по удобен за вас начин какво или поне колко кабели сте разкачили, за да може после да възстановите свързванията.
Откачете и маркучето, което влиза в горната част на EGR-a (към вакуум регулатора).
6. Сега вече може да развиете 2-те гайки (горе) и болта (долу), които закрепват EGR-a към двигателя. Свалете EGR-a и уплътняващата стоманена гарнитура.
7. В моя случай, във вътрешността се беше натрупал слой фин прах с дебелина под 1 мм. Самото почистване (в селски условия) направих така (сигурно има по-добри варианти ):
- промих с вода,
- напръсках с обезмаслител Meglio (от съседния супермаркет) и оставих малко да подейства,
- изтърках с четка за зъби, промих с вода,
- повторих един-два пъти горните,
- подсуших веднага със сешоара на жената.
По същата процедура се почиства и гарнитурата.
8. Ако решите да се ограничите с почистване, всичко се сглобява в обратния ред.
Тъй като се оправях с подръчни материали и едно "гедоре" на баща ми, бях решил само да чистя. Съвсем в точния момент мина един комшия, който по стар български обичай зае активна позиция по заниманието ми. Същият обаче се оказа много полезен в осигуряването на ламаринка, която ми свърши отлична работа за блокиране на EGR-a. Тази операция ще опиша в следващ пост, тъй като не мога да прикачвам повече от 5 файла в един пост.
Отдавна мислех да постна долното, но все не оставаше време, въпреки че бях обещал на един колега, за което му се извинявам.
Надявам се информацията да е полезна, ако модераторите преценят за необходимо, моля нека направят темата важна.
За да е ясно какъв е източникът, първо някои уточнения. Нямам претенции да съм специалист по никоя от автомобилните системи, просто ми е приятно да правя и поправям неща, а и съм патил от мошеници, некадърници или обикновени мърлячи в сервизи (попадал съм и на много читави Майстори, но за съжаление доста рядко), затова предпочитам, каквото мога, да си го оправям сам.
Ще се радвам, ако някой внесе допълнения или корекции, ако нещо от написаното не е точно. За съжаление, минаха няколко месеца откакто правих тази операция, та някои от нещата са по спомен.
Мисля, че снимките сами по себе си дават доста информация, но все пак някои уточнения за ентусиазирани начинаещи (предупреждение: за по-напреднали може и да е досадно ):
1. Преди да започнете работа изключете надеждно масата на акумулатора. В процеса на работа се разкачат някои кабели и така е по-сигурно, че няма да се получат неприятни изненади. Пиша "надеждно", защото при мен този кабел непрекъснато се опитва да се върне на мястото си и може лесно да даде на контакт, когато не очаквате. Може и да е излишна операция, но вържи попа да е мирно селото ...
2. Сваля се пластмасовия капак, покриващ двигателя.
3. Местоположението на EGR-a е показано на горните снимки. Преди да го разкачите него, за да си осигурите достъп, е необходимо да свалите кутията на въздушния филтър:
- откачат се скобите отстрани,
- отхлабва се скобата, която държи дебитомера и се откачат кабелите към него самия,
- маха се горния капак,
- изважда се филтъра (обърнете внимание как е ориентиран, за да го сложите по същия начин, може и да го попочистите с продухване, изтръскване),
- под него има 3 болта, които трябва да се развият, за да се извади и долната част на кутията.
4. Тръбата, която минава над EGR-a, аз я разкачих, както е показано на четвъртата снимка, но си мисля, че беше леко излишно.
5. Към самия EGR са захванати с болтове 2 фиксиращи скоби, които държат разни кабели (май имаше и маркуче, но не съм 100% сигурен). Разкачете фиксиращите скоби, както и евентуално пречещи кабели. Само отбележете по удобен за вас начин какво или поне колко кабели сте разкачили, за да може после да възстановите свързванията.
Откачете и маркучето, което влиза в горната част на EGR-a (към вакуум регулатора).
6. Сега вече може да развиете 2-те гайки (горе) и болта (долу), които закрепват EGR-a към двигателя. Свалете EGR-a и уплътняващата стоманена гарнитура.
7. В моя случай, във вътрешността се беше натрупал слой фин прах с дебелина под 1 мм. Самото почистване (в селски условия) направих така (сигурно има по-добри варианти ):
- промих с вода,
- напръсках с обезмаслител Meglio (от съседния супермаркет) и оставих малко да подейства,
- изтърках с четка за зъби, промих с вода,
- повторих един-два пъти горните,
- подсуших веднага със сешоара на жената.
По същата процедура се почиства и гарнитурата.
8. Ако решите да се ограничите с почистване, всичко се сглобява в обратния ред.
Тъй като се оправях с подръчни материали и едно "гедоре" на баща ми, бях решил само да чистя. Съвсем в точния момент мина един комшия, който по стар български обичай зае активна позиция по заниманието ми. Същият обаче се оказа много полезен в осигуряването на ламаринка, която ми свърши отлична работа за блокиране на EGR-a. Тази операция ще опиша в следващ пост, тъй като не мога да прикачвам повече от 5 файла в един пост.
Последно промяна от neznaiko на 02 Фев 2013 00:16, променено общо 2 пъти.
2001 Avensis D-4D, 2004 Avensis Verso D-4D
Re: EGR на Avensis D4D 2001 (1CD-FTV) - почистване и блокира
За блокирането използвах ламаринката, която ми даде, споменатия комшия. По негови спомени е от тенекия със сирене или нещо подобно, търкаляше се из двора му.
Това, което улеснява блокирането е, че гарнитурата всъщност е 2 пластини, захванати една към друга по диагонал. Действах по следния начин:
1. Очертах контурите на гарнитурата върху ламарината и изрязох по тях с голяма шивашка ножица.
2. Изрязох краищата на ламаринката в участъците, които съответстват на местата, в които 2-те части на ганитурата са “щипнати“ една към друга.
3. Подпъхнах ламаринката между пластините на гарнитурата и пробих внимателно с бормашина през отворите, през които минават 2-те шпилки и болта, с които се монтира EGR-a.
4. После монтирах всичко по реда обратен на описания за разглобяване в предния пост.
Наблюдавани ефекти от блокирането на EGR-a:
- Осезаемо подобрение на динамиката на автомобила при обороти под 2000 об/мин. Просто стана удоволствие да се започва ускорението от по-ниски обороти.
- Намаля разхода, което отдавам на това, че започнах да превключвам по-рано предавките отпреди, както и това, че започнах да шофирам на по-висока предавка т.е. при по-ниски обороти.
- Не забелязах разлика в загряването спрямо преди, както и не вярвам понижения разход на гориво да е довел до повече вредни емисии. На техническия преглед, който минах 4 месеца след това блокиране, те си бяха в норма.
Това, което улеснява блокирането е, че гарнитурата всъщност е 2 пластини, захванати една към друга по диагонал. Действах по следния начин:
1. Очертах контурите на гарнитурата върху ламарината и изрязох по тях с голяма шивашка ножица.
2. Изрязох краищата на ламаринката в участъците, които съответстват на местата, в които 2-те части на ганитурата са “щипнати“ една към друга.
3. Подпъхнах ламаринката между пластините на гарнитурата и пробих внимателно с бормашина през отворите, през които минават 2-те шпилки и болта, с които се монтира EGR-a.
4. После монтирах всичко по реда обратен на описания за разглобяване в предния пост.
Наблюдавани ефекти от блокирането на EGR-a:
- Осезаемо подобрение на динамиката на автомобила при обороти под 2000 об/мин. Просто стана удоволствие да се започва ускорението от по-ниски обороти.
- Намаля разхода, което отдавам на това, че започнах да превключвам по-рано предавките отпреди, както и това, че започнах да шофирам на по-висока предавка т.е. при по-ниски обороти.
- Не забелязах разлика в загряването спрямо преди, както и не вярвам понижения разход на гориво да е довел до повече вредни емисии. На техническия преглед, който минах 4 месеца след това блокиране, те си бяха в норма.
2001 Avensis D-4D, 2004 Avensis Verso D-4D
Re: EGR на Avensis D4D 2001 (1CD-FTV) - почистване и блокира
Браво колега добре си се справил.Да попитам само ако затапиш вакуума не е ли ефекта същия.питам само защото се спестява целия този труд според мен.
Re: EGR на Avensis D4D 2001 (1CD-FTV) - почистване и блокира
Има ли промяна при гасенето на колата от преди и след интервенцията?
Corolla Verso 2,2 D4D 2008г.
- Kiki
- Мнения: 8205
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 13 пъти
Re: EGR на Avensis D4D 2001 (1CD-FTV) - почистване и блокира
Преди една седмица и аз свалях моя ЕГР клапан за почистване.
Не, че двигателят не работеше нормално, но го направих профилактично, защото нямах друга работа.
Операцията трая 4 часа като цяло. Все пак не съм го правил никога преди това.
При вадене на двата маркуча от него изтече малко антифриз, но не повече от 100 грама.
Трябва да си направите скица на малките маркучета за вакуумчетата, че при объркване е лошо.
Аз бях забравил да влюча едно, което се намира от долната страна на ЕГР-а и не искаше да се включва турбото.
biggrin.gif
Нямате представа какво чудо излизаше при чистенето с препарат за почистване на карбуратори.
Пълних го с препарата 5-6 пъти и с малка и по-твърдичка четка го чистих. Излизаше невероятна чернилка.
Почиства се, докато започне да излиза чист препарат отвътре.
Задалжително, обаче, трябва да се демонтира електрическото моторче/ако така се нарича/, което е в горната му част. Това е за моделите Д4Д от 2003-2006 години. Различава се коренно от моделите преди 2003 год. За фейслифта след 2006 не знам как е.
Резултатът, както пише колегата е невероятен. Въпреки, че за мен, колата се вървеше добри и преди почистването, след това литна.
Започна да набира по-добре и преди включване на турбото и особено след това.
Заслужава си труда, определено.
Не, че двигателят не работеше нормално, но го направих профилактично, защото нямах друга работа.
Операцията трая 4 часа като цяло. Все пак не съм го правил никога преди това.
При вадене на двата маркуча от него изтече малко антифриз, но не повече от 100 грама.
Трябва да си направите скица на малките маркучета за вакуумчетата, че при объркване е лошо.
Аз бях забравил да влюча едно, което се намира от долната страна на ЕГР-а и не искаше да се включва турбото.
biggrin.gif
Нямате представа какво чудо излизаше при чистенето с препарат за почистване на карбуратори.
Пълних го с препарата 5-6 пъти и с малка и по-твърдичка четка го чистих. Излизаше невероятна чернилка.
Почиства се, докато започне да излиза чист препарат отвътре.
Задалжително, обаче, трябва да се демонтира електрическото моторче/ако така се нарича/, което е в горната му част. Това е за моделите Д4Д от 2003-2006 години. Различава се коренно от моделите преди 2003 год. За фейслифта след 2006 не знам как е.
Резултатът, както пише колегата е невероятен. Въпреки, че за мен, колата се вървеше добри и преди почистването, след това литна.
Започна да набира по-добре и преди включване на турбото и особено след това.
Заслужава си труда, определено.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
Re: EGR на Avensis D4D 2001 (1CD-FTV) - почистване и блокира
memorex написа:Браво колега добре си се справил.Да попитам само ако затапиш вакуума не е ли ефекта същия.питам само защото се спестява целия този труд според мен.
Сигурно е същият ефект, но ме притесняваше, ако е зацапано да не остане клапана в положение леко отворен от мръсотии, които да не позволяват плътно затваряне, т.е. си мисля, че чистенето не се спестява. Виж в моя вариант можеше и да не чистя, но вече го бях направил. Не ми се искаше да разкачам вакума, защото не съм сигурен дали това няма да пречи на нещо друго. А пък и ми се видя по надеждно да затворя тръбите, за да е 100% сигурно, че няма как да влизат изгорели газове в чистия входящ въздух.
2001 Avensis D-4D, 2004 Avensis Verso D-4D
Re: EGR на Avensis D4D 2001 (1CD-FTV) - почистване и блокира
kalkam написа:Има ли промяна при гасенето на колата от преди и след интервенцията?
Чисто субективно ми се струва, че притриса малко повече при гасенето, но е много слаб ефект и не бях сигурен дали не си въобразявам. Въпросът ти ме наведе на мисълта, че явно се очаква да има някакъв ефект, а аз друго не съм забелязал.
2001 Avensis D-4D, 2004 Avensis Verso D-4D
- JapCar
- Мнения: 961
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: EGR на Avensis D4D 2001 (1CD-FTV) - почистване и блокира
Като гледам снимките, двигателя след фейс лифта, 2006 (1AD-FTV) коренно се различава от този. EGR-е е отпред,на много удобно място, съвсем различен, изцяло електрически и вероятно след такава интервенция/блокиране ще светне чека...Някъде четох, че ECU-то си е програмирано да работи с него и без него нещо не е гот. Но щом хвалите тази работа, може и да не се отнася за вакуумните или на пръв поглед да не личи вредата...Kiki написа: Задалжително, обаче, трябва да се демонтира електрическото моторче/ако така се нарича/, което е в горната му част. Това е за моделите Д4Д от 2003-2006 години. Различава се коренно от моделите преди 2003 год. За фейслифта след 2006 не знам как е.
Заслужава си труда, определено.
Изчистих го преди 1-2 дена, доста сажди имаше, но не беше блокирал... Сваляне/изчистване отнема около 15 мин (особено ако вече си го правил).
Развиване на 4 гайки и 2 болта (гедоре 12) на удобно място, изчистване грубо с четка за зъби където може и после със споменатия спрей (мисля , че и с бензин ще стане ако няма спрей).
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
Re: EGR на Avensis D4D 2001 (1CD-FTV) - почистване и блокира
Попитах те, защото на двама приятели, единият с Кади, а другият с Бора, и двамата с 1,9 ТДИ, си блокираха ЕГР. При Кадито /105 к.с. /ефекта при гасене не е толкова рязко изразен, но при Бората /115/все едно двигателят заковава и спира от раз и той махна пластинката. Тогава спирането при гасене е много по-меко. Аз лично не бих блокирал ЕГР-а. Почистих го на 130к и имаше съвсем малко отлагания. Като време ми отне около час. Предпочитам да не си излагам двигателя на тези натоварвания.
Corolla Verso 2,2 D4D 2008г.
Re: EGR на Avensis D4D 2001 (1CD-FTV) - почистване и блокира
[quote="neznaiko"][quote="memorex"]Браво колега добре си се справил.Да попитам само ако затапиш вакуума не е ли ефекта същия.питам само защото се спестява целия този труд според мен.[/quote]
Сигурно е същият ефект, но ме притесняваше, ако е зацапано да не остане клапана в положение леко отворен от мръсотии, които да не позволяват плътно затваряне, т.е. си мисля, че чистенето не се спестява. Виж в моя вариант можеше и да не чистя, но вече го бях направил. Не ми се искаше да разкачам вакума, защото не съм сигурен дали това няма да пречи на нещо друго. А пък и ми се видя по надеждно да затворя тръбите, за да е 100% сигурно, че няма как да влизат изгорели газове в чистия входящ въздух.[/quote]
Да напълно съм съгласен с теб.Понеже виждам че темата ще се превърне в за или не затапването на ЕГРа искам да кажа че всеки сам си решава.В твоя случай само имай предвид че тази ламаринка от консерва няма да удържи дълго време и ще прегори и по този начин има опасност някой парче да се откъсне и да попадне не където трябва и да направи поразии.
А за чистенето да спомена че твърдия нагар лесно се отлепя със сода на прах и малко вода или ако няма такава и прах за пране ще свърши работа.Запълвате го с прах поливате малко вода от горе и го оставате да постои полвин един час.После го промивате на течаща вода и всичко отива в канала.успех
Сигурно е същият ефект, но ме притесняваше, ако е зацапано да не остане клапана в положение леко отворен от мръсотии, които да не позволяват плътно затваряне, т.е. си мисля, че чистенето не се спестява. Виж в моя вариант можеше и да не чистя, но вече го бях направил. Не ми се искаше да разкачам вакума, защото не съм сигурен дали това няма да пречи на нещо друго. А пък и ми се видя по надеждно да затворя тръбите, за да е 100% сигурно, че няма как да влизат изгорели газове в чистия входящ въздух.[/quote]
Да напълно съм съгласен с теб.Понеже виждам че темата ще се превърне в за или не затапването на ЕГРа искам да кажа че всеки сам си решава.В твоя случай само имай предвид че тази ламаринка от консерва няма да удържи дълго време и ще прегори и по този начин има опасност някой парче да се откъсне и да попадне не където трябва и да направи поразии.
А за чистенето да спомена че твърдия нагар лесно се отлепя със сода на прах и малко вода или ако няма такава и прах за пране ще свърши работа.Запълвате го с прах поливате малко вода от горе и го оставате да постои полвин един час.После го промивате на течаща вода и всичко отива в канала.успех
- Kiki
- Мнения: 8205
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 13 пъти
Re: EGR на Avensis D4D 2001 (1CD-FTV) - почистване и блокира
Не трябва да се забравя, че при почистването на ЕГР-а задължително трябва да се почисти точно повърхността , където затваря клапана.memorex написа:А за чистенето да спомена че твърдия нагар лесно се отлепя със сода на прах и малко вода или ако няма такава и прах за пране ще свърши работа.Запълвате го с прах поливате малко вода от горе и го оставате да постои полвин един час.После го промивате на течаща вода и всичко отива в канала.успех
Трябва с ръка да се избута буталото напред и с четчица да се почистят повърхностите, където уплътнява.
В противен случай цялата операция се обезмисля.
А ефектът-поне при мен е поразителен.
Последно промяна от Kiki на 06 Фев 2013 20:16, променено общо 1 път.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
- TATI
- Мнения: 2754
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 52 пъти
- Обратна връзка:
Re: EGR на Avensis D4D 2001 (1CD-FTV) - почистване и блокира
Тая седмица май е сезона на ЕГР клапаните, така като гледам, ама мен ме домързя да раззглобявам. Ама специално за Кики си премерих свещите - 0,8 Ом на всяка. И понеже ме домързя да слагам корите, утре ще ми е шумно поради липсата им
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
- Kiki
- Мнения: 8205
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 13 пъти
Re: EGR на Avensis D4D 2001 (1CD-FTV) - почистване и блокира
Благодаря за вниманието.TATI написа: специално за Кики си премерих свещите - 0,8 Ом на всяка.
Или твоя уред е по-точен от моето "китайче", или мойте свещи нещо не са свят.
Все пак ме успокоява факта, че всички имат еднакви стойности.
Колкото до кората, мислиш ли, че спира някакъв шум от двигателя?
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
- JapCar
- Мнения: 961
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: EGR на Avensis D4D 2001 (1CD-FTV) - почистване и блокира
Сигурно някъде си споменавал, но колко ома са твоите? Сигурно има разлика м/у 1CD и 1AD омовете на свещите, защото те са различни. Аз ги мерих когато навън беше около 3-4гр и бяха около 1- 1.1 ома (и старите и новите) и мисля, че толкова ги даваха някъде по каталог.Мерих с 2 не съвсем прости уреда, на късо даваха 0.2ома, които изваждам от измереното...Kiki написа: Или твоя уред е по-точен от моето "китайче", или мойте свещи нещо не са свят.
Все пак ме успокоява факта, че всички имат еднакви стойности.
Наистина ли всички усещат/чуват кога се включва турбото или само се знае при какви обороти вече е ефективно? Аз никога не съм го чувал на никакви обороти. Вярно, че над 2000 об дърпа по-добре, но няма рязка граница.Kiki написа: Започна да набира по-добре и преди включване на турбото и особено след това.
Sorry, че въпросите са малко извън темата.
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
- Kiki
- Мнения: 8205
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 13 пъти
Re: EGR на Avensis D4D 2001 (1CD-FTV) - почистване и блокира
Добре е, че не чуваш турбото кога включва, че започнеш ли да го чуваш-лошо.JapCar написа: Сигурно има разлика м/у 1CD и 1AD омовете на свещите, защото те са различни. Аз ги мерих когато навън беше около 3-4гр и бяха около 1- 1.1 ома
Наистина ли всички усещат/чуват кога се включва турбото или само се знае при какви обороти вече е ефективно? Аз никога не съм го чувал на никакви обороти. Вярно, че над 2000 об дърпа по-добре, но няма рязка граница.
А, ако не усещаш след 2000 оборота чуствителен демараж, пак лошо.
И при двата случая имаш проблем.
Колкото до свещите и моите са 1-1.1 ома. Това на 1CD. Стана коментар за тях, защото колега каза, че по каталог
им дават стойност 0.8 ома.
Последно промяна от Kiki на 04 Фев 2013 19:26, променено общо 1 път.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта