Моля за съвет - 2.2 D-4D гори масло!!!
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 05 Яну 2011 14:59
razhod na maslo
Kupih moiata Toyota na 13.04.09 2.0 D4D vzeh ia na 18km, oshte na 7000km mi svetna lampata na masloto i nivoto be6e pod min. Naloji se da dolivam: v serviza mi doliaha 2 litra, sled o6te 4000km. Doide vreme za godi6na smiana na masloto -pri smianata masloto pak be6e malko nad min/blizo 1litar/. Sega mi praviat kontrolno zamervane na masloto i za 1400km e izhar4ila 200ml. Na men sa6to mi kazaha 4e shte se naloji smiana na maslen segment. Kupih Toyoya zaradi proslovutoto ka4estvo !!!!
-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
JB: Темата не е офф.jim_beam написа:на първо време малко генерална информация по въпроса спецификации и изисквания към маслата :
http://www.motoroel.com/auto/motoroel-n ... gaben.html
ps: стана offtopic отвсякъде,sorry!
Ето пример:
Fuchs Titan GT1 5w-40
ACEA A3 / ACEA B4
•ACEA C3
•API SM/CF
Toyota Engin Oil Synthetic 5w-40
ACEA A3/B3
API SL/CF
На тубата пише: Made in EU: Вносител ТМ АУТО
Разликата виждам в наличието на ACEA B4 при Fuchs Titan GT1 5w-40
като и SM/CF при това масло и SL/CF при това на Тойота.
Драстична ли е разликата ?!? Апропо, след като пише вносител то възможно ли е да е провизведено както се твърди в Приста ойл ?!?
Нека се изкажат специалистите по маслата но на разбираем език. На мен ми е интересно мнението Ви.
Поздрави.
Опс: да добавя, че на фактурата издадена от ТМ на първото ТО за маслото пише: 5W-30 F ECO, количество 6,5 ; цена 17.50 лв/литър.
За мен темата не е офф.
Поздрави !
- jim_beam
- Мнения: 2479
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
- Обратна връзка:
без да съм специалист по маслата,ще ти кажа на разбираем език следното:
1.обозначението 5W40 или 10W40 не говори абсолютно нищо за качеството на едно масло!
2.API CF/CD/СМ също
3.за съвсем нормални хора,неразбиращи от материята най-важното нещо е класификацията по АCЕА
прост пример: за дизел ACEA C3 най-доброто масло,за бензин ACEA B3.
друг пример: тойота има изискване към маслото на примерно 2,2D4D B1,като погледнем в линка който съм дал се вижда следното:
'...B1: Kategorie für Fuel-Economy-Motorenöle mit besonders niedriger High-Temperature-High-Shear-Viskosität (entsprechend A1)...'
грубо казано това масло с понижен HTHS коефициент има много големи загуби от изпарение,отколкото примерно B3 или C3.някои марки като форд/мазда имат нарочно специални изисквания към маслата,да са умишлено такива.това се дължи на специфичния им DPF,такова масло логично ще го гори здраво.
в заключение при избора на масло:
1.подходящ вискозитет
2.ACEA
за бг идват още:
3.да е по възможност оригинално
4.да наблюдаваш смяната на маслото...
5.други
PS: още нещо ми идва на ум,което касае колегата,отворил темата:не е възможно един съвременен турбо д двигател да не гори масло! който разбира от мотори знае,че вътре има големи налягания и температури.поне аз не съм чувал за такива изключения.при бензиновите е друго,от личен опит знам,че мазда и хонда не пипат масло при кротко каране!
аз лично се поуспокоих с разход от 1-1,5л/15к и го намирам за в рамките на поносимото!
1.обозначението 5W40 или 10W40 не говори абсолютно нищо за качеството на едно масло!
2.API CF/CD/СМ също
3.за съвсем нормални хора,неразбиращи от материята най-важното нещо е класификацията по АCЕА
прост пример: за дизел ACEA C3 най-доброто масло,за бензин ACEA B3.
друг пример: тойота има изискване към маслото на примерно 2,2D4D B1,като погледнем в линка който съм дал се вижда следното:
'...B1: Kategorie für Fuel-Economy-Motorenöle mit besonders niedriger High-Temperature-High-Shear-Viskosität (entsprechend A1)...'
грубо казано това масло с понижен HTHS коефициент има много големи загуби от изпарение,отколкото примерно B3 или C3.някои марки като форд/мазда имат нарочно специални изисквания към маслата,да са умишлено такива.това се дължи на специфичния им DPF,такова масло логично ще го гори здраво.
в заключение при избора на масло:
1.подходящ вискозитет
2.ACEA
за бг идват още:
3.да е по възможност оригинално
4.да наблюдаваш смяната на маслото...
5.други
PS: още нещо ми идва на ум,което касае колегата,отворил темата:не е възможно един съвременен турбо д двигател да не гори масло! който разбира от мотори знае,че вътре има големи налягания и температури.поне аз не съм чувал за такива изключения.при бензиновите е друго,от личен опит знам,че мазда и хонда не пипат масло при кротко каране!
аз лично се поуспокоих с разход от 1-1,5л/15к и го намирам за в рамките на поносимото!
- Bass_Man
- Мнения: 5557
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Принципно абсолютно всеки мотор гори масло !!! Няма вариант гумичката да обере цялото масло от стеблото на клапана или маслооборащия сегмент да обере цялото масло от стената на цилиндъра !!! Също така имаме и изпаряване . Просто маслото се "допълва" от гориво , конденз нагар и различни видове отлагания . За това и при градско каране на къси маршрути е възможно да започне да "връща" масло biggrin.gif . За това и на големи маршрути маслото обикновенно изчезва . Просто тогава кондензa и горивото се изпаряват , и се връщат обратно в колектора .
Последно промяна от Bass_Man на 04 Фев 2011 11:41, променено общо 1 път.
От прочетеното до тук съм склонен да мисля, че студ+не качествено масло+не качествено гориво (от OMV) = на завишен разход на масло! За сега ще оставя така нещата и ще пробвам с друго масло пък да видим. Както един колега спомена по горе, малко ме притеснява този разход да не създаде проблем на ЕГР-а и катализатора, но то ще си покже.
P.S.Благодаря на всички за оказаното съдействие!
P.S.Благодаря на всички за оказаното съдействие!
-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Преди да се затвори темата се позволявам да цитирам от тема "Масло", написаното в края от колегата Фидо Дидо:
ACEA A3/B3
API SL/CF
Мисля, че коментара е излишен.
Toyota Engin Oil Synthetic 5w-404. Какво масло да изберем?
Така, значи как трябва да изглежда едно модерно масло? Ами трябва отзад да пише, че отговаря най малко на ACEA A3/B3 и на АPI CF. За дизелите специално в България е препоръчително маслото да отговаря точно на API CF, а не на някой от по-горните класове. Това изобщо не е компромис, защото в тази категория се включват най-добрите и модерни масла на Castrol, Mobil и тнт
ACEA A3/B3
API SL/CF
Мисля, че коментара е излишен.
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
- Местоположение: София и Пазарджик
Re: Моля за съвет - 2.2 D-4D гори масло!!!
В книжката пише, че за двигатели 2AD-FTV и 2AD-FHV са нужни 1.5л масло от мин до макс на щеката.scorpion написа:Маслото след обслужването беше около 2-3 мм над горния белег. Сега съм на 18К и маслото е спаднало на около 5-6 мм под горния белег, т.е все още е над средата. Колко е изгорила досега ?!?
Бе непрекъснато се пише за маслото от варела, но на мен лично 3 пъти подред ми сипват от бутилираното 5W30, което всащност е марка ESSO и не съм сигурен, че е чак такъв bullshit, както се говори.
С него разхода ми се закрепи на около 1.5л./15000км, като копитото ми е бая тежко. Не би трябвало в този диапазон да бегаме за валерян.
Сега на 40 000км ще правя ТО и може да опитам елексира на JB.
Но, колегите с 2.5л - 4л (имаше някой тук) , трябва да обърнат внимание.
Между другото само чакам да изтече гаранцията и ще търся някой да ми махне ЕГР-а и да му блокира датчика.
С него разхода ми се закрепи на около 1.5л./15000км, като копитото ми е бая тежко. Не би трябвало в този диапазон да бегаме за валерян.
Сега на 40 000км ще правя ТО и може да опитам елексира на JB.
Но, колегите с 2.5л - 4л (имаше някой тук) , трябва да обърнат внимание.
Между другото само чакам да изтече гаранцията и ще търся някой да ми махне ЕГР-а и да му блокира датчика.
VERSO FORTE D4D 2.2
www.red-vertex.com
www.red-vertex.com
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта