CVT - мнения, препоръки, обслужване.
- esko148
- Мнения: 70
- Регистриран на: 28 Сеп 2020 21:44
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla 1.6i 110к.с 2002г 3ZZU
- Благодарил/а: 6 пъти
CVT - мнения, препоръки, обслужване.
Колеги, карам Rav4 от подписа ми.
Защо на колата не й харесва да бъде оставяна на позиция "N", а винаги лоста трябва да се поставя на "P"?
Когато е на "N" и се отдалеча с ключа, издава непрекъснат пищящ звук и не пожелава да се заключи.
Също така дисплея на мултимедията продължава да работи дори и след като двигателя бъде изгасен.
Подсветката на Keyless бутона също не угасва...
Искаше ми се когато съм паркирал на равно място да си я оставям на "N", защото "D" и "R" така са ми по-близо и не се налага да се минава през всички позиции
Защо на колата не й харесва да бъде оставяна на позиция "N", а винаги лоста трябва да се поставя на "P"?
Когато е на "N" и се отдалеча с ключа, издава непрекъснат пищящ звук и не пожелава да се заключи.
Също така дисплея на мултимедията продължава да работи дори и след като двигателя бъде изгасен.
Подсветката на Keyless бутона също не угасва...
Искаше ми се когато съм паркирал на равно място да си я оставям на "N", защото "D" и "R" така са ми по-близо и не се налага да се минава през всички позиции
Toyota Corolla 2002г 1.6i 110к.с 81кW 3ZZU; Toyota RAV4 2013г 2.0i 158к.с 116кW 3ZR-FAE
- memorex
- Мнения: 813
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 21 пъти
CVT - мнения, препоръки, обслужване.
Има така наречената "дурако устойчива защита " .Май.
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
"И желязната логика е безсилна, ако отсреща е чугунена глава."
"И желязната логика е безсилна, ако отсреща е чугунена глава."
- esko148
- Мнения: 70
- Регистриран на: 28 Сеп 2020 21:44
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla 1.6i 110к.с 2002г 3ZZU
- Благодарил/а: 6 пъти
CVT - мнения, препоръки, обслужване.
Значи да разбирам, че поведението на колата ми е нормално
Toyota Corolla 2002г 1.6i 110к.с 81кW 3ZZU; Toyota RAV4 2013г 2.0i 158к.с 116кW 3ZR-FAE
- WoLF
- Мнения: 2723
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 297 пъти
- Получена благодарност: 139 пъти
CVT - мнения, препоръки, обслужване.
Ако нямаш специална причина да я оставяш на неутрална, си я дръж на D през цялото време като е запалена (и си в вътре в колата!) и на P като е паркирана
- esko148
- Мнения: 70
- Регистриран на: 28 Сеп 2020 21:44
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla 1.6i 110к.с 2002г 3ZZU
- Благодарил/а: 6 пъти
CVT - мнения, препоръки, обслужване.
Исках да я оставям на "N" когато ДВГ не работи за да избегна "дългия път" от "P" през "R" до "D", което щеше да бъде по-добре за скоростната кутия особено през студените дни, защото имам навик, когато е студено преди да потегля да я включвам на място на "D" за .1-2 минути за да вдигне хубаво налягането на маслото в CVT-то
Toyota Corolla 2002г 1.6i 110к.с 81кW 3ZZU; Toyota RAV4 2013г 2.0i 158к.с 116кW 3ZR-FAE
- esko148
- Мнения: 70
- Регистриран на: 28 Сеп 2020 21:44
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla 1.6i 110к.с 2002г 3ZZU
- Благодарил/а: 6 пъти
CVT - мнения, препоръки, обслужване.
Колеги,
искам да споделя радостта си с вас.
Почти след година управление на моя RAV4, едва днес след изгледани видеа в YouTube се осмелих да изпробвам ръчния режим на управление на моя CVT.
Според мен този режим е незаменим в града както и по път с много завои, защото дава усещане за по-добър контрол върху автомобила.
Не знаех, че може да се превключва към ръчен режим по време на шофиране от "D", както и да се преминава обратно към "D" отново в движение.
Минусовия ( понижаващия ) F1 превключвател на волана почти не се налага да се ползва, защото при отнемане на газта или натискане на спирачката, кутията сама сваля предавки
Ако по време на движение решите да изпреварите автомобила пред вас, а се движите на 7-ма ви препоръчвам да понижите до 6-та или 5-та като е МНОГО ВАЖНО по време на понижаването на предавките ДА НЕ УСКОРЯВАТЕ, а да махнете крака от педала на газта, защото иначе се усеща неприятно, което влошава комфорта на пътуване
По време на ускоряване може да си качвате предавките спокойно
Като цяло вече бих предпочел да карам на "D" само на извънградско/магистрално, където не се налага честа смяна на предавките
Друга благинка на ръчния режим е възможността да превключите на 2-ра на място преди да сте отпуснали спирачката за да потеглите. Това е полезно при потегляне върху хлъзгава настилка за по-голямо сцепление и плавно потегляне без буксуване, което често се случва когато потегляме на 1-ва при такива пътни условия
Надявам се коментара ми да бъде полезен все някога на някой, който тепърва се сблъсква с управление на CVT
искам да споделя радостта си с вас.
Почти след година управление на моя RAV4, едва днес след изгледани видеа в YouTube се осмелих да изпробвам ръчния режим на управление на моя CVT.
Според мен този режим е незаменим в града както и по път с много завои, защото дава усещане за по-добър контрол върху автомобила.
Не знаех, че може да се превключва към ръчен режим по време на шофиране от "D", както и да се преминава обратно към "D" отново в движение.
Минусовия ( понижаващия ) F1 превключвател на волана почти не се налага да се ползва, защото при отнемане на газта или натискане на спирачката, кутията сама сваля предавки
Ако по време на движение решите да изпреварите автомобила пред вас, а се движите на 7-ма ви препоръчвам да понижите до 6-та или 5-та като е МНОГО ВАЖНО по време на понижаването на предавките ДА НЕ УСКОРЯВАТЕ, а да махнете крака от педала на газта, защото иначе се усеща неприятно, което влошава комфорта на пътуване
По време на ускоряване може да си качвате предавките спокойно
Като цяло вече бих предпочел да карам на "D" само на извънградско/магистрално, където не се налага честа смяна на предавките
Друга благинка на ръчния режим е възможността да превключите на 2-ра на място преди да сте отпуснали спирачката за да потеглите. Това е полезно при потегляне върху хлъзгава настилка за по-голямо сцепление и плавно потегляне без буксуване, което често се случва когато потегляме на 1-ва при такива пътни условия
Надявам се коментара ми да бъде полезен все някога на някой, който тепърва се сблъсква с управление на CVT
Toyota Corolla 2002г 1.6i 110к.с 81кW 3ZZU; Toyota RAV4 2013г 2.0i 158к.с 116кW 3ZR-FAE
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: 01 Мар 2023 12:20
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Verso 2010 CVT
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
- esko148
- Мнения: 70
- Регистриран на: 28 Сеп 2020 21:44
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla 1.6i 110к.с 2002г 3ZZU
- Благодарил/а: 6 пъти
CVT - мнения, препоръки, обслужване.
Разбира се.
Заповядай
Заповядай
Toyota Corolla 2002г 1.6i 110к.с 81кW 3ZZU; Toyota RAV4 2013г 2.0i 158к.с 116кW 3ZR-FAE
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 04 Ное 2022 17:14
- Местоположение: Велико Търново
- Автомобил: Toyota RAV4 IV
CVT - мнения, препоръки, обслужване.
Здравейте колеги,
дойде време за смяна на маслото на кутията на моята Rav4 2014та година. В един от сервиз ми казват да сменя с Ravenol, а едно приятелче което ми прави другите коли препоръчва масло на производителя на кутията Aisin premium cvtf понеже това в металната кутия на Aisin вече не се доставя за Европа.
Не знам дали е тук мястото, но да споделите мнение за двете марки/вида масла.
Благодаря
дойде време за смяна на маслото на кутията на моята Rav4 2014та година. В един от сервиз ми казват да сменя с Ravenol, а едно приятелче което ми прави другите коли препоръчва масло на производителя на кутията Aisin premium cvtf понеже това в металната кутия на Aisin вече не се доставя за Европа.
Не знам дали е тук мястото, но да споделите мнение за двете марки/вида масла.
Благодаря
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: 01 Мар 2023 12:20
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Verso 2010 CVT
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
CVT - мнения, препоръки, обслужване.
Аз бих заложил на Aisin-a. Всъщност защо не провериш в Тойота - все пак масло на CVT не се сменя всяка година. Преди колко хиляди километра е сменяно въпросното масло?
CVT - мнения, препоръки, обслужване.
Здравейте,
Предстои ми покупка на 2.5 хибрид със CVT кутия и реших да се поразровя из нета за повече информация - та из фейсбук групите много хранят CVT-то. Има ли причина за притеснения или да купувам смело. Колата е 2019
Предстои ми покупка на 2.5 хибрид със CVT кутия и реших да се поразровя из нета за повече информация - та из фейсбук групите много хранят CVT-то. Има ли причина за притеснения или да купувам смело. Колата е 2019
Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно!
Сегашната - Avensis-'07, 2.2 150bhp
Бившата - Mazda6-'02, 2.3 166bhp
Вечната -Vectra A-'92, 1.4 75bhp
Бившата - Golf 2-'86, 1.6 54bhp
Сегашната - Avensis-'07, 2.2 150bhp
Бившата - Mazda6-'02, 2.3 166bhp
Вечната -Vectra A-'92, 1.4 75bhp
Бившата - Golf 2-'86, 1.6 54bhp
- biro
- Мнения: 2658
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 75 пъти
CVT - мнения, препоръки, обслужване.
Toyota хибрид със CVT няма. Има защо да да "хранят" CVT (ония с металния ремък), което няма нищо общо с eCVT планетарните предавки на хибридните тойоти.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- WoLF
- Мнения: 2723
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 297 пъти
- Получена благодарност: 139 пъти
CVT - мнения, препоръки, обслужване.
Така е, хибридите на Тойота са само с eCVT. Все едно да сравняваш бира и безалкохолна бира...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта